Bekijk originele versie : Hirschi Ali
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
Beste mensen,
Ik zal maar snel ter zake komen. Ik pleit voor een algehele organisatie tegen deze getraumatiseerde vrouw. Deze vrouw heeft dingen meegemaakt in haar leven die ze toeschrijft aan de Islam.
Het is jammer dat ze denkt dat een godsdienst op zichzelf staat. Een godsdienst wordt beleid door mensen. Mensen kunnen er ook misbruik van maken. Dat is bij haar duidelijk gebeurd, voor de mensen die me niet geloven, schaf je DSM-IV aan en lees na, op traumatische gebeurtenissen. Ik zou zelf zo ver gaan, dat Ayaan onveilig gehecht is. Aangezien ze heel makkelijk van PvdA naar VVD overstapt.
Goed, ik zal er niet te lang bij stil staan. Het zegt genoeg dat Ayaan, vandaag te gast bij NOVA, op bezoek gaat bij een basisschool, en daar vragen stelt aan kinderen en aan de hand daar van haar kritiek een bevestiging probeert te vinden. Dat is niet erg moelijk, denk ik.
Ze praat altijd over het feit dat ze de integratie wil bevorderen. Ik vraag mij af, hoe zorg je dat mensen integreren als je afrekent op wie ze zijn.
In mijn ogen is Hirschi Ali met heel iets anders bezig, ze heeft een geheime agenda. Ze zegt dat ze de integratie wil bevorderen, en in werkelijkheid probeert ze haar beeld van de Islam over te dragen op de rest van de samenleving. Ik denk dat deze vrouw niet in de 2de kamer thuishoort. Ik denk dat deze vrouw een psycholoog nodig heeft
met de vriendelijkste groet,
Vreemdeling
11-12-2003, 23:03
Inderdaad, haar optreden bij de school en vervolgens tijdens de uitzending van Nova kan je conclusie alleen maar bevestigen!
Diep en diep triest!!
outlandmoro
11-12-2003, 23:13
Deze vrouw spoort zeker niet!!!!!!!!!!
Vind dat mijn broeders en zusters hier in A'foort zich nog redelijk hebben ingehouden tegenover deze :maf2:
:zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:
Ik vraag me alleen af, hoe lang we het gezwam nog aan moeten horen. Het duurt mij te lang, en wat mij helemaal zorgen baart is dat deze vrouw zoveel aandacht krijgt.
Ik denk zelf dat ze een troetelallochtoon wil zijn, kan haast niet anders.
Jah Ik zou me dood ergeren aan haar...:rolleyes:
Ik was haar even vergeten, maar toen ik haar zag....
Die man vodn ik wel goed praten:goedzo:
Die man was zeker goed met praten.
Origineel gepost door Descartes
Eerst Allah, dan de grondwet
Het bleek uit de beelden gemaakt in een islamitische school dat de kinderen al volledig in het patroon zaten dat ook bij deze kinderen later tot dezelfde problematiek kan leiden, die tot zoveel onrust leidt in de nederlandse samenleving.
Het moge dan zo zijn dat het inspectierapport hieromtrent aangeeft dat deze scholen niet bewust aanzetten tot haat tussen diverse bevolkingsgroepen, maar er wordt ook kennelijk niets gedaan om respect en acceptatie naar andersdenkenden/anderszijnden toe te bevorderen.
Een overduiidelijke indicatie hiervan was de door alle kinderen geuite opvatting dat Allah gaat boven de grondwet. Dit terwijl eerst werd verteld dat artikel 1 van de grondwet de gelijkheid van alle mensen bepaalt.
Kennelijk zijn deze kinderen al grondig door de ouders c.q. arabische zenders geïndoctrineerd omtrent de ongelijkheid van joden, homosexuelen, ongelovigen.
Vanuit de leerkrachten kwam ook geen enkel signaal dat men dit als een probleem zag en zeker niet dat men het als een opvoedkundige plicht zag om de norm van artikel 1 van de grondwet alsnog tot geestelijk eigendom van de kinderen te maken.
Meer nog, kennelijk vindt men het geen enkel probleem segregatie binnen de eigen school (tussen jongens en meisjes) als gegeven en als grondslag te aanvaarden.
