Bekijk originele versie : iemand ervaring?..
Ik heb een vraagje aan de getrouwde dames. De mannen mogen natuurlijk ook reageren :)
Stel je voor : Je bent niet getrouwd , maar wel verloofd en je bent nog maagd dus het is vanzelfsprekend dat je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt.. Alleen je wilt ook niet dat je gelijk nadat je getrouwd bent zwanger wordt. Zeg maar dat je bijvoorbeeld eerst een jaartje of twee wil wachten....
En we gaan ervanuit dat je op je huwelijksnacht HET met je man gaat doen.. Moet je dan wel voorbehoedsmiddelen gebruiken??
hebben jullie zoiets meegemaakt?? en zo ja mag ik weten hoe je het hebt opgelost :o
Dank u voor de nuttige reacties
rachied007
10-12-2003, 23:30
HET IS HARAM OM VOORBEHOEDS MIDDELEN TE GEBRUIKEN WANT SEX IS ER VOOR OM KINDEREN TE MAKEN MAAR IK WIL HIER NIET DE IMAAM KOMEN SPREKEN .MAAR IK ZOU ZEGEN GEBRUIK DE PIL
maghrebgirl20
10-12-2003, 23:30
ja dat zou ik ook wel eens willen weten
Origineel gepost door rachied007
HET IS HARAM OM VOORBEHOEDS MIDDELEN TE GEBRUIKEN WANT SEX IS ER VOOR OM KINDEREN TE MAKEN MAAR IK WIL HIER NIET DE IMAAM KOMEN SPREKEN .MAAR IK ZOU ZEGEN GEBRUIK DE PIL
Oke het is haram maar stel je voor dat je studeert en dat je echt geen kinderen kan krijgen, dan is het wel nodig vind ik
Ja de pil, maar hoe moet je dat doen dan gewoon eerste dag met je man afspreken dat je de pil slikt .
Damn ik heb helemaal geen verstand van
ChOcOtOfFfF
10-12-2003, 23:36
Origineel gepost door Lampjuh
Oke het is haram maar stel je voor dat je studeert en dat je echt geen kinderen kan krijgen, dan is het wel nodig vind ik
Ja de pil, maar hoe moet je dat doen dan gewoon eerste dag met je man afspreken dat je de pil slikt .
Damn ik heb helemaal geen verstand van
lieverd ik neem aan dat je samen bespreekt van te voren, hoe hij en jijzelf denkt over kinderen en evt. wanneer Insha Allah. Als jullie samen vinden dat jullie beter kunnen wachten kun je evt bespreken op welke manier dat dan het beste is: "of voor het zingen de kerk uit" of evt een andere optie. Ik denk echt dat je beter dit soort zaken bespreekt alvorens aan de pil te beginnen.
xxx Sou
tatouzient
10-12-2003, 23:36
kheb ooit eens gelezen da een condoom echter wel gebruikt mag worden... de pil ni, omda het abortatief werkt of zo, maar Allahoe allem, zal het eens opnieuw moeten opzoeken...
bisous xxx
rachied007
10-12-2003, 23:39
HOE BEDOEL JE STUDIE DAN GEEN SEX OF GAAT JE STUDIE BOVEN JE GELOOF MAAR DAT GAA MIJ NIET AAN
TUURLIJK SPREEK JE HET AF MET JE MAN ANDERS DOET HIJ MESKIEN ZOVEEL MOEITEN AL DAT ZWEET WERK EN DAN WEET HIJ NIET EENS DAT JIJ DE PIL SLIKT EN GAAT HIJ MESCHIEN NOG TWIJFELEN AAN ZIJN EIGEN CAPICITEITEN DAT ZOU WEL HSOEMA ZIJN..
hahaha, je spreekt jezelf tegen. De pil is een voorbehoedsmiddel. Sommige geleerden zeggen dat de pil juist haram is. Een condoom is bij mijn weten wel toegestaan. Allahoe 3alem.
