Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 2e oorgaatje?

Pagina's : [1] 2

LZN
13-12-2003, 20:57

een korte vraagje is nou een 2e oorgaat je is dat haram of halal?.

nadorlady15
13-12-2003, 23:52
het is halal

MiSsOuJDiA
13-12-2003, 23:53
heb er 2 en wil de derde gaan zette maar volgens me ma is het halal

power_flower
14-12-2003, 10:22
Ik zou het ook willen doen maar ben er ook nog niet echt zker van of het halal is?! is er geen bewijs hierover ofzo?

misstomaatje
14-12-2003, 10:48

Origineel gepost door saraaaaaaaaaaaa een korte vraagje is nou een 2e oorgaat je is dat haram of halal? kzou het je niet kunnen vertellen meid

Keltoem
14-12-2003, 14:38
is halal denk ik,maar wat ik me afvraag is een neusbel dan halal of haram??? :consufed:

ChOcOtOfFfF
14-12-2003, 16:13
Als je je oren maar bedekt met je hijab als je naar buiten gaat, dan mag het wel dacht ik. Wa Allahu A`lem

zubair
14-12-2003, 19:32
Mijn ma zegt dat het haram is. (Oh ja, je ma is de nieuwe profeet) Ik denk dat het halal is (nieuwe manier van bewijsvoering. De islam is wat zegt ALlah, wat zegt de profeet en in nederland geldt: Wat denk ik?) Is muziek haram of halal? Uhhhhhhhhhhh, ik denk dat het halal is, dus het mag. Ik heb gehoord dat het halal is. (weet je wat ik gehoord heb, dat rente halal is, terwijl Allah en de profeet het verboden hebben) Snappen jullie het nog? Is dit de nieuwe islam? Vinden we het gek dat we allemaal verzaaid zijn over de hele wereld. Vinden we het gek dat we niet 1 sterke moslimgemeenschap zijn? Kijk uit met het afgeven van islamitische uitspraken(fatwa's). Laat dat over aan de mensen met kennis. Want laten we eerlijk zijn, als we allemaal gaan kijken naar wat we zelf denken, dan word de wereld echt een puinhoop. De islam kan niet draaien op de filosofie van mensen. Elke mens heeft zijn eigen gedachtegang en leefwijze, hoe kan je dan wel gaan bepalen of iets halal of haram is. Weten jullie trouwens dat als je iets halal maakt wat haram is, dat jij degene bent die daar verantwoordelijk voor is op de Dag der opstanding. Als jij tegen iemand zegt dat het halal is en elke iemand die haar ook volgt en op een gegeven moment zijn het er echt duizenden, dan ben jij de pineut op de Dag der Opstanding. Ga je dan ook zeggen van" ja maar Allah ik dacht dat het halal was". En dan word jou verteld dat de Koran is neergedaald als leidraad en dat de Soenah de toelichting is op de Koran en dat daar alles in staat wat een mens maar nodig heeft. De islam is compleet weten jullie nog. Ik schrok even van de antwoorden hierboven, vandaar mijn preek.

zubair
14-12-2003, 19:59
Een grote gerespecteerde geleerde heeft ooit gezegd, dat als iemand jou iets vraagt of het halal en haram is en je gaat jezelf forceren om antwoord te geven terwijl je er geen kennis over hebt, dan verlies je respect tov van andere mensen en je innerlijke geloof zakt naar beneden. Maar als iemand iets gevraagd word en hij weet daadwerkelijk het antwoord niet, dan zul je zien dat mensen je meer gaan vertrouwen, dat mensen respect voor je gaan krijgen en dat je innerlijke geloof toeneemt. Durf te zeggen dat je het niet weet, dat is beter voor je, echt waar. Kijk zelf maar, stel je voor je gaat naar een lezing en er zit daar een beetje een geleerde persoon en er worden hem vragen gesteld. En de ene geleerde die tien vragen word gesteld beantwoord ze alle 10 met antwoorden als, ik heb gehoord, of mijn moeder zei, ik denk en ...... Hoe komt deze persoon dan op jullie over? En de andere geleerde persoon beantwoord van de 10 vragen slechts 7, maar voor die 7 geeeft hij strakke bewijzen uit de Koran en soenah en je bent daar ook van overtuigd. Voor de overige drie zegt hij eerlijk dat hij het niet weet en dat hij het gaat uitzoeken en dan binnenkort komt het antwoord op internet te staan. Voor welke geleerde zou je meer respect hebben en wiens lezingen zou je graag nog een keer willen volgen? Ik kies voor de 2de, de eerste vertrouw ik niet meer. De islam is geen spelletje.

SabroenDjamiel
14-12-2003, 20:03
Snap uberhaupt nie waarom sommige meiden kiezen voor meerdere gaatjes in de oren....Persoonlijk vind ik het stik lelijk en af en toe ook een beetje ordinair oogend....1 Gaatje in je oor is toch veel mooier of willen sommige zo'n reeks aan oorbelletjes in hun oor?....Net zoals van die meiden die aan alle 5 de vingers een ring hebben, lelijk hoor....

