Bekijk volle/desktop versie : Halal of Haram om in een Koefar land te wonen??



Pagina's : [1] 2

11-12-2003, 18:45
Salaam alaikoem broeders en zusters,

Mogen we wel als moslims in Nederland of in andere Koefar landen wonen?


Wat vinden jullie hier van..........

11-12-2003, 19:13


Inderdaad, Allah swt heeft ons gezegd zich te versprijden over de aarde of dat nou in Australie is of in Nederland daar kies jij niet voor....

En natuurlijk leven we liever niet in een Kufarland...maar wat moet ik doen? Tegen Pa zeggen, waarom heb jij mij hier in de kikkerlandje laten opgroeien????

Meid die keuze staat voor de meeste niet open om zelf te kiezen waar je gaat wonen...en komen te veel dingen kijken..

wasalaam

11-12-2003, 19:14

Citaat:
Origineel gepost door amitaf84
Pfff je moet wat verzinnen om een topic te openen....

Hmm stel meteen de vragen...mogen wij als moslims wel praten met Koefars?.....Mogen wij als moslims wel die reep chocolade eten die Koefars hebben gemaakt?

Anyway Allah swt heeft de aarde geschapen...laten we dat voorop stellen....dus waarom zou ik niet op zijn aarde mogen wonen?..... Het is niet van de Koefars....
Ja dat zal dan wel maar........stel dat ze straks hier ook geen hijab accepteren (net als Frankrijk) wat moeten we dan.

11-12-2003, 19:24
salaam
In tunesie is de hoofddoek al verboden. Is dat soms een kouffarland? En waar moet je eigenlijk heen wil je in een echt islamitisch land leven? Niet naar marokko in ieder geval want als dat een islamitisch land voorstelt leef ik liever hier

11-12-2003, 22:49


Ze heeft ergens wel gelijk. We zouden ons moeten verenigen en er een Islamitische staat van moeten maken.

11-12-2003, 22:50
Want zou nou eerlijk we laten ons gewoon de les lezen door niet-moslims. Terwijl Allah swt nr 1 moet zijn. Meestal denken we eerst aan onze baan, uitkering voordat we wat zeggen.

12-12-2003, 16:39
Voor een Moslim is het niet toegestaan om tussen de Moesjrikien te leven.
Dit is gebasseerd op bewijzen uit de Koran en de Sunnah.

Voorwaar, degenen waarvan de zielen door de Engelen worden meegenomen, en die onrechtvaardig tegenover zichzelf waren, zeggen zij: “ In wat voor toestand waren jullie” (toen jullie stierven)? Zij zeggen: “Wij waren de onderdrukten op aarde.” Zij (de Engelen) zeggen: Was de aarde van Allaah niet zo uitgestrekt dat jullie daarop hadden kunnen uitwijken? Zij zijn degenen wiens verblijfplaats de Hel is. En het is de slechtste bestemming!
(( An Nisa 97 ))


De Profeet salallahoe 3eleehie wa salaam zei:
” Ik neem afstand van elke Moslim die leeft tussen de Moeshrikeen “
(( Aboe Dawood 2645 Sa7ee7 bevonden door Albaani rahiema Oellah ))

Zakariya al-Ansaari al-Shaafa’i zegt in zijn boek, Asna al-Mataalib (4/207)
Het is verplicht om te emigreren van een Niet islamitisch land naar een islamitisch land voor degene die in staat zijn om dat te doen, of wanneer zij hun geloof niet op een goede manier te praktiseren.

Ibn al-‘Arabi al-Maaliki zegt:
Hijra (emigratie naar een islamtisch land) Betekent het verlaten van Dar al Harb (niet islamitisch land) en gaan naar Dar al Islam (islamitisch land) Dit was verplicht in de tijd van de Profeet salallahoe 3eleehie wa salaam en blijft zo na die tijd voor degenen die hu leven vrezen.
(( Nayl al Awtaar 8/33 van Al Shawkaani ))

Subhanallah, dit is nog niet eens 1/10000 deel van de bewijzen..
Emigratie naar een Islamtisch Land is een Verplichting voor elke Moslim die ertoe in staat is..

O Jullie Die Geloven, doe geen uitspraken waarvan je geen kennis hebt..!

12-12-2003, 16:50
Als je in een Islamitisch land word waar iedereen vast in de vastemaand zou het makkelijker zijn en nog meer van die voorbeelden.Maar nu we hier wonen en vasten en ons gedragen als moslim staan wij veel sterker in onze schoenen voor ons geloof.Want je ziet vele dingen die slecht zijn om te doen.Dat zijn de proefen die jij moet doorstaan.Maar in Marokko is echt geen Islamitisch land.

12-12-2003, 16:58

Citaat:
Origineel gepost door noui
Als je in een Islamitisch land word waar iedereen vast in de vastemaand zou het makkelijker zijn en nog meer van die voorbeelden.Maar nu we hier wonen en vasten en ons gedragen als moslim staan wij veel sterker in onze schoenen voor ons geloof.Want je ziet vele dingen die slecht zijn om te doen.Dat zijn de proefen die jij moet doorstaan.Maar in Marokko is echt geen Islamitisch land.
Wanneer je in een Niet Islamitisch land woont, kan het zijn dat je juist beter wil doen, omdat je ziet dat vele het verkeerd hebben.. maar daar tegenover staat dat je heel snel wordt beïnvloedt.. Héél erg snel...
Kofaar kunnen je aan de ene kant versterken.. maar ook beïnvloeden en je Imaan verzwakken..

12-12-2003, 17:10
Assalam 3alaikom,

Luister deze dourous:

Rulings for Residing in the Lands of the Kuffaar
Imaam Muhammad Naasir ud-Deen al-Albaanee Ra7iemmoe Allah

In Arabic & English
Imaam Naasir ud-Deen al-Albaanee explains the importance of Hijrah (migration from the lands of the Kuffaar)and issues regarding residing in the West.

De vragenstellers komen uit Nederland.

Als het mogelijk is moeten we Hijrah maken.

http://www.salafiaudio.com/audio/SA26_1A.mp3
http://www.salafiaudio.com/audio/SA26_1B.mp3

Wa salam

13-12-2003, 01:58
IK persoonlijk denk dat jullie hier in je handen mogen knijpen wat bepaalde dingen betreft, je kan er hier eigenlijk bijlopen zoals je wilt, draai dat eens om, asl een niet moslim in een land waar de Islam wordt gehandhaafd zoals bv Saoedi-Arabië of Jemen zou ik daar als westerse vrouw in een rok kunne lopen die mn kuiten vrijlaat? dacht van niet he en zou ik daar een kerk kunnen bouwen? dacht ook van niet, hier kan man en vrouw gezellig samen op een terras wat drinken dat kan in Saoedi niet daar is het echt scheiding tussen man/vrouw ......wees met veel dingen maar blij dat je hier woont in het koefar land......vreselijk woord vind ik dat trouwens.....klinkt als xxxxxx in mijn oren ook iets wat verafschuwd werd.

13-12-2003, 23:59

Citaat:
Origineel gepost door Aislin
IK persoonlijk denk dat jullie hier in je handen mogen knijpen wat bepaalde dingen betreft, je kan er hier eigenlijk bijlopen zoals je wilt, draai dat eens om, asl een niet moslim in een land waar de Islam wordt gehandhaafd zoals bv Saoedi-Arabië of Jemen zou ik daar als westerse vrouw in een rok kunne lopen die mn kuiten vrijlaat? dacht van niet he en zou ik daar een kerk kunnen bouwen? dacht ook van niet, hier kan man en vrouw gezellig samen op een terras wat drinken dat kan in Saoedi niet daar is het echt scheiding tussen man/vrouw ......wees met veel dingen maar blij dat je hier woont in het koefar land......vreselijk woord vind ik dat trouwens.....klinkt als xxxxxx in mijn oren ook iets wat verafschuwd werd.
In onze handen knijpen????????????
Omdat we er hier bij mogen lopen zoals we willen? Dat mag dus eigenlijk niet (niet als je je wilt bedekken) en voor ons Moslims zou het denk ik beter zijn om in een land zoals Jemen, waar ze gezellig thuis wat drinken, te leven. Veel mensen zijn ook blij met de vrijheid in dit land. Ik ook. Destemeer daar er hier in Nederland vrijheid van meningsuiting bestaat, maar voor de andere dingen, die kunnen me gestolen worden.

14-12-2003, 00:04


Subhanallah, dit is nog niet eens 1/10000 deel van de bewijzen..
Emigratie naar een Islamtisch Land is een Verplichting voor elke Moslim die ertoe in staat is..



Dus ik zou zeggen pakken maar!!!!!!!!!!!!!!!!

O Jullie Die Geloven, doe geen uitspraken waarvan je geen kennis hebt..! [/B][/QUOTE]

Bedankt voor het delen van je kennis hierover. Dit betekent als ik het goed begrijp dat we nu de klos zijn. Dus we moeten emigreren als ik het goed begrijp. Wij leken konden het natuurlijk niet weten van deze teksten, maar wat doen de imaams hier dan nog???????????

14-12-2003, 11:00

Citaat:
Origineel gepost door Aislin
IK persoonlijk denk dat jullie hier in je handen mogen knijpen wat bepaalde dingen betreft, je kan er hier eigenlijk bijlopen zoals je wilt, draai dat eens om, asl een niet moslim in een land waar de Islam wordt gehandhaafd zoals bv Saoedi-Arabië of Jemen zou ik daar als westerse vrouw in een rok kunne lopen die mn kuiten vrijlaat? dacht van niet he en zou ik daar een kerk kunnen bouwen? dacht ook van niet, hier kan man en vrouw gezellig samen op een terras wat drinken dat kan in Saoedi niet daar is het echt scheiding tussen man/vrouw ......wees met veel dingen maar blij dat je hier woont in het koefar land......vreselijk woord vind ik dat trouwens.....klinkt als xxxxxx in mijn oren ook iets wat verafschuwd werd.
was het maar waar dat saudie arabie een land is wat we allemaal denken
ik heb het met mijn ogen gezien

de zusters zijn elhamdoelillah allemaal bedekt(dat verplicht is)maar de afspraakjes tussen de broeders en zusters gaan gewoon door hoor
NOGMAALS ik heb het met mijn ogen gezien!


er bestaat helaas geen land waar 100%de sharie3a word gevolgd
dus leef vredig en prakteseeer je dien
natuurlijk heb ik liever dat ik een samenleving woon waar je niet raar wordt aangekeken door de rest.maar ja qadr allah

komt allemaal goed insha allah

14-12-2003, 11:01
nog ietsss


wie zegt dat nederland een kafir land is?

weet degene die deze topic heeft geopend wat het woord KAFIR inhoudt




wasalamoe 3alaykoem

Pagina's : [1] 2