Bekijk originele versie : Carim plakt homo affiches in antwerpen
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
Hans Beerends, oktober 2003
Om het stilzwijgen rond homo_seksualiteit in de moslim_gemeenschap te doorbreken besloot hij affiches te verspreiden met zoenende moslimvrouwen en moslimmannen.
Carim Bouzian, 20 jaar, van beroep communicatiedeskundige en voorzitter van Jong Agalev Antwerpen, de Vlaamse zusterpartij van GroenLinks.
'Op mijn twaalf_de jaar ontdekte ik mijn voorkeur voor jongens. Dat was even schrikken. Mijn ouders zijn gelovige Marokkaanse moslims. Ik vertelde het ze twee jaar later. Ze reageerden begrijpend. "Je bent zoals je bent", zei mijn moeder. En mijn vader reageerde: "Oei, die jongen zal het niet makkelijk krijgen." Ook mijn vrienden maakten er geen probleem van. Goedmoedige grapjes, dat wel.
De problemen kwamen later. Omdat ik er steeds minder een geheim van maakte reageerden sommige klasgenoten zeer negatief. Anderen scholden me uit. Sommige familieleden bleven maar doorzeuren.
Zo lang je er maar niet te uitdrukkelijk voor uitkomt heb je als homo binnen de moslimgemeenschap weinig last. Ach, denkt men, vroeg of laat gaan ze toch trouwen. Hoe ze dat dan verder oplossen is hun zaak. Bij mij thuis zijn ze vrij open, maar ik zag jonge homo's om me heen die er onderdoor gingen. Hun homogeaardheid bestond gewoon niet. Uit angst voor verstoting hielden ze hun mond.Tot het moment dat ze dat niet meer volhouden. Dan ontstaan de moeilijkheden. Een aantal imams raden gelovigen aan homo's te mijden, want hun ziekte kan besmettelijk zijn. Andere, meer gematigde imams, achten homoseksualiteit wel verkeerd, maar roepen op de homoseksueel als mens te respecteren.
Een echte discussie hierover is echter taboe. Op zich is dat vreemd. In de koran staat namelijk dat een mens alle aspecten van het leven volledig moet kunnen aanvaarden. Dan pas kan je God volledig lief hebben. Sterker nog, als je een deel niet aanvaardt, aanvaard je dat deel van God niet. Die hele veroordeling van homoseksualiteit in de islam, maar ook in het christendom en het jodendom, komt voort uit een verkeerde interpretatie van het bijbelverhaal over de verwoesting door God van de steden Sodom en Gomorra. In het verhaal is God vertoornd op de inwoners van deze steden omdat zij zich overgaven aan respectloze en zelfzuchtige seks. Verkrachting zowel van mannen als vrouwen, seksueel misbruik van kinderen en andere vormen van ontucht. De boodschap van het verhaal is duidelijk: ga verantwoordelijk om met seksualiteit. Uit gemakzucht en onwetendheid is het hele verhaal echter versimpeld tot een veroordeling van homoseksualiteit.
In de islam draait alles om het huwelijk. Pas als een seksuele relatie wordt bevestigd door een huwelijk, sta je in de barmhartigheid van God. Als er een imam opstaat die de moed zou hebben een homoseksueel paar te trouwen zou dat de emancipatie enorm versnellen. Elke imam zou dat kunnen doen; in de islam bestaat namelijk geen hiërarchisch gezag. Imams zijn echter bang voor hun baan, bang voor uitstoting door collega's. Binnen Agalev stond men open voor discussie; buiten Agalev werd mijn verhaal beleefd aangehoord door homo-organisaties en door sommige imams, maar het bleef stil.
Ruim een maand geleden besloot ik dat stilzwijgen te doorbreken. Ik kondigde aan foto's te maken van zoenende moslimlesbo's en -homo's en die affiches overal aan te plakken. De pers sprong er bovenop. Ik ben geïnterviewd door kranten, voor radio en tv. Nog voor er één affiche was gedrukt was de campagne al voor 70 procent geslaagd. Nu zijn er ineens wel imams die openlijk met mij in discussie willen.
