Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : laiserbehandeling haram????????

ghabiba82
09-12-2003, 14:03

Ik ben van plan om dit in de toekomst te gaan doen het kost aardig dus even sparen. Laiserbehandeling voor je benen want ik word daar namelijk een beetje moe van en die epileer toestand kost traantjes omdat het zo pijn doet, ben er wel aan gewend. Maar is het Haram?????? Kusjes

ghabiba82
09-12-2003, 14:07
niemand??????

Le-Sud
09-12-2003, 14:59
epileren van wenkbrauwen is sowieso niet toegestaan :) k ben benieuwd over dat andere iemand nog..?

ChOcOtOfFfF
09-12-2003, 16:11
ik heb geen idee, misschien kun je het aan de imam vragen Insha Allah groetjes Sou

zeg_het_maar
09-12-2003, 18:59

Als je hard behaard bent op je rug, buik, en dit stoort je man omdat het je onaantrekkelijk maakt voor hem dan is het toegestaan volgens de 'ulama van qaislam.com om het te verwijderen. Maar of dit mag via een laserbehandeling...daar heb ik nog niets over gelezen. En Allah weet het beste. Maar neem dit niet aan als officieel, lees de fatwa op de site zelf die betrouwbaar is en neem dan je besluit.

imzouren21
09-12-2003, 20:01
mijn mening

zeg_het_maar
09-12-2003, 21:37
Origineel gepost door imzouren21 meid als je geld genoeg hebt geef dat geld waar je mee je behandeling wilt doen aan een kind in Palestina, die kan daar de rest van zijn leven van eten. Sorry maar ik vind de discussie's steeds belagelijker worden, er zijn mensen die dood gaan van de honger, en je hebt mensen die zich druk maken over een paar haartjes die ze op hun lijf hebben zitten. Geen woorden voor schandalig wist je dat er mannen zijn die hun vrouwen vragen om dat te verwijderen?? omdat ze het niet aantrekkelijk vinden?? meestal heeft de vrouw zelf er geen last van maar doet ze dat om af te komen van de gezaag van haar man! dus beoordeel zusters niet zo snel en houd zakaat en lichamelijke persoonlijkheid apart aub.

Screech_Bep
09-12-2003, 23:15
Vind je het niet zonde van je geld? Als je borsthaar had ofzo, oke! Maar je benen............denk eens na. Geef dat geld tenminste aan een goed doel. Uiterlijk is slechts op deze wereld...

zeg_het_maar
09-12-2003, 23:27
Origineel gepost door Screech_Bep Vind je het niet zonde van je geld? Als je borsthaar had ofzo, oke! Maar je benen............denk eens na. Geef dat geld tenminste aan een goed doel. Uiterlijk is slechts op deze wereld... wil jij een vrouw met behaarde benen? je zou haar dus niet zeggen, weg ermee?? ahja, want met geld voor een scheerapparaat of scheermesje kan ze ook weggeven aan een goed doel. dan maar zwijgen over de kosten van parfum, mooie kleding, etc.

Screech_Bep
09-12-2003, 23:30
Nee ik wil geen vrouw met behaarde benen, gewoon harsen! Denk je echt dat ik dan 12000 euro aan laserpraktijken ga uitgeven? Het probleem met jullie is, dan jullie denken eeuwig rond te lopen op deze wereld.

Najib26
10-12-2003, 00:55
Origineel gepost door ghabiba82 Ik ben van plan om dit in de toekomst te gaan doen het kost aardig dus even sparen. Laiserbehandeling voor je benen want ik word daar namelijk een beetje moe van en die epileer toestand kost traantjes omdat het zo pijn doet, ben er wel aan gewend. Maar is het Haram?????? Kusjes Als het maar niet om je wenkbrauwen gaat. Het andere lichamshaar mag verwijderd worden. Dan maakt het niet zoveel uit of je het laat harsen of laseren. Allah weet het beste,

zeg_het_maar
10-12-2003, 01:15
Origineel gepost door Screech_Bep Nee ik wil geen vrouw met behaarde benen, gewoon harsen! Denk je echt dat ik dan 12000 euro aan laserpraktijken ga uitgeven? Het probleem met jullie is, dan jullie denken eeuwig rond te lopen op deze wereld. TaqiAllah. Je kent me niet en ik ken jou niet. Jou Probleem Nu Is, Is dat je niet Weet dat Allah swt de Alhorende, de Alwetende Weet wat Jij tegen je Medezusters Zegt!!

Sellsa18
10-12-2003, 12:21
natuurlijk is dat haram want dan kun je net zo goed een facelift enz allemaal doen.

Najib26
10-12-2003, 12:44
Origineel gepost door Sellsa18 natuurlijk is dat haram want dan kun je net zo goed een facelift enz allemaal doen. Niet zomaar haram zeggen zonder enige kennis! Een facelift is het veranderen van je vlees, van je lichaam. Een laserbehandeling haalt alleen haar weg. En dat is zelfs aangeraden om te doen, soenna (alleen wenkbrauwen niet).

Najib26
10-12-2003, 12:45

Is het toegestaan voor een vrouw om een laserbehandeling te ondergaan als zij erg behaard is? Vraag: Salam oe3alaikoem! Ik wil graag weten of het toegestaan is om een laserbehandeling aan te gaan als je zeer behaard bent.Dan heb ik het dus over overbeharing op de bil rug en bovenbenen, waardoor je eigenlijk op een man gaat lijken. Ik wil dit overwegen, maar alleen als het toegestaan is in de islam! Daarom stel ik het heel erg op prijs al U mij hierover juist kan inlichten. bvd Antwoord: In de naam van Allah de Bamrhartige de Genadevolle Beste zuster in de islam, Sheikh Mohammed Ibn 'Oteymien heeft zo'n zelfde vraag beantwoord door te zeggen: "Wat betreft het haar die niet op gewone plekken groeit bij de vrouw, zoals snorharen, of haren op de wangen, is het toegestaan om het weg te halen omdat het verschilt van de natuurlijke aanleg van de vrouw. (Fataawa al-Mar-ah al-Moesliemah; 2/536-537). Aan het fatwa comité van Saudi Arabië werd de vraag gesteld of het toegestaan is voor de vrouw om haren die op haar gezicht groeien te verwijderen. Het antwoord was dat het voor de vrouw toegestaan is om de snorharen weg te halen als deze te veel zijn. Dit geldt ook voor de haren op de dijbenen, benen en schouders. Dit behoort namelijk niet tot het verbod van de boodschapper van Allah dat inhoud dat de vrouw haar wenkbrauwen niet mag epileren. (Abdul-Aziz Ibn Baaz, Abder-razzaaq 'afifi, Abdoellah Ibn Ghadyaan en Abdoellah Ibn Qa'oed. - Fataawa al-ladjnah ad-daa-iemah; 5/194-195). Als laserbehandeling niet schadelijk is voor de gezondheid dan is er in shaa Allah daar niets mis mee, er zijn ook andere soorten behandelingen waarbij de vrouw meer vrouwelijke hormonen toegediend krijgt zodat de haargroei op haar lichaam vermindert. En Allah weet het beste Cyber-imam Het team van al-Islaam.com