Bekijk originele versie : familie ontmoeten
Hallo allemaal. Ik kijk al een tijdje op dit forum rondgekeken en ik heb besloten om me aan te melden. Ik begin al meteen een beetje vervelend te doen, want ik heb een vraag... :rolleyes:
Ik heb al enige tijd een relatie met een Marokkaanse jongen en ik ben onlangs uitgenodigd door zijn tante om kennis te maken. Ik vroeg me af of er gebruiken zijn bij een kennismaking met de familie. Dus hoe moet je je opstellen als meisje naar de familie toe en zo.
En misschien wat ik mee kan nemen als cadeau. Bos bloemen vond ik een beetje afgezaagd, maar misschien valt dat juist in de smaak.
Lady_moi
11-12-2003, 20:53
sorry geen ervaring mee :confused:
ma hey welcome and join the club :)
Bedankt ;) Glad to be here :)
hmmm, volgens mij is het het beste als je ze helemaal niet ontmoet! als je tenminste marokkaanse bent, want bij onze cultuur komt het raar over. ALs je inshallah met hem gaat trouwen dan zullen ze altijd vinden dat het goedkoop en haram was om met hem om te gaan voor het huwelijk. Ik heb zelf ook een vriend hoor, maar ik schaam me al dood dat zn moeder en zn familie ervan weet.
maar ja, elke relatie verschilt! je moet in ieder geval geen uitdagende kleren aan doen, niet teveel make-up, niet te veel praten, veel glimlachen en niet klef doen met je vriend, doe alsof het je broer is!
en om wat mee te nemen, misschien een zelfgebakken cake! en je moet vooral laten weten dat je het zelf gebakken hebt:D
succes en laat het ons weten!
Ps, welkom bij de gekte marokkaanse jongeren en relaties!
:zwaai:
Hallo LadyLo, bedankt voor je tips.
ik ben inderdaad niet van Marokkaanse afkomst. Ik ben niet helemaal Nederlands: mijn vader komt uit een Grieks bergdorp van 300 inwoners en 3000 geiten.
Mijn vriend heeft wel al wel kennis gemaakt met mijn moeder en haar goedkeuring gevraagd. Dus of hij met mij mag omgaan en met mij zou mogen trouwen, ook al is hij moslims (ben zelf christen).
Als ik zijn familie ontmoet, wil ik niet respectloos overkomen, vandaar mijn vraag.
Origineel gepost door LadyLo
hmmm, volgens mij is het het beste als je ze helemaal niet ontmoet! als je tenminste marokkaanse bent, want bij onze cultuur komt het raar over. ALs je inshallah met hem gaat trouwen dan zullen ze altijd vinden dat het goedkoop en haram was om met hem om te gaan voor het huwelijk. Ik heb zelf ook een vriend hoor, maar ik schaam me al dood dat zn moeder en zn familie ervan weet.
maar ja, elke relatie verschilt! je moet in ieder geval geen uitdagende kleren aan doen, niet teveel make-up, niet te veel praten, veel glimlachen en niet klef doen met je vriend, doe alsof het je broer is!
en om wat mee te nemen, misschien een zelfgebakken cake! en je moet vooral laten weten dat je het zelf gebakken hebt:D
succes en laat het ons weten!
Ps, welkom bij de gekte marokkaanse jongeren en relaties!
:zwaai:
meid
je moet altijd jezelf blijven ander ga je nooit goed voelen als je niet jezelf ben
en hij vind je goed dus waarom druk maken om zijn familie
gewoon respect tonen meer niet
tip koop wat voor de kinderen als die er zijn die hebbebn ermee aan
nu met de feestdagen keuzen genoeg
Hallo Mima, ik maak me juist wel druk om de familie.
Mijn beide ouders zijn christen: mijn vader Grieks-orthodox, mijn moeder eerst katholiek, daarna Jehovah's getuige.
De familie van mijn vader was het absoluut niet eens met de keus van mijn vader. Hij hoorde een Grieks-orthodoxe Griekse vrouw te trouwen en niet een katholieke Hollandse. Wij zijn als kinderen ook nooit geaccepteerd door de familie, terwijl we Grieks-orthodox waren gedoopt en naar Griekse normen en waarden werden opgevoed. Wij werden behandeld als bastaardjes. Daarbij bleef de familie een druk zetten op mijn vader en maakte het leven van mijn moeder in Griekenland zuur. Daar was het huwelijk van mijn ouders niet tegen bestand.
Zoals ik al zei: mijn beide ouders zijn christen. Dus ben ik juist huiverig dat zijn Islamitische familie een christen niet accepteert.
