Bekijk originele versie : dan maar uithuwelijken.
Ik vind dat UITHUWELIJKEN in ERE moet worden hersteld. :kwaad:
Anders gaat de Marokkaanse cultuur hier in NL verloren. :kwaad:
Want als je ziet met wie de vrouwen / mannen tegenwoordig thuis komen. :kwaad:
Of met wie ze gaan trouwen. :kwaad:
Als ouders zijnde is het je ergste nachtmerrie als je zoon / dochter met een niet Marokkaan trouwt. :kwaad:
De meeste ouders die o.a. suiker ziekte hebben ze te danken aan hun eigen kinderen. :kwaad:
De ouders gaven onze de vrijheid om een zelf een partner te kiezen, een de meeste maken het echt heel bont. Die komen met een Surinamer Antilliaan dominicaans, turk, NL een enz. :rolleyes:
Wij Marokkanen kunnen niet met de vrijheid omgaan, wij maken daar misbruik van, we willen altijd over de grens heen. :rolleyes:
De teugels moeten nooit te los worden gelaten, het liefst te strak. :rolleyes:
Kijk gewoon om je heen, een je zal zien dat ik gelijk heb. :kwaad:
missfirdous
13-12-2003, 13:49
JAa ik sta volledig achter je !
groetjes firdaous
tangia19
13-12-2003, 13:51
uithuwelijken is en blijft haram.................en er staat niet in de koraan dat we met een marokkaan moeten trouwen maar met een moslim en die kan overal vandaan komen.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AlHoceima_Leila
13-12-2003, 15:18
jah maar kijk weet je wat er weer gebeurt
je doet alsof iedreen hetzelfde is
er zijn ook genoeg meisjes die mer een goeie man thuis komen
SabroenDjamiel
13-12-2003, 18:53
Origineel gepost door Hadria
Ik vind dat UITHUWELIJKEN in ERE moet worden hersteld. :kwaad:
Anders gaat de Marokkaanse cultuur hier in NL verloren. :kwaad:
Want als je ziet met wie de vrouwen / mannen tegenwoordig thuis komen. :kwaad:
Of met wie ze gaan trouwen. :kwaad:
Als ouders zijnde is het je ergste nachtmerrie als je zoon / dochter met een niet Marokkaan trouwt. :kwaad:
De meeste ouders die o.a. suiker ziekte hebben ze te danken aan hun eigen kinderen. :kwaad:
De ouders gaven onze de vrijheid om een zelf een partner te kiezen, een de meeste maken het echt heel bont. Die komen met een Surinamer Antilliaan dominicaans, turk, NL een enz. :rolleyes:
Wij Marokkanen kunnen niet met de vrijheid omgaan, wij maken daar misbruik van, we willen altijd over de grens heen. :rolleyes:
De teugels moeten nooit te los worden gelaten, het liefst te strak. :rolleyes:
Kijk gewoon om je heen, een je zal zien dat ik gelijk heb. :kwaad:
Ewa met uithuwelijken bereik je niks, alleen een verdrietige dochter....Beter je dochter/zoon vrijlaten in hun keuze....Zolang de aanstaande een praktiserende moslim(a) is zou 't eigenlijk geen probleem mogen zijn, alhoewel ik best begrijp dat veel ouders zien dan hun zoon/dochter met iemand trouwt met dezelfde afkomst/achtergrond....
Ben het volledig met je eens als je zegt dat Marokkanen niet om kunnen gaan met vrijheid, en dit geldt zowel voor de jongens als de meisjes....Marokkaanse jongens misbruiken vaak de vrijheid die ze als jongens hebben binnen onze cultuur om dingen te doen die in strijdt zijn met de Islam....Meiden daarentegen krijgen o.a. van hun ouders vaak de vrijheid om te studeren, maar wat doet mevrouw zodra ze een OV studentenkaart heeft, dan gaat ze toeren door het land opzoek naar aandacht van het mannelijke geslacht....Een wereld gaat voor ze open, een wereld waar ze niet in de gaten kunnen worden gehouden door paps....
