Bekijk originele versie : Arendon
Kameleon7
05-04-2008, 16:13
Heeft iemand van jullie ervaring met het Callcenter Arendon in Tanger Marokko?
Kameleon7
08-04-2008, 13:03
up
naar boven
Heeft iemand van jullie ervaring met het Callcenter Arendon in Tanger Marokko?
Dit Call center draait net een week! Maar ben ook wel benieuwd... Mensen kom op!! Zijn er mensen die al op gesprek zijn geweest? Deel hier je ervaringen!
Kameleon7
08-04-2008, 18:49
Ja klopt ja. Sinds 1 april, maar er zijn natuurlijk al een aantal mensen begonnen.
Ey maar Fiekri jij bent ook al tijdje bezig met zoeken naar werk in Marokko toch? Is Arendon niks voor jou?
Ja klopt ja. Sinds 1 april, maar er zijn natuurlijk al een aantal mensen begonnen.
Ey maar Fiekri jij bent ook al tijdje bezig met zoeken naar werk in Marokko toch? Is Arendon niks voor jou?
Jah klopt
Ik wacht nog even rustig af.. Misschien komt er wat beters op mijn pad inshallah. Maar heb wel een goed gevoel bij Arendon.. Dus wie weet..
Maareh.... wat denk je dat je in een callcenter verdient?????
Kameleon7
09-04-2008, 08:29
Zo'n 800 euro netto met een eventuele bonus tot 1000 dirham per maand en 8% vakantietoeslag. En dat is voor Marokko wel goed hoor.
Alleen het probleem is vaak dat mensen te materialistisch zijn ingesteld en daarom graag besteed wat het hier besteed.
Dan ben je in Marokko nog duurder uit ja. Die zijn ook niet gek haha.
Met andere woorden; met 800 euro in Marokko kun je leven als koning of als een 15 jarige in Nederland die daarvan maximaal 3 keer per maand uit kan gaan. Het is maar net hoe je leeft.
Neem maar van mij aan dat je van 800 euro niet kan leven in Marokko.... Ik woon hier (=Marokko) nu al ruim 9 jaar (en ik ben Nederlandse.....) en 800 euro is no way niet genoeg! Daarom zeg ik ook, denk heeeeeeeeeeeel goed na voordat je bij een callcenter gaat werken in Marokko. Het zijn hele slechte betalers en van die 800 euro netto gata nog wel je bijdrage aan de CNSS af, die is nl verplicht, en je ziektekostenverzekering, die is ook verplicht! Verder ben je als Nederlander verplicht om ivm het belastingverdrag belasting af te dragen in NL, dus het is echt niet wat het lijkt!!!!! Ik spreek uit ervaring...
[QUOTE=JesM;46493924]Neem maar van mij aan dat je van 800 euro niet kan leven in Marokko.... Ik woon hier (=Marokko) nu al ruim 9 jaar (en ik ben Nederlandse.....) en 800 euro is no way niet genoeg! Daarom zeg ik ook, denk heeeeeeeeeeeel goed na voordat je bij een callcenter gaat werken in Marokko. Het zijn hele slechte betalers en van die 800 euro netto gata nog wel je bijdrage aan de CNSS af, die is nl verplicht, en je ziektekostenverzekering, die is ook verplicht! Verder ben je als Nederlander verplicht om ivm het belastingverdrag belasting af te dragen in NL, dus het is echt niet wat het lijkt!!!!! Ik spreek uit ervaring...
Hoe kan de de Nederlandse staat nou weten dat ik in marokko in dienst ben? Dat vraag ik me nou echt af...
Waarschijnlijk is het callcenter een Nederlandse ondernming. Elke onderneming dient belasting af te dragen voor zijn werknemers. Als de werknemer Nederlander is, dient dat te gebeuren in Nederland. Als dat niet gebeurt, is de werkgever in overtreding, zo simpel is het. De werkgever kan niet voor een Nederlandse werknemer in Marokko belasting afdragen, dus gebeurt dat in Nederland.
Waarschijnlijk is het callcenter een Nederlandse ondernming. Elke onderneming dient belasting af te dragen voor zijn werknemers. Als de werknemer Nederlander is, dient dat te gebeuren in Nederland. Als dat niet gebeurt, is de werkgever in overtreding, zo simpel is het. De werkgever kan niet voor een Nederlandse werknemer in Marokko belasting afdragen, dus gebeurt dat in Nederland.
Deze onderneming is niet eens bekend in nederland! En wat nou als je alleen in het bezit bent van een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd en geen nederlands paspoort hebt? Het is officeel een marokkaans bedrijf en geen nederlandse.. Dus dient de ondernemening belasting af te staan aan de marokkaanse staat lijkt mij...
Dat kan inderdaad, dan wordt er belasting afgedrage in Marokko. Als het salaris zoals jij zegt 8000 dirham is, zit het in het hoogste belastingsegment, 42% afdracht...... Nogmaals, dit is niet belerend bedoeld, maar deze jobaanbiedingen klinken vaak mooier dan ze zijn, that's all!
Dat kan inderdaad, dan wordt er belasting afgedrage in Marokko. Als het salaris zoals jij zegt 8000 dirham is, zit het in het hoogste belastingsegment, 42% afdracht...... Nogmaals, dit is niet belerend bedoeld, maar deze jobaanbiedingen klinken vaak mooier dan ze zijn, that's all!
Mij is toch echt duidelijk verteld dat het hier om 8000 mad netto gaat!
Oke, ik hoop dat het zo is. Veel succes!
Kameleon7
11-04-2008, 11:44
Het gaat inderdaad om "8.000 Dirham NETTO", zo stond het ook in de brief vermeld.
Maar JesM, bedankt voor je informatie:) Zo weten we in ieder geval waar we op moeten letten.
Hoe is het centrum van Tanger verder? Beetje leuk om te wonen? En de mensen en hun mentaliteit? Het is vlakbij de Mohamed V Boulevard.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.