Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : hijaab

Pagina's : [1] 2

LZN
15-12-2003, 09:06

hallo allemaal mag ik vragen wat jullie van het dragen van een hoofddoek vinden er zijn namelijk veel menings verschillen terwijl er maar een goede antwoord is :zwaai: dieke koes van fatima.

lovejamal
15-12-2003, 09:23
Ik vind dat goed, maar iedereen moet dat zelf weten. Ik ben nederlands en pas moslim, ik draag ook (nog) geen hoofddoek. Me ouders zouden ook gek worden, zij accepteren het niet. Maar insh allah ga ik er later wel een dragen.

lovejamal
15-12-2003, 09:25
Ik heb een marokkaanse vriend en hij vindt het zo ie zo beter als een vrouw bedekt is maar hij zegt een hoofddoek moet je zelf weten. Als je er maar zelf achter staat is het goed vindt ik.

zina_sohela
15-12-2003, 09:29
ik vind ieder voor zich als je er klaar voor bent moet je het dragen en dan bedoel ik ook GOED dragen want er zitten er ook een paar tussen vaneee .....

alhoceimachaima
15-12-2003, 10:36

jah ben het er mee eens sommige dragen hoofdoek en dan zie je gewoon half buik met een piercing er in moge allah(swt) hun vergeven :verdrietig:

Najat_the_Don
15-12-2003, 10:38
hijab... dat is niet iets waar wij over moeten praten.. als Allah (swt) iets voor ons besloten heeft, moet je dat ook accepteren en geen smoesjes bedenken, zoals hierboven staat: 'Als je er maar zelf achter staat is het goed' of 'ik vind ieder voor zich als je er klaar voor bent' Allah (swt) zegt in de Qoraan: “En het past een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak. En wie Allah en Zijn Boodschapper niet gehoorzaamt: waarlijk, hij verkeert in duidelijke dwaling.” (33:36)

Endless
15-12-2003, 10:43
Het is een verplichting, en ik sta zelf achter die verplichting. :)

Nadia001
15-12-2003, 10:49
De Hijab is inderdaad een verplichting in onze godsdienst. Ik wil ook Hijab dragen maar als ik dat doe ben ik me werk kwijt. xx

Najat_the_Don
15-12-2003, 10:52
wat is belangrijker?? je werk of je geloof?? :rolleyes: waarom geeft 'iedereen' de voorkeur aan deze tijdelijke dounya terwijl Allah (swt) een veel betere plaats voor ons heeft voorbereid in alachira?? :jammer: :verdriet:

Atlas_Gebergte
15-12-2003, 11:42
Origineel gepost door Najat_the_Don wat is belangrijker?? je werk of je geloof?? :rolleyes: waarom geeft 'iedereen' de voorkeur aan deze tijdelijke dounya terwijl Allah (swt) een veel betere plaats voor ons heeft voorbereid in alachira?? :jammer: :verdriet: Met jouw kan ik praten meid. ik vind het heel erg dat de meiden de voorkeur aan de carriere geven, maar als de tijd breekt dan gaan ze wel Allah(swt) om vergiffenis vragen, sorry hoor maar dan ben je echt te laat, waar was je al die tijd? was je carriere veel belangrijker?????? Echt triest. Wa Sallaam Alikoum :zwaai:

Najat_the_Don
15-12-2003, 11:45
Origineel gepost door Atlas_Gebergte Met jouw kan ik praten meid. ik vind het heel erg dat de meiden de voorkeur aan de carriere geven, maar als de tijd breekt dan gaan ze wel Allah(swt) om vergiffenis vragen, sorry hoor maar dan ben je echt te laat, waar was je al die tijd? was je carriere veel belangrijker?????? Echt triest. Wa Sallaam Alikoum :zwaai: Eindelijk iemand die wakker is..:goedzo: s.a. :zwaai:

misstomaatje
15-12-2003, 11:46
Origineel gepost door mocrodealer hallo allemaal mag ik vragen wat jullie van het dragen van een hoofddoek vinden er zijn namelijk veel menings verschillen terwijl er maar een goede antwoord is :zwaai: dieke koes van fatima h’idjaab dient de lichaamsdelen van het lichaam te bedekken, die tot de ‘awrah behoren EenHet woord ‘awrah betekent: de lichaamsdelen die niet getoond mogen worden. Allah zegt in de Qor-aan: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilbab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig". [Al Ahzaab 33:59] Deze aayah geeft duidelijk aan, dat het verplicht is voor vrouwen om hun schoonheid en versieringen te verbergen voor mannen die niet-mahram (“vreemden”) zijn. Wanneer een lichaamsdeel van een vrouw per ongeluk te zien is, dient dit zo snel mogelijk bedekt te worden, opdat zij niet in zonde valt. Al Haafiedh ibn Kathier zei in zijn tafsier: “dit betekent dat vrouwen geen enkele versiering aan de niet-mahram mannen dienen te tonen. Uiteraard geldt dit niet voor de gedeelten die onmogelijk te bedekken zijn. Ibn Mas’oed zei: een voorbeeld hiervan is de mantel en jurk – hiermee wordt gedoeld op de buitenkleding die de vrouwen van de Arabieren droegen. De buitenkleding verborg namelijk hetgeen wat de vrouw eronder droeg, alleen soms stak er een kledingstuk onder de buitenkleding uit. In dit geval valt een vrouw niet in zonde, aangezien het voor haar onmogelijk is om dit gedeelte te bedekken. De h’idjaab van de vrouw dient geen versiering te zijn. Allah zegt: “En zeg tegen de gelovige vrouwen…hun sierraad niet te tonen…” [An Noor 24: 31) Dit wordt ondersteund door de volgende aayah in Soerat Al Ahzaab: “En blijft in jullie huizen en vertoont jullie versieringen niet zoals dat in de vroegere tijd van de onwetendheid werd gedaan” [al-Ahzaab 33:33] Tevens is er een hadieth overgeleverd waarin de profeet zei: “er zijn er drie, vraag mij niet over hen: een man die de jama’ah verlaat, zijn leider ongehoorzaam is en ongehoorzaam sterft; een vrouwelijke of mannelijke slaaf die wegrent en vervolgens sterft; en een vrouw wiens man afwezig is - maar die haar alles heeft achtergelaten wat zij nodig heeft- die gedurende zijn afwezigheid haarzelf losbandig vertoont. Vraag mij niet over hen.” (Overgeleverd door Al Haakiem, 1/119; Ahmad 6/19; uit de hadieth vn Faddaalah bint ‘Oebaid. De isnaad sahieh en het is opgenomen in al-Adab al-Moefrad). · De hijjaab van de vrouw dient dik te zijn, zodat men er niet doorheen kan kijken. Indien de h’idjaab doorzichtig is bedekt deze niet goed. Overigens maakt een transparante of doorzichtige h’idjaab de vrouw mooier en aanlokkelijker. De profeet zei met betrekking tot dit punt: “gedurende de laatste dagen van mijn oemmah zullen er vrouwen zijn die bedekt zijn, maar toch naakt zijn; zij zullen iets als kamelenbulten op hun hoofden hebben. Vervloek hen, want zij zijn vervloekt.” Een andere overlevering volgt hieraan toen: “zij zullen het paradijs niet betreden en zelfs niet de geur ervan ruiken, ondanks dat men de geur van het paradijs van een grote afstand kan ruiken.” (Overgeleverd door Moesliem) Ibn ‘Abd al Barr zei: “de profeet bedoelde met deze uitspraak, dat vrouwen die doorzichtige kledij dragen, niet bedekt zijn. In termen van naam zijn zij bedekt, maar in feite zijn zij naakt.” (overgedragen door As Soeyoeti in Tanweer al-Hawaalik, 3/103)

Ikkeh
15-12-2003, 12:37
Elhamdulillah draag ik nu al 5 maanden mijn hijaab :D en ik ben er heel blij mee dat ik deze stap heb genomen..

Lady_moi
15-12-2003, 12:59
na ja ik draag em ook ongeveer een jaar..ik zei ook altijd "als ik er klaar voor ben" yeah right zema das gewoon een smoesje ik weet da van me eigen of "ik draag em wannneer ik ga trouwen" damn wie zegt da ge nog ga kunnen trouwen damn wie zegt da ge morgen nog gaat leven of overmorgen of straks..de engel des doods kan ons zo halen echt waar geloof me hoe vroeger hoe beter..je zult er echt geen spijt van hebben later..en jah degene die het willen dragen allah iwankoum inchallah en inchallah zal hij jullie daarvoor de kracht en de moed geven om te dragen en ons allemaal ervoor zal belonen amien beslema

Najat_the_Don
15-12-2003, 14:35

Origineel gepost door Ikkeh Elhamdulillah draag ik nu al 5 maanden mijn hijaab :D en ik ben er heel blij mee dat ik deze stap heb genomen.. ..en hij staat je prachtig ook nog;) mashallah :) :Iluvu:

Pagina's : [1] 2