Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : bega ik een Zonde ?

zhino
09-12-2003, 20:23

Klopt dit wel ik bid 5 maal per dag ben met de islam bezig maar eigenlijk ondertussen draag ik geen hoofdoek en niet echt bepaald weide kleding styl ben ik nu een kafir neeeee neem ik aan maar wat denken jullie is dit echt zo foutttttttttt

SweetMe
09-12-2003, 20:42
bij mij is precies net zo ... bid ook enzo maar draag gewoon broeken en heb geen hoofddoek .. eigenlijk mag dit niet .. Maar of je een kafir bent >? dacht het niet ..

imzouren21
09-12-2003, 21:23
denk er eens over na waarom je geen hoofddoek draagt en waarom je strakke kleding draagt, een tip wel als je eraan begint sta er dan ook 100% achter en niet wat je veel meisjes ziet doen dat ze het na een maandje weer af doen of als ze op vakantie zijn of naar een bruiloft gaan. Veel succes

oem_roekaya
09-12-2003, 21:33
het is niet zo dat je een kafier bent ofzo of half kafier..het gaatin de islam altijd om je intentie en een ruin hart dat is natuurlijk heel erg belangrijk maar andere andere kant als je echt een gelovige bent en Alllah beveeld ons hoofddoek te dragen waarom zouden we dan niet aan de wetten houden die hij ons voorschrijft?

zhino
10-12-2003, 15:19

wahalla ik wordt gek deze vragen stel ik me zelf ook steeds weer maar ik kan die ene stap maar niet zetten en als ik het zet ben ik bang dat ik er spijt ofzo van ga hebben en het bij wijze van spreke dan af zou doen inshalla zal het nog komen....

omaymaa
10-12-2003, 20:03
Origineel gepost door zhino wahalla ik wordt gek deze vragen stel ik me zelf ook steeds weer maar ik kan die ene stap maar niet zetten en als ik het zet ben ik bang dat ik er spijt ofzo van ga hebben en het bij wijze van spreke dan af zou doen inshalla zal het nog komen.... . inshallah ga je hem nog dragen. en ik ook

talliban
11-12-2003, 20:49
shahadaa bidden ramadan zakaat Dan ben je al een moslim.

zhino
12-12-2003, 19:12
Salam, ik heb een vraagje ik weet niet wat het betekend of waar het op slaat ik kan er namelijk niks aan doen het gaaat om t volgende als ik aan het bidden ben dat sluiten mijn ogen zich heel onbewust en wordt ik heel erg raar maar ik wordt overdreven moe en val bij wijze van spreken om de grond en als ik klaar ben dan ben ik oppeens heel opgewekt whalla zelf heb ik er echt geen verklaring voor ik hoop dat iemand mij uit zou kunne leggen wat het betekend >?

Screech_Bep
12-12-2003, 19:17
Kafir is slechts hij, die het bestaan van Allah ontkent

zhino
14-12-2003, 20:40
Origineel gepost door zhino Salam, ik heb een vraagje ik weet niet wat het betekend of waar het op slaat ik kan er namelijk niks aan doen het gaaat om t volgende als ik aan het bidden ben dat sluiten mijn ogen zich heel onbewust en wordt ik heel erg raar maar ik wordt overdreven moe en val bij wijze van spreken om de grond en als ik klaar ben dan ben ik oppeens heel opgewekt whalla zelf heb ik er echt geen verklaring voor ik hoop dat iemand mij uit zou kunne leggen wat het betekend >? niemanddddddd :(

zubair
14-12-2003, 20:53
Dat is ganzieb(de duivel van het gebed). Blijkbaar zit jij nu in de denkfase van gehoorzaam zijn aan de regels van Allah en de regels van de profeet Mohamed vzmh of nog uitstellen tot een later tijdstip. Ganzieb ziet hier een manier om jou te demotiveren. Want op een gegeven moment voel je niets bij het bidden, het lijkt dan alsof je geen gevoel hebt. Het lijkt alsof je het gebed doet vanwege de handelingen en wat zal shaitan je dan influisteren "meisje hoe lang bid je nu al,is er ooit een dag geweest dat je je er goed bij voelde,waarom zou je het dan nog doen?" of hij zegt tegen je "meisje houd jezelf niet voor de gek, overdag loop je zonder hoofddoek buiten, je draagt strakke kleding en jij denkt dat Allah van jou het gebed accepteert" Dit zijn allemaal tactieken van de duivel om jou van de weg van de aanbidding af te houden. En hoe meer je meewerkt, hoe meer succes hij gaat hebben. Wat kan je doen, op het moment dat je merkt dat je ogen sluiten, kom bij bewustzijn en ga het gevecht aan met je nafs en met ginzieb. Zeg "ahoedoe bielahie miena ashaitantie araziem" en spuug drie keer licht over je linkerschouder. ahoedoe bielahie miena ashaitanie araziem betekent O Allah beschermt u mij tegen de vervloekte duivel. Op een gegeven moment als jij jezelf overwonnen hebt en je weet wat het gebed inhoudt en waarom je het doet en weet wat het betekent wat je allemaal moet zeggen in het gebed, dan ga je merken wat de schoonheid van het gebed inhoudt. Maar uiteraard wel alle gebeden op tijd te verrichten, ook het fajr gebed. "Het verschil tussen een moslim en een niet-moslim is het gebed"

zhino
15-12-2003, 00:09
Origineel gepost door zubair Dat is ganzieb(de duivel van het gebed). Blijkbaar zit jij nu in de denkfase van gehoorzaam zijn aan de regels van Allah en de regels van de profeet Mohamed vzmh of nog uitstellen tot een later tijdstip. Ganzieb ziet hier een manier om jou te demotiveren. Want op een gegeven moment voel je niets bij het bidden, het lijkt dan alsof je geen gevoel hebt. Het lijkt alsof je het gebed doet vanwege de handelingen en wat zal shaitan je dan influisteren "meisje hoe lang bid je nu al,is er ooit een dag geweest dat je je er goed bij voelde,waarom zou je het dan nog doen?" of hij zegt tegen je "meisje houd jezelf niet voor de gek, overdag loop je zonder hoofddoek buiten, je draagt strakke kleding en jij denkt dat Allah van jou het gebed accepteert" Dit zijn allemaal tactieken van de duivel om jou van de weg van de aanbidding af te houden. En hoe meer je meewerkt, hoe meer succes hij gaat hebben. Wat kan je doen, op het moment dat je merkt dat je ogen sluiten, kom bij bewustzijn en ga het gevecht aan met je nafs en met ginzieb. Zeg "ahoedoe bielahie miena ashaitantie araziem" en spuug drie keer licht over je linkerschouder. ahoedoe bielahie miena ashaitanie araziem betekent O Allah beschermt u mij tegen de vervloekte duivel. Op een gegeven moment als jij jezelf overwonnen hebt en je weet wat het gebed inhoudt en waarom je het doet en weet wat het betekent wat je allemaal moet zeggen in het gebed, dan ga je merken wat de schoonheid van het gebed inhoudt. Maar uiteraard wel alle gebeden op tijd te verrichten, ook het fajr gebed. "Het verschil tussen een moslim en een niet-moslim is het gebed" Heel erg bedankt voor je uitleg :)