Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat vinden jullie van Huwelijksadvertenties en Huwelijksbureaus ???

camjo
06-09-2002, 20:26

Salaam Allemaal.. Wat vinden jullie hiervan..En zou het mogen van de Islam.. stem hierover..

camjo
06-09-2002, 20:42
Origineel gepost door FarD Ik zou het niet doen, of het mag/kan is mij een raadsel.. Je kunt er veel redenen om 'tegen' te zijn voor verzinnen (vanwege islam) maar ook voor... Maar is dit niet een goede alternatief (tweede oplossing) voor mensen die weinig tijd hebben om een degelijke relatie te beginnen met einddoel te trouwen..

camjo
06-09-2002, 20:52
Beknopte Historiek van Huwelijksbemiddeling 1 In het oude India met zijn Kaste-systeem en Brahmanisme werden huwelijken, zeker voor de hogere klassen, doorgaans bemiddeld door de Brahman, die uitkeek naar kandidaten in dezelfde Kaste en verder rekening hield met enige verenigbaarheid van karakters aan de hand van astrologische analyses. In het Europa van de Middeleeuwen was het huwelijk vaak meer een kwestie van politiek dan de Idee van de Romantische Liefde, die maar voor het hogere belang diende opgeofferd te worden (...of wel later zou komen). Diplomaten bedongen huwelijken tussen partijen met het oog op machts- en gebiedsuitbreiding. In de florerende steden doken huwelijksmakelaars op die aanboden te zorgen voor een waardige en gegadigde huwelijkspartner voor de steeds rijker wordende handelaars. Ook op het platteland had ieder dorp wel zijn vertrouwenspersoon, dokter of pastoor, die voor ongehuwden "een goede partij" moest uitkiezen of de interesse voor iemand onder de aandacht moest brengen. Huwelijksbemiddeling is dus zo oud als de straat en was zelfs te beschouwen als een erezaak voor diegene die ze beoefende. bron: internet

camjo
06-09-2002, 21:00
Kunnen jullie alstublieft ook bij vertellen waarom..iedereen is vrij om een mening te hebben.. Wat zijn de grootste Nadelen aan zo'n advertentie of bureau.. Is het alleen omdat onze traditie het niet kent..dat het slecht is.. Is koppelen niet een beetje hetzelfde..alleen moet je niet naar zo'n bureau maar naar vrienden.

tonk
06-09-2002, 21:09

Een vriend van mij heeft ooit eens een contactadvertentie geplaatst in de Volkskrant. Dat was aan de ene kant heel leuk: - opstellen van de advertentie (zo kort mogelijk (goedkoper), maar toch zo dat mensen denken 'he die lijkt me leuk!') - de brieven lezen! Dat was nog leuker! Maar aan de andere kant heeft ie er geen vriend aan overgehouden. Het kan best werken zo'n advertentie. Als je weinig tijd hebt om een mogelijke partner te ontmoeten, bijvoorbeeld. Maar het lijkt mij zo gekunsteld. Je spreekt dan wat af met als doel te bepalen of je elkaar wel leuk vindt. Ik zou acuut dichtklappen. Ik ben meer van het type 'we kennen elkaar nu al een jaar of 5 en ik zie nu pas dat jij eigenlijk wel errug leuk bent.'

camjo
06-09-2002, 21:13
Origineel gepost door karima_lal Een vriend van mij heeft ooit eens een contactadvertentie geplaatst in de Volkskrant. Dat was aan de ene kant heel leuk: - opstellen van de advertentie (zo kort mogelijk (goedkoper), maar toch zo dat mensen denken 'he die lijkt me leuk!') - de brieven lezen! Dat was nog leuker! Maar aan de andere kant heeft ie er geen vriend aan overgehouden. Het kan best werken zo'n advertentie. Als je weinig tijd hebt om een mogelijke partner te ontmoeten, bijvoorbeeld. Maar het lijkt mij zo gekunsteld. Je spreekt dan wat af met als doel te bepalen of je elkaar wel leuk vindt. Ik zou acuut dichtklappen. Ik ben meer van het type 'we kennen elkaar nu al een jaar of 5 en ik zie nu pas dat jij eigenlijk wel errug leuk bent.' Karima..ik kan me voorstellen dat het niet natuurlijk is..of overkomt..maar mag/kun je het uitsluiten als andere meer natuurlijke kanalen opgedroogd zijn.

tonk
06-09-2002, 21:42
Origineel gepost door Mohammed Justice Karima..ik kan me voorstellen dat het niet natuurlijk is..of overkomt..maar mag/kun je het uitsluiten als andere meer natuurlijke kanalen opgedroogd zijn. Van mij mag het zeker! Als je via de 'natuurlijke' paden niemand tegenkomt, waarom niet. Het heeft ook wel iets heel praktisch. Jij bent op zoek en omschrijft jezelf en wat je van de ander verwacht. Iemand anders (die dus kennelijk ook op zoek is) reageert en met een beetje geluk reageren er alleen mensen die min of meer vallen onder wat jij zoekt. (Viel trouwens bij die vriend van mij nogal tegen.) Geen gedoe met contact zoeken en dan blijkt vervolgens dat zij al is getrouwd of dat zij bij voorkeur elke avond soaps op tv kijkt, terwijl jij daarvan gruwelt. Ik las trouwens ergens (lekker vaag) dat contactadvertenties in een krant als Trouw vooral worden gemaakt en gelezen door hoog opgeleiden succesvolle mensen: die zijn dan zo succesvol in carriere maken, dat het succes in de liefde er bij in geschoten is.

camjo
06-09-2002, 22:56
Ik las trouwens ergens (lekker vaag) dat contactadvertenties in een krant als Trouw vooral worden gemaakt en gelezen door hoog opgeleiden succesvolle mensen: die zijn dan zo succesvol in carriere maken, dat het succes in de liefde er bij in geschoten is. Karima..dat is niet verwonderlijk denk ik..het leven van een mens is één grote weegschaal van de leeftijd..en honderden kleine weegschalen voor alle andere aspecten van het mens zijn..van emoties tot handelingen.. Deze weegschalen hun ideale positie is het evenwicht..en als men deze evenwicht niet bij de overgrote meerderheid van de weegschalen terugvindt..dan heeft men een of ander probleem.. Euhhh..heb ik het nu ingewikkeld of simpeler uitgelegd :(