Sweety_1979
13-12-2003, 19:09
Niet alle mensen weten dat uithuwelijken tegen het geloof (Islam) is. God beslist uiteindelijk met wie je trouwt en je familie is geen god. Wij geloven dat bij de geboorte al vaststaat met wie je trouwt en daarom mag je niet worden uitgehuwelijkt. Volgens mij denken veel mensen dat uithuwelijken in het geloof staat, maar dat is niet zo. Het is net als oorlog voeren in de naam van Allah. Maar Allah zegt niet: ga onschuldige mensen vermoorden. Nee, hij zegt: leef in vrede met elkaar.
Er zijn echter mensen die god als excuus gebruiken om zelf aan de macht te komen en dan bedoel ik niet alleen moslims maar mensen van verschillende culturen en geloven.
Het uithuwelijken tegen de wil van de vrouw is verboden. Zolang de
vrouw niet wil trouwen met een bepaald persoon, Het is voor de
ouders niet toegestaan het haar te verplichten. Maar ze weigert
niet het advies die de ouders haar geven voor een e.t.v. partner.
Want de ouders hebben toch vaak het beste voor hun kind en hebben
vaak ook levenservaring.
Ik heb echt medelijden met meisjes die uitgehuwelijkd zijn.. :(
Met dank aan sweetRose! :Iluvu:
Het volgende vond ik op een site en wou het even met jullie meedelen. Eveneens wil ik jullie mening (liefst zonder schelden) horen. Omdat ik het belangrijk vind om de meningen te horen van mensen die er positief over nadenken en mensen die er negatief over nadenken. Respecteer iedereen zijn mening en ga aub niet off-topic. Dank u
Het kan soms voorkomen dat een meisje, doordat ze nog niet volwassen is of te ijverig is, met een man wil trouwen over wie ze veel onjuiste informatie heeft of die geen goede karakter bezit of gebrek heeft aan eerlijke/fatsoenlijke middelen voor levensonderhoud. In zulke gevallen is het beter of zelfs verplicht voor de vader of voogd van het meisje om in het belang van het meisje zelf, haar te weerhouden van een huwelijk met zo een waardeloze man en een gepast persoon voor haar te zoeken om mee te trouwen. Over het algemeen verlopen dergelijke huwelijken die geregeld zijn door vaders of voogden beter dan een huwelijk dat tot stand is gekomen door een (westerse) vrije relatie.
Ma3a Salama
SweetRose
talliban
13-12-2003, 21:21
Uithuwelijken is haram!! Moeten wij nu dingen gaan doen die haram zijn!! Dat is nog erger dan!!
Veel marokanen die verwarren islam met cultuur en dat moeten we eens tegengaan!!
Weet je hoeveel hassanaat je hebt als je iemand die dwalende is op de goede pad (islam) zet? Diegene kan er niks aandoen dat hij/zij in een niet-islamitische gezin is opgegroeid.
Dus wat is er verkeerd om met iemand te trouwen die niet marokaans is? Het is echter wel belangrijk dat diegene moslim wordt/is !!!
power_flower
13-12-2003, 22:45
uithuwelijken is zeker haraam maar een relatie nemen OOK! De meeste mensen overschrijden die grens..
MiSsOuJDiA
13-12-2003, 23:56
Het iS Haraam En VinD uT Nie KunNe.. ReLatIe iS Ook HarAam Duss Ja..
Origineel gepost door music
wat een onzin, ik merk dat je niet weet wat vrijheid inhoud.
vrijheid maakt namelijk mogelijk dat je zelf een keuze kunt maken en het is je goed recht om zelf te beslissen, je trouwt immers niet voor je ouders maar voor je zelf. en wie ben jij om te oordelen over wat goed is en wat niet, als je zelf maar daar niet terecht komt lijkt mij.
Ik ben wel van mening dat je er goed aan doet om met een moslim te trouwen of het nou een sur, Ned of anders dat moet niks uitmaken.
