Bekijk originele versie : Hoeveel kost een huwelijk
C_warrior
10-12-2003, 15:51
Dat zou ik graag willen weten en dan heb ik het over
zaal
jurken
goud
catering etc. etc
Nou ik hoop dat getrouweden onders ons deze vraag kunnen beantwoorden
babyvanbelisma
10-12-2003, 15:58
ik zou het ook wel willen weten. Ik ben al hard aan het sparen maar ik ben bang dat het echt duuuuuur wordt.
Maar ik hoef geen zaal te huren want we doen het thuis en catering niet, en de jurken huur ik.
C_warrior
10-12-2003, 16:00
Origineel gepost door babyvanbelisma
ik zou het ook wel willen weten. Ik ben al hard aan het sparen maar ik ben bang dat het echt duuuuuur wordt.
Maar ik hoef geen zaal te huren want we doen het thuis en catering niet, en de jurken huur ik.
oohhh dan wordt het geen probleem voor jouw denk ik, want catering en zaal zijn het duurste Neem ik aan.
Maar de man moet toch betalen (zeg please dat vrouw ook moet betalen :p)
Volgens mij kom je met een 5 duizendje niet toe...
babyvanbelisma
10-12-2003, 16:03
Origineel gepost door chabab
oohhh dan wordt het geen probleem voor jouw denk ik, want catering en zaal zijn het duurste Neem ik aan.
Maar de man moet toch betalen (zeg please dat vrouw ook moet betalen :p)
Ik vind het vrij ouderwets dat de man alles moet betalen.
Je gaat een leven samen beginnen dus jouw geld is haar geld en haar geld is jouw geld, dan kun je het dus beter samen doen.....
Ik ga niet zeggen: ik ben een vrouw dus zoek het maar uit....dat is wel een beetje flauw.
Dus als je aanstaande gaat zeuren: zeg haar maar dat ik heb gezegd dat een vrouw best wel een bijdrage kan doen ;)
C_warrior
10-12-2003, 16:07
Origineel gepost door babyvanbelisma
Ik vind het vrij ouderwets dat de man alles moet betalen.
Je gaat een leven samen beginnen dus jouw geld is haar geld en haar geld is jouw geld, dan kun je het dus beter samen doen.....
Ik ga niet zeggen: ik ben een vrouw dus zoek het maar uit....dat is wel een beetje flauw.
Dus als je aanstaande gaat zeuren: zeg haar maar dat ik heb gezegd dat een vrouw best wel een bijdrage kan doen ;)
maar waarom spaar jij dan hard? hehehe de man moet toch alles betalen.
Geld is net belangrijk, het komt en gaat, maar je liefde die je hebt voor je geliefde zal altijd blijven :)
( ik heb geen vrouw, ik zit alleen nu te kijken of ik moet weg rennen naar de regenwoud )
chebhassan
10-12-2003, 16:11
Een zaal kun je voor verschillende rijzen huren
maa reken maar uit op zo een 1500 euro als je een goede zaal wilt hebben
en catering is heel duur hangt er van af wat je wil hebben (wat voor buffet) maar reken daar maar zo een 3500 euro.
en dan nog muziek als je een dj wilt ken ik er 1 voor je voor 480 een hele goeie
maar goud weet ik niet maar ik weet wel dat de prijs er vanaf hangt van wat je koopt maar de laatste tijd is het ongeveer 5000 euro voor een riem en die ene die ze om de schouders dragen ....
groetjes ....
chebhassan
10-12-2003, 16:12
oja en de jurken kun je gewoon met de nekafa mee rekenen dat is dus zo een 500 euro ;)
chebhassan
10-12-2003, 16:14
Enne wil je een camera man hebben wat die is ook duur maar daar weet ik de prijs niet van
HaagseHafida
10-12-2003, 16:20
Zo dan, da's echt veel geld. Trouwen is tegenwoordig dus alleen nog maar iets wat de welgestelde onder ons kunnen. Dan maar op z'n Nederlands trouwen, maandag in de stadhuis. Dan is het namelijk gratis.
just for the record.... een (goed ) huwelijk is onbetaalbaar..... een BRUILOFT wel..........
( let op wat je schrijft....)
Origineel gepost door chabab
Dat zou ik graag willen weten en dan heb ik het over
zaal
jurken
goud
catering etc. etc
Nou ik hoop dat getrouweden onders ons deze vraag kunnen beantwoorden
Gaan 'we' trouwen ? :eek:
PS: Was je op school vandaag :D
mohammed_b74709
10-12-2003, 18:14
EINDELIJK WEER EENS EEN INTERRESSANTE TOPIC
NIETWAAR?
De Islam zegt ‘het huwelijksfeest met de grootste zegeningen, is het feest met een lage financiële last. Iedere keer als de lasten zijn verminderd nemen de zegeningen toe.
Verder zijn dure en uitbundige trouwfeesten verboden door de islamitische wetgeving. (shariah)
Allah zegt in de Qor’aan:
“Maar wees niet overdreven. Zeker Allah (Hij) houdt niet van diegenen die overdrijven.” (Al-An’am:141)
Moe_minien
10-12-2003, 18:55
Salaam Alaikom WB,
Een huwelijk moet zo weinig mogelijk kosten in de Islam en niet uitbundig wat je tegenwoordig ziet.
Alaikom Wa Salaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.