Conclusie:
In het belang van integratie en emancipatie dienen Islamitische scholen niet uitgebreid te worden en bestaande scholen dienen zo snel mogelijk ontmanteld te worden.
Nou ja zeg...hoeveel autochtone kinderen én hun ouders weten wat de grondwet inhoudt?
Heb jij gezien dat de leerlingen geen respect hadden voor anderen? Ik niet, en toch heb ik het zelfde programma gezien hoor..blijkbaar ga jij alleen af op wat cijfertjes vertellen... :rolleyes:
De zogenoemde taalachterstand...ook niets van gemerkt, Ali daarentegen wist niet eens wat bakkebaard betekende, wie heeft nu hier een taalachterstand?
Ze toont weinig gevoel, wanneer je kinderen een de vraag stelt wie belangrijker is Allah of de grondwet, is het logisch dat ze die vraag beantwoorden met ALLAH aangezien niet weten wat de grondwet precies in houdt...mevrouw dacht slim te zijn..nou mooi niet..ik heb het al in een andere topic ook gezegd en zeg het hier weer...Hirsi Ali is gedist, en goed ook!
Origineel gepost door Mr_Achie
weet je wat ze zegt: "ik zeg dit vanuit mijn liberalen hart........." dan vraag ik me af wanneer kan je hart zo snel veranderen????? volgens mij heeft die troela geen hart, misschien weggesneden in somalie net als haar schaamlippen!!!!!!
gatsie...laat dat toch achterwege die opmerkingen over haar lichaam... :kwaad:
Origineel gepost door sahira
Nou ja zeg...hoeveel autochtone kinderen én hun ouders weten wat de grondwet inhoudt?
Heb jij gezien dat de leerlingen geen respect hadden voor anderen? Ik niet, en toch heb ik het zelfde programma gezien hoor..blijkbaar ga jij alleen af op wat cijfertjes vertellen... :rolleyes:
De zogenoemde taalachterstand...ook niets van gemerkt, Ali daarentegen wist niet eens wat bakkebaard betekende, wie heeft nu hier een taalachterstand?
Ze toont weinig gevoel, wanneer je kinderen een de vraag stelt wie belangrijker is Allah of de grondwet, is het logisch dat ze die vraag beantwoorden met ALLAH aangezien niet weten wat de grondwet precies in houdt...mevrouw dacht slim te zijn..nou mooi niet..ik heb het al in een andere topic ook gezegd en zeg het hier weer...Hirsi Ali is gedist, en goed ook!
Het is een absoluut non-argument om aan te dragen dat die kinderen en hun ouders de grondwet niet kennen.
Wie in Nederland leeft en woont wordt geacht de grondwet te kennen. Dat verzin ik niet zelf, dat is een wettelijke regel.
Als de leraren op die school er wel in slagen om die kinderen de inhoud van de Islam bij te brengen (want die kennen ze schijnbaar wel) moet het toch ook mogelijk zijn om hen de inhoud van de grondwet bij te brengen.
Naast de kennis over de Koran moeten die scholen dan ook maar kennis over de Nederlandse grondwet op het lesprogramma zetten. En daar moeten ze dan meteen bij vermelden dat in de dagelijkse omgang in Nederland de grondwet boven de wetten van Allah staat.
Voor mijn verder mening over dit verhaal verwijs ik jullie naar mijn post in een andere thread over dit onderwerp;
http://forums.marokko.nl/showthread.php?postid=3356654#post3356654
Origineel gepost door Peej
Het is een absoluut non-argument om aan te dragen dat die kinderen en hun ouders de grondwet niet kennen.
Wie in Nederland leeft en woont wordt geacht de grondwet te kennen. Dat verzin ik niet zelf, dat is een wettelijke regel.
Als de leraren op die school er wel in slagen om die kinderen de inhoud van de Islam bij te brengen (want die kennen ze schijnbaar wel) moet het toch ook mogelijk zijn om hen de inhoud van de grondwet bij te brengen.
Naast de kennis over de Koran moeten die scholen dan ook maar kennis over de Nederlandse grondwet op het lesprogramma zetten. En daar moeten ze dan meteen bij vermelden dat in de dagelijkse omgang in Nederland de grondwet boven de wetten van Allah staat.
