Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Aub... lees dit en geef je mening

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

LZN
07-09-2002, 18:44

salaam 3alaikom, ik wil effe jullie menig horen over iets. ik heb een vriendin die sinds een paar maaanden een sluier draagt, ik vind dat heel goed van haar, maar de leraren op onze school haten haar volgens mij. het begon allemaal voor de vakantie, mijn vriendin had een spreekbeurt bij nederlands, ze deed het over "broederschap in de islam" nou je weet al wat voor cijfer ze kreeg, een magere zesje, terwijl ik het een hele goede spreekbeurt vond. mijn vriendin zei soms wel in de klas allah oe akbar of inshaalah. de leraar nederlands stuurde haar meestal alleen daarom eruit. nou een week geleden moest haar vader op school komen om over die sluier te praten, ze dachten volgens mij dat ze het moest dragen, maar dat is helemaal niet zo, mijn vriendin draagt die sluier omdat ze zich erin lekker voelt. na een hele tijd gepraat met haar vader werden de leraren nog bozer, want de vader van mijn vriendin zei tegen hun dat als zijn dochter die sluier wil dragen het dan ook zal blijven dragen. nou gister was het weer raak, tijdens een tussenuur moest mijn vriendin naar de docentenkamer, waar ongeveer 3leraren waren, ze begonnen allemaal tegen haar te schreeuwen en ze zeiden dat als ze niet die sluier uitdeed ze van school afmoest, ZIJ zouden wel een nieuwe school voor haar zoeken en betalen, want volgens hun maakt mijn vriendin de andere kinderen van streek op onze school, wat natuurijk helemaal niet zo is, niemand stoort zich eraan.dus de leraren schreeuwen op haar en mijn vriendin natuurlijk huilen, want ze voelde zich machteloos, en helemaal alleen. later toen ze "klaar" waren met het gesprek, wou mijn vriendin weer naar de kantine komen, want wij zaten daar op haar te wachten. maar een van de leraren zei, ga maar eerst wachten tot je tranen droog zijn, want ze mogen je zo natuurlijk niet zien. dus toen mijn vriendin de kantine binnekwam, wisten wij helemaal niet wat er aan de hand was, ze wou het nin het begin niet vertellen maar dat heeft ze gelukkig wel gedaan, want nu weet ze dat wij achter haar staan. maar nu is het probleem, wij willen helemaal niet dat onze vriendin alleen om haar sluier van school af moet, weet er iemand misschien wat we kunnen doen, en ze moet maandag dus weer een gewoon hoofddoek dragen op school anders zal ze wel weggestuurd worden van school... wat vinden jullie hier van, en ik dahct nog wel dat nederland niet een discriminerend land :(.

Cyclop
07-09-2002, 19:11
la tartha 3alijka aljahood wa anasara hata tatabie3a milatahom

jamila_nador
07-09-2002, 19:14
:( Nou ja zeg,alleen omdat al. Ik zou ook naar de bureau rechtshulp gaan. Maar inshallah zal alles goedkomen

nl-girl
07-09-2002, 19:18
Dit is echt niet netjes, maar ik ken ook een ander verhaal: Bij mijn zusje in de klas zitten 2 meisjes, zusjes. Ze komen uit Irak, en zijn slechts een paar jaar geleden naar NEderland gekomen, omdat de situatie daar voor hen niet houdbaar was. Ze zijn gekomen met nog 1 ander zusje, broertje en hun moeder. Hun vader was al in Nederland. Beide zusjes dragen een hoofddoek, en zijn zeer intelligent. In Nederland gingen ze naar schakelklassen, om Nederlands te leren. Dat hadden ze snel onder de knie. Na 2 jaar gingen ze, ondanks hun leeftijd (de ene was 16, de andere 15) naar de mavo/havo brugklas. Want meer konden ze volgens de taalschool niet aan. Na een jaar brugklas was het duidelijk, ze mochten een klas over slaan, en kwamen na 1 jaar brugklas terecht in 3 ATHENEUM!! Niemand geloofde de school, maar inmiddels zitten de zusjes in de 4de, en ze halen nog steeds goede cijfers. Ze zijn geliefd bij veel leraren en hun ouders zijn hartstikke trots. De ene wil kinderarts of tandarts worden, de andere apotheker. FANTASTISCH TOCH????? Sommige NEderlanders zijn toch best tolerant, want er zijn ook veel positieve verhalen!!!! NL-girl PS Mijn moeder gaf hen NEderlands in de schakelklassen, en daarom komen ze weleens bij ons langs.....

