Bekijk originele versie : Trouwen met wie je wil?? Help me...
Ik wil eens naar jullie vragen over een probleempje
Kijk ik ben een arabisch meisje en heb sindskort een vriend
Maar mijn vriend is een berber en ben gelukkig met hem.
Op dit moment zijn we nog niet van plan om te trouwen maar dat komen
maar nu is mijn probleem is dat mijn moeder niet wil dat ik ooit met een berber trouw. Waarom weet ik niet het zit gewoon in haar.
Vandaag had ik een discussie met haar over dat, ze weet niet dat ik een vriend heb maar we hadden het over trouwen. Ik zeg haar je wil niet dat ik met een berber trouw maar met een Egyptenaar,Syrier,Irakees,Iranees,Turk,... dat mag allemaal wel van haar als het maar een moslim is maar de berbers staan het dichts bij ons en dat mag niet....
X_Berberina_X
07-12-2003, 20:11
Heeft ze je ook opgevoed met het idee om niet met berbers om te gaan of hun manieren over te nemen???
Ze heeft een hekel aan berbers.. :( :kwaad: :(
sousiagirl21
07-12-2003, 20:11
ik heb persies het zelfde probleem ik ben sousia ik mag met elke moslim trouwen maar niet met een riffie.
mijn vader haat ze ik weet niet waarom.
maar mijn vriend is ook riffie.
en ik wil hem nooit meer kwijt en hij mij ook niet.
dus mijn ouders moeten het maar accepteren.
Ik ben ook half soussia en half casawia
En mn moeder heeft niet zo veel problemen dat ik met riffa omga meisjes dan alle dan denk ik
Wat vele vriendinnen van me zien berbers en mijn beste vriendin ook en mn moeder kent haar moeder ook maar ja jongens zijn anders
Ik wil ook echt verder met deze jongen maar ik moet het mn ma nog duidelijk maken dat iedereen hetzelfde is!!
misSanae
07-12-2003, 20:21
Nou je moet je ouders maar duidelijk maken dat er in de islam geen onderscheid mag worden gemaakt. Hij is moslim en dan is het niet aan je ouders om te beslissen met wie je wel en met wie je niet mag trouwen. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je ouders het eens worden met je keuze, maar ze mogen alleen omdat hij riffie of soussie, arabisch of weet ik veel wat niet weigeren, dat slaat nergens op:rolleyes:
MiniMeisje
07-12-2003, 20:26
Wallah Marokkanen zijn de grootste racisten die er bestaan. Ze discrimineren zelfs hun eigen landgenoten. Echt schande :kwaad:
Origineel gepost door Blijf_lachen
Weet je wat! Breng je moeder naar mijn vader ,dan neukt hij haar flink met zijn barbaarse oer grote staafmixer dan wil ze voortaan dat je met niemand anders trouwd dan een berber,....nou goed!
Ik word ziek van rare gedachtes van sommige mensen walah.....weet je waarom je moeder niet wil dat je met een berberse trouwd? het kunnen twee dingen zijn:
- a) Zij voelt zich ze3ma meerwaardig!
- b) Of ze wil geen berber, omdat wij bekend staan als strenge mensen met wat betreft geloof enzo
:kwaad:
Wollah hshoema hlik dat je zoiets zegt!!
Ik heb ook berberse vriendinnen die niet met arabieren moren trouwen en dat is hun schuld niet he!!
Je moet je ouders nog altijd gehoorzamen dat is een feit
maar ik heb ook tegen mn moeder gezegd dat ik diegene ben die ermee gaan leven niet zij
Ik zou het apprecieren dat je zulke uitspraken niet meer doet je hebt het recht niet om mijn moeder uit te schelden
Zij zal wel een reden hebben en het zal heus niet zijn omdat ze zich beter voelt dan anderen want allah (swt) heeft ons allemaal gelijk geschapen!!
sousiagirl21
07-12-2003, 20:30
Origineel gepost door Blijf_lachen
Weet je wat! Breng je moeder naar mijn vader ,dan neukt hij haar flink met zijn barbaarse oer grote staafmixer dan wil ze voortaan dat je met niemand anders trouwd dan een berber,....nou goed!
Ik word ziek van rare gedachtes van sommige mensen walah.....weet je waarom je moeder niet wil dat je met een berberse trouwd? het kunnen twee dingen zijn:
- a) Zij voelt zich ze3ma meerwaardig!
- b) Of ze wil geen berber, omdat wij bekend staan als strenge mensen met wat betreft geloof enzo
:kwaad:
ik denk eerlijk gezegd dat het met vroeger te maken had.
mijn vader zij dat jullie een onafhankelijk wouden worden van marokko.
en dat hassan II jullie vroeger leven heeft begraven. ik geloofde dat niet maar het bleek allemaal waar.
en jullie behandelen de vrouwen slecht en zijn streng en jullie zitten in de drugs dat zijn mijn vaders woorden.
maar ik hou van me vriend en ga inshalah met hem trouwen.
alhoceimachaima
07-12-2003, 21:26
wajouw wat is er mis met een rifie of rifia duz nou haat je ma mij ook
moehiem slaat nergens op
Arabian_Pearl
07-12-2003, 22:17
omdat riffie jongens van nature de grootste players zijn. Zelfs als ze getrouwd zijn, bedriegen ze zonder schaamte hun vrouw. :jammer:
Arabian_Pearl
07-12-2003, 22:27
alle riffies die m'n vader kent zijn zo.
Dus ja, de MEESTEN zijn zo. Daarom dat arabische ouders liever geen risico wilen nemen. Zij willen niet dat hun dochter thuis alleen zit te huilen terwijl haar man met andere vrouwen naar bed gaat.
MiniMeisje
07-12-2003, 22:33
Origineel gepost door Arabian_Pearl
alle riffies die m'n vader kent zijn zo.
Dus ja, de MEESTEN zijn zo. Daarom dat arabische ouders liever geen risico wilen nemen. Zij willen niet dat hun dochter thuis alleen zit te huilen terwijl haar man met andere vrouwen naar bed gaat.
Slaat nergens op. In elk volk heb je rare figuren er tussen zitten, In mijn familie heeft niemand elkaar ooit bedrogen, er zitten rwafa en arabieren tussen, dus dat wil zeggen dat je pa de verkeerde rwafa tegen is gekomen, kan gebeuren maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
Arabian_Pearl
07-12-2003, 22:36
dat is ook de reden waarom ik niet met een arabier of riffie zal trouwen. Ik zou nooit gerust zijn. ;)
MiniMeisje
07-12-2003, 22:38
Kijk dat kan natuurlijk ook meid, maar hoop wel voor je dat hij moslim is en jou correct zal behandelen.
Arabian_Pearl
07-12-2003, 22:39
hij behandelt mij met het grootste respect dat een vrouw zich wensen kan. :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.