Voor mijn verder mening over dit verhaal verwijs ik jullie naar mijn post in een andere thread over dit onderwerp;
http://forums.marokko.nl/showthread.php?postid=3356654#post3356654
Krijg nou wat !
Ik heb mijn hele leven op openbare scholen gezeten (veel verschillende )
En nog nooit heb ik iets gehoord over de Grondwet !
dit is een algemeen probleem en niet alleen bij Islamitische scholen !
En je kan sneaky vragen stellen zoals Hirsi Ali ze stelt
Tuurlijk staat Allah boven de grondwet voor mij
Maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik de wetten overtreed !
ik hou me aan de Grondwet ! Maar de regels in de Islam zijn belangrijker voor mij (zo is het ook voor veel christenen !)
De Jehova getuigen willen zich niet verzekeren omdat het tegen de regels van hun geloof is ! en ze hebben hiervoor ook vrijstelling gehad wat betreft het ziekenfonds !
Staan de regels van hun geloof boven de wet ?
Hoor ik iemand daar over klagen ?
De regels van Allah staan boven de Grondwet voor mij
Vooral als men een wetsvoorstel gaat indienen om hoofddoeken niet meer toe te staan in openbare ruimtes/gelegenheden
Dan zeg ik _|_ voor die wetten !
Ook ik heb net als velen de discussie gevolgd. Wat mij met name opviel, is het feit, dat datgene waar ze voor gekomen was, helemaal niet of nauwelijks naar voren kwam in de discussie, namelijk, dat het oprichten van Islamitische scholen tegen gegaan moet worden, vanwege de achterstand in de Nederlandse taal. Zoals gewoonlijk ging de discussie over de Islam!!!
Zij heeft zo een negatief beeld over de Islam, door haar eigen persoonlijke ervaring, dat ze dat op elke mogelijke wijze naar voren probeert te brengen. Ik zou graag willen dat ze inhoudelijk ingaat op de discussie die zij geopend heeft. En dat doet ze niet. Ze roept iets over de Islam, geeft gehoor aan het algemene beeld die er op dit moment heerst over de Islam, maar komt niet met bewijzen. Zoals de heer Benayad zei; de tekst is goed, je krijgt altijd gehoor, maar de inhoud is nihil.
Ik zou graag zien, dat mevrouw Hirsi Ali, eerst wat gaat doen aan het trauma dat ze opgelopen heeft tijdens haar jeugd en als zedaarvan genezen is, komt discusseren over het onderwijs en integratie!!
Origineel gepost door roebla
Krijg nou wat !
Ik heb mijn hele leven op openbare scholen gezeten (veel verschillende )
En nog nooit heb ik iets gehoord over de Grondwet !
dit is een algemeen probleem en niet alleen bij Islamitische scholen !
En je kan sneaky vragen stellen zoals Hirsi Ali ze stelt
Tuurlijk staat Allah boven de grondwet voor mij
Maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik de wetten overtreed !
ik hou me aan de Grondwet ! Maar de regels in de Islam zijn belangrijker voor mij (zo is het ook voor veel christenen !)
De Jehova getuigen willen zich niet verzekeren omdat het tegen de regels van hun geloof is ! en ze hebben hiervoor ook vrijstelling gehad wat betreft het ziekenfonds !
Staan de regels van hun geloof boven de wet ?
Hoor ik iemand daar over klagen ?
De regels van Allah staan boven de Grondwet voor mij
Vooral als men een wetsvoorstel gaat indienen om hoofddoeken niet meer toe te staan in openbare ruimtes/gelegenheden
Dan zeg ik _|_ voor die wetten !
Nee, daar hoor je niemand over klagen. Maar dat is omdat ze zelf de kosten betalen als er gebruik wordt gemaakt van medische voorzieningen. Ze betalen alles uit eigen zak en jagen niemand anders op kosten.