ZiLaaL
07-09-2002, 19:24

Hey Marakkchia. ff een vraag: is deze school in kwestie het HLW te amsterdam?

ZiLaaL
07-09-2002, 19:38
Aha, zo. Ik kan jullie aanraden om actie te ondernemen, als dit verhaal serieus is. Klop aan bij Trefpunt Discriminatie met deze klacht, zij kunnen jullie zeker verder helpen! Laat haar niet door die leraren worden weggepest, maar sta samen met haar sterk in je schoenen en haal die leraren onderuit!! :) Succes Inshallah en mocht je meer info willen, pm me!

rinnoa
07-09-2002, 19:39
Ik ben het met je eens (nl-girl) er zijn gelukkig nog wel mensen die tolerant zijn. Tolerantie is in Nederland een belangrijk begrip (sinds de 2e wereldoorlog). Nederland is een democratie wat betekent dat het volk regeert, waar de meerderheid wetten maakt. Door de grondwet is Nederland toleranter geworden. Tolerantie is je willen verdiepen in anderen en respect hebben voor elkaar. Het gaat erom dat naast je eigen denkbeelden, gewoonten en kenmerken er ook andere zijn die van gelijke waarde zijn en je dit erkent. Tolerantie kom je tegen op verschillende gebieden zoals: geloofszaken, vrijheid van meningsuiting, seksuele oriƫntatie, levensstijl en politiek. Maar hier in dit voorbeeld wordt zeker gediscrimineerd, discriminatie is in strijd met de grondwet. Dus sprake van tolerantie is hier zeker niet. En er is zeker geen ruimte voor andersdenkenden. Ik vind het echt een slechte zaak dat een (openbare) school op deze manier bepaald hoe je je leven als individu indeeld.

ZiLaaL
07-09-2002, 19:45
Hey Maraksia! Bezoek deze site en Schrijf hen een mail! Ik heb er 2 maal eerder gebruik van gemaakt en ze helpen je serieus! http://www.meldpunt-amsterdam.nl/ Succes Meid! :)

