Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik heb een (geschreven) boete thuis gekregen maar...

Pagina's : [1] 2

Mister_Riffi
14-03-2008, 15:01

Ik kreeg een paar weken terug een boete voor telefoneren achter het stuur maar nu zie ik dat mijn achternaam verkeerd is geschreven, ook reed ik niet in mijn eigen auto maar die van het bedrijf nou vraag ik dus hoe kan ik op de beste manier bezwaar maken

rifia117
14-03-2008, 15:08
Maar was jij het wel..? En staat er in die brief jou kenteken of die van het bedrijfsauto..?

Anti-Flirt
14-03-2008, 15:16
je moet van je bedrijf of lease maatschappij een brief krijgen dat jij het recht heb gekregen om bezwaar te maken tegen de boete en verder is een tikfout van je achternaam geen grond om een boete ongegrond te laten verklaren als dat de grond is waarop jij bezwaar wilt maken:hihi: vergeet niet dat je binnen 6 weken bezwaar moet maken nou ik zou zeggen succes

Mister_Riffi
14-03-2008, 15:17
Maar was jij het wel..? En staat er in die brief jou kenteken of die van het bedrijfsauto..? Jaaa ik was het en ik kreeg de boete, maar achteraf blijkt dus dat mijnachternaam verkeerd is geschreven in het proces verbaal, dus ik kan bezwaar maken door te zeggen dat is mijn achternaam niet, tenminste dat denk ik zij naaien ons toch ook altijd op de kleine foutjes

d0ria
14-03-2008, 15:21

Jaaa ik was het en ik kreeg de boete, maar achteraf blijkt dus dat mijnachternaam verkeerd is geschreven in het proces verbaal, dus ik kan bezwaar maken door te zeggen dat is mijn achternaam niet, tenminste dat denk ik zij naaien ons toch ook altijd op de kleine foutjes Hahahahahahahaha :hihi:

rifia117
14-03-2008, 15:25
Jaaa ik was het en ik kreeg de boete, maar achteraf blijkt dus dat mijnachternaam verkeerd is geschreven in het proces verbaal, dus ik kan bezwaar maken door te zeggen dat is mijn achternaam niet, tenminste dat denk ik zij naaien ons toch ook altijd op de kleine foutjes Nee, je was het bij deze wel dus je kan geen bezwaar maken.. Misschien was het gewoon een foutje..

Papa_prinses
14-03-2008, 15:41
Je kan geen bezwaar maken omdat je achternaam verkeerd is geschreven!

d0ria
14-03-2008, 15:44
Je kan geen bezwaar maken omdat je achternaam verkeerd is geschreven! Hahahahahahahahahaha Yeh Awaye3er :hihi: Eigenwijsheid zit egt in jullie bloed en genen

Faicell
14-03-2008, 16:07
Je kan altijd bezwaar maken mensen, ongeacht hoe of wat.. Zelfs als je geen goede reden hebt kan dat. Of je eventuele eisen ingewilligd worden is een verhaal apart. Een goed advies die ik je kan geven, zorg dat je met allemaal verschillende wetsverwijzingen aankomt (vraag dus iemand die recht heeft gehad om hulp). Vaak zijn de mensen die die bezwaarschriften behandelen niet meer dan produktie medewerkers. Zij pakken dus een stapel bezwaarschriften waar ze aan beginnen, als ze een lastige (dus eentje met allemaal wetswijzigingen hebben) bezwaarschrift hebben leggen ze die vaak onderaan de stapel. Aan het einde van de dag leggen ze deze vaak weer terug. Als je even geluk hebt (en dat heb je best vaak) duurt het langer dan 6 weken (wettelijke verplichting), in dat geval is het automatisch ingewilligd omdat de tegenpartij niet tijdig heeft gereageerd.

