Bekijk originele versie : AEL Nederland onder curatele?
Omdat ik toch benieuwd was wat nu de visie van AEL nederland was op de arrestatie van 4 "militanten" tijdens de aktie op de A10 bij Amsterdam probeerde ik gisteren en vandaag de website www.ael.nl te bereiken.
Ik blijf namelijk graag op de hoogte en wil graag pas een oordeel vellen als ik alle zijden van het verhaal bekeken heb.
Gisteren lag die site dus plat. Vandaag blijkt waarom.
Toen ik de betreffende URL intikte in mijn browser werd ik meteen doorgeleid naar de de website die de AEL al een tijd in België heeft draaien.
Is er iets aan de hand met de AEL in Nederland?
Zijn ze onder curatele gesteld door dhr. Abu Jahjah omdat ze niet goed functioneren?
Zijn er in Nederland te weinig mensen die bereid zijn om zich voor deze radicale oproerkraaiers in te zetten?
Of is er te weinig continuïteit in het bijhouden van de website omdat de webmaster zich constant voor vershillende misstappen moet verantwoorden tegenover de politie?
Gaat men de AEL in Nederland toch leiden vanuit België?
Komt er geen Nederlands bestuur?
Gaan de Belgische AEL-ers (de Borgerhoutse legioenen?) nu ook Nederlandse TV stations bestormen en de persvrijheid hier aan banden leggen?
Of is de AEL in Nederland, zoals voorspeld, toch al aan het instorten voordat ze helemaal opgebouwd is?
Ik heb de vragen. Wie heeft de antwoorden.
targstiqueia
11-12-2003, 10:48
Peej, de meeste zijn opgepakt, dus.......... :(.... ze zijn gister voorgeleid., voor de rest kan k je niet helpen...................succes
Het doorlinken van de Nederlandse site naar de Belgische site moet toch gebeuren door een beheerder van de Nederlandse site.
En dat is gisteren of vandaag nog gebeurd. Ze zitten dus niet allemaal vast.
Of is het gewoon een coup van Abu Jahjah?
AEL is boos en dreigt Cohen
AMSTERDAM - Als de Amsterdamse politie de vier activisten van de Arabisch-Europese Liga (AEL), die dinsdagavond op de ringweg werden aangehouden, niet onmiddellijk vrijlaat, dan dreigt 'verdere escalatie in Amsterdam'. ''De AEL houdt de burgemeester en justitie verantwoordelijk voor de gevolgen die hieruit kunnen voortvloeien.''
Dat dreigement uit de AEL in een rondgestuurde verklaring. 'Autochtone milieuorganiaties en vakbonden' mogen demonstreren wanneer zij dat willen, maar als de AEL iets doet, wordt het meteen verboden, aldus woordvoerder Naïma Elmaslouhi van de AEL. Er wordt volgens haar 'met twee maten gemeten'.
Een stuk of acht actievoerders van de AEL liepen dinsdagavond tijdens de spits de ringweg A10 op ter hoogte van het Bos en Lommerplein en wierpen op de snelweg een blokkade op. De acht waren getooid met bivakmutsen en droegen fakkels. De actie was bedoeld als herdenking van de intifada, de Palestijnse opstand in de door Israël bezette gebieden.
Volgens de politie was de actie levensgevaarlijk. De blokkade werd opgebroken en vier actievoerders werden aangehouden. De politie is nog op zoek naar de overige vier actievoerders en roept getuigen op zich te melden. Volgens een woordvoerder is er geen sprake van het meten met twee maten. ''Er was geen vergunning aangevraagd, en zelfs als dat wel was gebeurd: niemand krijgt ooit vergunning om te demonstreren op een snelweg.''
Ondanks het dreigement van escalatie blijven de verdachten gewoon vastzitten. ''Dit is geen reden om ze vrij te laten. Het onderzoek gaat gewoon door.'' Elmaslouhi: ''We hebben de mensen tot dusver rustig kunnen houden, maar op een gegeven moment houdt het op.''
www.parool.nl
--------------------------------------------------------------------------------
''Er was geen vergunning aangevraagd, en zelfs als dat wel was gebeurd: niemand krijgt ooit vergunning om te demonstreren op een snelweg.''
Lijkt mij een redelijke eis.
Toch ??
Origineel gepost door chiwapchichi
Weblog legt site AEL plat
RIJSWIJK (ANP) - De website www.geenstijl.nl heeft woensdag de site van de Arabisch Europese Liga (AEL) platgelegd door bezoekers op te roepen massaal naar de site te gaan om daar in het administratiegedeelte te rommelen. Woensdagmiddag was de inhoud van de site niet meer te bekijken.
De weblog legde het technische deel van de website van de AEL bloot. Hierdoor kan iedere internetter wijzigingen in de site aanbrengen. GeenStijl hield de actie als reactie op de controlepost die de AEL dinsdagavond op de A10 bij Amsterdam instelde. Daar deelden leden van de liga folders uit aan automobilisten. De AEL wilde met deze actie herinneren aan het begin van de eerste intifada, de opstand van de Palestijnen in de bezette gebieden, op 9 december 1987.
,,De reden voor deze bezetting is ons volledig ontschoten en begrip kunnen we er al helemaal niet voor opbrengen'', schrijven de makers van GeenStijl op hun site. GeenStijl is een zogeheten weblog. Hierop worden opmerkelijke zaken op internet beschreven. De makers schromen daarbij niet om beveiligingsfouten op sites van anderen bloot te leggen en lezers op te roepen in sites te rommelen. De site trekt gemiddeld 10.000 bezoekers per dag.
Een woordvoerster van de AEL was op de hoogte van de aanval van de site. ,,Maar ik wist niet dat GeenStijl er achter zat. Ik vind het een beetje een domme actie. Ga de dialoog aan, stuur ons een mail. We willen graag over alles in debat.'' De woordvoerster weet nog niet of de AEL aangifte gaat doen tegen GeenStijl.
Bron: Trouw/ANP 10-12-03
Niet netjes van GeenStijl want het is tegen de vrijheid van meningsuiting. Desalnietemin wel een leuke stunt.
Bedankt voor de info. Dan weet ik ook weer wat er speelt.
Een woordvoerster van de AEL [...]: Ga de dialoog aan, stuur ons een mail. We willen graag over alles in debat
hilarisch!
Sberdila
11-12-2003, 14:04
Ik vind het een ernstige delict aangaande politieke vrijheid. 'k kan er enigzins wel om lachen maar stel je voor dat de site van de andere partijen uit de lucht gehaald zouden worden na een demonstratie of actie.
Origineel gepost door Sberdila
Ik vind het een ernstige delict aangaande politieke vrijheid. 'k kan er enigzins wel om lachen maar stel je voor dat de site van de andere partijen uit de lucht gehaald zouden worden na een demonstratie of actie.
Ik vind het binnenvallen van een TV studio omdat het nieuws wat ze brengen je niet bevalt (Zoals de AEL actie in Antwerpen) een veel grotere inbreuk op de politieke vrijheid.
En als je daarna begint te zeuren dat de gearresteerden politieke gevangenen zijn omdat ze alleen hun recht van vrije meningsuiting wilden uitoefenen is helemaal lachwekkend.
Een TV station binnenvallen en proberen de uitzending te verstoren onder het mom van vrijheid van meningsuiting????
HAHAHAHAAAA stelletje losers.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.