JuStAmOsLiMa
07-09-2002, 19:55
Origineel gepost door lala_maraksia salaam 3alaikom, ik wil effe jullie menig horen over iets. ik heb een vriendin die sinds een paar maaanden een sluier draagt, ik vind dat heel goed van haar, maar de leraren op onze school haten haar volgens mij. het begon allemaal voor de vakantie, mijn vriendin had een spreekbeurt bij nederlands, ze deed het over "broederschap in de islam" nou je weet al wat voor cijfer ze kreeg, een magere zesje, terwijl ik het een hele goede spreekbeurt vond. mijn vriendin zei soms wel in de klas allah oe akbar of inshaalah. de leraar nederlands stuurde haar meestal alleen daarom eruit. nou een week geleden moest haar vader op school komen om over die sluier te praten, ze dachten volgens mij dat ze het moest dragen, maar dat is helemaal niet zo, mijn vriendin draagt die sluier omdat ze zich erin lekker voelt. na een hele tijd gepraat met haar vader werden de leraren nog bozer, want de vader van mijn vriendin zei tegen hun dat als zijn dochter die sluier wil dragen het dan ook zal blijven dragen. nou gister was het weer raak, tijdens een tussenuur moest mijn vriendin naar de docentenkamer, waar ongeveer 3leraren waren, ze begonnen allemaal tegen haar te schreeuwen en ze zeiden dat als ze niet die sluier uitdeed ze van school afmoest, ZIJ zouden wel een nieuwe school voor haar zoeken en betalen, want volgens hun maakt mijn vriendin de andere kinderen van streek op onze school, wat natuurijk helemaal niet zo is, niemand stoort zich eraan.dus de leraren schreeuwen op haar en mijn vriendin natuurlijk huilen, want ze voelde zich machteloos, en helemaal alleen. later toen ze "klaar" waren met het gesprek, wou mijn vriendin weer naar de kantine komen, want wij zaten daar op haar te wachten. maar een van de leraren zei, ga maar eerst wachten tot je tranen droog zijn, want ze mogen je zo natuurlijk niet zien. dus toen mijn vriendin de kantine binnekwam, wisten wij helemaal niet wat er aan de hand was, ze wou het nin het begin niet vertellen maar dat heeft ze gelukkig wel gedaan, want nu weet ze dat wij achter haar staan. maar nu is het probleem, wij willen helemaal niet dat onze vriendin alleen om haar sluier van school af moet, weet er iemand misschien wat we kunnen doen, en ze moet maandag dus weer een gewoon hoofddoek dragen op school anders zal ze wel weggestuurd worden van school... wat vinden jullie hier van, en ik dahct nog wel dat nederland niet een discriminerend land :( HEy Lieverd, wat Goed Van Je Dat Je dit Voor FAtima Doet, Ik Denk Dat Ik Voor Fatima Een Klacht Ga Indienen Ofzo, Hoe Komen Ze Erop Dat HEt EXTRIMISTISCH is Als Ze Zichzelf Beschermt Tegen Het Vuur. Wallahi. Die Leraar "Ligthart" Ik Kom In Opstand Tegen Hem. Ik Ga Mijn Economie Niet Leren, Ik haat Hem Toen Fatima Dit Allemaal Vertelde, Was Ik Een Beetje Stil, Herinner Je het Nog. Ik Liet Jou En Miriam Aan Het Woord. Ik Voel Me Ook Zo Totaal Machteloos, Ik wil wat Voor Haar Doen. Heb Wel Even Een Email Verstuurd Naar de NMO. Hopelijk Reageren Ze Erop, Wallahi Lieverd, Je Merkt Mijn Gedrag Wel Op!!! Liefs.....Khadija en Lieverd, Ga Zo Door! We Willen Allen Fatima Helpen! :zwaai:

mtalsi
07-09-2002, 20:03
WWOOW.. wat een woede had ik toch toen ik dit verhaal zat te lezen :boos: .. normaal ben ik een rustige en geduldige jongen maar als ik in die kamer aanwezig was dan HAD IK DUS ZEKER IETS GEDAAN WAAR IK LATER SPIJT VAN ZOU KRIJGEN :stomp: ...maar zo krijg je ook wat ze willen , een slechte beeld en dan kunnen ze dat weer gaan publiceren maar k zou me niet in bedwang houden.. ik zat (nu nieuwe school) dus opeen school waar 80% allochtoon was.. en was zeker een tolerante school hadden meiden die gewoon met sluiers naar school kwamen hoofddoek dragen was niets bijzonders en we hadden zelfs een lokaal geregeld waar we in kunnen bidden op elk moment dat je even tijd had en je kon daar zelfs ff in je tussenuurtje ofzo gewoon even koran lezen en tijdens de ramadan maakten we daar ook veel gebruik van .. en we hadden best veel allochtonen leraren (terwijl het nog wel een khatolieke school was) ..en ja nu moet ie gaan sluiten (vandaar ook dat ik op een nieuwe school zit) omdat er dus te veel allochtonen op zitten , dat wa namelijk de oorzaak van te kort aan leerlingen een ander oorzaak was ook dat de school in een 'onveilige' buurt lag (kanaleneiland)..maar die school zal ik dus echt nooit vergeten , op school kwam je alleen maar familie en vrienden van de buitenwerled tegen.. KORTOM BESTE SCHOOL OOIT.. maar helaas heb je dus ook scholen die dus in tegenstelling tot de mijne discriminerend zijn beste OPLOSSING is om dit probleem professioneel aan te pakken en dit via een juridische weg te doen.. als je vriendin ondanks wat er gebeurd is dit toch niet wilt doen op z'n minst een aangifte Abdelouahed :zwaai:

mtalsi
07-09-2002, 20:07
Origineel gepost door JuStAmOsLiMa HEy Lieverd, wat Goed Van Je Dat Je dit Voor FAtima Doet, Ik Denk Dat Ik Voor Fatima Een Klacht Ga Indienen Ofzo, Hoe Komen Ze Erop Dat HEt EXTRIMISTISCH is Als Ze Zichzelf Beschermt Tegen Het Vuur. Wallahi. Die Leraar "Ligthart" Ik Kom In Opstand Tegen Hem. Ik Ga Mijn Economie Niet Leren, Ik haat Hem Toen Fatima Dit Allemaal Vertelde, Was Ik Een Beetje Stil, Herinner Je het Nog. Ik Liet Jou En Miriam Aan Het Woord. Ik Voel Me Ook Zo Totaal Machteloos, Ik wil wat Voor Haar Doen. Heb Wel Even Een Email Verstuurd Naar de NMO. Hopelijk Reageren Ze Erop, Wallahi Lieverd, Je Merkt Mijn Gedrag Wel Op!!! Liefs.....Khadija en Lieverd, Ga Zo Door! We Willen Allen Fatima Helpen! :zwaai: goede initiatief dat je hebt genomen maar wanneer ik lees dat je eje ecoonomie niet gaat leren omdat je dus een rascistische leraar hebt is dat iets doms natuurlijk.. k bedoel ten eerste het is voor je eigen bestwilom te gaan leren .. je doet t niet voor hem.. en ten tweede zou hij het juist leuk gaan vinden wanneer hij allochtonen lage cijfers uitdeelt.. dus goed leren en goede cijfers halen om jeelf tegenover hem te bewijzen je kunt wel wat in de klas gaan doen.. maak een grote dikke prop nat , stop er iets hards in en gooi m op z'n hoofd wanneer ie wat op de bord gaat schrijven :D (wel goed mikken he) Abdelouahed :zwaai:

ZiLaaL
07-09-2002, 20:09
Beste Leerlingen, Ik raad jullie aan jullie woede te beheersen. Wees niet zo gemeen en dom als de leraren maar doe het op een sluwe manier! Doe je huiswerk, maar verzamel ondertussen handtekeningen (geheimelijk) Doe aardig en normaal tegen de leraar, maar dien ondertussen een klacht in tegen de school Ga verder met lessen alsof er niets aan de hand is, maar vraag ondertussen een gesprek aan bij de Vertrouwenspersoon. Capice? ALS JE HET DOET, DOE HET DAN GOED! :goedzo: :zwaai:

JuStAmOsLiMa
07-09-2002, 20:12
Origineel gepost door mtalsi goede initiatief dat je hebt genomen maar wanneer ik lees dat je eje ecoonomie niet gaat leren omdat je dus een rascistische leraar hebt is dat iets doms natuurlijk.. k bedoel ten eerste het is voor je eigen bestwilom te gaan leren .. je doet t niet voor hem.. en ten tweede zou hij het juist leuk gaan vinden wanneer hij allochtonen lage cijfers uitdeelt.. dus goed leren en goede cijfers halen om jeelf tegenover hem te bewijzen je kunt wel wat in de klas gaan doen.. maak een grote dikke prop nat , stop er iets hards in en gooi m op z'n hoofd wanneer ie wat op de bord gaat schrijven :D (wel goed mikken he) Abdelouahed :zwaai: Deze Leraar IS heeel ANder, Hij Gaat Er Aan KApot Als JIj GEen Goede CIjfers Haalt, En Ik Kan HEt Altijd Nog Goed MAken Bij DE modulde tentame!!!

ZiLaaL
07-09-2002, 20:16
nog ff dit: Vraag dus eerst een gesprek aan bij de vertrouwenspersoon. De school moet op de hoogte zijn van het probleem. Als er hierna niets gebeurt, verzamel dan de handtekeningen van leerlingen, leraren en schoonmakers. Tegelijkertijd dien je een klacht in bij meldpunt discriminatie. En als klap op de vuurpijl bel je met Hart Van Nederland of Sbs-nieuws, die ff komt filmen op een demonstratie van de leerlingen voor Fatima: Heel NL mag het weten! :zwaai:

prinses18
07-09-2002, 20:37

het is gewoon een rasistiche school wat een stoome school ze rn veel sterkte met je vriendin dat ze op die school mag blijven

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6