Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : uwv bewaarschrift

Pagina's : [1] 2

laila38
22-03-2008, 09:55

ik had een vraagje over uwv ik heb een bewaarschrift ingediend en het is nu 19 weken aan de gang heeft er iemand ervaring mee en wat zijn de uitslagen daar van groetjes

django_de
22-03-2008, 10:17
19 weken is wel lang. heb je gevraagd of ze m wel hebben ontvangen. Als ie in handen van shi biths is gekomen die ongesteld was dan heb je kans dat ze m heeft vernietigd:hihi: heb je kopie gemaakt.

laila38
22-03-2008, 10:31
ze hebben wel ontvangen het duurt alleen erg lang ik weet niet waar het aan ligt

django_de
22-03-2008, 10:32
ze hebben wel ontvangen het duurt alleen erg lang ik weet niet waar het aan ligt ben je al uitgenodigd voor gesprek?

django_de
22-03-2008, 10:34

je moet ze vaak bellen en zeggen dat je achterstanden heb. trouwens het duurt 13 weken voordat je antwoord krijgt.

laila38
22-03-2008, 10:36
bedankt voor je reactie het duurt normaal 17 weken ik een verlenging van 4 weken is dat goed of niet dat bedoel ik te zeggen

laila38
22-03-2008, 10:38
ik ben voor gesprek geweest

django_de
22-03-2008, 10:39
bedankt voor je reactie het duurt normaal 17 weken ik een verlenging van 4 weken is dat goed of niet dat bedoel ik te zeggen dat zegt niets bij mij hebben ze het een keer ook verlengt en ik kreeg daarna wel recht bij mijn broertje niet.

django_de
22-03-2008, 10:40
ik ben voor gesprek geweest en wat voor gevoel had je?

laila38
22-03-2008, 10:43
dat weet ik dus niet vandaar maar het nu wel erg lang

django_de
22-03-2008, 10:47
dat weet ik dus niet vandaar maar het nu wel erg lang en wie betaalt je rekeningen. je man?

xxNassiraxx
22-03-2008, 10:54
Meestal als je wordt uitgenodigt voor een gesprek zal de beslissing ongegrond zijn. Bij de Belastingdienst is dat in ieder geval wel zo. Daar is het zo dat wanneer ze een bezwaarschrift ontvangen, meteen kijken of je wel of geen gelijk hebt. Daar hoort wat onderzoekswerk bij. Zodra ze er achter komen of je dus gelijkt hebt zullen ze meteen een beslissing op je bezwaar schrijven met daarin dat je bezwaar gegrond is verklaard. Maar als je echter geen gelijk hebt, dan zullen ze je eerst uitnodingen voor een gesprek (hoorzitting). Omdat dit verplicht is op grond van de (AWB) Algemene Wet Bestuursrecht. De beslissing moet trouwens ook binnen 8 weken genomen worden, kan maximaal met 4 weken verlengd worden..

xxNassiraxx
22-03-2008, 11:04
Meestal als je wordt uitgenodigt voor een gesprek zal de beslissing ongegrond zijn. Bij de Belastingdienst is dat in ieder geval wel zo. Daar is het zo dat wanneer ze een bezwaarschrift ontvangen, meteen kijken of je wel of geen gelijk hebt. Daar hoort wat onderzoekswerk bij. Zodra ze er achter komen of je dus gelijkt hebt zullen ze meteen een beslissing op je bezwaar schrijven met daarin dat je bezwaar gegrond is verklaard. Maar als je echter geen gelijk hebt, dan zullen ze je eerst uitnodingen voor een gesprek (hoorzitting). Omdat dit verplicht is op grond van de (AWB) Algemene Wet Bestuursrecht. De beslissing moet trouwens ook binnen 8 weken genomen worden, kan maximaal met 4 weken verlengd worden.. Eigenlijk staat in de AWB dat een beslissing binnen 6 weken moet worden genomen, of - indien een commissie is ingesteld - binnen tien weken na ontvangst van het bezwaarschrift. Het bestuursorgaan (UWV in dit geval) kan de beslissing voor ten hoogste vier weken verdagen. Van de verdaging wordt schriftelijk mededeling gedaan.

laila38
22-03-2008, 12:47
hoi nassira het echt 17 weken en het is nu met 4 weken verlengd het nu 19 weken kun je ook bericht krijgen voor dat die 4 weken om zijn ghair inschallah

xxNassiraxx
22-03-2008, 15:24

hoi nassira het echt 17 weken en het is nu met 4 weken verlengd het nu 19 weken kun je ook bericht krijgen voor dat die 4 weken om zijn ghair inschallah Ik raad je aan om ze te bellen en te zeggen dat op grond van de algemene wet bestuursrecht een bestuursorgaan maximaal 10 weken de tijd heeft om een beslissing op een bezwaarschrift te maken. Zelf denk ik dat ze het druk hebben. Meestal als ze teveel bezwaarschiften hebben kan het echt heel erg uitlopen...

Pagina's : [1] 2