Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : S.O.S Palestina

Pagina's : [1] 2

LZN
10-12-2003, 14:31

Beste aankomend lid, Het is zover. Op woensdag 17 december worden jullie van 18.00 tot 20.30 verwacht voor de eerste groepsbijeenkomst van S.O.S Palestina. De inlooptijd is van 18.00 tot 18.30. We beginnen om 18.30 stipt en eindigen om 20.30. De groepsbijeenkomst vindt plaats in de Hogeschool van Amsterdam vestiging Leeuwenburg, in ruimte A 8.48 deze is gelegen bij het Amstelstation te Amsterdam Bij de deur zullen er een aantal mensen staan die je begeleiden naar de 8e verdieping. Hieronder tref je een routebeschrijving aan, mocht je nog vragen hebben, mail dan even naar sospalestina@hotmail.com. Iedereen is welkom, neem zoveel mogelijk geinteresseerden mee. Tot 17 december!! Met vriendelijke groeten, S.O.S Palestina Khadya Bakkali Recruiter Routebeschrijving: OPENBAAR VERVOER NAAR AMSTELSTATION „h Vanaf station Amsterdam Centraal: sneltram of metro 51, 53 of 54 „h Vanaf station Zuid/WTC: sneltram 51 (richting Centraal Station) „h Vanaf station Duivendrecht: metro 54 (richting Centraal Station) „h Tram 12 „h Buslijnen 15, 37, 67, 69, 136, 157 en 169 Vanuit het Amstelstation richting de Amstel lopen. AUTO „h Vanaf ringweg (A10): afslag S111 of S112 „h Vanuit Utrecht (A2): afslag S110 Het gebouw ligt naast het Amstelstation en de Rembrandttoren. Hogeschool van Amsterdam Gebouw Leeuwenburg Weesperzijde 190 1097 DZ Amsterdam S.O.S Palestina..

NoisySilence
10-12-2003, 22:49
Is het niet verstandiger om geld in te zamelen voor marokko?.

NoisySilence
10-12-2003, 23:55
Origineel gepost door abloza Ze krijgen met moeite 1000€ bijeen, kost meer om het over te maken naar Marokko dan het bijeen te zamelen. :D Ach wat maakt het uit marokkanen zamelen ook geld in is hun boodschap. :D

KI_kracht
11-12-2003, 00:35
alleen dat we aan medemensen denken is genoeg vinden jullie niet?

KI_kracht
12-12-2003, 00:53

ik zou echt niet weten waarom jij dat zegt dat medemensen altijd medemoslims zijn? dat ik me bezig hou met palestina en opkom voor die mensen betekend niet dat ik de andere mensen vergeet. ik geef zelf meer geld uit aan andere organisaties dan aan palestina. amnesty,novib dat zijn een paar voorbeelden. dus die vooroordelen dat we alleen met palestina bezig zijn omdat ze moslims zijn is allemaal (gelul). ik doe het voor de rechtvaardigheid. voor een moslim voor een christen maar ook voor een jood. ben een mens en kan niet overal tegelijk zijn. maar anderen vergeten dat doe ik niet, anders zou ik mezelf een hypocriet vinden. en ik zou zeggen zie die palestijnse moslims ook als mensen.

