Bekijk originele versie : Help.....mijn neef is verliefd op mij
Hallo
Ik heb een neef die heel erg verliefd op mij is. Hij stuurt me sms'jes en mailt me. Ik voel me erg gevleid want het is een intelligente en leuk uitziende jongen. Wat is dan het probleem zul je denken..................nou ik weet niet wat ik wil. Hij heeft bijvoorbeeld een familie waar hard gewerkt word en waar luxe als zonde van het geld gezien wordt. Ook is het in Marokko bij hen ontzettend saai. Ook wil ik liever geen familie trouwen, maar gewoon een leuke jongen hier ontmoeten. Maar de leuke jongens zijn hier niet voor het oprapen. Het duurt soms maanden voordat ik een leuke jongen op straat zie waarvan ik denk daar kan ik wat mee. Ik zit echt niet thuis opgesloten hoor, studeer op de universiteit en werk ook. Maar daar ontmoet ik niemand en ben geen type als een jongen op mijn afkomt meteen wat mee te beginnen. Ik wil gewoon iemand leren kennen. Nou ik denk eerlijk gezegd dat heel veel marokkaanse meiden dezelfde problemen hebben. Wat moet ik doen, ik wil niet jaren wachten voordta ik ga trouwen. Gewoon mijn neef een kans geven??????
Please...........heb advies nodig.
yesmina19
14-12-2003, 18:27
doen wat je hart zegt
Als jij denkt dat je je leven kan delen met je neef, moet je het doen.
Als ik het zo lees, lijkt het alsof je al een keuze hebt gemaakt meid.
Doe wat jij denkt dat goed is.......
AlHoceima_Leila
14-12-2003, 18:46
moeilijke beslissing
maar een vraaje
is je neef verliefd op je omdat hij egt van je houdt of is hij verliefd op je paspoort ?
toprakkizi
14-12-2003, 18:50
hee meissie mijn neef zat 3 jaar achter mij en was kei gek op hem en ik niet op hem maar nu hij niet meer achter mij zit ben ik verliefd op hem geworden en ik weet niet wat hij van me denkt en voelt dus doe een go4ede keuze denk er goed over na maar volgens mij zie je hem wel zitten ook al wil je er niet aan denken... :Iluvu:
sousiagirl21
14-12-2003, 20:12
ik krijg het gevoel bij jou dat je je neef een kans wilt geven,omdat je niemand hebt leren kennen en je wilt niet jaren wachten om te trouwen.
dat vind ik een verkeerde instelling.
trouw met iemand als je ook echt gevoelens voor hem hebt.
anders werkt het niet.
HaKiM_HaKeeM
14-12-2003, 20:13
salaam magrebmeisje
het is beter zo dat je niets begint
laat liever alles aan het lot over
misschien kom je nog iemand tege die je ware zou zijn
thallah beslaamaaa
C ya HakimPTje... :zwaai:
Lady_moi
14-12-2003, 20:25
doe wat het beste is voor u..
Sweet_Esma
14-12-2003, 22:06
Origineel gepost door yesmina19
doen wat je hart zegt
Dit moet je zeker niet doen....gebruik je verstand....en jah je kan hem best een kans geven... :D
soulsister
14-12-2003, 22:47
lieverd, denk heeeeeel goed na. zet de voor en nadelen naast elkaar (desnoods op papier) je kunt hem een kans geven, maar wees wel duidelijk tegen hem. zeg tegen hem van hey joh luister eens ik wil je best beter leren kennen, MAAR je moet wel weten dat ik niet gelijk een relatie wil, ik wil je eerst leren kennen, kijken hoe je over bepaalde dingen denkt, enz. ALS het klikt wil ik 'ons' een kans geven, zoniet dan zal ik daar heel duidelijk over zijn. en dan zul je mijn NEE ook moeten accepteren (dat is vooral heel belangrijk, some guys just won't take no for an answer)
MEISSIE het belangrijkste is dat je hem ZO DUIDELIJK MOGELIJK verteld hoe het zit, zodat hij geen dingen van jou gaat vragen die je niet wilt of niet kan doen. WEES DUIDELIJK!! dat is mijn advies voor jou lieverd. en laat je niet bedriegen door superlieve, en supergalante acties, wees niet te snel gecharmeerd, en naiev, EN WEES DUIDELIJK.
hele DIKKE KUS, en veel suc6 meissie.
