Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wijze woorden uit Iran

Pagina's : [1] 2 3 4

grendel
12-12-2003, 19:34

Khatami predikt vrede en dialoog bij Wereldraad door onze correspondent Bob Kroon GENEVE - President Khatami van Iran heeft gisteren tijdens een historisch bezoek aan de Wereldraad van Kerken alle vormen van religieus extremisme veroordeeld. Hij riep op tot ,,dialoog, begrip en verzoening'' tussen islam en het christendom. ,,Ter wille van de wereldvrede''. ,,Uw God is onze God'', aldus Khatami in het stampvolle auditorium van de Wereldraad. ,,Christenen en mohammedanen kunnen veel van elkaar leren. Daarom is het onontkoombaar en noodzakelijk een eind te maken aan dit vermeende conflict tussen islam en het Westen.'' De in een zwarte tulband en bruine pij gehulde Khatami was in het bolwerk van het protestantisme een surrealistische verschijning. Gezeten onder een beeltenis van Christus, naast Wereldraadleider Konrad Raiser en de Noorse premier (en Lutherse theoloog) Kjell Bondevik, stak het Iraanse staatshoofd een wijsgerig betoog af voor honderden diplomaten, kerkleiders en imams. Hij beschuldigde de 'machtigen der aarde' een dialoog uit de weg te gaan en de tegenstellingen tussen de islamitische en christelijke wereld op de spits te drijven. Een bedekte toespeling op de vermoedens van Amerika dat Iran plannen smeedt voor een eigen kernbewapening. Dit ontkende Khatami in alle toonaarden. ,,Wij weten dat daarover veel rumoer bestaat. Maar kernwapens zijn strijdig met onze godsdienst. We maken geen atoomwapens en zullen ze dus ook niet gebruiken'', aldus de Iraanse leider. http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=24799 De gematigde Khatami, die in eigen huis onder zware druk staat van de conservatieve ayatollahs, hield een warm pleidooi voor democratie en mensenrechten. "Bij ons hebben we daarmee inderdaad problemen," gaf hij toe. I.p.v. dat Iran wordt afgeschilderd als een "schurkenstaat" zouden degenen die dat roepen deze wijze meneer zoveel mogelijk op alle manieren moeten steunen.

grendel
12-12-2003, 20:31
Origineel gepost door Multikul Prettig om ook een keer iets positiefs te horen, ik bewonder de moed van deze man. Hoe is deze toespraak in de islamitische samenlevingen ontvangen? Ik hoop positief :D , maar dat zou ik op dit moment echt niet weten. Het is absoluut een zeer bewonderswaardige man. Zouden er meer van moeten zijn.

grendel
12-12-2003, 20:55
Origineel gepost door Saima21 Grendeltje grendeltje toch ik vraag mij toch altijd af waarom jij het opneemt voor gematigde mensen. Ik las het artikel en bedacht mj dat is nou typisch een artkel voor Grendeltje. Als die katami zchzelf had opgeblazen en de duivels christelijke kerk erbij dan had je het zeker onfatsoenlijk gevonden :D Behoudt wel je Marokkaanse identiteit he jongen. Wordt geen Kufar! .........wat is dat ?........."Marokkaanse identiteit". Sorry, schatje :D nationalisme is niet aan mij besteed ;) En ik begrijp uit je verhaal dat je je meer aangetrokken voelt tot types als Sado Hoessein, Osama Ben Ladderzat, en die voorganger van mijn held Khatami, ayatollah "bestialiteitenexpert" Khomeini :D Ach ja, smaken verschillen :D

JETLI
12-12-2003, 21:45
Ben jij een Marokkaan dan Grendel??? Goh en ik maar denken dat ik een Nederlander voor me had......helaas!!

grendel
12-12-2003, 21:48

Origineel gepost door JETLI Ben jij een Marokkaan dan Grendel??? Goh en ik maar denken dat ik een Nederlander voor me had......helaas!! Het is ook nooit goed :D :D :D

sahira
12-12-2003, 21:57
Origineel gepost door JETLI Ben jij een Marokkaan dan Grendel??? Goh en ik maar denken dat ik een Nederlander voor me had......helaas!! :D verbaasd dat hij marokkaan is? 1 van de leukste hier denk ik... :cool:

grendel
12-12-2003, 22:04
Origineel gepost door sahira :D verbaasd dat hij marokkaan is? 1 van de leukste hier denk ik... :cool: Jij benne ook lief....... ;)

JETLI
12-12-2003, 22:05
Origineel gepost door grendel Het is ook nooit goed :D :D :D Wanneer doet het een Marokkaan wel goed!!! :D

JETLI
12-12-2003, 22:06
Origineel gepost door sahira :D verbaasd dat hij marokkaan is? 1 van de leukste hier denk ik... :cool: Daarom dacht ik ook dat hij een Nederlander was!! ;)

sahira
12-12-2003, 22:09
Origineel gepost door grendel Jij benne ook lief....... ;) :eek: dank je..

grendel
12-12-2003, 22:12
Origineel gepost door JETLI Wanneer doet het een Marokkaan wel goed!!! :D Wat is "HET" ??........ :D ;)

grendel
12-12-2003, 22:14
Origineel gepost door sahira :eek: dank je.. The pleasure was entirely mine ;)

JETLI
12-12-2003, 22:18
Origineel gepost door grendel Wat is "HET" ??........ :D ;) Dat zou jij als Marokkaan zijnde toch moeten weten!!!??? :rolleyes: :D

grendel
12-12-2003, 22:23
Origineel gepost door JETLI Dat zou jij als Marokkaan zijnde toch moeten weten!!!??? :rolleyes: :D Heb em,.........was een doordenkertje :D ;)

JETLI
12-12-2003, 22:27

Origineel gepost door grendel Heb em,.........was een doordenkertje :D ;) Juist! Daar hou ik van!!! :D :D

Pagina's : [1] 2 3 4