abdoel6666
13-12-2003, 10:33
Origineel gepost door wolfowitz Jammer alleen, dat "medemensen" altijd medemoslims moeten zijn. En vooral mede-moslims in palestina, hoeveel zijn dat er nou eigenlijk? Maar als dit het begin is van een ontluikend besef, dat je hier in Nederland "goed"zit( als de AEL tenminste geen roadblocks opwerpt, en tv-uitzendingen onderbreekt, en wil storen!), dan is het goed! Besef alleen, dat het raampje van het Huis van Barmhartigheid niet alleen uitzicht mag geven op Palestina, wat een klein lijden is in de zee van menselijk lijden( Aidsproblematiek, Liberia, Atceh, vluchtelingen kampen in Algerije( polisario), de puinhoop die een roversbende van 1200 man sterk gemaakt heeft van Tsjetjenie, zogenaamd onder het mom van islamitiese "vrijheidsstrijders", Kashjmir, waar door moslimextremisten vele burgers lijden onder geweld, Somalie, waar een kleine kliek warlords een massale deportatie van somalies naar andere landen heeft veroorzaakt, enz enz. Palestina is GEEN onbekend, vergeten probleem, dat NODIG weer eens in de schijnwerpers moet worden gezet. Integendeel. En elke organisatie extra, die helpt, kost handenvol geld; bovendien sterven ze niet van de honger, ziekenhuizen zijn er ook zat, scholen gaat ook wel, zolang ze maar niet staken, iedereen heeft een tv daar, het is alleen jammer, dat massa's jonge kinderen worden volgegoten met haat tegen hun Israelische "medemensen", aan de andere kant. Daarom, richt je pijlen op kinderen, vakanties, sponsorprojekten voor kinderen, zoals daar oa al is "stichting"warchild! Maar zelfs voor hun is palestina maar een klein konflikt vergeleken met bijvoorbeeld afrika He hypocriet, is het feit dat de joden de meeste ontwikkelingshulp ter wereld krijgen je ontgaan? Hitler heeft alleen maar rotzooi voor ons achter gelaten.............

Aislin
13-12-2003, 14:29
Waarom maak je er niet SOS-Wereldhulp van.......ik ben het volkomen eens met wolfoman.....nergens zie ik op dit forum topics met de problematiek in de wereld er wordt alleen over Palestina geluld, en ja wat daar gebeurt is ook vreselijk maar overal worden mensen massaal afgeslacht, begin daar eens een topic over. En Abdoel 6666 jij bent een idioot met je verdorven gedachtes, jij bent een moslim? ga je schamen

Scottie
13-12-2003, 22:39
Nou, die Palestijnen kunnen de zogenaamde betrokkenheid van een ander woestijnvolk missen als kiespijn. Als zo vaak zeg ik weer: " Put your money where your mouth is." Wat willen die mensen nou eigenlijk, behalve verborgen of openlijk oproepen tot haat tegen een ander volk? Zijn de Marokkanen al niet genoeg gehaat en geschoffeerd door de toenmalige Franse overheerser, zijn de bedoeinen in Marokko al niet lang genoeg door het Marokkaanse leger met mortieren beschoten? Geld geven, er heen gaan en puin ruimen, "je handen laten wapperen" en doen wat er te doen valt. Die Palestijnen moeten straks wel weer gewoon samenwerken en samenleven met Israel, niet Marokko, of die van alles vervreemde MaroNederlanders. En voor die jongen die zegt dat Israel ontwikkelingshulp krijgt, jouw opmerking is net zo dom als zeggen dat de maan door de aarde wordt verlicht. Israel is redelijk rijk en krijgt kredieten, verder is het een land in oorlog en nogal beschaafd. Dat kan van haar buren niet altijd worden gezegd. Volken die zelf oplossen: Israëliërs en Palestijnen demonstreren bij veiligheidsmuur Uitgegeven: 13 december 2003 19:34 AL-RAM - Enkele duizenden Palestijnen en Israëliërs hebben zaterdag in een buitenwijk van Jeruzalem gedemonstreerd tegen de bouw van de omstreden veiligheidsmuur. Circa tweeduizend Palestijnen en duizend Israëliërs protesteerden in de wijk Al-Ram tegen de bouw van de muur in hun woonomgeving. Het bouwwerk is bedoeld om Israëliërs te beschermen tegen Palestijnse aanslagen en loopt deels door Palestijnse gebieden. De betogers zetten een symbolische muur op van bordkarton die ze vervolgens vernielden. Op deze wijze wilden ze hun ongenoegen kenbaar maken over de afscheiding. Eerder deze week zette het Israëlische kabinet plannen om de muur door te trekken naar de Jordaanvallei in de ijskast. Het deed dat nadat de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties maandag had besloten de kwestie voor te leggen aan het Internationaal Gerechtshof in Den Haag.

Bidawi_Mazlot
14-12-2003, 01:30
Even voor de goede orde beste Joodse medeforum'ers, zionisten mogen helemaal opletten want een stukje geschiedenis in de vorm van een spiegel kan denk ik bij jullie geen kwaad. Zet de keppeltjes op je bureau and listen....:D De zionisten menen namelijk dat op basis van een belofte die God hen een paar millenia geleden persoonlijk zou hebben gedaan dat zij recht hebben op andermans land. En nu willen ze God, notabene gewapenderhand aan deze 'belofte' houden. Dit is zowel een beldiging voor de ultieme scheppingsbron die wij kennen als Allah(swt) als aan het gezond verstand! Met de Balfour-declaratie heeft europa haar problemen op het stoepje geveegd van de Palestijnen. Deze britse declaratie hield in dat de zionisten Palestina als goedmakertje voor de holocaust konden krijgen van de Britten die het toen bezet hielden. Het is toch te belachelijk voor woorden dat uit schuldgevoel jegens de miljoenen joden die door EUROPEANEN werden vergast en in ovens geduwd de Palestijnen hun land moeten inleveren! Geef ze een stuk van Duitsland. Dat lijkt me wel zo rechtvaardig het waren tenslotte de Duitsers die de holocaust veroorzaakt hadden. Iedereen die zich op Palestijns grondgebied vestigt met de bedoeling deze te annexeren en de rechtmatige bewoners te onderdrukken is een legitiem doel. Het zijn de fanatieke Joden die vanuit Amerika, Rusland en Europa komen en illegale nederzettingen uit de grond stampen en hun gezin moedwillig aan gevaar blootstellen om zodoende aan hun ‘plicht’ te voldoen het ‘beloofde land’ te zuiveren van de Palestijnen. De meeste Joden cq zionisten in bezet Palestina zijn Amerikaanse en Europese welgestelde Joden die met dit extremistische denkbeeld daar na toe komen. De armere russische Joden krijgen vette subsidies en toeslagen om zich daar te vestigen. De Palestijnen worden in hun EIGEN LAND onderdrukt en systematisch vermoord zonder dat zij een andere keuze hebben. Ze kunnen nergens anders heen, dit is hun huis en haard. Hier een paar voorbeelden van het zionistische staatsterrorisme: Tot nu toe zijn er meer dan vier miljoen Palestijnen verdreven uit hun land, verbannen dus. Het recht om terug te keren naar hun eigen land is hen ontzegd door de Joden cq zionisten, ondanks VN-resoluties 242 en 338 die dit recht wel bevestigen. Israel negeert deze VN besluiten en m.b.v. het veto recht van de VS kan niemand tegen dit soort terrorisme iets beginnen! Een andere unieke manifestatie van het zionistische racisme is de sinistere politiek van "demographic engineering." Om de "Jewish character," en de "purity" van de ‘staat van Israel te handhaven’ in Jerusalem, land expropriatie, ID-confiscatie, huizen met de grond gelijk maken, weigeren van bouwvergunningen en de importatie van Kolonisten in en rond de stad zijn constante elementen geworden van de Israelische "demographic engineering door ethnisce zuivering" Wapens inleveren door de Palestijnse verzetsgroepen?. Ik denk dat zionistische mannen en vrouwen dit plan wel zullen toejuichen. Passieve Palestijnen zijn namelijk makkelijker te vermoorden. Not a good idea :D Als de zionisten echt uit waren op vrede dan zouden ze allang opgehouden zijn met het bouwen van illegale nederzettingen en een begin hebben gemaakt met het uitvoeren van de meer dan 70! Vn resoluties die tegen hen uitstaan. Geen enkel ander land in de gehele moderne wereldgeschiedenis heeft zoveel veroordelingen en resoluties tegen zich uitstaan dan dit illegale zionistennest. Wisten jullie trouwens dat Nelson Mandela een van de grootste tegenstanders van het zionisme is en dat hij meerdere malen en plein public deze racistische ideologie heeft vergeleken met de racistische ideologie van zijn eigen onderdrukkers? Zoek eens bij voorbeeld op google of altavista naar de brief die Mandela stuurde in Maart 2001 naar Thomas Friedman(zionist) van de NY Times. Ik denk dat dit meer dan genoeg zal zeggen. Wel frappant trouwens dat veel van de huidige wereldproblemen direct zijn terug te voeren op Europese expansiedrift. Indonesie, Suriname, de Antillen, Zuid Afrika. Ik denk dat een betere tactiek zou zijn dat jullie je historische fouten corrigeren en de daaruit voortvloeiende illegale zionistische dwergstaat opheffen en beginnen met herstelbetalingen richting de Palestijnen die al meer dan een halve eeuw in hun eigen land worden uitgemoord en vernederd dankzij ‘jullie’ inmenging! Ik trap trouwens bewust op iemands ziel, ik confronteer jullie enkel en alleen met jullie eigen hypocrisie en dubbele moraal en dit doet pijn bij mensen die de zoetsappige leugen verkiezen boven de bittere waarheid.... Lang leve Palestina!

Aislin
14-12-2003, 15:11
Wat jammer toch dat jij in elke jood een zionist ziet mijn beste Bidawi, ook zo jammer is dat het op zieltjes trappen voor jou juist zo'n kick is, jammer ook dat jij niet kunt inzien dat er zovele joden zijn die het niet met het terreur van Sharon eens is en nog jammer is dat jij niet beseft dat moslims en joden wel degelijk naast elkaar kunnen leven bewijs te over kijk naar bv marokko jammer jammer dat jij zo kortzichtig bent en het niet kunt nalaten de joodse mensen die vreselijk veel leed is aangedaan tijdens 40-45 nog even een flinke trap moet geven omdat het zo jammer is dat jij en zovelen met jou kinderen verteld mensen van een ander volk te moeten haten. jammer toch.

Bidawi_Mazlot
14-12-2003, 17:40
Origineel gepost door Aislin Wat jammer toch dat jij in elke jood een zionist ziet mijn beste Bidawi, ook zo jammer is dat het op zieltjes trappen voor jou juist zo'n kick is, jammer ook dat jij niet kunt inzien dat er zovele joden zijn die het niet met het terreur van Sharon eens is en nog jammer is dat jij niet beseft dat moslims en joden wel degelijk naast elkaar kunnen leven bewijs te over kijk naar bv marokko jammer jammer dat jij zo kortzichtig bent en het niet kunt nalaten de joodse mensen die vreselijk veel leed is aangedaan tijdens 40-45 nog even een flinke trap moet geven omdat het zo jammer is dat jij en zovelen met jou kinderen verteld mensen van een ander volk te moeten haten. jammer toch. Shalom Aislin, Het is jammer dat de gematigde Jood indirect verantwoordelijk is voor de situatie in PALESTINA. Het is jammer dat jij zgn. Joodse 'passivist van de vrede' net als jouw soortgenoten telkens schijnheilig moeten doen om de realiteit een positieve wenteling richting hun geloofsgenoten te geven. Als ik niet beter wist dan zou ik je lieve gezicht gelijk geloven maar helaas. Het is zeer jammer dat ook jij geen stop (wil) zetten op de gruwelijkheden die tot op de dag van vandaag uitgeoefend worden op Palestijnen in HUN leefgebied. Joden leven idd in vrede NAAST de Marokkanen in Marokko maar hiermee bagatelliseer je de situatie in Palestina(wat later de zgn eretz yisrael moet worden). Marokko is wel zo gastvrij om Joden als medeburgers te behandelen en vooral te ERKENNEN, dit kan je niet van alle zgz. tolerante/democratische landen zeggen en we spreken in geval van Marokko niet over een kolonalisatie van dit land door Joden. What's your prob eigelijk en wat wil je met dit voorbeeld insinueren beste Aislin ?. Ik gebruik enkel FEITEN uit de geschiedenis en heden zonder te kijken naar ras, religie of whatevah, enkel de daden van een een groep mensen met een bepaalde achtergrond, religie hebben met de tijd sporen achtergelaten die te scannen zijn, in dit geval zijn het de Joden cq zionisten die zich des duivels gedroegen en nog steeds gedragen getuige hun nederzettingen en omzeilen van de internationale rechtsorde(70! VN resoluties). Dan vraag ik nieuwsgierig aan jou wat jij daarvan vindt, een oprecht antwoord uit het hart hoef ik niet te verwachten van jou omdat praten "geen moeite en geld kost als de schijn maar overheerst en voordeel behaald kan worden", toch Aislin?.