rifia117
14-03-2008, 16:09
Je kan altijd bezwaar maken mensen, ongeacht hoe of wat.. Zelfs als je geen goede reden hebt kan dat. Of je eventuele eisen ingewilligd worden is een verhaal apart. Een goed advies die ik je kan geven, zorg dat je met allemaal verschillende wetsverwijzingen aankomt (vraag dus iemand die recht heeft gehad om hulp). Vaak zijn de mensen die die bezwaarschriften behandelen niet meer dan produktie medewerkers. Zij pakken dus een stapel bezwaarschriften waar ze aan beginnen, als ze een lastige (dus eentje met allemaal wetswijzigingen hebben) bezwaarschrift hebben leggen ze die vaak onderaan de stapel. Aan het einde van de dag leggen ze deze vaak weer terug. Als je even geluk hebt (en dat heb je best vaak) duurt het langer dan 6 weken (wettelijke verplichting), in dat geval is het automatisch ingewilligd omdat de tegenpartij niet tijdig heeft gereageerd. Ja je hebt wel gelijk.. Maar in zo'nsituatie niet.. Hij zegt zelf dat hij het was..

mogo
14-03-2008, 16:19
je kan bezwaar maken binne 6 weken uiterlijk. maar denk niet dat je hier kans hebt :hihi: omdat je achternaam verkeerd gespeld is. je kenteken hebben ze ook nog he niet vergeten.

LangeSoussia
14-03-2008, 16:31
Je kan altijd bezwaar maken mensen, ongeacht hoe of wat.. Zelfs als je geen goede reden hebt kan dat. Of je eventuele eisen ingewilligd worden is een verhaal apart. Een goed advies die ik je kan geven, zorg dat je met allemaal verschillende wetsverwijzingen aankomt (vraag dus iemand die recht heeft gehad om hulp). Vaak zijn de mensen die die bezwaarschriften behandelen niet meer dan produktie medewerkers. Zij pakken dus een stapel bezwaarschriften waar ze aan beginnen, als ze een lastige (dus eentje met allemaal wetswijzigingen hebben) bezwaarschrift hebben leggen ze die vaak onderaan de stapel. Aan het einde van de dag leggen ze deze vaak weer terug. Als je even geluk hebt (en dat heb je best vaak) duurt het langer dan 6 weken (wettelijke verplichting), in dat geval is het automatisch ingewilligd omdat de tegenpartij niet tijdig heeft gereageerd. Hey jongeman, Het klopt niet helemaal wat je zegt. Als de instantie niet binnen die 6 weken reageert, kan hij of een klacht indienen of zich beroepen op een fictieve weigering. Vervolgens kan hij dan beroep instellen bij de rechtbank. Maar het betekent zeker niet dat automatisch zijn bezwaar gegrond zal worden verklaard;)

Lynn
14-03-2008, 16:33
Heb ik ook mee gemaakt. na de zomer kreeg ik een boete op mijn naam van 130 euro. Ik had zogenaamd in amsterdaam door rood gereden. First of all, ik ben meerderjarig maar heb geen rijbewijs. Auto is van mn vader. Maar wij waren met zn allen inclusief auto in marokko. De eerste keer heb ik een bezwaar schrift gestuurd met een koppie van de douane boottickets etc etc. na een maand of 2 kreeg ik een reactie dat mn bewijs ongegrond is. Toen ben ik zelf nogmaals een brief gestuurd naar de kantonrechter. Ik heb alle het bewijs naar de rechtbank gestuurd. Ze hadden na een maand ander half een reactie gestuurd dat het bewijs niet klopte. Dus heb ik een rechtzaak aangevraagd. Daarin heb ik de videobeelden laten zien waaronze auto op staat en het originele douane document. Toen hebben ze mij gelijk gegeven :moe: Mijn kosten waren 200 euro boete heb ik dus wel moette betalen :moe: 130 In ieder geval ik krijg dus 330 euro terug van hun. ze zouden het binnen een maand storten en nog steeds niet gebeurt :moe: :moe: erger me enorm. wij moeten optijd betalen en zij dus niet !!!!!!!!!!! volgende week een afspraak met mn advocate

Papa_prinses
14-03-2008, 18:35
Hahahahahahahahahaha Yeh Awaye3er :hihi: Eigenwijsheid zit egt in jullie bloed en genen :hihi: ja duh

Faicell
14-03-2008, 19:16

Ja je hebt wel gelijk.. Maar in zo'nsituatie niet.. Hij zegt zelf dat hij het was.. Ik heb gelijk jij niet. Het is niet relevant of hij dan wel of niet de persoon was aan wie de boete werd uitgeschreven. Feit blijft dat de tegenpartij (indien het een overheids-orgaan betreft) verplicht binnen 6 weken moet reageren zo niet vervalt de boete altijd!!

Pagina's : [1] 2