Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nog zo'n kansarme Rotterdammer

grendel
08-12-2003, 10:07

Rotterdamse gekozen tot beste zangeres van Afrika Uitgegeven: 7 december 2003 14:52 Laatst gewijzigd: 7 december 2003 14:54 ROTTERDAM/JOHANNESBURG - De Rotterdamse zangeres van Kaapverdische afkomst Suzanna Lubrano is uitgeroepen tot beste zangeres van Afrika. Lubrano's manager René Romer heeft dit zondag bekendgemaakt. De Rotterdamse kreeg de prijs zaterdagavond in de Zuid-Afrikaanse stad Johannesburg, waar de Kora All African Music Awards werden uitgereikt. Deze pan-Afrikaanse muziekprijzen zijn de tegenhanger van de Amerikaanse Grammy Awards. Suzanna Lubrano (28) won begin van de avond eerst de prijs voor Beste West-Afrikaanse zangeres. Later op de avond, na een systeem waarbij tv-kijkers hun stem mochten uitbrengen, kwam daar de prijs van beste Afrikaanse zangeres bij. De uitreiking van de Kora Awards was rechtstreeks te zien in 76 landen, niet alleen in Afrika, maar ook in Europa, de VS en het Caraïbisch gebied. De organisatie schat dat er 625 miljoen mensen naar hebben gekeken. De kijkers konden telefonisch op hun favoriete artiest stemmen. Overdonderd ”Ik hou van jullie”, riep een totaal verraste en stralende Suzanna Lubrano haar publiek toe in het Convention Center in Johannesburg, toen zij voor de prestigieuze benoeming het podium betrad te midden van haar fans die er een vreugdedans uitvoerden. ”Ik ben nog steeds een beetje overdonderd”, liet Suzanna weten. “Want ik was genomineerd voor onder meer de West-Afrikaanse Kora Prijs. Maar dat ik nu ook ben uitgeroepen tot de beste zangeres van Afrika, dat is wel even wennen hoor”. Volgens Romer is de prijs voor Lubrano “een ongekend succes voor de Kaapverdische muziek en een erkenning voor de omvangrijke Kaapverdische muziekscene in Rotterdam. Suzanna is natuurlijk al behoorlijk populair in vooral Portugees-Afrika. Maar dit! Het is echt overweldigend”, aldus Romer. ‘Mijn dromen’ De Rotterdamse zong in Johannesburg het lied 'Nha Sonho', dat 'mijn dromen' betekent. Ze heeft tot nu toe drie albums uitgebracht. Eind augustus trad ze samen met Julio Iglesias op tijdens de viering van de 61e verjaardag van de president van Angola. Lubrano was voor de Kora Awards in drie categorieën genomineerd: Beste Artiest West-Afrika, Beste Afrikaanse Arrangement en Beste Afrikaanse Video. Maandagmiddag keert de zangeres in Rotterdam terug. http://artists.cvmusicworld.com/bios/S/images/suzanna.jpg http://nu.nl/news.jsp?n=242754&c=25 www.sargasso.nl :D

arabchrstn
08-12-2003, 10:12
Nu een Rotterdamse, vroeger een allochtoon...

grendel
08-12-2003, 10:19
Origineel gepost door arabchrstn Nu een Rotterdamse, vroeger een allochtoon... Haha....scherp :D

Jupiter
08-12-2003, 10:19
Origineel gepost door arabchrstn Nu een Rotterdamse, vroeger een allochtoon... Het wachten is op een duet met de Marokkaanse Frans Bauer... :D

grendel
08-12-2003, 10:21

Origineel gepost door Jupiter Het wachten is op een duet met de Marokkaanse Frans Bauer... :D Nee, die moet nog even goed oefenen :D Ik zat meer te denken aan een duet met Khaled :D

Jupiter
08-12-2003, 10:34
Origineel gepost door grendel Nee, die moet nog even goed oefenen :D Ik zat meer te denken aan een duet met Khaled :D Is ook goed, en dan mag de Marokkaanse Frans Bauer voor de broodjes zorgen

klonbyz
08-12-2003, 10:38
Nu is het een Rotterdamse,had ze iets crimineels gedaan dan was ze een Kaapverdische geweest.

Erwin
08-12-2003, 11:12
Origineel gepost door klonbyz Nu is het een Rotterdamse,had ze iets crimineels gedaan dan was ze een Kaapverdische geweest. Niets menselijks is Rotterdammers / Nederlanders vreemd. Jij asocieert je toch ook liever met mensen die op een positieve manier het nieuws halen?