Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Laten we een manier bedenken voor halalfinanciering van ondernemingen

Hediel
18-03-2008, 10:55

Salaam ou 3aleikoum, De titel zegt het al.

unclero
18-03-2008, 14:46
Verkoop aandelen. Ga vervolgens familie e.d. af met verkooppraatjes over dat ze op deze manier halal kunnen sparen enz. Beetje effectief doen en je hebt zo een half tonnetje wel binnen. Ik ben overigens te huur om presentaties voor families te geven om ze in te laten zien dat het niet alleen halal is, maar ook nog geld op levert ;).

Hediel
18-03-2008, 17:10
Da's op zich wel een goeie.:goedzo: Ik bedoelde zoiets maar dan landelijk of lokaal. Dus beter georganiseerd ipv dat iedereen zijn familie af gaat. Nog iemand?

tangawihagenees
19-03-2008, 17:23
www.bilaa-riba.nl

Hediel
19-03-2008, 17:59

Bilaa Riba is bekend, maar dat loopt nog niet volgens mij. Nu kunnen we gaan wachten of we kunnen zelf constructief aan de slag met het onderwerp en kijken of er ook andere mogelijkheden zijn. Wil er niemand investeren in een soort fonds ofzo?

tangawihagenees
19-03-2008, 19:22
Bilaa Riba is bekend, maar dat loopt nog niet volgens mij. Nu kunnen we gaan wachten of we kunnen zelf constructief aan de slag met het onderwerp en kijken of er ook andere mogelijkheden zijn. Wil er niemand investeren in een soort fonds ofzo? JAWEL HOOR HET LOOPT AL ALLEEN DE HYPOTHEEK NOG NIET VOOR DE REST WEL

Hediel
20-03-2008, 10:52
JAWEL HOOR HET LOOPT AL ALLEEN DE HYPOTHEEK NOG NIET VOOR DE REST WEL Op de site staat dat alleen halal beleggen nu mogelijk is. De rest nog niet, helaas. Kunnen we nu echt niets anders verzinnen als gemeenschap?

DMBC
20-03-2008, 11:57
Salam, Investeren in bedrijven is niet zo makkelijk. Zelf investeer ik in bedrijven op basis van winstpercentage. Niet veel hoor. Gewoon als beginner in die wereld. Daarnaast om het te stimuleren, investeer ik in mini ondernemingen. Deze worden via scholen aangeboden. Soms gaat het goed mis. Maar gelukkig leer ik er elke keer van. Ik ben bereid om het te bespreken met iedereen die interesse heeft. Wel moet het op een professionele manier zijn. Stuur me een PM als je het wilt bespreken.

Hediel
20-03-2008, 12:05
Kijk, dit vind ik nu een goed initiatief :goedzo: Kunnen we dit niet openbaar bespreken op het forum. Hoe ga je te werk, waar let je op etc. Kunnen we zoiets niet groter opzetten?

DMBC
20-03-2008, 12:23
Dat kan wel. Maar eerst wil ik het op papier zetten. Je hoort het nog van mij. Een tip. Zoals iedereen het weet, kun je investeren op basis van de aandelen. Maar meestal is het bij de allochtonen anders. Ze hebben meestal een eenmanszaak of een VOF. Daarom kun je beter op basis van winstpercentage investeren. WEL moet je opletten dat ze de cijfers niet manipuleren. Ik let in eerste instantie meer op de ondernemer dan op de onderneming. Simpelweg omdat de ondernemer de onderneming maakt, en niet andersom. Daarnaast zijn de omzetprognoses heel erg belangrijk. Niet zo zeer de cijfers, maar hoe realistisch is het geschreven. Soms zie ik ondernemers die zeggen; ik heb helemaal geen kosten, ik heb geen concurrenten. Dat klopt gewoon niet. Kosten heb je altijd, en concurrenten ook. Maar goed. Zoals ik al zei, ik kom er later op terug. Salaam,

Hediel
20-03-2008, 12:25
Ik wacht het verder af. Succes en nogmaals een mashaAllah initiatief. Andere mensen met een creatief idee?

DMBC
20-03-2008, 14:08
Tweede man op de lijst van de rijkste mensen ter wereld is Carlos Slim Helú. Hij is een Arabier uit Libanon. De tijden die alleen de Joden rijkste mensen waren is voorbij. Ga naar Midden-Oosten, England en US om te zien wat de arabieren en/of moslims hebben gedaan.

Hediel
20-03-2008, 14:20
Tweede man op de lijst van de rijkste mensen ter wereld is Carlos Slim HelĂș. Hij is een Arabier uit Libanon. De tijden die alleen de Joden rijkste mensen waren is voorbij. Ga naar Midden-Oosten, England en US om te zien wat de arabieren en/of moslims hebben gedaan. :goedzo: