Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Heb jij je grootste angst overwonnen?

Pagina's : [1] 2 3

Sweety_1979
09-12-2003, 12:28

Faalangst, verlatingsangst, bindingsangst, straatvrees, claustrofobie. Angsten waar iedereen mee te maken kan krijgen en die niet makkelijk te overwinnen zijn. Ben benieuwd... :) :zwaai:

ka0utar25
09-12-2003, 12:38
Origineel gepost door Sweety_1979 Faalangst, verlatingsangst, bindingsangst, straatvrees, claustrofobie. Angsten waar iedereen mee te maken kan krijgen en die niet makkelijk te overwinnen zijn. Ben benieuwd... :) :zwaai: Ik heb 1 angst en die heb ik nog niet overwonnen. De laatste tijd gaat het wel veel beter en ik hoop deze angst inshaallah snel de baas te kunne zijn

ChOcOtOfFfF
09-12-2003, 16:00
ik heb muizenangst :( sterkte girlies Sou :zwaai:

Sweety_1979
09-12-2003, 20:44
Origineel gepost door ka0utar25 Ik heb 1 angst en die heb ik nog niet overwonnen. De laatste tijd gaat het wel veel beter en ik hoop deze angst inshaallah snel de baas te kunne zijn Ik hoop dat je je angst gaat overwinnen.... :)

Sweety_1979
09-12-2003, 20:49

Origineel gepost door ChOcOtOfFfF ik heb muizenangst :( sterkte girlies Sou :zwaai: Hahaha... :D Heb spinnen-angst Muizenangst Alle dierenangst...behalve vissen :D .... :(

Sweety_1979
09-12-2003, 20:50
Weet je wat vaak voorkomt? Dat mensen hun angsten verstoppen, zodat ze ze niet meer voelen, dat is de meest voorkomende manier van omgaan met angsten. Zo zijn ze er nog steeds en voel je ze nog steeds alleen ben je de hele dag bezig jezelf af te leiden hiervan.

Bentennas
09-12-2003, 21:15
Angst???? Weet je eerlijk gezegd ben ik af en toe wel bang voor de dood...ik weet dat het helemaal niet hoeft en als je als moslim zijnde juist elke dag aan de dood moet denken...maar ik heb het gewoon in me zitten.... ik weet nog toen we klein waren gingen we mijn broertjes en zussen om mijn moedre heen zitten en zij vertelde ons dan allerlei verhaaltjes over ons geloof wat er allemaal gaat gebeuren als we dood zijn ik was altijd bang en wou niet verder luisteren...ik merk wel dat ik er veel sterker in ben geworden maar af en toe ben ik nog wel een beetje bang voor de dood...ik hoop dat ik mijn angst snel zal overwinnen inscha ALLAH BESLAMMA

maghrebgirl20
10-12-2003, 00:53
claustofobie heb ik misschien wel, als het echt te krap wordt en het duurt te lang word ik gek. ik weet ook niet hoe ik er vanaf moet komen. k heb er bijna nooit last van omdat ik nooit ergens zit opgesloten of in een hele kleine ruimte zit

Sweety_1979
10-12-2003, 12:35
Origineel gepost door Bentennas Angst???? Weet je eerlijk gezegd ben ik af en toe wel bang voor de dood...ik weet dat het helemaal niet hoeft en als je als moslim zijnde juist elke dag aan de dood moet denken...maar ik heb het gewoon in me zitten.... ik weet nog toen we klein waren gingen we mijn broertjes en zussen om mijn moedre heen zitten en zij vertelde ons dan allerlei verhaaltjes over ons geloof wat er allemaal gaat gebeuren als we dood zijn ik was altijd bang en wou niet verder luisteren...ik merk wel dat ik er veel sterker in ben geworden maar af en toe ben ik nog wel een beetje bang voor de dood...ik hoop dat ik mijn angst snel zal overwinnen inscha ALLAH BESLAMMA Dat heb ik ook wel.... Dood is een woord dat wij hebben gegeven aan de overgang die ons naar onze thuishaven brengt. Toch is het voor vele mensen iets engs om over na te denken. Maar de plaats als de manier waarop iemand sterft. Na de dood gaat de ziel naar een tussenwereld waar ze wacht. Dan komt het grote oordeel dat de beloning of straf van het lichaam en de ziel zal bepalen. Iedereen zal krijgen wat hij of zij verdient. Het kan pijn of angst zijn of een voorsmaak van het eeuwige leven. Op een dag zal de aarde vergaan...al weet je dat de dood niet het einde is kan het je toch beangstigen. :( :zwaai:

Sweety_1979
10-12-2003, 12:52
Origineel gepost door maghrebgirl20 claustofobie heb ik misschien wel, als het echt te krap wordt en het duurt te lang word ik gek. ik weet ook niet hoe ik er vanaf moet komen. k heb er bijna nooit last van omdat ik nooit ergens zit opgesloten of in een hele kleine ruimte zit :( maar als je bijvoorbeeld bang bent voor pleinen of juist gesloten ruimten (claustrofobie), dan kan dat je alledaagse gang van zaken ernstig belemmeren. Het is heel belangrijk hulp te zoeken...omdat angststoornissen goed te behandelen zijn. :zwaai:

maghrebgirl20
10-12-2003, 14:45
Origineel gepost door Sweety_1979 :( maar als je bijvoorbeeld bang bent voor pleinen of juist gesloten ruimten (claustrofobie), dan kan dat je alledaagse gang van zaken ernstig belemmeren. Het is heel belangrijk hulp te zoeken...omdat angststoornissen goed te behandelen zijn. :zwaai: zo erg heb ik het niet gelukkig, maar bedankt voor advies...... lief :zwaai:

Lampjuh
10-12-2003, 23:01
Ik had vroeger muizenangst: nu weer helemaal niet Ik had ook vertrekangst: Ik werd heel bang dat ik verlaten werd door een speciale persoon Ook doodangst had ik een tijdje ik kon niet slapen en kon ook niet alleen zijn het was zo erg dat ik er gek van werd Ik heb nu slangenangst en soms faalangst. Een tijdje had ik elke nacht gedurende een week ongeveer nachtmerries over slangen of ik werd achterna gevolgd door een slang of wat anders. Ik durfde toen ook niet meer te slapen Een faalangst heb ik nog wel eens en dat komt doordat ik naar perfectie streef bij alles wat ik doe. Of het beste of helemaal nix Ja het klinkt vaag maar zo ben ik eenmaal. Gelukkig wordt het de laatste tijd veel minder en accepteer ik wat er is

xxxjes
11-12-2003, 17:19
Die heb ik eigenlijk niet. Vroeger was ik erg bang voor spinnen! Maar dat is nu (gelukkig) over! Poeh, wat was ik bang zeg! :zwaai:

Sweety_1979
12-12-2003, 16:32
Origineel gepost door Lampjuh Ik had vroeger muizenangst: nu weer helemaal niet Ik had ook vertrekangst: Ik werd heel bang dat ik verlaten werd door een speciale persoon Ook doodangst had ik een tijdje ik kon niet slapen en kon ook niet alleen zijn het was zo erg dat ik er gek van werd Ik heb nu slangenangst en soms faalangst. Een tijdje had ik elke nacht gedurende een week ongeveer nachtmerries over slangen of ik werd achterna gevolgd door een slang of wat anders. Ik durfde toen ook niet meer te slapen Een faalangst heb ik nog wel eens en dat komt doordat ik naar perfectie streef bij alles wat ik doe. Of het beste of helemaal nix Ja het klinkt vaag maar zo ben ik eenmaal. Gelukkig wordt het de laatste tijd veel minder en accepteer ik wat er is Angst is een reactie van ons lichaam op een dreigend gevaar. Bij gevaar heb je twee keuzemogelijkheden: aanvallen of vluchten...:( Wat je doet, hangt af van de kans die je denkt te hebben op winnen of verliezen. Angst kan verlammend werken, maar kan ook stimuleren. Daarom ook zal je in de ene situatie wel, in de andere niet angstig reageren. :) Maar slangenangst heeft iedereen denk ik.... :( Een slang symboliseerd iemands grootste vijand. Als je dat vaak droomt. Lieve zuster probeer veel Koran te lezen en op tijd te bidden.(Als je moslima bent) Moge Allah je goed beschermen. :Iluvu: :zwaai:

Sweety_1979
12-12-2003, 16:33

Origineel gepost door jamal_437 Angststoornissen zijn onder te verdelen in een aantal groepen. Gegeneraliseerde angststoornis Iemand met een gegeneraliseerde angststoornis verkeert in constante angst. De angstreactie is eigenlijk niet reƫel, al kan iemand die aan een gegeneraliseerde angststoornis dat onderscheid vaak niet zelf maken. Bij een gegeneraliseerde angststoornis maak je je overmatig bezorgt over alledaagse dingen. Een gegeneraliseerde angststoornis wordt daarom ook wel Overmatige Bezorgdheid genoemd. Mensen met overmatige bezorgdheid kunnen het gepieker en getob niet stoppen en hebben voortdurend het gevoel van dreigend onheil. Je kan de buitensporige angst moeilijk in de hand houden, waardoor het normale leven ernstig wordt belemmerd. Een gegeneraliseerde angststoornis uit zich vaak ook lichamelijk: je voelt je rusteloos, je hebt moeite om met concentreren, je bent snel moe, je spieren staan meer onder spanning en je kan last hebben van slaapproblemen. Ook klachten als hartkloppingen, transpireren, ademnood, misselijkheid en duizeligheid komen voor. Als je wilt, kom je iedereen en van alles tegen, wat jou weer kan helpen om van deze angst af te komen. Heb vertrouwen in jezelf en leef en geniet zoveel mogelijk van het leven. Ervaar wat je kan en weet dat je leven niet eindigt na de dood, maar juist met meer wijsheid doorgaat. :zwaai: :) :zwaai:

Pagina's : [1] 2 3