hicham07
08-04-2008, 17:05
Beste lezers, In januari heb ik gereageerd om een vacature waarin ze beveiligers nodig hadden. Na het sturen van mijn sollicitatiebrief, ben ik uitgenodigd voor een gesprek. we hadden afgesproken dat ik 8 uurtje per week zou werken, gezien ik nog een student ben en dat ik de opleiding beveiliging mag volgen, er werd me erbij gezegd mocht ik stoppen met het opleiding na dat ik in dienst ben getreden, dan zou ik de opleiding terug moeten betalen. ik ging akkoord en tekende een leerovereekomst tussen mij, de beveiligingsbedrijf en zadkine, de Arbeidsovereenkomst zou ik pas tekenen na dat me beveiligingpas zou ontvangen ( de beveiligingspas krijg je na een geen bezwaar verklaring van de politie) terwijl ik aan het wachten was op de beveiligingpas, was ik al begonenn met de opleiding, na de behalen van de theorie examen realiseerde ik me dat ik geen zin en tijd heb om een jaar vast te zitten aan de beveiligingsbedrijf. mijn vraag is kan ik nu geowon opstappen en zeggen ik wil niet meer zonder dat ik de opleiding hoef terug te betalen.. even voor de duidelijkheid ik heb nog GEEN arbeidsovereenkomst getekend, wel een leerovereenkomst dat ik dus een leerling ebn bij zadkine college en dat de beveiligingsbedrijf de kosten betaald. de overkeemkomst dat je een jaar voor hun moet werken nadat je je diploma binne hebt staat in de arbeidsovereenkomst. alvast bedankt voor de zinvolle reacties..