zubair
14-12-2003, 20:19
Zoals ik al zei bij het beoordelen of iets haram of halal is, moeten we met bewijzen komen uit de Koran en Soenah en de mening van geleerden die preken volgens de Koran en Soenah. In soerah Al Maidah vers 3 lezen wij ook in de vertaling: "Vandaag heb ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb Ik Mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb ik de Islam voor jullie als godsdienst gekozen" Hier kunnen wij lezen dat alles compleet is en dat de islam alles inhoudt tot aan de Dag der Opstanding. Dus in het leven van de profeet is alles compleet gemaakt en de uitspraken van de profeet Mohamed vzmh vinden we dan ook terug in de hadieths. Dat is de soenah van de profeet vzmh. Als wij gaan zoeken over het doen van een derde oorbel of een derde oorgaatje, dan vinden wij niets terug. Dan gaan we ons afvragen, waar komt dat vandaan dat derde oorgaatje of het dragen van die derde oorbel. Dat komt van de ongelovigen, die het bedacht hebben om de vrouw daardoor meer te laten opvallen, ze hebben het niet bedacht om je oorlel warm te maken of zo. Dus welke hadieth geldt dan: "Degene die een volk imiteert is een (lees 1) van hen" En dat is ook zo, je imiteert ook de ongelovigen. Ja maar de auto hebben de ongelovigen ook gemaakt, dan mag ik daar ook niet in rijden. Nee dat is niet zo, want een auto heeft voordelen voor de moslim. Bijvoorbeeld een vrouw kan erin rijden met haar man om naar lezingen te gaan ipv dat ze in een drukke tram gaat waarin iedereen haar bewondert van top tot teen. En een auto is sneller dan een trein of bus. En noem maar op. Dus het heeft meer voordelen dan nadelen. Maar een extra oorbel, welke voordeel heeft dat? Het heeft geen voordelen, maar ik vind het leuk om te dragen. Weet je dat zeker, dus jij wou zeggen dat als je over straat loopt dat je jezelf kan zien en dat je nog weet dat je een derde oorbel hebt. Nee dat kan niet, je houdt jezelf voor de gek. Bij alle handelingen in de islam geldt de intentie. De allereerste hadieth luidt: "innamal ahmaloe bienieyaat". "Elke handeling gaat volgens de intentie" Dus als ik iets wil gaan doen, waarbij ik de influistering krijg van shaitan dat ik daardoor meer ga opvallen, dan is dat een verkeerde intentie. Doe ik het om mooier te zijn voor andere mensen, dan is dat een verkeerde intentie. Doe ik het omdat je het zelf leuk vind, dan zou ik zeggen van "weet je dat wel zeker". Je moet proberen altijd na te denken of het wel verstandig is. Laten we zeggen je doet het. denk je dan niet dat over een tijdje dat als de lol ervan is om zo'n derde oorgaatje te hebben, dat Shaitan je iets nieuws influistert. Ja, want als je 1 poort opent voor de duivel, dan open je de rest ook voor hem. De volgende keer komt hij na je toe van "meisje een oorbel in je neus zou je beeldig staan" Doe het gewoon. En dan stel je je vraag weer op marokko.nl. En dan krijg je weer antwoord van "ik denk het wel, mijn moeder zegt ook dat het mag, want die derde oorgaatje mocht ook. En ja hoor, de neusbel gaat erin. En een paar weken later is de lol er ook van af en dan krijgen we tatoes. Ik denk dat jullie wel weten waar ik heen wil gaan.

alhoceimachaima
14-12-2003, 21:18
mijn ma zegt dat het haram is duzz denk ik dat het haram is

ChOcOtOfFfF
14-12-2003, 21:24
Origineel gepost door zubair Mijn ma zegt dat het haram is. (Oh ja, je ma is de nieuwe profeet) Ik denk dat het halal is (nieuwe manier van bewijsvoering. De islam is wat zegt ALlah, wat zegt de profeet en in nederland geldt: Wat denk ik?) Is muziek haram of halal? Uhhhhhhhhhhh, ik denk dat het halal is, dus het mag. Ik heb gehoord dat het halal is. (weet je wat ik gehoord heb, dat rente halal is, terwijl Allah en de profeet het verboden hebben) Snappen jullie het nog? Is dit de nieuwe islam? Vinden we het gek dat we allemaal verzaaid zijn over de hele wereld. Vinden we het gek dat we niet 1 sterke moslimgemeenschap zijn? Kijk uit met het afgeven van islamitische uitspraken(fatwa's). Laat dat over aan de mensen met kennis. Want laten we eerlijk zijn, als we allemaal gaan kijken naar wat we zelf denken, dan word de wereld echt een puinhoop. De islam kan niet draaien op de filosofie van mensen. Elke mens heeft zijn eigen gedachtegang en leefwijze, hoe kan je dan wel gaan bepalen of iets halal of haram is. Weten jullie trouwens dat als je iets halal maakt wat haram is, dat jij degene bent die daar verantwoordelijk voor is op de Dag der opstanding. Als jij tegen iemand zegt dat het halal is en elke iemand die haar ook volgt en op een gegeven moment zijn het er echt duizenden, dan ben jij de pineut op de Dag der Opstanding. Ga je dan ook zeggen van" ja maar Allah ik dacht dat het halal was". En dan word jou verteld dat de Koran is neergedaald als leidraad en dat de Soenah de toelichting is op de Koran en dat daar alles in staat wat een mens maar nodig heeft. De islam is compleet weten jullie nog. Ik schrok even van de antwoorden hierboven, vandaar mijn preek. Je hebt helemaal gelijk, maar ik zei er bij Wa Allahu A`lem. Ik zeg dit normaal ook niet:"ik dacht" want het gaat er inderdaad niet om wat wij denken, maar 1 gaatje in je oor is niet ha7am dus Allahu A`lem hoe dit zit met een 2 e gaatje.

power_flower
19-12-2003, 16:42
Nou toch zou ik het graag willen weten of het nou kan of niet? Je ziet tegenwoordig veel dames lopen met hijaab of zonder, die wel een 2e oorgaatje hebben maar ik wil het niet doen voordat ik het zeker weet dat het wel toegestaan is. :confused:

coalitiegenoot
19-12-2003, 17:58

Origineel gepost door saraaaaaaaaaaaa een korte vraagje is nou een 2e oorgaat je is dat haram of halal? ligt eraan wat je er van plan mee bent :stout:

Pagina's : [1] 2