De felste tegenstander, dat wist ik van tevoren, was de AEL van Abou Jahja. Deze groep keert zich niet alleen tegen homo's, ze is gekant tegen elke emancipatie. Bij haar ontstaan functioneerde de AEL even als breekijzer, maar al snel is ze verworden tot een reactionaire beweging, destructief, misleidend en erop uit om primitieve onlustgevoelens te exploiteren. Samen met ons strijden voor sociale verbeteringen willen ze niet. We hebben hen serieus gevraagd: wat doen jullie nog hier als je toch niet gelooft in de mogelijkheid van emancipatie? Probeer het in Algerije, Soedan, Marokko, misschien heb je daar meer succes.
Ik ben bedreigd en uitgescholden. De eerste dagen was ik bang. Nu niet meer. De vele reacties totnogtoe geven me de moed om door te gaan. Mijn familie staat achter me, mijn zuster helpt mee in de campagne en mijn moeder zegt: "nooit in je schulp kruipen, jongen."
Mag ik nog een oproep doen? Beste mensen van GroenLinks: ook in Nederland worden moslimhomo's gepest en verstoten. Doe er wat aan!'
Verschrikkelijk,wat vinden jullie hiervan?
hij is onlangs op tv geweest met zijn affichkes..schandalig
Ja Descartes is ook een kontegever vind je het gek.
Echt een antwoord voor hem :D
Een moslimhomo bestaat niet.
Of je bent moslim of je bent homo.
Wa salammmmmmmm
MELILLENSE
12-12-2003, 00:20
Hij kent de Marokkanen en weet wat de gevolgen kunnen zijn....de Antwerpse politie zal zich heus niet bekommeren om een homosexueel die geen respons krijgt op zijn verwarde gevoelens die, tja, door wat eigenlijk zijn ingegeven.....
Als homosexualiteit nu wetenschappelijk bewezen was, dan zou men nog kunnen stellen dat dit individu gelijk heeft door dit te propageren....helaas bestaat er geen enkel uitsluitsel dat homosexualiteit fysisch aangeboren is.
Men dweept wel met artikeltjes over muizen die verwijfd zijn, maar om dan te stellen dat ze gelijk homo's zijn, is toch je reinste onzin ten top gedreven.
Hoe het ook zij, deze achtenswaardige persoon, doet er best aan zijn testikels te verzekeren want de kans is niet onwaarschijnlijk dat hij in handen zou vallen van hevige pubertjes die van hem wel eens een eunuch zouden kunnen maken...voor het leven; dan is hij ineens ook van het probleem verlost. De politie zal nadien wel even langskomen om proces-verbaal op te stellen van de feiten....nadat ze gepleegd zijn geweest.
Jaja, het is onrechtvaardig, maar wat wil je....life sucks.
MELILLENSE :belgie:
Hoe je ook tegenover homosexualiteit staat. Ik denk dat iedereen toe moet geven dat deze vent toch maar de guts heeft om tegen de stroom in te roeien.
MELILLENSE
12-12-2003, 01:06
Origineel gepost door Descartes
De man vertoont een mate van moed, zoals weinigen kunnen opbrengen.
Welke 'man'? Is hij het wijfje of het....verwijfde wijfje? Of is hij vergeten waarvoor die testikels en die joystick dienen?
redouan106
12-12-2003, 01:07
Origineel gepost door KohiNoor
Daar ben ik het mee eens.
Enne,,,nee ik ben geen lesbi, meneer MaRouaN :rolleyes:
Als hij moed had, dan had hij ook de hooligans aangepakt, die elke wedstrijd over zijn soort zingen.
Het zijn niet de moslims , die elke zondag homo´s beledigen.
Maar omdat de islam tegenwoordig een makkelijke prooi is, of meer gezegd een zondebok, heeft deze homo wel het moed om posters uit te delen met zoenende moslimsvrouwen.
-Waarom gaat onze heldhaftige homo , de discussie niet aan met de hooligans?????
DAN HEB JE PAS MOED ;)
Ik vind dat de ouders van hem een zeer groot respect verdienen met zoveel begrip voor zijn homosexuele voorkeur, het is voor ouders vaak al moelijk te accepteren dat je kind niet de voorkeur geeft aan iemand van het andere geslacht laat staan ouders die Moslim zijn helaas, het zou menig man/vrouw gelukkiger zijn in zijn of haar leven.
