Bekijk originele versie : Meisje "ambulancerel" overleden
BRON (http://www.at5.nl/index/index.asp?page=101&opage=107&nr=4&t=0)
Het 15 maanden oude meisje Yasmin, dat zondagavond in kritieke toestand werd opgenomen in een ziekenhuis, is woensdagavond overleden.
Afgelopen zondag probeerde ambulancepersoneel het meisje te reanimeren, omdat zij dreigde te stikken. Die hulppoging escaleerde toen een groep van zo'n 100 familieleden en buurtbewoners zich tegen het ambulancepersoneel en de politie keerde. Zij vonden dat de hulpdiensten té laat ter plaatse waren.
De officiële registratie geeft echter aan dat de ziekenwagen er 9 minuten na de melding was. Stadsdeel Bos en Lommer laat de zaak tot op de bodem uitzoeken
Zeer triest dat dit meisje overleden is. Moge ze rusten in vrede.
Maar al die ophef en die rellen over het te laat komen van die ambulance is dus voor niets geweest. De ambulance was er in negen minuten.
En de wettelijke maximum norm voor de aanrijtijden van een ambulance is 15 minuten.
De daders van die rellen (die mogelijk ook nog eens een adequate behandeling van dit zieke kind verhinderd hebben) dienen keihard aangepakt te worden. Al is het maar om te voorkomen dat het ambulancepersoneel straks niet eens meer naar Bos en Lommer durft te rijden.
babyvanbelisma
12-12-2003, 11:53
:huil2:
Echt erg hoor, en je hebt grote kans dat die relstichters zich nog schuldig gaan voelen ook, wat ze misschien ook wel zijn.
Maar ja, dit soort dingen gebeuren en het ambulancepersoneel doet wat ze kunnen.....
Sabah123
12-12-2003, 11:56
Nou wat erg zeg. Die volk van ons die gaat echt werkelijk alles voor ons verpesten. Straks komt er geen eens een ambulance meer als ze een arabische naam horen. Dan is het gewoon eigen schult dikke bult!
Elberfeld
12-12-2003, 12:26
Ik ben benieuwd wanneer de eerste prikker hier serieus begint over racisistische doktoren, die duidelijk minder aandacht aan Marokkaanse meisjes schenken dan nodig is.
Ze was Marokkaans en overleden in het ziekenhuis, en een heleboel Nederlandse kindertjes worden WEL beter.
Niet dat het gedrag van de groep te bagatelliseren is, maar het meisje overleed in het ziekenhuis en de doktoren behandelden haar. En TOEN is ze overleden, vergeet dat niet. Wat daarvoor gebeurt is, dat doet er dan niet meer toe.
Zo zie je maar, je kan alle zaken net zo draaien als je zelf wilt.
Als de AEL nog een speechschrijver nodig hebt, weten ze me te vinden. ;)
Het meisje was niet Marokkaans maar Turks. Maar wat ras of herkomst hier eigenlijk uit. Geen donder toch.
Er zijn nu twee droevige ouders in Amsterdam die een kind hebben verloren.
Sberdila
12-12-2003, 12:57
Origineel gepost door Elberfeld
Ik ben benieuwd wanneer de eerste prikker hier serieus begint over racisistische doktoren, die duidelijk minder aandacht aan Marokkaanse meisjes schenken dan nodig is.
Ze was Marokkaans en overleden in het ziekenhuis, en een heleboel Nederlandse kindertjes worden WEL beter.
Niet dat het gedrag van de groep te bagatelliseren is, maar het meisje overleed in het ziekenhuis en de doktoren behandelden haar. En TOEN is ze overleden, vergeet dat niet. Wat daarvoor gebeurt is, dat doet er dan niet meer toe.
Zo zie je maar, je kan alle zaken net zo draaien als je zelf wilt.
Als de AEL nog een speechschrijver nodig hebt, weten ze me te vinden. ;)
wat loop je nou weer te ouwehoeren mafkees? Porbeer je hier mensen jouw woorden in hun schoenen te schuiven. kanker een end op mafkees.
Willemien
12-12-2003, 13:49
Origineel gepost door Sberdila
wat loop je nou weer te ouwehoeren mafkees? Porbeer je hier mensen jouw woorden in hun schoenen te schuiven. kanker een end op mafkees.
Ja, hij ziet teksten die er niet zijn .. misschien hoort ie ook stemmen die er niet zijn .. misschien moeten we even een psychiater voor hem gaan bellen ... ;)
Na zo'n doelloze actie van die buurtbewoners en familieleden durft straks het ambulancepersoneel helemaal niet meer in die buurten te komen. Het personeel wordt nu behandeld voor hun opgelopen trauma's!
Het meisje is gestikt in een pinda? Welke ouders geven een kind van 15 maanden een pinda te eten?
Willemien
12-12-2003, 14:06
Origineel gepost door Magyar
Na zo'n doelloze actie van die buurtbewoners en familieleden durft straks het ambulancepersoneel helemaal niet meer in die buurten te komen. Het personeel wordt nu behandeld voor hun opgelopen trauma's!
Het meisje is gestikt in een pinda? Welke ouders geven een kind van 15 maanden een pinda te eten?
