Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jeruzalem = Vrede? Opgeven ?!!??!?!?!

Pagina's : [1] 2 3

LZN
10-12-2003, 16:58

is het verstandig voor ons als moslims, Jeruzalem aan Israel te geven in ruil van Vrede?.

Peej
10-12-2003, 17:10
Wat dacht je van gewoon samen delen die stad. Ieder de helft, ieder zijn eigen heiligdommen en gewoon onbeperkt doorgang voor iedereen die er wil komen.

Danielle2
10-12-2003, 17:13
Origineel gepost door abdarrahman is het verstandig voor ons als moslims, Jeruzalem aan Israel te geven in ruil van Vrede? Dat stel je wel heel optimistisch. De moslims zijn niet echt in de positie om Jeruzalem weg te geven, is het wel? Die stad is namelijk nogal van Israel momenteel. Gewoon netjes delen. Oost-Jeruzalem als hoofdstad van Palestina, West-Jeruzalem als die van Israel. Ze wonen er nu toch al gescheiden, joden en moslims, eigenlijk zijn het al twee aparte steden. Echt niet zo moeilijk doormidden te snijden. De El Aksa blijft natuurlijk onder moslimbeheer en de Klaagmuur onder joods toezicht. Op dat punt moeten ze toch een beetje samenwerken, maar daar zetten we dan gewoon wat VN bij. Zie, helemaal niet zo moeilijk.

BerberLayD
10-12-2003, 17:24
Origineel gepost door Peej Wat dacht je van gewoon samen delen die stad. Ieder de helft, ieder zijn eigen heiligdommen en gewoon onbeperkt doorgang voor iedereen die er wil komen. :rolleyes: als dat zou kunnen hadden we dat allang gedaan...ZO erg belangrijk is onze so called "eer" ook weer niet... ik zou het doen voor de vrede....meer hassant's dan ooit.... en waarom is het eigenlijk een "heilige" stad.....er zijn dingen in het verleden gebeurt...maar het is allemaal materialistich, het zit tussen onze oren... maar jammer genoeg kan dit niet....en blijven we ongelovelijke waarde hechten aan die stad ( niet denken dat ik het onintressant vind..het blijft een religieuze stad..met veel inpact ..maar we moeten verder...eeuwige oorlog kán gewoon niet)

Danielle2
10-12-2003, 17:32

Niet weggegeven, delen! En ja, dat lijkt me een goed potje vrede toch wel waard!

BerberLayD
10-12-2003, 17:50
Origineel gepost door abdarrahman dus vrede is het niet waard Jeruzalem weg te geven.. 'dat dacht ik ook'.. ik noem het zelf geen 'vrede' aan mij bedoeld? :o

rytje
10-12-2003, 18:11
hm, jeruzalem....wat een tragiek...wat een paradox..door zovelen gezien als de heilige stad...door minstens zovelen gedegradeerd tot hel op aarde....wat moet de mensheid met gelovigen die die paradox nog steeds in stand willen houden?

ffeiza
10-12-2003, 19:20
samen delen:rolleyes: ... denk je dat het goed zal gaan? Jeruzalem is nu ook gedeeld.... Maar vrede.. denk het niet...

Azizovich
10-12-2003, 19:21
Origineel gepost door abdarrahman is het verstandig voor ons als moslims, Jeruzalem aan Israel te geven in ruil van Vrede? Dat gebeurt nooit. Zie je soms niet dat mensen zijn die zich zelf opblazen voor elaqsa? ;)

Azizovich
10-12-2003, 19:22
Origineel gepost door ffeiza samen delen:rolleyes: ... denk je dat het goed zal gaan? Jeruzalem is nu ook gedeeld.... Maar vrede.. denk het niet... Zolang Israel door blijft gaan met zionisme, komt nooit vrede.

ffeiza
10-12-2003, 19:31
precies azizovich...

rytje
10-12-2003, 20:07
Yep, een paradox...in principe een heilige plek...maar tevens ook de oorzaak van vele conflicten, oorlogen en doden..hemel en hel op een plek zou je kunnen zeggen...

grendel
10-12-2003, 20:11
Origineel gepost door rytje Yep, een paradox...in principe een heilige plek...maar tevens ook de oorzaak van vele conflicten, oorlogen en doden..hemel en hel op een plek zou je kunnen zeggen... God's Own Private Idaho :D

grendel
10-12-2003, 20:42
Origineel gepost door jacko Weinig hemel anders de laatste tijd. Of het moeten van die fanatiekelingen zijn die in de nabijheid van de dood en ellende God menen te bespeuren. Zij die Jeruzalem claimen uit oog van nationaliteit of religie zijn sukkels en loosers. God's little failure's zal ik maar zeggen... Dat bedoelde ik :D "It is Time for something biblical" ;)

rytje
11-12-2003, 00:43

Origineel gepost door abdarrahman :D mekka is ook heilig. maar toch heb je niet zoveel conflicten daar over.. het gaat niet om de stad zelf.. maar om het 'feit' dat één van d epartijen fout zit! wie het is: wij geloven: de joden. jij mag geloven wat je wil.. rijtje! Dus dat, was inderdaad mn eigen geloof, of beter gezegd mn eigen ongeloof in geloven, als ik zie wat in jeruzalem het resultaat is... :D

Pagina's : [1] 2 3