Peridot
16-12-2003, 04:27
Ik heb me ook altijd verbaasd over de fixatie van Marokkanen op het Israel-Palestina conflict. We hebben het hier over een land zo groot als Nederland ongeveer. Kijk je bijvoorbeeld naar Tsjestjenie dan gebeuren daar ook vreselijke dingen maar niemand die je er over hoort. Ik heb tot nu toe nog nooit een afdoende verklaring gehoord waar die fixatie vandaan komt. (Nee, ik ben geen jood en ik vind het ook erg voor de Palestijnen).

Bidawi_Mazlot
16-12-2003, 20:14
Origineel gepost door Peridot Ik heb me ook altijd verbaasd over de fixatie van Marokkanen op het Israel-Palestina conflict. We hebben het hier over een land zo groot als Nederland ongeveer. Kijk je bijvoorbeeld naar Tsjestjenie dan gebeuren daar ook vreselijke dingen maar niemand die je er over hoort. Ik heb tot nu toe nog nooit een afdoende verklaring gehoord waar die fixatie vandaan komt. (Nee, ik ben geen jood en ik vind het ook erg voor de Palestijnen). Alsof Nederland geen hand boven Jahudi's hoofd legd, mag ik dan ook een hand boven het hoofd van mijn Palestijnse Moslim broeders en zusters leggen meneer Peridot?....dat is wat je pas verbazingwekkend noemt....welke bintenis hebben Oer-Hollanders met Joden?....ik kan het je zelfs nog sterker vertellen, wij Moslims hebben meer te doen met Joden omdat wij(Moslims en Joden) één en dezelfde stamvader kennen, spreken beide een semitische taal en geloven beide dat Jezus Zoons God niet is....en jij beste Peridot, wat heb jij met de Joden te maken?....enigste wat vele Nederlanders bindt met hen is VERRAAD, zij moet nog steeds bukken voor datgene hun voorouders de Joden destijds(WOII) hebben aangedaan en dit zullen zij moeten blijven doen tot aan het graf!....maar niet over mijn en mijn Moslim broeders en zusters rug heen. Heb jij wel eens gehoort van Masdjied(moskee) el Aqsa?....voor dat ik verder met jou in discussie ga wil eerst dat jij deze Moskee en daarbijhorend verhaal(FEIT) tot je door laat dringen....je zult dan (als je wil tenminste) te weten komen WAAROM Moslims over de gehele wereld een fixatie hebben op dat Land.

Peridot
17-12-2003, 19:42
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot Alsof Nederland geen hand boven Jahudi's hoofd legd, mag ik dan ook een hand boven het hoofd van mijn Palestijnse Moslim broeders en zusters leggen meneer Peridot?....dat is wat je pas verbazingwekkend noemt....welke bintenis hebben Oer-Hollanders met Joden?....ik kan het je zelfs nog sterker vertellen, wij Moslims hebben meer te doen met Joden omdat wij(Moslims en Joden) één en dezelfde stamvader kennen, spreken beide een semitische taal en geloven beide dat Jezus Zoons God niet is....en jij beste Peridot, wat heb jij met de Joden te maken?....enigste wat vele Nederlanders bindt met hen is VERRAAD, zij moet nog steeds bukken voor datgene hun voorouders de Joden destijds(WOII) hebben aangedaan en dit zullen zij moeten blijven doen tot aan het graf!....maar niet over mijn en mijn Moslim broeders en zusters rug heen. Heb jij wel eens gehoort van Masdjied(moskee) el Aqsa?....voor dat ik verder met jou in discussie ga wil eerst dat jij deze Moskee en daarbijhorend verhaal(FEIT) tot je door laat dringen....je zult dan (als je wil tenminste) te weten komen WAAROM Moslims over de gehele wereld een fixatie hebben op dat Land. Je concentreert dus alles om 1 moskee? Heb je niet door dat het hele verschijnsel hierdoor nog bizarder wordt? Er is ontstellend veel leed op de wereld en alhoewel het leed in Palestina ook gehoord moet worden hebben veel moslims last van een blinde vlek en zien alleen de Palestijnen nog. Je bevestigt dit beeld alleen maar. En waarom is het belangrijk dat de Palestijnen moslims zijn? Als ze dat niet waren zou je je niet om hen bekommeren? Ik dacht dat we allemaal mensen waren.

