Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geachte maruecanen en andere M-NL'ers

Pagina's : [1] 2

MueZli
08-09-2002, 21:38

Ben naarstig op zoek naar stellingen : Over Maroc Hangjongeren Over de Zwijgende meerderheid en haar bijdrage aan de Nlse samenleving.. Help ! Denk mee..

MueZli
08-09-2002, 22:00
Met zwijgende meerderheid, bedoel ik de allochtone jongeren met name maruecos, en autochtone jongeren, en hun verantwoordelijkheids gevoel jegens deze nieuwe gemengde samenleving.. Plss heelp me..

ithran
08-09-2002, 22:02
Wat wil je?Een mening van een ieder of een stelling van iemand die denkt er verstand van te hebben.

MueZli
08-09-2002, 22:04
Ik wil bondige stellingen vormen, mening geven kan ook, daar kan ik weer evt stellingen van breien..

Ismael21
08-09-2002, 22:05

Vertel eens wat meer, moet de stelling bedoelt zijn om een discussie mee uit te lokken, moet de stelling waar zijn???????

Pebbles
08-09-2002, 22:05
Geen idee waar dit toe leidt, waar 't over gaat of waarom je ''t nodig hebt. Mischien komt dat omdat je niets uitleg van het hoe en waarom je stellingen nodig hebt. Maar anyway, wil best m'n bijdrage leveren, dus hier wat stellingen. Over Maroc Hangjongeren: Marokaanse hangjongeren zijn grotendeels criminelen. Marokaanse hangjongeren moeten een boete opgelegd krijgen. Marokaanse hangjongeren doen geen vlieg kwaad. Marokaanse hangjongeren hangen op straat omdat ze geen plaats kunnen vinden in de huidige samenleving. Marokaanse hangjongeren kunnen geen plaats vinden in de huidige samenleving omdat ze daar zelf geen moeite voor doen. Nou, zo kunnen we nog wel ff doorgaan over het afgezaagde onderwerp "hangjongeren", maar 'k vind 't wel genoeg.. Over de Zwijgende meerderheid en haar bijdrage aan de Nlse samenleving: Wat is de zwijgende meerderheid? De zwijgende meerderheid bestaat grotendeels uit de eerste generatie mannen en vrouwen. Het is verloren tijd om tijd en aandacht te besteden aan de zwijgende meerderheid. De zwijgende meerderheid zal niet lang meer zwijgen. Nou, dat was dus mijn bijdrage, laat je nog ff weten wat je 'r mee gaat doen en waar 't voor is???????? Groetjes, Pebbles.

MueZli
08-09-2002, 22:06
Stelling is bedoelt om uiteindelijk discussie te starten

MueZli
08-09-2002, 22:08
Hartelijk dank pebbles..:D..Tis voor discussie bedoelt, deze te starten..

Pebbles
08-09-2002, 22:09
Origineel gepost door MeuslitriX Stelling is bedoelt om uiteindelijk discussie te starten Goh, meen je dat nou, nou daar had 'k echt geen flauw idee van? Dat was precies het antwoord wat totale verheldering bracht op mijn vraag............ :confused: :D

ZiLaaL
08-09-2002, 22:10
Stelling: Marokkaanse jongeren dreigen eerder in het criminele circuit te belanden dan andere allochtone jongeren. (WIL NIET ZEGGEN DAT IK ER MEE EENS BEN, IK HEB HET GEWOON VERZONNEN) Stelling: Marokkaanse vrouwen worden nog steeds onderdrukt in marokkaanse gezinnen. Stelling: Door de negatieve publiciteit omtrent marokkaanse jongeren, proberen velen het tegendeel te bewijzen. (of dit ook lukt?) Stelling: De media zijn grotendeels verantwoordelijk voor de negatieve publiciteit omtrent marokkaanse hangjongeren. Stelling: Marokkaanse hangjongeren moeten harder worden aangepakt. Stelling: Marokkaanse jongeren neigen zich snel het beeld van "onschuldige" toe te eigenen, hoewel de oorzaak ook grotendeels hun schuld is. Bijv: Media schrijft: Marokkanen overvloedig in criminele cicuit Marokkanen zeggen: Waarom valt de media ons aan? En dit zonder dat marokkanen stil staan bij het gegeven en eerst nagaan of de media misschien wel gelijk hebben... (uit het hierboven volgt:) Stelling: Marokkanen kunnen slecht tegen zelfkritiek. Ik hoop je hiermee een beetje te hebben geholpen... :)

MueZli
08-09-2002, 22:11
Gut Pebbles are we cynical or what..?

Pebbles
08-09-2002, 22:14
Origineel gepost door MeuslitriX Pebbles are we cynical or what..? Totally........... :D :cool: :D So, ga je nog vertellen waar 't voor is of niet????

MueZli
08-09-2002, 22:16
DuH Discussie...voor wat anders ?............................

camjo
08-09-2002, 22:23
Ik vind dat niet alle schuld op de jongeren hun rug mag geschoven worden.. We moeten ook naar de oorzaken durven zoeken die het scheef groeien stimuleren.. Alles heeft een oorzaak..dus die problemen ook.. Om het probleem aan te pakken..moet je eerst achtergrond informatie, levenssituatie, verleden en heden van de jongeren kennen.. Geen enkel probleem kun je voor altijd en blijvend oplossen.. Als je het met dwang en repressie probeert..dan kun je het gewoon vergeten..het verergert i.p.v. vermindert. De beste oplossing en goed voor lange tijd..is samenwerken op strukturele basis..en dat betekent dat zowel politiek als politie als hulpverlening als de ouders als de probleemjongeren op een respectvolle manier overleggen en ook luisteren naar wat de jongeren te zeggen hebben..dat is mijn mening.

Pebbles
08-09-2002, 22:26

Origineel gepost door MeuslitriX DuH Discussie...voor wat anders ?............................ Zucht......dat snap ik. Maar 'k dacht mischien wil je wat meer details vertellen, bijvoorbeeld is 't voor school, of een discussie groep/club die de wereld wil verbeteren, of een praatgroep, of een politieke partij of weet ik veel whatever....

Pagina's : [1] 2