Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : is het haram om je lichaamshaar te ontlaseren?

Tinifien
02-04-2008, 16:46

salaam, ik zit al heel lang met een vraag. is het haram dat je je haren weglasert?? ik heb het hier over ongewenst haargroei net als bijv op de rug, buik of borst. wat zegt de koran hier over, is dit toegestaan of niet? alvast bedankt, Tinifien

Siihem_88
02-04-2008, 16:59
Geen idee

imrabte
02-04-2008, 22:37
mijn nigt had het op der buik en zij vroeg aan haar ma of ze ht wou weghalen en der ma vroeg het aan der vader ( haar vader is imam) en die zei dat het wel mocht omdat zoiets mannelijk is en iets wat duidelijk laten waardoor je op man lijkt, je het zker moet weghalen. je snor en andere ongewenste haren op je gezicht moet je tog ook weg halen. dat komt daar dat je niet op een man mag lijken. hierbij het geval ook. en wat ik erbij ng wou zegge is als het niet veel is dat je er beter niet aan kan zitten. ds als ht niet opvallend is. mag allah mij vergevn als ik iets verkeerd zeggen amien.......

Siihem_88
02-04-2008, 22:40
En als je een man bent:gniffel:

imrabte
02-04-2008, 22:43

En als je een man bent:gniffel: haha nou als het mijn man is dan MOET ie het ook weghalen :hihi: :hihi:

Tinifien
03-04-2008, 19:22
kheb eigenlijk nog steeds geen antwoord op mn vraag.. en het betrefd hierbij de man he, niet de vrouw. :)

imrabte
03-04-2008, 21:12
kheb eigenlijk nog steeds geen antwoord op mn vraag.. en het betrefd hierbij de man he, niet de vrouw. :) hoebedoel je je hebt geen antwoord op je vraag :confused: :confused: . kijk hoe duidelijk verhaal hierboven staat. wacht ik help je wel: het is HALAL dus niet haram :kus: :kus:

Tinifien
04-04-2008, 13:38
hoebedoel je je hebt geen antwoord op je vraag :confused: :confused: . kijk hoe duidelijk verhaal hierboven staat. wacht ik help je wel: het is HALAL dus niet haram :kus: :kus: je hebt het over je nichtje. dat is een meid lijkt mij toch? ik heb je nergens wat over de man horen zeggen hoor... enne als het halal is, zou je me een bron kunnen geven? plus je zegt ook dat een vrouw haar ongewenste haar mag verwijderen om niet op een man te lijken. maar als een man zijn ongewenste haar verwijderd lijkt ie dan op een vrouw?? alvast bedankt, Tinifien

imrabte
04-04-2008, 23:40
je hebt het over je nichtje. dat is een meid lijkt mij toch? ik heb je nergens wat over de man horen zeggen hoor... enne als het halal is, zou je me een bron kunnen geven? plus je zegt ook dat een vrouw haar ongewenste haar mag verwijderen om niet op een man te lijken. maar als een man zijn ongewenste haar verwijderd lijkt ie dan op een vrouw?? alvast bedankt, Tinifien oooooooooooooooooooo sorry sorry sorry :maf2: . ik zie nu pas dat het om een man gaat hahahahah :hihi: :hihi: :hihi: . ik zal voor je kijke of ik wat voor je kan vinden over dat......

Tinifien
06-04-2008, 00:06
oooooooooooooooooooo sorry sorry sorry :maf2: . ik zie nu pas dat het om een man gaat hahahahah :hihi: :hihi: :hihi: . ik zal voor je kijke of ik wat voor je kan vinden over dat...... haha, dank je ;)

Zoraida
06-04-2008, 00:29
Gatver, weghalen die handel

Tinifien
06-04-2008, 01:02
Gatver, weghalen die handel de vraag is of het hallal is. :)

niesrien
06-04-2008, 20:55
de vraag is of het hallal is. :) eey ik heb effe gekeken voor je. bij een vrouw is het wel toegestaan. zij mag namelijk niet op een man lijke. en bij een man is het niet toegestaan omdat hij dan de vrouw immiteert. ik had het voor je ook ng naar de vader (imam) van me nigt gevraagd en die zei dat het ook niet mogt. :goedzo:

Tinifien
07-04-2008, 11:28
eey ik heb effe gekeken voor je. bij een vrouw is het wel toegestaan. zij mag namelijk niet op een man lijke. en bij een man is het niet toegestaan omdat hij dan de vrouw immiteert. ik had het voor je ook ng naar de vader (imam) van me nigt gevraagd en die zei dat het ook niet mogt. :goedzo: je mag je okselhaar en schaamhaar wel verwijderen.. heeft dat ongewenste haar verwijderen dan ook niet met hygiene te maken?

miranda
08-04-2008, 20:08

ik ben niet-moslim, dus misschien is het een stomme reactie, maar ik heb gelezen in meerdere boeken (geen religieuze boeken) dat meisjes helemaal onthaard worden bij het trouwen. Heb ik dat niet helemaal goed begrepen dan of is dat anders?