Sommige Hollanders doen dat ook hoor: tekeer gaan tegen het ambulance personeel. Stank voor dank heet dat. Alleen is het in dit geval wel erg extreem dat ze kennelijk niet alleen verbaal geweld hebben gebruikt, maar ook fysiek hen het werk onmogelijk hebben gemaakt.
Elberfeld
12-12-2003, 14:27
Origineel gepost door Willemien
Ja, hij ziet teksten die er niet zijn .. misschien hoort ie ook stemmen die er niet zijn .. misschien moeten we even een psychiater voor hem gaan bellen ... ;)
nee hoor, ik weet alleen inmiddels hoe het werkt hier. Ik wilde alleen het gedraai van anderen voor zijn. Daarvoor was ik snel genoeg. Helaas was ik een beetje te snel met het vitten op Marokanen, zie ik.
In ieder geval mijn excuses; ik was een beetje de fout ingegaan.
Onderzoek ambulance-incident, kind overleden
(Van een verslaggever)
AMSTERDAM - De baby van vijftien maanden uit de Amsterdamse Lauernessestraat (Bos en Lommer) die zondagavond in ademnood kwam, waarschijnlijk na het inslikken van een pinda, is woensdagavond alsnog overleden. Er komt een onderzoek naar het incident dat bij het huis van de ouders ontstond, waarbij ambulancemedewerkers van het VZA en agenten werden bedreigd.
Twee van de ambulancemedewerkers zijn zo van slag dat ze tijdelijk niet werken. ''Ze zijn erg onder de indruk. Dit hakt erin,'' zegt VZA-teamleider Peter Tromp. ''Dit is extreem. Dit hebben we nog nooit meegemaakt.''
Tromp vraagt zich af waar agressie jegens hulpverleners ophoudt. ''Collega's roepen dat ze er mee willen stoppen en dat ze betere beveiliging willen. Dat dit niet meer voorkomt,'' zegt hij.
Uiterste consequentie zou zijn dat de ziekenwagens vergezeld worden door politie. In sommige gevallen gebeurt dit al. ''Bij vechtpartijen gaan wij niet naar binnen voordat de politie de zaak veilig heeft gesteld. Wij hebben geen kogelwerende vesten,'' aldus Tromp. ''We willen eerst in contact komen met de ouders om te kijken hoe dit heeft kunnen gebeuren.''
Zo'n honderd boze buurtbewoners belaagden de hulpverleners tot in het VU-ziekenhuis aan toe, omdat die te laat zouden zijn geweest. De melding bij 112 kwam bij de meldkamer om 20.30 uur. Het VZA kreeg volgens zijn registratie om 20.33 uur de oproep van de meldkamer. Omdat het om reanimatie ging, reden twee ambulances uit met samen vier man personeel. De ene ziekenwagen arriveerde om 20.42, de andere om 20.44 uur, aldus de VZA-registratie. De landelijke norm is dat een ambulance binnen dertien minuten ter plaatse is.
Na de 112-melding reden ook twee politiewagens naar de Lauernessestraat. De eerste arriveerde om 20.32 uur, de tweede een minuut later. De agenten wilden beginnen met reanimeren, maar werden daarbij belemmerd door omstanders. De bemanning van de ambulance werd bedreigd en de ziekenwagen werd gevolgd naar de VU. Daar sloeg de politie een persoon kort in de boeien. Er werden geen arrestaties verricht.
Het VZA heeft geen aangifte gedaan. ''Dat houden we in beraad.''
:huil: Ik had dit kind kunnen redden met m'n EHBO... www.oranjekruis.nl of www.ehbo.nl voor informatie!
Een kind met een pinda in het strotje valt prima te vervoeren, maar degene die de ambulance achtervolgde kon de weg niet vinden? Ik ben bang dat degenen die de reanimatie door de agenten verhinderden de dood van dit kind op hun geweten hebben. Ik wens de ouders veel sterkte bij de verwerking van dit drama.
Maak mij lekker uit voor boer, ik ben nog steeds blij dat ik niet in de grote stad woon.
Als ik het goed lees was de politie dus TWEE minuten en VIER minuten na de melding ter plaatse. Maar werden zij belemmerd door omstanders.
Wisten die omstanders soms niet dat alle politieagenten in Nederland (je kent ze wel, die "rascisten") een EHBO opleiding hebben en dat zij in dit soort gevallen mogelijk levensreddend kunnen handelen.
Ik weet niet wat de omstanders precies gedaan hebben. Maar als ze de politie werkelijk belet hebben om eerste hulp te geven zijn die omstanders inderdaad mede verantwoordelijk voor de dood van dit meisje.
Zelfkritiek
12-12-2003, 16:38
Het zullen wel Israelische pinda's zijn geweest!!
Zie je wel, het is de schuld van Bush en Sharon!!!!!
;)
nour_el_3oejoen
12-12-2003, 16:45
Origineel gepost door Zelfkritiek
Het zullen wel Israelische pinda's zijn geweest!!
Zie je wel, het is de schuld van Bush en Sharon!!!!!
;)
helemaal mee eens..:maf:...
echt triest voor de ouders....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.