Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Het kan niet gekker

LZN
13-12-2003, 00:03

Geen straf voor cocaïnesmokkel Schiphol tot 3 kilo RIJSWIJK (ANP) - Cocaïnesmokkelaars die met minder dan 3 kilo drugs op Schiphol worden betrapt, worden niet opgepakt en krijgen geen dagvaarding voor een berechting of een boete. Dat is de nieuwe richtlijn van minister Donner van Justitie, bevestigen betrouwbare bronnen vrijdag. Gesnapte drugskoeriers die onder deze grens blijven, moeten wel hun drugs inleveren. De maatregel is genomen om te voorkomen dat het justitiële apparaat overbelast raakt. Een woordvoerder van de minister van Justitie wil niet op de nieuwe maatregel ingaan om drugsorganisaties niet wijzer te maken dan nodig is. Wel bevestigt hij dat er eerder een dergelijke maatregel gold met de grens van 1,5 kilo cocaïne. Donner kondigde onlangs al aan dat hij wil ophouden alle drugskoeriers die in Nederland worden aangehouden ook strafrechtelijk te vervolgen. Dit is de afgelopen tijd wel gebeurd, maar heeft er niet toe geleid dat de stroom cocaïne die Nederland binnenkomt, is opgedroogd. Onacceptabel De fracties van VVD en LPF in de Tweede Kamer hebben woedend gereageerd op de richtlijn dat drugssmokkelaars met minder dan 3 kilo bij zich, worden weggestuurd zonder dat hen een straf boven het hoofd hangt. ,,Onacceptabel'', vindt VVD'er Griffith, ,,totaal verwerpelijk'', aldus LPF'er Eerdmans vrijdag. CDA en PvdA staan achter de aanpak van minister Donner (Justitie) PvdA enthousiast De PvdA-fractie omarmde het idee meteen. Het Tweede-Kamerlid Wolfsen bepleit al enige tijd terugsturen van bolletjesslikkers. Donner heeft de opsporingsdiensten op Schiphol inmiddels laten beginnen met de zogeheten 100-procentscontroles op risicovluchten. Dat wordt een makkie in de toekomst. 2 kg 999 gr in de koffer, wordt je niet gepakt, ok. Pakt men je, niks aan de hand, daaag en tot de volgende keer. Kan men gewoon wat meer koeriers gebruiken..

Bidawi_Mazlot
13-12-2003, 00:07
Tja dat krijg je als je kiest voor sukkelaars....LPF is een lompe versie van het nieuwe kabinet, VVD en heel die ouwe mik-mak zijn gore mannen in een net pak....tja een zotte bevolking kan alleen stemmen op zotte partijen....eigen schuld dikke....PIK!.... :D

sahira
13-12-2003, 00:18
Een tijdje geleden dacht ik al dat ik verdwaald was in dit land, dacht ik dat het niet gekker kon...nou, het kan zeker gekker hier! Het is toch van de zotte wat die lui in Den Haag allemaal verzinnen...schandalig, kunnen we ze niet accuut afzetten, dat zooitje ongeregeld?

Bidawi_Mazlot
13-12-2003, 01:27
Origineel gepost door sahira Een tijdje geleden dacht ik al dat ik verdwaald was in dit land, dacht ik dat het niet gekker kon...nou, het kan zeker gekker hier! Het is toch van de zotte wat die lui in Den Haag allemaal verzinnen...schandalig, kunnen we ze niet accuut afzetten, dat zooitje ongeregeld? Misschien dat PLAN-Georgie ook hier mogelijk is :D

mondsnoerend
13-12-2003, 02:55

Ja ik ga ze niet helpen op schiphol. Nederland moet gewoon drugs helemaal verbieden gedoogd beleid brengt alleen maar problemen. Gewoon keihard= hand eraf

sahira
13-12-2003, 11:57
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot Misschien dat PLAN-Georgie ook hier mogelijk is :D niets is onmogelijk.. :D

Peej
13-12-2003, 12:18
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot Tja dat krijg je als je kiest voor sukkelaars....LPF is een lompe versie van het nieuwe kabinet, VVD en heel die ouwe mik-mak zijn gore mannen in een net pak....tja een zotte bevolking kan alleen stemmen op zotte partijen....eigen schuld dikke....PIK!.... :D Sukkeltje, de VVD en LPF zijn juist sterk tegen deze plannen. Die softe sukkels van de PVDA, Groen Links, SP, D66 en CDA vormen de meerderheid die dit plan door willen voeren. helemaal gestoord zijn ze daar in Den Haag.

henray
13-12-2003, 12:22
De hele war on drugs is een verloren strijd. Pff ingegeven door het puriteinse amerika gesteund door religieuze dwazen. Sinds het ontstaan van moderne mens, 250.000 jaar geleden heeft deze altijd al drugs genomen voor spiritualiteit. Weer zo'n bemoeienis van buiten. Ik bepaal zelf wel of ik drugs neem of niet. Daar hoeft een ander zich niet mee te bemoeien.

Scottie
13-12-2003, 12:36
Nou, ik denk dat als ze die poepboefjes eenmaal hebben doorgespoeld allemaal zouden opsluiten, dan was er voor andere criminelen geen plaats meer. althans in een cel. Sommige gevangenissen kennen al twee op een cel, nu, je zult daar maar zitten met iemand die je niet leuk vindt. Hier kun je weg, daar niet. Ach, en als zo'n gespoeld kind teruggestuurd wordt, staat hem daar schande en een pak slaag te wachten, want die Antiliaanse drugdealers zijn geen softi's. Mar ja, misdaad moet bestreden en bestraft en we moeten van die pokke-eilanden af en dat hek in Palestina kan dan om dat eiland heen. Scottie.

GangstaLovin
13-12-2003, 12:44
Slaat toch nergens op... als iemand dus een peuk op straat gooit krijgt ie een boete van 46 euro, als iemand zonder winkelmandje winkelt riskeert hij zelfs een dag in de cel...MAAAAAAAAAAAR iemand die minder dan 3 kg cocaine smokkelt gaat gewoon vrijuit :confused:

sahira
13-12-2003, 13:01
Origineel gepost door GangstaLovin Slaat toch nergens op... als iemand dus een peuk op straat gooit krijgt ie een boete van 46 euro, als iemand zonder winkelmandje winkelt riskeert hij zelfs een dag in de cel...MAAAAAAAAAAAR iemand die minder dan 3 kg cocaine smokkelt gaat gewoon vrijuit :confused: Sinds wanneer krijg je hier een boete voor het weggooien van een peuk op straat? Niet dat ik dat erg vind hoor, ik erger me mateloos aan die wegvervuilers, streng boeten is wel een goed middel denk ik om het te verkomen... Ik winkel trouwens regelmatig zonder winkelmandje, sommige winkels hebben zelfs geen mandje, en zo'n log kar vind ik helemaal niets, want is dit land toch soms tegenstrijdig... :rolleyes: