Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een hartekreet van deze jongen!

jesuiskhalid
15-12-2003, 13:37

Beste dames mag ik jullie andacht voor het volgende! De gespreksstof van Marokkaanse jongens die een huwbare leeftijd hebben bereikt is vaak toegespitst op het zoeken/vinden van de ware. Hierbij acht ik mijn eigen vriendenkring natuurlijk representatief voor alle Marokkaanse jongens van 25 tot 30 jaar oud. Als ik kijk naar de samenstelling van deze vriendengroep dan kom ik tot de conclusie dat we alleen een redelijk tot goed opleidingsniveau hebben, sommigen studeren nog en anderen hebben een redelijk tot zeer goede baan. We hebben ons misschien niet altijd gedragen volgens de regels van het geloof (relaties met Nederlandse meisjes, stiekem roken op het schoolplein, het bezoeken van een discotheek) maar de laatste jaren zijn onze samenkomsten verschoven van eerst de hoek van de straat, daarna de discotheek tot nu de moskee. Iedereen is zich bewust van de noodzaak om op een zo goed mogelijke manier onze god te aanbidden. De debatten die we hebben gaan dus bijna altijd over het zoeken/vinden van een goede vrouw en het liefste eentje die uit Nederland komt, als het hier niet over gaat dan gaat het wel over de manier waarop je dan je vrouw zou moeten behandelen en we hebben consensus bereikt over het feit dat we het liefst iemand willen die ook wat te vertellen heeft, een sterke persoonlijkheid die graag meepraat over de dingen des levens, zeg maar het tegenovergestelde van de manier waarop onze vaders (uitgezondert die van mijn goede vriend Jauad) om zijn gegaan met onze moeders. Er moet echt sprake zijn van liefde, genegenheid, tederheid maar bovenal respect. Het is zoals je leest zoeken naar een goed godvrezend meisje dat intelligent is, zich wil ontwikkelen en geen genoegen neemt met de rol achter het aanrecht. Dit bovenstande aanschouwend zou je tot de conclusie kunnen komen dat we we heel erg geintegreerd zijn, maar het is slechts naar het voorbeeld van onze profeet (vzmh), hij gunde zijn vrouwen ook voldoende ruimte om zich te ontwikkelen. Maar de hamvraag is natuurlijk waar gaan we die eerder beschreven dames vinden? Ik zie regelmatig jonge Marokkaanse dames die er werkelijk oogverblindend mooi uitzien in hun Islamitische kledij, de kracht die ze uitstralen door het dragen van een hoofddoek is ongeloofelijk groot. Ik heb grenzeloos veel respect voor de moslima's die zonder druk van famillie, vrienden of partner, maar op eigen kracht hebben gekozen of willen kiezen voor het dragen van een hijab en daarbij passende kleding. Hoe moeilijk moet het zijn om altijd maar aangekeken te worden op je religieuze uiting i.p.v. je inhoud, te moeten merken dat gesprekken verstommen op het moment dat je in de buurt komt, uitgemaakt te worden voor voetveeg of onderdrukte en je te moeten verweren tegen aantijgingen van feministen die angstig worden van de kracht die je uitstraalt. Dit zijn een paar kleine dingen die mijn respect zo grenzeloos maken. Hierin schuit natuurlijk ook de valkuil! Het respect dat ik voor jullie heb is dusdanig groot dat ik het niet in mijn hoofd durf te halen langer als 2 seconden jullie aan te kijken, laat staan aan te spreken. Maar ik wil wel graag mijn geloof completeren, en dat kan dus niet zonder vrouw, aangezien het huwelijk een groot gedeelte van het geloof betekent. Mijn vraag aan jullie is dus: hoe kan op een repectvolle manier het lot een beetje geholpen worden? Ik weet dat alles voorbestemd is maar dat mag natuurlijk niet betekenen dat je maar achter de geraniums moet blijven zitten tot de ware eindelijk eens voorbij komt fietsen. Ik hoop dat jullie voor nieuwe inzichten kunnen zorgen om het debat tussen mijn vrienden en ik een nieuwe dimensie te geven. Gr. K.