En op het gebied van de discriminatie van homo's, joden en/of vrouwen heb je je maar te houden aan die grondwet.
sdon_corleone
12-12-2003, 11:45
weet je wta het is. Die half geintegreerde neger die haar hele leven in armoede heeft geleefd is in een islamitische school geplaatst. nou ik weet niet wat ze daar met haar hebben gedaan. Maar het is duidelijk dat ze niets is opgeschoten in die school. dus wat mij betreft mag die school waar ze (zogenaamd) heeft gestudeerd dicht. De scholen hier in nederland die zich houden aan de regels mogen zelf weten hoe zij hun school inrichten, daar hebben ze recht op. die vrouw is dom en wordt uitgebokt door kinderen van twaalf jaar wanneer ze vraagt waar god is. waarom bemoiet die aap zich niet met haar eigen leven, namelijk bananeplukken in plaats van islam terroriseren. k zou zeggen doe wta nuutigs aan integratie beleid en niet aan islambeleid wat je probeert te doen.
Origineel gepost door sahira
Het is mij inderdaad opgevallen dat er niks mis is met taal, respect van die kinderen. Vooral als je het gaat vergelijken met haar..
Weet je wat het is, veel niet gelovigen (van de islam) zien de islam als een bedreiging. Het liefst zien ze dat de vrouwen zonder hijaab lopen en haar haar blonderen en ook nog eens zo strak mogelijk gekleed de straat op gaat. Maar bij mij heeft dat juist een averechtse werking, ik ga me juist afzetten tegen de niet gelovigen en sta sterker in mijn schoenen wat geloof betreft.
Draag nu sinds kort ook een hijaab (niet alleen om de niet gelovigen dwars te zitten, heb me er natuurlijk eerst in verdiept over het waarom en hoe). Ik moet zeggen, het dragen van een hijaab is voor mij absoluut geen belemmering, ...het is juist een bevrijding!
Maar wat Hirshi betreft, we zullen op de dag des oordeels wel zien wie er gelijk heeft...!!
En ik zie ook dat dit bij veel mensen het geval is, dus dat ze juist praktiserender worden
Origineel gepost door Peej
Nee, daar hoor je niemand over klagen. Maar dat is omdat ze zelf de kosten betalen als er gebruik wordt gemaakt van medische voorzieningen. Ze betalen alles uit eigen zak en jagen niemand anders op kosten.
En op het gebied van de discriminatie van homo's, joden en/of vrouwen heb je je maar te houden aan die grondwet.
Toch gaat het hier om regels voor hun die boven de wet staan
En de Moslims hebben nergens in de regels staan dat je Homo's Joden en/of vrouwen moet discrimineren
Geen valse aantijgingen A.U.B
Over de Homo's
Het is heel duidelijk in de Islam is het verboden !
Homosexualiteit mag niet
Maar dat wil niet zeggen dat je ze moet discrimineren !
Dat heeft niks met de Islam te maken !
En degene die het doen mogen aangepakt worden
Joden ! In de Koran staat veel over joden !
(van toen en niet alle joden)
Dit ook als waarschuwing dat zij het hebben verknald bij Allah
Als waarschuwing dat we niet hetzelfde moeten gaan doen !
(dit is een theologische discussie)
Maar er staat nergens in een van de regels in de Islam dat je ze moet discrimineren
De profeet stond zelfs eerbiedig op voor een begrafenisstoet van joden in zijn tijd.
Dus als joden worden gediscrimineerd heeft het niks met de Islam te maken !
maar met de mens zelf en die mogen van mij aangepakt worden.
En voor veel mensen ligt het gevoelig vanwege de Palestina kwestie !
Vrouwen !
Hoe kunnen ze zeggen dat de Islam vrouwen discrimineeerd
aangezien de Islam als eerst met vrouwenrechten kwam !
(andere rechten dan hier, daar poseerden ze niet naakt in de Playboy ;) )
Vrouwen zijn gelijkwaardig in de Islam ! Maar de man en de vrouw hebben verschillende rollen
Maar aangezien de westerse cultuur hier overheerst wil men al te graag dat we overnemen wat de westerse maatschappij doet
Geen denken aan bij mij !
Je kan ook net zo goed zeggen dat de Man wordt gediscrimineerd in de Islam
Voorb. Stel een Moslim stel verdienen allebei geld werkend of met een zaakje ! it doesn't matter !
De man MOET al zijn verdiende geld besteden aan het gezin
terwijl de vrouw zelf mag weten wat ze met haar geld doet.
I LOVE ISLAM ! (ook al ben ik man :hihi: )
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.