Gegroet
Racheed
Wat is er mis mee om rekening te houden met je ouders, die hebben je grootgebracht en opgevoed enz… of tellen die niet meer mee nu je op je eigen bennen staat? :kwaad:
Het is toch leuk voor de man / vrouw ook heel prettig als haar toekomstige schoonouders haar accepteren. :Iluvu:
Vrijheid is inderdaad keuze maken, maar sommige kunnen geen goede keuze maken.
Die overdrijven in hun partner keuze.
Dan mag je als ouder een keuze maken voor je dochter met haar toestemming. :rolleyes:
Ik hoor vaak hij / zij word moslim (a) als hij met me trouwt?
Hoe kan hij /zij moslim (a) worden als je zelf niet eens goede molsim bent, wie moet hij / zij als voorbeeld nemen? :kwaad:
Ik blijf er bij sommige zien vrijheid als luxe. :rolleyes:
Origineel gepost door mereyem
sallam alaykoem
de suikerziekte die de meeste ouders oplopen heeft weinig of niets te maken met stress,maar met eetgewoonten en ouderdom.
vrijheid is verantwoordelijkheid.we hebben allemaal van onze ouders met de beste bedoelingen een soort van vrijheid gekregen die we mogen hanteren hoe we dat willen.
Eens een kind de deur uit is,weten de ouders vaak niet wat er zal gebeuren.
Je spreekt over de teugels strak te houden en met de ijzeren hand op te voeden.de kans kan zijn dat het kind minder snel geneigd is om van het rechte pad af te dwalen,maar andersom kan ook natuurlijk,mijn beste hadria.je ziet vaak genoeg kinderen die ontsporen en die misschien de strengste opvoeding hebben gehad.
Het begint allemaal in de opvoeding,daar ben ik het mee eens,maar ik vind eerlijk gezegd dat je een kind ook vrijheid moet gunnen rekeninghoudend met onze waarden en normen.er moet ergens een duidelijke grens gesteld worden.Ouders,vooral onze marokkaanse ouders schieten hierin te kort doordat er een gebrek is aan communicatie.
Vaak krijgen kinderen niet eens uitgelegd waarom iets niet mag.
straffen en belonen is een belangerijk deelaspect in de opvoeding van het kind,maar is het niet zo dat in onze cultuur sneller over het straffen word geoordeeld dan over het belonen?gebrek aan affectie,iets waar wij marokkanen veel moeite mee hebben om dit te tonen aan onze kinderen,is een van de grootste struikelblokken die er mee voor zorgt dat onzekinderen ontspoord geraken.
Het belangerijke vind ik..dat we onze ouders moeten inlichten,en niet alleen onze ouders maar elke vader en moeder uit je vrienden en kenissen kring,famillie kringen.
sommige oudersgaan over tot uithuwelijking van hun dochter,doordat ze de situatie niet meer onder controle hebben.het is een teken van onmacht,men voelt zich teneergeslagen en men beseft dat men heeft gefaald in de opvoeding,de enige oplossing die men dan ziet is uithuwelijken,aan een nette man,in hun ogen dan een nette man...
men vergeet ook vaak dan dat de dochter een eigen denkwijze heeft,en ze na dat huwelijk ook alles kan maken,zoals scheiden en weglopen..
Jammer genoeg gebeuren deze dramatische situaties nog te vaak.ik vind dat we de opvoeding bespreekbaar kunnen maken in deze topic.
waar schieten marokkaanse ouders tekort in de opvoeding van hun kinderen?
waar denk jij dat het probleem zit?
Laat het ons weten,wij horen graag uw mening.
sallamoe alaykoem
Heeft niks met ouders te maken vind ik,
Ouders willen niks liever dan dat je slaagt in jou leven.
Ouders zeggen niet zoek maar een vriendje?
Je hebt een eigen verantwoordelijkheid. Ook al ben je 15?
Het heeft allemaal te maken met wie je omgaat. Als jou vriendenkring allemaal schooiers zijn word je het zelf ook. Heb je goede vrienden dan………………….
Ik denk ook dat ook het Internet een bepaalde invloed heeft op een persoon, het word allemaal makkelijk een snel om een vriend / vriendin te zoeken achter je bureaustoel. :rolleyes:
Ik kan het wel begrijpen dat ouders hun dochter uithuwelijken, liever dat dan dat hun dochter zwanger raakt of ervandoor gaat met iemand zonder te trouwen. :kwaad:
Wij vergeten altijd dat we MAROKAANEN zijn.
Ik ben hier 25 jaar in dit land, maar ik zal nooit vergeten waar ik vandaan kom. :rolleyes:
Je bent nou wel heel erg aan het generaliseren......... Dat het wel eens voorkomt wil niet zeggen dat het altijd zo is! En bovendien is dat wel in strijd met de Islam. Ons geloof zegt dat een meisje of jongen niet getrouwd mag worden zonder zijn of haar toestemming. Dusssssssssss ben het helaas voor je totaal niet met je eens........
Origineel gepost door Israae
Je bent nou wel heel erg aan het generaliseren......... Dat het wel eens voorkomt wil niet zeggen dat het altijd zo is! En bovendien is dat wel in strijd met de Islam. Ons geloof zegt dat een meisje of jongen niet getrouwd mag worden zonder zijn of haar toestemming. Dusssssssssss ben het helaas voor je totaal niet met je eens........
Een relatie is ook in strijd met de islam. :kwaad:
Maar ik heb ook over die meiden die met een niet Marokkaan gaan trouwen.
Want je word pas verliefd op iemand als je met haar / hem een relatie begint.
Je wordt niet zomaar verliefd. :rolleyes:
Want je ouders keuren het bijna altijd af, als je bijv. Met een neger of NL thuis komt. :kwaad:
Dus begin daar niet, ik weet het bijna zeker als je met een goede Marokkaan thuis komt zullen j ouders alleen maar blij voor jou zijn. :)
Kom je met een neger of zo thuis, mogen ze wat betreft van mij jou uithuwelijken. :kwaad:
Origineel gepost door Hadria
Een relatie is ook in strijd met de islam. :kwaad:
Maar ik heb ook over die meiden die met een niet Marokkaan gaan trouwen.
Want je word pas verliefd op iemand als je met haar / hem een relatie begint.
Je wordt niet zomaar verliefd. :rolleyes:
Gelul Hadria. Ben jij nooit verliefd geweest? Een lach, een blik of een grap kan je aandacht trekken waarna je iemand niet meer uit je gedachten krijgt. Of noem je dat soms een relatie? Houden van, dat komt meestal pas tot stand tijdens een relatie. Daarvoor is echt wel verliefdheid nodig, als je een gezonde man/vrouw relatie op wilt bouwen.
Want je ouders keuren het bijna altijd af, als je bijv. Met een neger of NL thuis komt. :kwaad:
Mijn ouders zijn kleurenblind en zien enkel of hun kinderen gelukkig zijn of niet.
Dus begin daar niet, ik weet het bijna zeker als je met een goede Marokkaan thuis komt zullen j ouders alleen maar blij voor jou zijn. :)
Kom je met een neger of zo thuis, mogen ze wat betreft van mij jou uithuwelijken. :kwaad:
Wat is er mis met negers? Dat ze kroeshaar hebben wil niet zeggen dat ze een waardeloze echtgenoot zijn.
Is dit niet weer zo'n typische angst dat 'onze' vrouwen overlopen naar 'andere culturen'? Die enkele jonge meid die in de problemen komt is het drastische middel van uithuwelijken niet waard. Je maakt er meer mensen mee kapot dan gelukkig. Ik moet er niet aan denken dat m'n pa gaat bepalen met wie ik trouwen zou. Dat is de beste manier om iets aan de overbevolking van deze aardbol te doen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.