Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : kind mee met 1 ouder naar marokko

Pagina's : [1] 2

the_hurt_one
19-03-2008, 17:25

salaam dames wat ik me afvroeg stel dat 1 van de ouders zijn kind mee wil nemen naar marokko (op reis) wat moet hierbij gebeuren moet er voor getekend worden en heeft men de toestemming van de andere ouder nodig hoe word dit geregeld indien men gehuwd is en hoe word dit geregeld indien men gescheiden is bedankt voor jullie hulp

missy1979
19-03-2008, 17:30
Wanneer men bijvoorbeeld naar Marokko wil dan dient het kind bijgeschreven te worden in paspoort van vader of moeder en beide ouders dienen hiervoor te tekenen...dit was twee jaar geleden zo. Hoe het nu geregeld is geen idee en kan je helaas ook niet helpen hoe het geregeld is betreffende gescheiden ouders

OumYAssine
19-03-2008, 17:31
Vorig jaar is mijn man en ons jongste zoontje eerder op vakantie gegaan. En ik en ons oudste zoontje zijn ze later nagevlogen . We hebben niks hoeven te tekenen of regelen alleen reis boeken net als anders. Onze kids hebben ieder een eigen paspoort . Bij een scheiding kan ik je niet verder helpen.

the_hurt_one
19-03-2008, 18:52
Wanneer men bijvoorbeeld naar Marokko wil dan dient het kind bijgeschreven te worden in paspoort van vader of moeder en beide ouders dienen hiervoor te tekenen...dit was twee jaar geleden zo. Hoe het nu geregeld is geen idee en kan je helaas ook niet helpen hoe het geregeld is betreffende gescheiden ouders dus zou ik moeten meetekenen kan niet automatisch mee moet je ook tekenene ookal staat het kind op beide paspoorten?

the_hurt_one
19-03-2008, 18:54

Vorig jaar is mijn man en ons jongste zoontje eerder op vakantie gegaan. En ik en ons oudste zoontje zijn ze later nagevlogen . We hebben niks hoeven te tekenen of regelen alleen reis boeken net als anders. Onze kids hebben ieder een eigen paspoort . Bij een scheiding kan ik je niet verder helpen. VORIGE ZOMER???

OumYAssine
19-03-2008, 18:57
VORIGE ZOMER??? ja zomer 2007 de kids hebben wel ieder een eigen Nl paspoort

the_hurt_one
19-03-2008, 19:05
ja zomer 2007 de kids hebben wel ieder een eigen Nl paspoort mochten ze die niet hebben wat dan

OumYAssine
19-03-2008, 19:14
mochten ze die niet hebben wat dan ik weet wel dat mijn moeder een keertje de dochter van mijn zus wilde meenemen naar marokko en zij had geen nl paspoort en omdat mijn zus bij wie ze was bijgeschreven in haar paspoort niet meeging moesten ze naar denk Bosch naar het consulaat om daar een laize passie of zo te maken .

the_hurt_one
19-03-2008, 20:00
weet iemand hier iets meer over??????? alvast bedankt voor jullie hnulp

PASSARELLA
19-03-2008, 21:04
Ik werk toevallig bij een gemeente op de afdeling burgerzaken en het werkt als volgt. Indien jullie allebei gezag hebben. ( kindje is geboren tijdens ene huwelijk) of er is iets bij een rechtbank geregeld. Moeten beide ouders toestemming geven voor bijschrijving paspoort of eigen paspoort. Indien ouders zijn gescheiden kan je het kind gewoon laten bijschrijven in het paspoort indien de ouder gezag heeft. Het beste is gewoon een eigen paspoort en dan kan het met iedereen mee, opa , oma, broer, zus etc.

oumabdellah
19-03-2008, 21:07
Salaam, Ik reis elk jaar met mijn zoontje nr Marokkko. De eerste keer ben ik bij de NL douane staande gehouden met mijn zoontje bij de douane omdat wij niet dezelfde achternaam hebben. Sindsdien maak ik een briefje waarop mijn man mij toestemming geeft om met mijn zoon alleen te reizen, deze laat ik bij de gemeente/burgerzaken stempelen. Ook bij de terugreis doe ik dat maar dan in het Arabisch. Bij douane zowel in NL als Marokko zijn ze bang voor kinderontvoering door de ouder. Echter als je kind in je paspoort is bijgeschreven, doen ze meestal niet moeilijk. succes

f_mouslima2
19-03-2008, 21:26
k ben al n paar keer alleen op reis geweest met kind zonder man. zij staat bij mij op paspoort en verdere geregel was absoluut niet nodig.. ben ook n keer via belgie met haar gereisd en ook daar was t geen probleem..mijn man heeft niks hoeven tekenen. Laatste keer was afgelopen Ramadan.. (ps:in mijn paspoort staat wel de naam van mijn man bij mij (echtgenote van: ....) kweet niet of dat heel veel uitmaakt, maar daaraan zien ze in ieder geval dat haar achternaam, t zelfde als die van mijn man, en dus haar vader..) bij n scheiding zal er wel iets gedaan moeten worden, neem ik aan..

the_hurt_one
19-03-2008, 23:12

ok bedankt voor jullie uitleg dus als het kind niet staat ingeschreven in pasport ouder moet de andere ouder tekenen zodat dit wel gebeurd en er is geen extra briefje nodig thnx ladies

f_mouslima2
19-03-2008, 23:58
ok bedankt voor jullie uitleg dus als het kind niet staat ingeschreven in pasport ouder moet de andere ouder tekenen zodat dit wel gebeurd en er is geen extra briefje nodig thnx ladies om een kind bij jou, of bij jouw man in t paspoort bij te schrijven, moet wel altijd de andere ouder zijn/haar toestemming geven! Voor een eigen paspoort voor het kind moeten beide ouders hun toestemming geven.. dit regel je heel gemakkelijk door samen naar de gemeente te gaan en de benodigde papieren daar te tekenen en aan te vragen..

Dangereux
20-03-2008, 00:05
Bij een scheiding en als beidde ouders nog het gezag hebben dan dienen beidde ouders toestemming te geven voor het bijschrijven of verschaffen van een reisdocument. Hebben jullie ook nog een marokkaans paspoort dan schrijven ze zonder de andere ouder, de kinderen gewoon bij de andere ouder in het paspoort.

Pagina's : [1] 2