meknessia86
15-12-2003, 18:37
Origineel gepost door latifaaa Ik denk dat het soort dames waar jij en je vrienden naar op zoek zijn, met respect benaderd willen worden. Ik zou zeggen, kijk of je in contact kan komen met iemand van haar vriendenkring of familie. Probeer dan via deze tussenpersoon op een respectvolle manier met haar in contact te komen. Ik ben geen voorstander van op straat aanspreken, als het meisje namelijk erop in gaat dan hebben de jongens vaak de neiging te denken dat ze overal op ingaat, dus dat zou ik niet doen, dat is het beste voor beide partijen denk ik. In elk geval is dit mijn mening een beetje...... Nou dat was wat ik ook wou voorstellen. Ik wens jullie heel veel succes. :Iluvu:

Yours_Sincerely
15-12-2003, 20:45
Salaam.... Zoals latifa al aangeeft is het van wezenlijk belang dat je haar ten allen tijden respectvol blijft bejegenen. Het is geen misdaad om rond te vragen wie de dame in kwestie nu werkelijk is en uit wat voor familie ze komt. Kortom om de relevante vragen te stellen die je bij voorbaat al moet weten eer je verdere stappen gaat zetten..... Dan treed fase twee in werking en dat is de daad bij het woord voegen. Haar directe familie benaderen... ...Deze zullen natuurlijk ook de nodige research verichtten. :D Tenslottes komt de dame waar het allemaal om draait in beeld. En als het lot het zo heeft beslist , dan zal uit het contact (met mahram persoon erbij) die jullie hebben gehad een gezegend huwelijk voortvloeien. :zwaai: Yours Sincerely

Mocro4eva
19-12-2003, 22:40
Origineel gepost door Yours_Sincerely Salaam.... Zoals latifa al aangeeft is het van wezenlijk belang dat je haar ten allen tijden respectvol blijft bejegenen. Het is geen misdaad om rond te vragen wie de dame in kwestie nu werkelijk is en uit wat voor familie ze komt. Kortom om de relevante vragen te stellen die je bij voorbaat al moet weten eer je verdere stappen gaat zetten..... Dan treed fase twee in werking en dat is de daad bij het woord voegen. Haar directe familie benaderen... ...Deze zullen natuurlijk ook de nodige research verichtten. :D Tenslottes komt de dame waar het allemaal om draait in beeld. En als het lot het zo heeft beslist , dan zal uit het contact (met mahram persoon erbij) die jullie hebben gehad een gezegend huwelijk voortvloeien. :zwaai: Yours Sincerely Yours_Sincerely has spoken! :goedzo:

Yours_Sincerely
20-12-2003, 00:44

Ik heb hopelijk niet te veel of te weinig gezegd... :D

SABRIA_1978
02-01-2004, 19:29
In naam van Allah, de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle Assalaamoe Alaikoem Wa-Rahmatuallahi Wa-Barakatoehoe Mijn Broeder in het Ware Geloof, Het huwelijk is in de Islam een gezegend contract tussen de man en een vrouw. Waarin het geven en nemen is, en waarin hetgeen een lange levensreis is van liefde, samenwerking, harmonie, respect, vertrouwen, eerlijkheid en tolerantie, waarbij elk zich bij de ander op zijn gemak voelt en rust, tevredenheid en comfort in het gezelschap van de ander vindt. De Quran legt deze relatie tussen man en vrouw uit in de volgende woorden: En onder Zijn tekenen is het volgende: Dat Hij voor jullie echtgenotes heeft geschapen uit jezelf en dat jullie rust bij hen zullen vinden, en Hij heeft tussen jullie genegenheid en genade geplaatst. (30:21) De profeet (SAW) zei: “De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw”. Mijn waardige broeder in het geloof, langs deze weg uit ik mijn lof voor de wijze waarop jij en je vrienden denken over het behandelen van jullie toekomstige vrouwen. Jazakallahoe Gayren. Het getuigt dat jullie in het bezit zijn van een goede Iman en in sterke mate het gevoel van godsvrees. Jullie gedachtegoed komt veelal overeen met de aanbevelingen van onze grote voorbeeld, de Profeet Mohammed (SAW). Een goede behandeling van een vrouw stond bij de Profeet (SAW) zo hoog aangeschreven, dat hij (SAW) zijn zorgen hierover benadrukte tijdens zijn afscheidsrede (Khutbat Al-Wada). De Khutbah waarin Rasoelallah (SAW) de belangrijkste punten van de Islam nog eens benadrukt. Hij (SAW) liet het niet na zijn Ummah, te adviseren de vrouwen goed te behandelen. Het advies betreft een goed en liefdevol advies, waarin iedere oprechte moslimechtgenoot de wijsheid van de Profeet Mohammed (SAW) erkent, in het vaststellen van rechten en plichten van de man en de vrouw in een raamwerk van barmhartigheid en medelijden tegenover de vrouwen, waar geen plaats is voor het onderdrukken van en schade berokkenen aan de echtgenote. De Profeet Mohammed (SAW) gaf vele aanbevelingen betreffende vrouwen zozeer dat hij (SAW) de man die zijn vrouw goed behandelt, als één van de besten en iemand die tot de elite van zijn Ummah behoort beschouwende. “De gelovige die het meest perfecte geloof bezit is degene die het beste gedrag vertoont en de beste van jullie zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen”. Ik ben er dan ook werkelijk van overtuigd dat indien mijn toekomstige partner mij mijn rechten geeft die mij volgens de Ware Geloof, de Islam toekomen, hij het levende voorbeeld zal zijn van de gelukkigste getrouwde moslimman. Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij, ongehuwde moslims, wensen gezegend te worden met een rechtvaardige levenspartner. Wij vragen niet veel van onze toekomstige partner. Wij vragen namelijk geen onmogelijke zaken. Wij vragen liefst eigenschappen die een iedere schepsel van Allah (SWT) van nature bezit. Deze simpele maar zoal moeilijk uitvoerbare mooie eigenschappen; respect, liefde, eerbiedigheid, barmhartigheid, tolerantie en vertrouwen zijn slechts waarneembaar bij een zuster of broeder die vreest voor Allah (SWT). Ook de eigenschappen eerlijkheid en zachtmoedigheid mogen niet achterwege gelaten worden. “Eerlijkheid en Vertrouwen zijn net tweelingen, als je het ene opgeeft zul je ook automatisch het andere verliezen”. “Allah is Zachtmoedig en Hij houdt van zachtmoedigheid in alle zaken”. Daarom is het heel belangrijk dat je de Tijd neemt bij het vinden van een geschikte levenspartner. Een levenspartner waarbij ook uiterlijke schoonheid niet ontkend mag worden. Er moet vooral gekeken worden naar een sterk geloof en praktijk, intelligentie en goed gedrag. Het advies van de Profeet Mohammed (SAW): “Een vrouw kan om vier redenen gehuwd worden: om haar rijkdom, om haar edele afkomst, om haar schoonheid of haar geloof. Kies degene die godsdienstig is, opdat je jouw handen niet met stof hoeft te wassen”. Jouw vraag: Hoe kan op een respectvolle manier het Lot een beetje geholpen worden? Helaas bestaat hier geen kant-en-klaar recept voor, iedere moslimbroeder probeert dit te bewerkstelligen op de wijze waarvan hij denkt dat het de beste is. Er bestaat geen één juiste wijze (persoonlijk aanspreken, telefoonnummer en of e-mailadres uitwisselen, via een tussenpersoon, familieleden) hoe je het lot kunt helpen. Je moet ook weten dat ongeacht of jij het Lot een handje helpt of niet, de persoon die je uiteindelijk huwt alleen heeft kunnen gebeuren met de wil van Allah (SWT). “QADROE ALLAH”. Niets zal ooit plaatsvinden zonder de wil van Allah (SWT). De vraag die je, je misschien kunt stellen is of jouw helpende hand niets anders is dan een onderdeel dat behoort tot de wil van Allah (SWT). Mijn waardige broeder het doet er eigenlijk niet toe hoe je haar zal proberen te benaderen. Maar van essentieel belang is hoe je haar benadert ??? Hierover kan ik met volle overtuiging aan jou en je vrienden meegeven dat je haar vooral met veel respect en alleen dient te naderen als jouw intentie oprecht en met als doel het huwelijk is. Ik bedoel het soort respect waarop je verlangt dat je eigen zus in een soortgelijke situatie door een moslimbroeder benadert dient te worden. “Niet één van jullie heeft volledig geloof voordat hij voor zijn broeder/zuster verlangt wat hij/zij voor zichzelf verlangt” Wel moet ik vooropstellen dat je nooit mag vergeten om een smeekbede(s) aan Allah (SWT) de Verhevene te vragen om je te leiden naar een oprechte en rechtvaardige moslimvrouw. Het verrichten van smeekbedes, geduld en vooral vertrouwen in Allah (SWT) is voor mij en vele zusters met mij de manier om het Lot een beetje te helpen. Mijn Broeder(s) in het Ware Geloof, Moge Allah (SWT) jullie paden kruisen met een oprechte en rechtvaardige moslima met een prachtige iman, insha-allah. Wa Moslimien jami3en, insha-allah. (Amien, Yaa Rabbi Al 3alamien) Alle lof behoort toe aan Allah (SWT). Fi Amanillah, Je zuster in het Ware Geloof, de Islam Een dienaar van Allah (SWT) Dochter van Adam (A.S.) SABRIA

