Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Conciërges weg na seks-chat met leerlingen

AlHoceima_Leila
13-12-2003, 14:52

Conciërges weg na seks-chat met leerlingen Gepost door Rob (R@b) - zaterdag 13 december 2003 @ 12:08 - Bron: ANP In Friesland zijn twee conciërges van een school ontslagen die seks-chatsessies hielden met leerlingen. De zaak kwam enige tijd geleden aan het licht toen de vader van een 14-jarige leerlinge de school inlichtte over aanranding van zijn dochter door één van de conciërges. De conciërges waren werkzaam op het Christelijke Scholengemeenschap Comenius in Leeuwarden. Uit onderzoek is gebleken dat één conciërge in het cursusjaar 2002-2003 ''oneerbare voorstellen'' deed aan leerlingen tijdens chatsessies via internet. Een paar maanden later bleek dat ook een andere conciërge in datzelfde cursusjaar seks-chats onderhield met een 13-jarige leerlinge. De school heeft nu een gedragscode opgesteld voor het gebruik van internet binnen de scholengemeenschap. Seksplaatjes downloaden of versturen is vanaf heden taboe op de school. Zowel de school als de ouders van de betrokken leerlingen hebben aangifte gedaan van de seks-chats. Maar volgens justitie zijn seksueel getinte chatsessies echter niet strafbaar. De 14-jarige leerlinge deed ook aangifte tegen de conciërge wegens aanranding. In Friesland zijn twee conciërges van een school ontslagen die seks-chatsessies hielden met leerlingen. De zaak kwam enige tijd geleden aan het licht toen de vader van een 14-jarige leerlinge de school inlichtte over aanranding van zijn dochter door één van de conciërges. De conciërges waren werkzaam op het Christelijke Scholengemeenschap Comenius in Leeuwarden. Uit onderzoek is gebleken dat één conciërge in het cursusjaar 2002-2003 ''oneerbare voorstellen'' deed aan leerlingen tijdens chatsessies via internet. Een paar maanden later bleek dat ook een andere conciërge in datzelfde cursusjaar seks-chats onderhield met een 13-jarige leerlinge. De school heeft nu een gedragscode opgesteld voor het gebruik van internet binnen de scholengemeenschap. Seksplaatjes downloaden of versturen is vanaf heden taboe op de school. Zowel de school als de ouders van de betrokken leerlingen hebben aangifte gedaan van de seks-chats. Maar volgens justitie zijn seksueel getinte chatsessies echter niet strafbaar. De 14-jarige leerlinge deed ook aangifte tegen de conciërge wegens aanranding. Viezerikken :traan1: :boos:

sahira
13-12-2003, 15:32
Groot gelijk dat de school deze mannen heeft ontslagen en ik mag hopen dat ze hun praktijken nu niet thuis vervolgen... :( Ik let er ook op met wie mijn kinderen chatten, lees af en toe mee, waarschuw ze dat ze geen naam en adres mogen geven en telefoonnummers zijn helemaal taboe..en nu maar hopen dat er niets met ze gebeurd..Insha Allah.

AlHoceima_Leila
13-12-2003, 16:36
goed zo zo hoort t ook je weet maar nooit wat voor mensen t kunnen zijn

Scottie
13-12-2003, 21:20
Nou, ik begrijp het niet, zo'n meisje kan wel haar hand opsteken als ze naar het toilet wil, maar op het toetsenbord kan ze de knop "delete" niet vinden? Kijk, die kerels zijn niet goed wijs en moeten een pak slaag. Maar die meisjes gaan ook niet vrijuit. Die kinderen zijn niet zo achterlijk dat ze niet na twee sessies al wetten waar de geilaards op uit zijn, maar om dan door te gaan met chatten, dat klopt ook niet. Die meisjes moeten een peecee-verbod, want "het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen". Scottie, gips.

sahira
13-12-2003, 21:30

Origineel gepost door Scottie Nou, ik begrijp het niet, zo'n meisje kan wel haar hand opsteken als ze naar het toilet wil, maar op het toetsenbord kan ze de knop "delete" niet vinden? Kijk, die kerels zijn niet goed wijs en moeten een pak slaag. Maar die meisjes gaan ook niet vrijuit. Die kinderen zijn niet zo achterlijk dat ze na twee sessies waar de geilaards op uit zijn, maar om dan door te gaan met chatten, dat klopt ook niet. Die meisjes moeten een peecee-verbod, want "het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen". Scottie, gips. Ooit jong geweest Scottie? Een meisje van die leeftijd is beïnvloedbaar, misschien heeft ze ook niet altijd de waarheid verteld wie ze is, of hoe ze eruit ziet. Bovendien zijn die kerels volwassen en dus geacht beter te weten. Ik ben het wel met je eens dat meisjes/jongens die chatten, wanneer ze het gevoel hebben dat een gesprek de verkeerde kant opgaan, moeten stoppen met het gesprek...(laten we hopen dat ze dat ook doen..) Zelf leer ik mijn kinderen om alert te zijn, vreemde vragen die gesteld worden negeren en in het eerste geval de persoon negeren....ik lees mee over hun schouder, dat vinden ze niet altijd leuk, maar zo kan ik er een beetje controle over houden.

