Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Zit jij bij ABN-AMRO? Dan heb ik een klein vraagje voor je.

led_zeppelin
31-03-2008, 19:42

Hoi allemaal, Ik overweeg om over te stappen naar de ABN-AMRO bank. Ik wil echter eerst weten of ik mijn transacties bij de ABN-AMRO kan downloaden in MT940 formaat. Als het goed is heb je bij ABN-AMRO internetbankieren de mogelijkheid om je transacties te downloaden en nu zou daar volgens een vriend van mij de optie "MT940" bij moeten staan. Wie wil dat even voor mij nakijken? Mijn boekhoudprogramma lust alleen het MT940 formaat, dus ik wil wel zeker weten dat ik dat ook bij mijn bank kan downloaden. Bij voorbaat hartelijk dank! l/z

Fargh
31-03-2008, 20:00
ja dat kan. Ik zet die MT940 om naar qif formaat zodat ik het in MS money kan inlezen.

led_zeppelin
31-03-2008, 20:04
Te gek. Hartelijk dank :)

Fargh
31-03-2008, 20:32
Is dat de reden waarom je wil overstappen naar ABN ? mt940 aanleveren kunnen ze (de banken) allemaal wel !

led_zeppelin
31-03-2008, 20:41

Is dat de reden waarom je wil overstappen naar ABN ? mt940 aanleveren kunnen ze (de banken) allemaal wel ! In mijn (particuliere) Postbank account kan ik alleen tekst, kommagescheiden en Girotel (ASCII) kiezen en de servicedesk van de Postbank zegt ook dat het niet kan... Misschien dat je dat bij een zakelijke rekening krijgt.

Benisaid_Boy
31-03-2008, 20:48
Ik ben werkzaam bij Abn-amro voor info kan je pm

Fargh
31-03-2008, 21:28
In mijn (particuliere) Postbank account kan ik alleen tekst, kommagescheiden en Girotel (ASCII) kiezen en de servicedesk van de Postbank zegt ook dat het niet kan... Misschien dat je dat bij een zakelijke rekening krijgt. Overweeg een andere bank, als dat het enig requirement is. Ik denk dat SNS ook MT940 aanlevert. ABN is niet de goedkoopste qua tarieven etc ... !

marinasmir
01-04-2008, 12:50
Ik ben zelf weggegaan bij de abn amro. je moet overal voor betalen, kunt beter naar de postbank gaan

Fargh
01-04-2008, 12:58
Ik ben zelf weggegaan bij de abn amro. je moet overal voor betalen, kunt beter naar de postbank gaan Correctie : - Argenta - DHB bank Zie hieronder een testsamenvatting van consumentenbond: Samenvatting Goedkoop bankieren kan. Dat blijkt uit dit onderzoek. U kunt daarvoor vooral bij betrekkelijke nieuwkomers terecht. Welke dat zijn, leest u hier. * Goedkoop bankieren * Rentevergoeding op betaalrekening * Beperkt assortiment Argenta, DSB Bank en Triodos Bank * Meer service? Neem een een pakket van een grotere bank * Aanraders bankpakketten Goedkoop bankieren Wilt u goedkoop bankieren, dan kunt u terecht bij de nieuwkomers Argenta, DSB Bank en (in iets mindere mate) Triodos Bank. De meeste diensten die deze banken bieden, zijn gratis. U betaalt alleen als u roodstaat en bij Triodos ook voor een (extra) betaalpas. Ook voor het gebruik van de bankpas buiten de eurolanden rekenen deze banken als enige geen kosten. Rentevergoeding op betaalrekening Bij Argenta en DSB Bank krijgt u ook nog een rentevergoerding op een positief saldo op uw betaalrekening. Bij Argenta krijgt u 0,5% en bij DSB Bank zelfs 3,0%. Bij deze laatste moet u dan wel elke maand uw salaris op deze betaalrekening storten. Beperkt assortiment Argenta, DSB Bank en Triodos Bank Nadeel van Argenta, DSB Bank en Triodos Bank is dat deze drie banken (voorlopig) een beperkt assortiment bieden. Een creditcard, personal service (hulp bij verlies van geld en bankpassen) of betalen met iDeal is niet mogelijk. Bij Argenta is zelfs rood staan niet mogelijk. Alleen als u ook een spaartegoed bij deze bank aanhoudt, kunt u roodstaan. Alle bankhandelingen verlopen via internetbankieren. Meer service? Neem een een pakket van een grotere bank Mensen die service erg belangrijk vinden, kunnen het beste een bankpakket van de grotere banken nemen. Voor losse diensten bij dezelfde bank betaalt u meestal meer. Aanraders bankpakketten Reist u regelmatig buiten de EU, dan zijn het Betaalpakket van de SNS Bank en Postbank het goedkoopst. Blijft u vrijwel altijd binnen de EU, dan zijn het SNS betaalpakket en pakket van de Friesland Bank het voordeligst. Wilt u een Goldcard (luxe creditcard), kies dan voor het Royaal Pakket van de Postbank.

CMBV
01-04-2008, 12:59
onzin, bij iedere bank betaal je een vaste pasbijdrage als je geen studentenpakket hebt. Je betaald extra voor een losse betaalrekening zet je dat dus om in een prive-rekening bij ABN AMRO dan zitten er geen extra kosten aan en betaal je alleen de pasbijdrage. Dat is bij iedere bank zo ;)

Fargh
01-04-2008, 13:19
onzin, bij iedere bank betaal je een vaste pasbijdrage als je geen studentenpakket hebt. Je betaald extra voor een losse betaalrekening zet je dat dus om in een prive-rekening bij ABN AMRO dan zitten er geen extra kosten aan en betaal je alleen de pasbijdrage. Dat is bij iedere bank zo ;) Onzin ? Je moet mij niet geloven ! Je moet de consumentenbond niet geloven ! Kijk eerst eens op : argenta (http://www.argenta.nl/inhoud/sparenbetalen/ibankrek/index.php) Als je dan nog niet overtuigd bent, zoek zelf verder !