zinnakarima
02-01-2004, 20:48
masha'Allah goed gesproken Sabria...Mr.jesuiskhalid ..je zou er goed aan doen om naar deze dame te luisteren...ze heeft het beste antwoord gegeven..Let vooral op het volgende stukje: "Hierover kan ik met volle overtuiging aan jou en je vrienden meegeven dat je haar vooral met veel respect en alleen dient te naderen als jouw intentie oprecht en met als doel het huwelijk is. Ik bedoel het soort respect waarop je verlangt dat je eigen zus in een soortgelijke situatie door een moslimbroeder benadert dient te worden." Ik hoop bij Allah dat je hier wat aan hebt...en moge Allah sw jullie begeleiden op jullie weg..wassalaamoe 3alaikom

Tinkeltje
03-01-2004, 19:52
Origineel gepost door zinnakarima masha'Allah goed gesproken Sabria...Mr.jesuiskhalid ..je zou er goed aan doen om naar deze dame te luisteren...ze heeft het beste antwoord gegeven..Let vooral op het volgende stukje: "Hierover kan ik met volle overtuiging aan jou en je vrienden meegeven dat je haar vooral met veel respect en alleen dient te naderen als jouw intentie oprecht en met als doel het huwelijk is. Ik bedoel het soort respect waarop je verlangt dat je eigen zus in een soortgelijke situatie door een moslimbroeder benadert dient te worden." Ik hoop bij Allah dat je hier wat aan hebt...en moge Allah sw jullie begeleiden op jullie weg..wassalaamoe 3alaikom Masha'Allah.....echt een mooi, duidelijk gegeven antwoord!!! Ik kon het niet beter formuleren......succes verder!!!!! Heb vertrouwen in Allah (swt) en het zal goed komen isnhallah...

wardaroosje
03-01-2004, 23:10
Sabria tbarke allah je hebt het zo mooi verwoord Moge allah(saw) ons op het rechte pad houden incha allah

smileyy
21-03-2004, 21:13
alles wat er gezegt moet worden is al gezegt. nee je moet haar vooral niet op straat aanspreken.misschien dat je in contact kunt komen met haar broer of haar neef,en dan kom je meer te weten over de persoon zelf als jet het goed aanpakt. ik wens je alvast veel sterkte,en veel geluk toegewenst!