Bekijk originele versie : wat als men de hoofddoek ook verbied op nederlandse scholen???
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
islamicgirl3
11-12-2003, 15:22
salam aleikom,
ik heb een vraagje aan jullie:
zoals jullie denk ik al weten zijn ze van plan om in Frankrijk hoofddoeken op scholen te verbieden, maar wat nu als ze dat ook op Nederlandse scholen zouden doen...............
zouden jullie dan je hoofddoeken opgeven voor je opleiding?
of zou je je opleiding opgeven voor je geloof?
of iets anders..............
voor mij zou het geen lastige keuze zijn, ik zou alles willen opgeven voor mijn geloof, maar hoe denken jullie daarover?????
wa aleikom salam warahmatoelahi wabarakatoe
outlandmoro
11-12-2003, 15:43
Dan zou het echt zo een CDA/VVD actie zijn met Hirsi Ali voorop
Hoofddoek opgeven voor mijn opleiding of andersom????
Draag geen hoofddoek, kan daar helaas niet op reageren.
:zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:
Origineel gepost door islamicgirl3
salam aleikom,
ik heb een vraagje aan jullie:
zoals jullie denk ik al weten zijn ze van plan om in Frankrijk hoofddoeken op scholen te verbieden, maar wat nu als ze dat ook op Nederlandse scholen zouden doen...............
zouden jullie dan je hoofddoeken opgeven voor je opleiding?
of zou je je opleiding opgeven voor je geloof?
of iets anders..............
voor mij zou het geen lastige keuze zijn, ik zou alles willen opgeven voor mijn geloof, maar hoe denken jullie daarover?????
wa aleikom salam warahmatoelahi wabarakatoe
ik weet dat je dan voor een hele moeilijke keuze komt te staan,
aangezien ik dit heb meegemaakt!!
het is moeilijk om te kiezen..
ik heb (t klinkt stom) ervoor gekozen om mijn hoofddoek tijdens de lessen af te doen..
waarom? simpelweg omdat ik in het examenjaar zit en niet wil zakken. t klinkt stom, maar ik heb mijn geloof niet opzij gezet.
mijn geloof staat boven alles...zit nog steeds in mijn hart en ziel..
maar ik wilde mijn examen halen
als ik geen examen zou hebben zou ik voor een andere school kiezen
ps. ik heb er alles om gedaan om alsnog mn hoofddoek op te kunnen houden!! heb zelfs met de school bij de CBG gezeten..
mjah, de school kreeg gelijk..
salaamoe3laikoem
''Leef voor dit leven, alsof t eeuwig is. Leef voor het hiernamaals alsof je morgen zult sterven.''
jah...t zou erg zijn..maar waarom vinden jullie dat er geen hoofddoekverbod mag zijn..
asiamoslima
11-12-2003, 16:01
Niet zo lang geleden, twee of drie weken terug heb ik Sheikh yusuf Alkardowi daar nog wat over horen zeggen. Hij zei stel dat het niet toegestaan zou zijn om op school een hoofddoek te dragen en men dus niet anders kan, dat het geen probleem is in de Islam dat je op school dan geen hoofddoek draagt maar dat je hem wel draagt als je niet op school zit. Insha'Allah komt het niet zo ver dat ze hoofddoeken gaan verbieden.
Ik hou van jullie omwille van Allah,
Asia Moslima
Origineel gepost door asiamoslima
Niet zo lang geleden, twee of drie weken terug heb ik Sheikh yusuf Alkardowi daar nog wat over horen zeggen. Hij zei stel dat het niet toegestaan zou zijn om op school een hoofddoek te dragen en men dus niet anders kan, dat het geen probleem is in de Islam dat je op school dan geen hoofddoek draagt maar dat je hem wel draagt als je niet op school zit. Insha'Allah komt het niet zo ver dat ze hoofddoeken gaan verbieden.
Ik hou van jullie omwille van Allah,
Asia Moslima
maar stel er komt een hoofddoekverbod!!
waarom vind jij dat deze er niet mag wezen??
ik bedoel, een school met een katholieke achtergrond mag een hoofddoekverbod instellen..
geen mij eens een goed argument..waarom dit niet zou mogen!!
islamicgirl3
11-12-2003, 16:24
Origineel gepost door hanoa
jah...t zou erg zijn..maar waarom vinden jullie dat er geen hoofddoekverbod mag zijn..
omdat voor sommigen het geloof het belangrijkst is, dus als er een verbod op hoofddoeken zou zijn, dan zou het betekenen dat sommigen geen eerlijke kans zouden krijgen en dat alles om een hoofddoek..................
Origineel gepost door islamicgirl3
omdat voor sommigen het geloof het belangrijkst is, dus als er een verbod op hoofddoeken zou zijn, dan zou het betekenen dat sommigen geen eerlijke kans zouden krijgen en dat alles om een hoofddoek..................