Scottie
13-12-2003, 21:58
Nou, Sahira, daar ben ik het helemaal mee eens. Jij bent een betrokken moeder. Ooit jong geweest? Ik ben nog jong, ik laat me regelmatig tot gesprekken verleiden waar ik 's nachts zwetend van wakker word. Dan moet Nandu weer een nat lapje over mijn hoofd leggen en mompelt hij in het Nepalees: "Leipe ouwe vent ..." Het lijkt mij een hele zorg: kinderen met internet. Ik ben blij dat Nandu geen belangstelling voor peecee's heeft, behalve dan voor de knop: "Uit" Mensen, ik ben bezig met de kerstversiering, een punthoofd krijg ik ervan. De buren, in alle kleuren denkbaar, hebben hun ramen en huiskamers al vol gehangen en volgezet met kerstlichtjes en bomen. Hele balkons zijn versierd met lichtjeskabels, Kerstmannen van Blokker en Ikea-dingen. Iedereen, het gaat door alle kleuren heen, nou ja, Surinamers hangen alles op een plek op, als je niet beter wist zou je denken dat Suriname's onafhankelijkheid vieren ... Ik heb al drie kransen, twee sleeen met rendieren in lichtjes en een verlichte kerstkrans. Maar waar laat ik mijn rode en blauwe tuinslang met lichtjes.... Kerstmis volgens jaar? Canarische Eilanden, met of zonder sjerpa. Scottie, kerstmoe.

AlHoceima_Leila
13-12-2003, 22:07
nou succes dan maar he

sahira
13-12-2003, 22:34
Die Nandu toch... :giechel: hij heeft gelijk..af en toe lijk je inderdaad een leipe ouwe vent.. :p Wat betreft je rode en blauw lichtslang..hang hem over je nek! Sahira...die al jaren geen kerstboom heeft :zwaai:

rnaj
15-12-2003, 01:44
Origineel gepost door sahira Groot gelijk dat de school deze mannen heeft ontslagen en ik mag hopen dat ze hun praktijken nu niet thuis vervolgen... :( Ik let er ook op met wie mijn kinderen chatten, lees af en toe mee, waarschuw ze dat ze geen naam en adres mogen geven en telefoonnummers zijn helemaal taboe..en nu maar hopen dat er niets met ze gebeurd..Insha Allah. Ik ben blij om te lezen dat er nog ouders zijn die wel naar hun kinderen omkijken. Denk dus ook dat het jouw kinderen niet zal overkomen. Niet dat ik de heren wil verschonen, maar als je af en toe chat en leest wat mensen die zeggen dat ze 12-15 jaar zijn dan weet ik niet altijd wie het meeste schuldig is. De ouder of de vieze ouwe man/vrouw.

mis_alhoceima
07-01-2008, 20:48
Daar zat ik op school.

BaDGuY
07-01-2008, 21:12
Schandalig, maar goed dat de leerlingen aangifte hebben gedaan

Tessie
07-01-2008, 21:20
Groot gelijk dat de school deze mannen heeft ontslagen en ik mag hopen dat ze hun praktijken nu niet thuis vervolgen... :( Ik let er ook op met wie mijn kinderen chatten, lees af en toe mee, waarschuw ze dat ze geen naam en adres mogen geven en telefoonnummers zijn helemaal taboe..en nu maar hopen dat er niets met ze gebeurd..Insha Allah. Idd heel goed opletten en zorg dat de msn gesprekken van je kinderen opgeslagen worden. Het is ook heel nodig dat je met je kinderen rond de tafel gaat zitten om te praten over het gevaar van chatten en wat ze zoal tegen kunnen komen. Internet is leuk maar kan ook heel gevaarlijk zijn:hadj:

melkisgoed
07-01-2008, 21:23
Nou, ik begrijp het niet, zo'n meisje kan wel haar hand opsteken als ze naar het toilet wil, maar op het toetsenbord kan ze de knop "delete" niet vinden? Kijk, die kerels zijn niet goed wijs en moeten een pak slaag. Maar die meisjes gaan ook niet vrijuit. Die kinderen zijn niet zo achterlijk dat ze niet na twee sessies al wetten waar de geilaards op uit zijn, maar om dan door te gaan met chatten, dat klopt ook niet. Die meisjes moeten een peecee-verbod, want "het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen". Scottie, gips. Heeey Scottie, lang niet gezien :hihi: Hoe gaat het? Voor de rest ben ik het met je eens :goedzo: