Bekijk originele versie : Tunnel van spanje naar marokko??!
Marokko en Spanje leggen tunnel onder zee aan
Uitgegeven: 13 december 2003 23:22
MADRID - Spanje en Marokko gaan een treintunnel aanleggen onder de Straat van Gibraltar die beide landen met elkaar moet gaan verbinden. Dat heeft het Spaanse ministerie van Ontwikkeling in Madrid zaterdag bekendgemaakt. De tunnel krijgt een lengte van 39 kilometer. Voor de Straat van Gibraltar is gekozen, omdat de zee hier slechts 300 meter diep is.
Het plan voor een vaste verbinding tussen het Noord-Afrikaanse land en Europa staat nog in de kinderschoenen. Beide landen zijn een werkplan voor drie jaar overeengekomen, waarvoor voorlopig een bedrag beschikbaar is van 27 miljoen euro. Het grootste deel hiervan gaat naar seismologisch onderzoek om een geschikt traject te vinden.
Volgens de huidige plannen is de tunnel gesitueerd tussen het Spaanse Punte Palomas, 40 kilometer ten westen van Gibraltar, en het Marokkaanse Punta Malabata, nabij Tanger. Plannen voor een vaste verbinding tussen beide landen dateren al van 1980. Eerder deze maand werden ze nieuw leven in geblazen.
In juli 2002 kwam het bijna tot een militaire confrontatie tussen Marokko en Spanje toen beide landen een dispuut hadden over het onbewoonde Spaanse eilandje Perejil vlak voor de Marokkaanse kust. Marokkaanse militairen bezetten toen enige tijd het eilandje.
Bron: www.nu.nl
Denken jullie dat de bouw van deze treintunnel echt van start gaat...
Of denken jullie dat het politiek stukloopt...?.
mocromagic
14-12-2003, 00:44
ik hoop echt dat deze aangelegd word inschaAllah..ik kan namelijk heel slecht tegen de bootreis :(
Aselhiej
14-12-2003, 00:45
Origineel gepost door Utr_LeiDSeRijN
Marokko en Spanje leggen tunnel onder zee aan
Uitgegeven: 13 december 2003 23:22
MADRID - Spanje en Marokko gaan een treintunnel aanleggen onder de Straat van Gibraltar die beide landen met elkaar moet gaan verbinden. Dat heeft het Spaanse ministerie van Ontwikkeling in Madrid zaterdag bekendgemaakt. De tunnel krijgt een lengte van 39 kilometer. Voor de Straat van Gibraltar is gekozen, omdat de zee hier slechts 300 meter diep is.
Het plan voor een vaste verbinding tussen het Noord-Afrikaanse land en Europa staat nog in de kinderschoenen. Beide landen zijn een werkplan voor drie jaar overeengekomen, waarvoor voorlopig een bedrag beschikbaar is van 27 miljoen euro. Het grootste deel hiervan gaat naar seismologisch onderzoek om een geschikt traject te vinden.
Volgens de huidige plannen is de tunnel gesitueerd tussen het Spaanse Punte Palomas, 40 kilometer ten westen van Gibraltar, en het Marokkaanse Punta Malabata, nabij Tanger. Plannen voor een vaste verbinding tussen beide landen dateren al van 1980. Eerder deze maand werden ze nieuw leven in geblazen.
In juli 2002 kwam het bijna tot een militaire confrontatie tussen Marokko en Spanje toen beide landen een dispuut hadden over het onbewoonde Spaanse eilandje Perejil vlak voor de Marokkaanse kust. Marokkaanse militairen bezetten toen enige tijd het eilandje.
Bron: www.nu.nl
Denken jullie dat de bouw van deze treintunnel echt van start gaat...
Of denken jullie dat het politiek stukloopt...?
eindelijk eens positief nieuws
Bidawi_Mazlot
14-12-2003, 02:30
Dan hoop ik dat de Spanjolen hun zeepiraten weer terug in hun Spaanse hok(politiebureau) zetten waardoor de broeders uit Marokko rustig terzee de oversteek kunnen maken. Het liefst richting Nederland voortzetten waardoor het lekker gezellig kan worden in Nederland.:D.....laten we hen voorzien van speedpoten waardoor zij misschien nog sneller, beter gezegd veilig, de kust van Spanje bereiken.....laat de Spanjolen dan ook een ondergrondse douanepost stichten en de bovengrondse opheffen waardoor onze broeders(die daar behoefte aan hebben) daar ook geen last meer van zullen hebben....:D
Jammer dat de Spanjolen niet zo dom zijn als Kaaskoppen :D
Nou, wie betaalt dat dan? De tunnel naar Engeland heeft miljarden gekost. Marokko is arm en Spanje heeft ook te lijden van de economische crisis.
Verder lijkt het me een goed plan, voor Marokko economisch en om het uit het isolement te halen.
Scottie.
GangstaLovin
14-12-2003, 16:43
Er gaat een trein rijden door die tunnel! Damn mensen ..LEZEN ooit van gehoord :rolleyes:
Aselhiej
14-12-2003, 18:04
Origineel gepost door Sehraoui
Ik hoop dat ie er egt komt want dan kunnen me neven ook hierheenkomen zonder een kleinebootje
jatog...........
El-7araga 4 Life
AlHoceima_Leila
14-12-2003, 18:18
ik denk niet dat het echt zal komen
maar you never know yek
GangstaLovin
14-12-2003, 18:21
dat ding stond al gepland in de jaren 80 :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.