Als het geloof zo belangrijk voor iemand is moet ie naar een bijzondere school gaan/oprichten waar het wel toegestaan is.
Vergeet niet dat de situatie in frankrijk heel anders is dan in Nederland. In frankrijk kent men ALLEEN openbare scholen en GEEN bijzondere.
Wees blij dat je in een vrij land als Nederland woont...
islamicgirl3
11-12-2003, 16:31
maar stel er komt een hoofddoekverbod!!
waarom vind jij dat deze er niet mag wezen??
ik bedoel, een school met een katholieke achtergrond mag een hoofddoekverbod instellen..
geen mij eens een goed argument..waarom dit niet zou mogen!!
we hebben het niet over katholieke scholen, dat ze daar geen hoofddoeken willen hebben kan ik wel begrijpen. ik weet dat dus ga ik me daar ook niet aanmelden.
maar hier in nederland hebben we al 30 jaar hoofddoeken gekent, niemand die daar iets van zei, en logisch, wat voor nadelen heeft zó'n hoofddoek nou in het onderwijs? maar waarom wordt de discussie nu pas gevoerd, na 30 jaar hoofddoek ervaring in Nederland??? wel een beetje raar he......
het verbieden van hoofddoeken is wel iets anders dan het verbieden van petten in de klas, dat omdat het geloof heel diep en gevoelig ligt bij de mensen, je kunt het niet 1, 2, 3 wegschuiven.
is die hoofddoek dan zo belangrijk voor je geloof? geloof zit van binnen niet van buiten.
Der is in Nederland nog niemand die het wil verbieden. Het gaat hierom een vergelijk met frankrijk, waar wel duidelijk stemmen opgaan om het te verbieden
Ik zie eigenlijk wel redenen om hoofddoeken te verbieden. Je geloof is van jezelf, daar hoef je je omgeving niet mee te confronteren. Niet iedereen vindt het ook even prettig om duidelijk aan iemand te kunnen zien dat diegene gelooft en welk geloof dat dan is. Mensen kunnen dat opdringerig of intimiderend vinden.
Maar soms hoort bepaalde kleding bij een geloof. Bijvoorbeeld hoofddoeken bij moslima's, maar ook keppeltjes bij joden of kruisje om nek bij christenen. Daar kun je ook weer niet zomaar overheen walsen met de regel 'je geloof mag niet zichtbaar zijn'. En bovendien zoals anderen al zeiden, hoofddoeken (maar ook keppeltjes, kruisjes om nek, ...) zijn in Nederland altijd toegestaan. Dat kun je niet zomaar veranderen.
Vandaar mijn eerste zin 'eigenlijk zie ik redenen om te verbieden'. Ik zie de reden eigenlijk wel, maar dan alleen in theorie. In de praktijk is kleding waaruit je geloof blijkt toegestaan en dat moet dan ook maar zo blijven.
[QUOTE]Origineel gepost door islamicgirl3
[B]we hebben het niet over katholieke scholen, dat ze daar geen hoofddoeken willen hebben kan ik wel begrijpen. ik weet dat dus ga ik me daar ook niet aanmelden.
ja, dit zeg je wel leuk
maar stel je eens voor
als 12 jarig iemand ga je naar een rooms-katholieke school
je draagt geen hoofddoek
en op je 16e besluit je om een hoofddoek te dragen omdat je deze keuze hebt gemaakt, je bent er klaar voor
de school heeft je al die tijd geaccepteerd als een moslima,
maar nu het ineens te zien is dat je een moslima bent..
mag je een andere school zoeken..
vind je dit kunnen???
Danielle2
11-12-2003, 17:20
Origineel gepost door Multikul
Ik zie geen reden om hoofddoekjes te verbieden. Het is niet aan mij om te vertellen hoe iemand er bij wil lopen (hoewel ik het er niet uit vind zien).
Ik vind veel moslimmeisjes met hoofddoek juist een stuk modieuzer dan de meeste hoofddoekloze meiden. De meesten combineren hun hoofddoek heel stijvol met de rest van hun kleren. Ik vind het mooi en kleurrijk en als het dan ook nog een uiting is van je geloof...prima.
turkgirl
11-12-2003, 17:29
ik weet dat je dan voor een hele moeilijke keuze komt te staan,
aangezien ik dit heb meegemaakt!!
het is moeilijk om te kiezen..
Dit lijkt me zo erg!! Ik zou nooit voor die keuze willen staan, mijn hoofddoek is mij te veel waard, mijn opleiding ook.
Mijn nichtje in Turkije die moet wel haar hoofddoek afdoen, op school doet ze hem af, en als ze bij de poort van haar school is doet ze hem weer op. Ik heb echt het geluk dat ik hier ben geboren, want in Turkije zou ik verplicht zijn mijn hoofddoek af te doen, waar ze onder het mom van secularisme het geloof onderdukken :kwaad: :kwaad:
Ik snap niet dat ze ons laten kiezen tussen geloof en onderwijs :kwaad:
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.