Bekijk originele versie : ..Huwelijken die uit een relatie zijn gegroeid, hebben minder kans op slagen...
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
SweetRose
13-12-2003, 16:59
Salaam,
Het volgende vond ik op een site en wou het even met jullie meedelen. Eveneens wil ik jullie mening (liefst zonder schelden) horen. Omdat ik het belangrijk vind om de meningen te horen van mensen die er positief over nadenken en mensen die er negatief over nadenken. Respecteer iedereen zijn mening en ga aub niet off-topic. Dank u
Het kan soms voorkomen dat een meisje, doordat ze nog niet volwassen is of te ijverig is, met een man wil trouwen over wie ze veel onjuiste informatie heeft of die geen goede karakter bezit of gebrek heeft aan eerlijke/fatsoenlijke middelen voor levensonderhoud. In zulke gevallen is het beter of zelfs verplicht voor de vader of voogd van het meisje om in het belang van het meisje zelf, haar te weerhouden van een huwelijk met zo een waardeloze man en een gepast persoon voor haar te zoeken om mee te trouwen. Over het algemeen verlopen dergelijke huwelijken die geregeld zijn door vaders of voogden beter dan een huwelijk dat tot stand is gekomen door een (westerse) vrije relatie.
Ma3a Salama
SweetRose
Angeltje
13-12-2003, 17:02
Tja.. wat kan ik hier over zeggen, ik denk juist (tegenwoordig) dat het andersom is... Ik zelf zou echt nie trouwen met iemand die mijn ouders voor me gekozen hebben.. Ik kies liever zelf.. al moet dit via een vrije relatie om hem beter te leren kennen..
:zwaai:
SweetRose
13-12-2003, 17:06
Origineel gepost door Angeltje
Tja.. wat kan ik hier over zeggen, ik denk juist (tegenwoordig) dat het andersom is... Ik zelf zou echt nie trouwen met iemand die mijn ouders voor me gekozen hebben.. Ik kies liever zelf.. al moet dit via een vrije relatie om hem beter te leren kennen..
:zwaai:
Owkeej. Wat moet ik begrijpen onder 'een vrije relatie'? :)
- Iets wat haraam begint, zal nooit halaal eindigen -
mocromagic
13-12-2003, 17:06
tja...als ik zo om me heen kijk valt het me inderdaad op dat veel (jonge) huwelijken mislopen. terwijl oudere huwelijken t veel langer volhouden... maar ik denk dat het meer met aSbar te maken heeft, dan iets anders.
Angeltje
13-12-2003, 17:07
Origineel gepost door SweetRose
Owkeej. Wat moet ik begrijpen onder 'een vrije relatie'? :)
Jaah wat inderdaad Haram is begonnen...
Lady_moi
13-12-2003, 17:13
Als het meiske nie naif is zal ze wel snel doorhebben of het een 'slechte' jongen is of nie
Jeblia_Tetouania
13-12-2003, 17:19
Origineel gepost door Lady_moi
Als het meiske nie naif is zal ze wel snel doorhebben of het een 'slechte' jongen is of nie
Heb jij de film "ENOUGH" gezien van Jennifer Lopez.
Die gozer in die film is zo "slim", dat jennifer pas later in de relatie ziet hoe hij echt is, dus het gaat er nie om of het meisje wel of nie naif is!!
Ciao:wijs:
Jeblia_Tetouania
13-12-2003, 17:23
Origineel gepost door Abou_Qatada1
Taqi allah wat film
stagviroullah
Ja film, moet ik het voor je spellen??
SweetRose
13-12-2003, 17:26
Origineel gepost door mocromagic
tja...als ik zo om me heen kijk valt het me inderdaad op dat veel (jonge) huwelijken mislopen. terwijl oudere huwelijken t veel langer volhouden... maar ik denk dat het meer met aSbar te maken heeft, dan iets anders.
Die mensen moeten gewoon wakker geschud worden en tot de realiteit gebracht worden. In die tijd dat ze ooohhzoo fleurig happy zijn met hun partner...zijn zo hard aan het zweven. Ze denken niet aan de gevolgen die er kunnen zijn later in de toekomst.
Natuurlijk geld dit niet bij ieder huwelijk. Er zijn hamdolilah huwelijk die wel slagen..Maar dat is zelden!
En Sbar..Tja..wie van deze generatie heeft nog sbar zoals onze ouders vroeger hadden in hun tijd..??
Lady_moi
13-12-2003, 17:36
Origineel gepost door Jeblia_Tetouania
Heb jij de film "ENOUGH" gezien van Jennifer Lopez.
Die gozer in die film is zo "slim", dat jennifer pas later in de relatie ziet hoe hij echt is, dus het gaat er nie om of het meisje wel of nie naif is!!
jaa moot das ma ne film se en jawel het gaat er wel om of ze naif is of nie jennifer lopez was in de film een naif meiske vandaar da ze het pas zag op het eind :D
Jeblia_Tetouania
13-12-2003, 17:41
Origineel gepost door Lady_moi
jaa moot das ma ne film se en jawel het gaat er wel om of ze naif is of nie jennifer lopez was in de film een naif meiske vandaar da ze het pas zag op het eind :D
Ze was helemaal nie naif, het is maar een film maar het kan ook in het echt gebeuren!!
Zag jij in die film dat die gozer haar maar 1 aanwijzing gaf ofzo dat hij zo is, op begin was hij heel bezorgd en lief en op bruiloft verzekerde hij haar dat ze bij hem veilig was, ik vond haar helemaal niet naif maar sowieso een meisje kan niet gelijk zien dat die gozer niet deugt
Lady_moi
13-12-2003, 17:45
ja ma toch vond ik haar naif ze was gewoon verblind door de liefde ik wist het wel dat hij met haar voeten speelde waarom zei niet??
01LaHbIbAh09
13-12-2003, 18:28
Origineel gepost door SweetRose
Salaam,
Het volgende vond ik op een site en wou het even met jullie meedelen. Eveneens wil ik jullie mening (liefst zonder schelden) horen. Omdat ik het belangrijk vind om de meningen te horen van mensen die er positief over nadenken en mensen die er negatief over nadenken. Respecteer iedereen zijn mening en ga aub niet off-topic. Dank u
Het kan soms voorkomen dat een meisje, doordat ze nog niet volwassen is of te ijverig is, met een man wil trouwen over wie ze veel onjuiste informatie heeft of die geen goede karakter bezit of gebrek heeft aan eerlijke/fatsoenlijke middelen voor levensonderhoud. In zulke gevallen is het beter of zelfs verplicht voor de vader of voogd van het meisje om in het belang van het meisje zelf, haar te weerhouden van een huwelijk met zo een waardeloze man en een gepast persoon voor haar te zoeken om mee te trouwen. Over het algemeen verlopen dergelijke huwelijken die geregeld zijn door vaders of voogden beter dan een huwelijk dat tot stand is gekomen door een (westerse) vrije relatie.
Ma3a Salama
SweetRose
:)
coalitiegenoot
13-12-2003, 18:46
Re: ..Huwelijken die uit een relatie zijn gegroeid, hebben minder kans op slagen...
Marokanen en slagen? psss elke marokaan eindigt in echtscheiding als je het mij vraagt!! jullei izjn geboren om te falen :verdomme:
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.