redouan19
20-12-2003, 14:33

Origineel gepost door SOSPalestina Beste aankomend lid, Het is zover. Op woensdag 17 december worden jullie van 18.00 tot 20.30 verwacht voor de eerste groepsbijeenkomst van S.O.S Palestina. De inlooptijd is van 18.00 tot 18.30. We beginnen om 18.30 stipt en eindigen om 20.30. De groepsbijeenkomst vindt plaats in de Hogeschool van Amsterdam vestiging Leeuwenburg, in ruimte A 8.48 deze is gelegen bij het Amstelstation te Amsterdam Bij de deur zullen er een aantal mensen staan die je begeleiden naar de 8e verdieping. Hieronder tref je een routebeschrijving aan, mocht je nog vragen hebben, mail dan even naar sospalestina@hotmail.com. Iedereen is welkom, neem zoveel mogelijk geinteresseerden mee. Tot 17 december!! Met vriendelijke groeten, S.O.S Palestina Khadya Bakkali Recruiter Routebeschrijving: OPENBAAR VERVOER NAAR AMSTELSTATION „h Vanaf station Amsterdam Centraal: sneltram of metro 51, 53 of 54 „h Vanaf station Zuid/WTC: sneltram 51 (richting Centraal Station) „h Vanaf station Duivendrecht: metro 54 (richting Centraal Station) „h Tram 12 „h Buslijnen 15, 37, 67, 69, 136, 157 en 169 Vanuit het Amstelstation richting de Amstel lopen. AUTO „h Vanaf ringweg (A10): afslag S111 of S112 „h Vanuit Utrecht (A2): afslag S110 Het gebouw ligt naast het Amstelstation en de Rembrandttoren. Hogeschool van Amsterdam Gebouw Leeuwenburg Weesperzijde 190 1097 DZ Amsterdam S.O.S Palestina. Beste Khadyja en andere leden van SOS Palestina! Heel goed initiatief! Klasse, kan niet anders zeggen! Trek jullie niks aan van de ongepaste gespeelde verontwaardiging van lieden als Wolfowitz etc. De angst voor een steeds breder wordend front tegen de langst durende mensonterende bezetting doet deze wannabe zionistjes huiveren. Wolfo is zo'n "Idealist" die staat te trappelen om (door de Nederlandse staat gesteund) als vrijwilliger in het Israelische leger verantwoordelijk te kunnen zijn voor weer een palestijnse moeder wiens ongeboren kindje door het IDF bij een checkpoint wordt vermoord. Ook uit een andere ongewassen mond kwam hier "kritiek" - in de vorm van een uitzonderlijk losse flodder - op jullie mooie initiatief. Het was iemand die zich er klaarblijkelijk niet voor schaamde de genocide tegen Tjetjenen te wijten aan een handjevol Tjetjeense bandieten.. Daarbij even schaamteloos de misdaden tegen de menselijkheid van 100.000 bezettingseenheden van het Russische leger (gerapporteerd door Amnesty) over het hoofd te zien. Bewust natuurlijk, vandaar dat zij zichzelf hier niet alleen onmogelijk maken..ook totaal ongeloofwaardig. Het is een goede stap en ik was er zelf ook bij op 17 december. We moeten er alles aan doen om het leed van onze broeders en zusters in Palestina te verzachten en de vrijheid van het Palestijnse volk is ons doel!!! M3a Salama F

Pagina's : [1] 2