MELILLENSE
12-12-2003, 01:24
Heb je deze wijsheid ontleend aan je heilige geschriften?
Ga maar vast weer een excuus bedenken voor deze overreactie, dat doe je toch steeds zo?
Je bent toch echt geen reclame voor je geloof.
Heb jij dan een mooier woordje voor deze sexuele, alternatieve trendsetters?
Het is zeer zeker een wijsheid, Descartes, waar moet je anders als homo je lid inbrengen bij gebrek aan een tegengesteld lid?
Het is misschien geen mooi woordje, maar het illustreert wel duidelijk waar het om gaat...of niet soms, Descartes?
Jongens en wetenschap...
Ook zo'n toppunt van beschaving, dit mislukte exemplaar van de Homo 'Sapiens'.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, hoor.
Antwoord eens op de vraag Descartes i.p.v. je aan te stellen....waarvoor dient het mannelijk geslachtslid, onafgezien van het plezier?
Homosexualiteit is niet echt een voorbeeld van evolutie....veeleer van devolutie.
Origineel gepost door MELILLENSE
Homosexualiteit is niet echt een voorbeeld van evolutie....veeleer van devolutie.
Ik gun ieder het recht op het hebben van een eigen wereldbeeld. Ook al stamt deze nog uit het stenen tijdperk.
Sberdila
12-12-2003, 02:13
hij heeft wel degelijk moed alleen homo zijn is uitgesloten binnen de Islam en dat heeft hij maar te accepteren zoals hij verlangt vananderen dat ze accepteren dat hij homo is.
MELILLENSE
12-12-2003, 02:13
Origineel gepost door Peridot
Ik gun ieder het recht op het hebben van een eigen wereldbeeld. Ook al stamt deze nog uit het stenen tijdperk.
No offense and obviously with all respect to the human Peridot...but at least admit that there is no functional input whatsoever from a homosexual individual as to procreation of the humankind.
This has nothing to do with stoneage ideas, but rather with common sense.
Barbarije
12-12-2003, 02:18
Pffffff, wat een stelletje malloten hier.
Als zo'n persoon zichzelf een moslim noemt dan is hij ook een moslim. Of hij een goede moslim is of niet dat maakt God nog altijd wel uit en niet wij!
Ik heb groot respect voor deze man en zijn familie die hem steunen. Je moet maar tegen deze vijandigheid kunnen: naast dat hij als Marokkaanzijnde neergekeken wordt voor groot deel van blanke belgische bevolking wordt hij ook nog een keer neergekeken door blijkbaar groot marokkaanse gemeenschap in Belgie.
Blijkbaar maakt de AEL onderscheid in het "helpen van hun arabsische moslimbroeders"
Origineel gepost door MrMaRouaN
Een moslimhomo bestaat niet.
Of je bent moslim of je bent homo.
Wa salammmmmmmm
mos·lim (de ~ (m.), ~s)
1 belijder van de islamitische godsdienst => islamiet, muzelman
ho·mo·sek·su·eel2 (bn.)
1 betr. hebbend op de liefde voor geslachtsgenoten => anders, gay, ho, homofiel, van het handje; <=> heteroseksueel
mos·lim·ho·mo (de ~ (m.), ~s)
1 belijder van de islamitische godsdienst met seksuele voorkeur voor geslachtsgenoten => islamietje;
Origineel gepost door percolator
Ik ben van mening dat de Islam respect betekent, of heb ik het mis. :confused:
Respect voor iemand die je ook respecteert.
Als je alle berichten gaat lezen van deze balhaar Descartes dan begrijp je waarom ik zoiets neerzet.
Veel mensen maken misbruik van dat zij jou niet respecteren maar de moslim moet wel respecteren. Ja Amehoela!!!
En ik ken geen respect voor een balhaar als Descartes.
Die mensen zijn ziek en moeten naar de pshychiater om hun van hun probleem af te helpen. Maar neeee zij blijven zo. Dan moeten ze die gekke mensen die mano nog wat (Die mensen die in hun eigen leugens geloven) ook maar laten hoe ze zijn omdat ze ook zo zijn geboren.
Wa salammmmm
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.