Bekijk originele versie : Effe een Vraagje
Als een man zijn vrouw slaat, is hij dan wel of niet Geëmancipeerd...
En waarom wel of niet???
SihemB :zwaai:
ik_oke_is
12-12-2003, 13:41
Origineel gepost door sihemB
Als een man zijn vrouw slaat, is hij dan wel of niet Geëmancipeerd...
En waarom wel of niet???
jahzeker maar niet méér dan 5 klappen per dag anders ga je zo overdrijven enzo das niet goed ....
:maf3:
misstomaatje
12-12-2003, 13:42
Origineel gepost door ik_oke_is
jahzeker maar niet méér dan 5 klappen per dag anders ga je zo overdrijven enzo das niet goed ....
gek
Origineel gepost door doenja_18
nog een vraagje van mij?
wat heeft slaan met geemancipeerd te maken:maf:
de vraag is? is een man? een ECHT man als ie zijn vrouw slaat??
maar je hebt slaan en slaan??:)
Nou als hij haar slaat met de reden, "jij mag niet harder als ik praten" dan heeft het toch heel wat te maken met emancipatie. Denk ik, ik weet het ook niet zeker, wil daarom wat van jullie leren....
Zowieso een man hoort je niet te slaan zonder GELDIG reden:)
Ja dat weet ik, maar kom op face it het gebeurt te vaak.....
Origineel gepost door ik_oke_is
Nee effe meedoen kom op man......
Kom op fooks reageer dan effe.....
ik face niets:)
ewa dan niet doenja....Wat jij wilt meid...
Niemand die hier wat over te zeggen heeft......
Kom op...... Of is het gewoon niet boeiend...
SihemB
celine_4ever
12-12-2003, 14:51
http://www.click-smilies.de/sammlung0903/spezial/Fool/att.gif
NoreJihan
12-12-2003, 14:52
Slaan heeft niets met emancipatie te maken
Slaan hoort tot de categorie ''geweld''
:zwaai:
celine_4ever
12-12-2003, 14:53
Origineel gepost door NoreJihan
Slaan heeft niets met emancipatie te maken
Slaan hoort tot de categorie ''geweld''
:zwaai:
precies... :)
Odysseus
12-12-2003, 14:53
een man die zijn vrouw slaat heeft geen respect voor zijn vrouw PUNT
niks met emancipatie te maken
Life_sucks
12-12-2003, 15:16
Slaan van vrouwen
Blijkbaar leeft bij velen de overtuiging dat slaan van vrouwen in de Islam is toegestaan. Maar laten we onszelf eerst de volgende vragen voorhouden: Komt het slaan van vrouwen alleen voor bij moslims? Komt het ook bij andersgelovigen voor? Zijn andersgelovigen er in geslaagd om vrouwenmishandeling volledig uit de samenleving te verbannen. Op welke wijze kun je het slaan van vrouwen voorkomen en hoe zou je dat volgens de Islam kunnen aanpakken?
Aisha heeft overleverd;(de vrouw van de profeet) (moge allah tevreden met haar zijn)weten we dat de profeet(vzmh) zelf nooit zijn vrouwen, dienaren of andere mensen geslagen heeft. Metgezel Abu Masud al-Badri vertelt over slaan het volgende verhaal: ‘Ik was mijn dienaar met een zweep aan het slaan. Toen hoorde ik een stem achter me, "Pas op Abu Masud", maar ik herkende de stem niet, want de stem was gekleurd door intense boosheid. De profeet (vzmh)zei:" Pas op Abu Masud, pas op Abu Masud, pas op Abu Masud; want zeer zeker allah(swt) heeft meer macht over jou dan jij over je dienaar." Vanaf die dag heb ik nooit meer mijn dienaren geslagen.
’De Quraan behandelt het onderwerp slaan van vrouwen als volgt (4.34): ‘Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat allah(swt) de eenen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen allah(swt) onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, allah(swt) is Verheven, Groot.
’Vervolgens is er, als bovengenoemde stappen tot verzoening tussen man en vrouw niet helpen, de volgende richtlijn (4.35): ‘En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidrechter [bemiddelaar] van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal allah(swt) deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, allah(swt) is Alwetend, Alkennend.’
De Islam probeert het slaan van vrouwen te voorkomen door:
1. De voorbeeldfunctie van de profeet Mohammed(vzmh), die zijn vrouw nooit geslagen heeft.
2. Het inbouwen van een ‘stappenplan’ door bijvoorbeeld eerst het gesprek aan te gaan
3. Over te gaan tot seksuele onthouding (voor mannen vaak een reden snel tot inkeer te komen) Want je mag niet met je vrouw slapen zolang je ruzies niet hebt bijgelegd.
4. Als dat niet helpt, wordt er gedoogd dat er symbolische lichte tik toe met een miswak (een tandenborstel van hout van ongeveer 20 x 1 cm) vanuit de pols (dus niet vanuit de elleboog of schouder) en niet in het gezicht of op intieme gedeelten wordt gegeven.
Islam heeft voor alle situaties regels ook voor die situaties die absoluut ongewenst zijn binnen een gezin.
Het feit dat Islam hier regels voor heeft betekent niet dat men hiertoe wordt opgeroepen om zijn vrouw te slaan, integendeel.
Deze regels en adviezen zijn juist bedoelt om agressieve en communicatie-arme mannen in het gareel te houden en vrouwen tegen hen in bescherming te nemen.
mijn opmerking betreft het slaan is dat we tegenwoordig denken dat slaan zoals er nu gebeurt dat dat slaan is maar (allah oe allem) kan het niet zijn dat wat we tegenwoordig verstaan onder slaan dat dat niet mishandelen is in de tijd van onze profeet(vzmh)? ik denk het wel! tegenwoordig slaan ze er maar op los(oftewel mishandelen) het is tevens al helemaal niet toe gestaan om het gezicht te raken! waarom?? omdat je dan letstel aan brengt aan iets wat allah swt heeft geschapen! en er kunnen functies uitvallen van het gezicht zoals bv: ruik functies en dergelijke...
alles wat hier in staat en juist is, het is afkomstig van allah ta'ala en als hier in fouten staan die niet juist zijn, het komt af van mijn begeerte en sjaitan! moge allah het mij dan vergeven! allah oe allem!
moge allah onze leiden op el siratal moestaqiem en ons vergeven als hier fouten in staan die niet volgens de wetten van islam zijn en tot de soennah niet behoren want allah weet het het beste!! amin, (oeghty el nour)
Bron : Abdullah Haselhoef
Life_sucks
12-12-2003, 15:18
ik hoop dat je hier genoeg aan hebt
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.