Mijn moeder, zusje en broertjes accepteren mijn vriend en hebben er geen probleem mee dat hij een moslim is en dat onze kinderen later moslim zullen zijn. We zien veel overeenkomsten tussen de Islam en het christendom. De familie van mijn vader en mijn vader zelf daarentegen is er niet blij mee. Nu heb ik met hen weinig te maken, omdat ze in Griekenland wonen.
Maar mijn vriend heeft een sterkere band met zijn familie en ik ben bang dat als zij niet eens zijn met een christelijke bruid, het huwelijk geen stand houdt.
Hallo Alula,
Ik ben een christelijke nederlandse vrouw getrouwd met een moslim marokkaanse man. Zijn familie is gek op me. Echt waar, als ik het even niet zie zitten vragen ze direkt aan mijn man of hij toch alsjeblieft wel goed voor me zorgt. Het zijn echt schatten. Wel moet ik erbij zeggen dat ze gematigd moslim zijn (of hoe noem je dat?). Ze vinden het helemaal geen probleem dat ik christen ben. Ze zijn juist blij dat ik serieus volgens mijn principes leef.
Maar........cultuur verschil maakt niet uit. Dat is heel leerzaam. Maar geloofsverschil kan wel heel veel moeilijkheden geven. Wat denk je bijvoorbeeld te doen als je samen kinderen krijgt? Hoe belangrijk is het geloof voor jou? Hoe belangrijk is het geloof voor hem?
Ik wil je gerust meer vertellen en eventueel advies geven als je dat wilt, maar dan liever via privémail. Want ik herken jouw situatie, alhoewel er ook wel verschillen zijn. Als je vragen hebt stel ze gerust. In ieder geval heel veel succes en geluk toegewenst.
Origineel gepost door Alula
Hallo Mima, ik maak me juist wel druk om de familie.
Mijn beide ouders zijn christen: mijn vader Grieks-orthodox, mijn moeder eerst katholiek, daarna Jehovah's getuige.
De familie van mijn vader was het absoluut niet eens met de keus van mijn vader. Hij hoorde een Grieks-orthodoxe Griekse vrouw te trouwen en niet een katholieke Hollandse. Wij zijn als kinderen ook nooit geaccepteerd door de familie, terwijl we Grieks-orthodox waren gedoopt en naar Griekse normen en waarden werden opgevoed. Wij werden behandeld als bastaardjes. Daarbij bleef de familie een druk zetten op mijn vader en maakte het leven van mijn moeder in Griekenland zuur. Daar was het huwelijk van mijn ouders niet tegen bestand.
Zoals ik al zei: mijn beide ouders zijn christen. Dus ben ik juist huiverig dat zijn Islamitische familie een christen niet accepteert.
Mijn moeder, zusje en broertjes accepteren mijn vriend en hebben er geen probleem mee dat hij een moslim is en dat onze kinderen later moslim zullen zijn. We zien veel overeenkomsten tussen de Islam en het christendom. De familie van mijn vader en mijn vader zelf daarentegen is er niet blij mee. Nu heb ik met hen weinig te maken, omdat ze in Griekenland wonen.
hoi meid
ik begrijp je angst nu veel beter maa ik heb ook in de familie christen
en wij zijn moslim
wij bemoeien ons niet met de keuze die ze nemen zolang zij maar gelukkig zijn
zij hebben zich aangepast maar wij ook
dat moet gewoon zeker als er kinderen zijn
maar wees blij je familie woon ver en je broertjes en zussen staan achter jullie
het komt goed niet teveel pikkeren en geniet van elkaar
maar zorg er wel voor dat hij ook voor jou kiest en voor jou door de vuur gaat zoals jij voor hem zou doen anders heeft het geen zin snapje
Maar mijn vriend heeft een sterkere band met zijn familie en ik ben bang dat als zij niet eens zijn met een christelijke bruid, het huwelijk geen stand houdt.
Miss_Saraatje
12-12-2003, 20:11
Hoi Alula
Heb je het nooit overwogen om moslima te worden???
Dan zullen zijn ouders je eerder accepteren..
Maar je moet het wel zelf willen en in Allah geloven...
En voor die ontmoeting met zijn ouders je moet absoluut geen strakke kleren aantrekken daar knappen ouders op af.
En niet overdreven make up op doen en je haren vast maken.
En je moet heel beleefd overkomen..
Nou succes met je ontmoeting...
En mocht je nog wat willen weten laat het weten
groetjesss
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.