Origineel gepost door maghrebmeisje
Hallo
Ik heb een neef die heel erg verliefd op mij is. Hij stuurt me sms'jes en mailt me. Ik voel me erg gevleid want het is een intelligente en leuk uitziende jongen. Wat is dan het probleem zul je denken..................nou ik weet niet wat ik wil. Hij heeft bijvoorbeeld een familie waar hard gewerkt word en waar luxe als zonde van het geld gezien wordt. Ook is het in Marokko bij hen ontzettend saai. Ook wil ik liever geen familie trouwen, maar gewoon een leuke jongen hier ontmoeten. Maar de leuke jongens zijn hier niet voor het oprapen. Het duurt soms maanden voordat ik een leuke jongen op straat zie waarvan ik denk daar kan ik wat mee. Ik zit echt niet thuis opgesloten hoor, studeer op de universiteit en werk ook. Maar daar ontmoet ik niemand en ben geen type als een jongen op mijn afkomt meteen wat mee te beginnen. Ik wil gewoon iemand leren kennen. Nou ik denk eerlijk gezegd dat heel veel marokkaanse meiden dezelfde problemen hebben. Wat moet ik doen, ik wil niet jaren wachten voordta ik ga trouwen. Gewoon mijn neef een kans geven??????
Please...........heb advies nodig
dit is echt een keuze die je zelf moet bedenken en maken....
persoonlijk lijkt het me erg vreemd, om met een meisje te s*****n waarvan ik van binnenuit zie dat het een dochter is van de man die ik 3emi (oom) noem.
glassynoor
14-12-2003, 23:18
Salaam Aleykoum,
Er bestaat een gebed genaamd: salaat istikharah (consultatiegebed), dit gebed verricht je na het icha gebed en het witr gebed voor het slapen gaan. Het istikharah bestaat uit twee rakaat. Eerste rakaat doe je al fatiha met soerat 109 (qol yâ aiyohal kâfiroen ...) tweede rakaat doe je al fatiha met soerat 112 (qol houwal lâho ahad ...) Na deze rakaat zeg je volgende formule : Allâhomma innî astakhyiroka bi 'ilmika wa astaqdiroka bi qodratika, wa as-aloka min fadlil 'azîm, fa innaka taqdiro walâ aqdiro wa ta'alamo walâ a'lamo wa anta 'allâmol ghoyoûb.
Allâhomma in konta ta'lamo anna hâdhal amra ( hier beschrijf je het onderwerp van je consultatie aan Allah swt) khaïrol-lî fi dînî wa ma'âchî wa'âqibati amrî faqdor holî wa yassir-holî thomma bârikli fîhi ; wa in konta ta'lamo anna hâdhal amra charrol-lî fi dînî wa ma'chî wa'âqibati amrî fac-rifho 'annî, wac-rifnî 'an-ho waqdourlî al-khaïra haïtho kâna tommardinî bihi. Voor je effectief gaat slapen denk je aan hetgeen je van Allah swt wil.
Allah swt geeft je een teken in je dromen of op een ander moment. En Hij weet wat het beste is voor ons.
Moge je een gelukkige toekomst tegemoet gaan met of zonder je verliefde neef INCHALLAH
Miss_Hafrieta
15-12-2003, 09:58
Origineel gepost door yesmina19
doen wat je hart zegt
Ja inderdaad ALWAYS FOLLOW UR HEART :o
soumayatje
15-12-2003, 10:11
hoi hoi!
Ten 1e zal ik je een wijze raad geven; DENK ER ALSJEBLIEFT HEEL GOED OVER NA! voor dat je wat met je neef gaat beginnen, en als je dan ziet dat je toch eigenlijk nix voor hem voelt doe het dan niet, want je krijgt spijt!!!!!!!!!!!!!
heel veel suc6, en moge ALLAH je helpen bij het vinden van een goeie jongen die net zoveel van jouw houd als jij van hem!!!!!!!!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.