Lampjuh, ik denk dat het beter is dat de man voor de eerste keer een condoom gebruikt. Je gaat op die nacht toch geen discussie voeren of ze al dan niet de pil gebruikt. Om het risico uit te sluiten dat ze zwanger wordt, kun je gewoon de condoom gebruiken. En daarna als je langer bij elkaar bent, kun je er rustig met elkaar over praten hoe je dit moet aanpakken.
Origineel gepost door tatouzient
kheb ooit eens gelezen da een condoom echter wel gebruikt mag worden... de pil ni, omda het abortatief werkt of zo, maar Allahoe allem, zal het eens opnieuw moeten opzoeken...
bisous xxx
Nou een condoom is ook niet altijd betrouwbaar he , maar om 2 jaar lang een condoom te gebruiken met je man ...
Binnen de islam is sex er niet alleen voor om kinderen te maken. Sex binnen het huwelijk is er ook van te genieten, van elkaar te houden. Bovendien voorkomt het het plegen van overspel, zina.
Origineel gepost door Najib26
Lampjuh, ik denk dat het beter is dat de man voor de eerste keer een condoom gebruikt. Je gaat op die nacht toch geen discussie voeren of ze al dan niet de pil gebruikt. Om het risico uit te sluiten dat ze zwanger wordt, kun je gewoon de condoom gebruiken. En daarna als je langer bij elkaar bent, kun je er rustig met elkaar over praten hoe je dit moet aanpakken.
Ja daarom, Ik bedoel ik zou wel met hem kunnen bespreken hoe we dat het beste kunnen doen, maar ik weet niet of ik dat al bij de eerste keer zou durven doen :( . Maar om voor het eerst ook mn man vragen of hij een condoom wil gebruiken lijkt me ook een beetje eng :o
abdeo027
10-12-2003, 23:42
je hoef niet meteen kinderen nemen je moet het met je man overlegen dan zal hij dat begrijpen zamen naar de dokter gaan en het uit legen het kan zijn dat je eerst alles op een rij wil zetten hier vindt je niet veel hulp voor.
rachied007
SORRY TATOEZIENT VERKEERDE INLICHTINGEN DIENST JE MAG HELEMAAL GEEN VOORBEHOEDMIDDELEN GEBRUIKEN ANDERS HEB JE ALLEEN SEX VOOR JE PLEZIER EN DAT IS NIET DE BEDOELING WANT SEX IS ER OM KINDEREN OP AARDE TE BRENGEN. EN DAAROM HEEFT GOD ONS DIE BEHOEFTES GEGEVEN EN NIET OM ZE IN EEN CONDOOM TE GOOIEN OM ZE WEG TE GOOIEN
NOG EEN TIP NIET TE VEEL VERTROUWEN OP DIE BELGIESCHE BOEKEN
tatouzient
Origineel gepost door Lampjuh
Nou een condoom is ook niet altijd betrouwbaar he , maar om 2 jaar lang een condoom te gebruiken met je man ...
yeps, kweet het...
kijk, de meeste gebruiken gewoon de pil, weliswaar drie maanden op voorhand. je moet dan nr je huisarts gaan, en worden wa testjes gedaan (wordt er gezegd, ik heb er zelf gn ervaring mee...)
mr zoals hier boven als is gezegd, praat er goe met je mannetje over hé, zien hoe hij hierover denkt, en dan de beste optie kiezen die jullie ligt...
bisous xxx
Origineel gepost door abdeo027
je hoef niet meteen kinderen nemen je moet het met je man overlegen dan zal hij dat begrijpen zamen naar de dokter gaan en het uit legen het kan zijn dat je eerst alles op een rij wil zetten hier vindt je niet veel hulp voor.
Ja zo'n tip heb ik al gehad... Het is beter om met je man te bespreken en zo, maar het is niet altijd mogelijk
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.