Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Naar belgie verhuizen.. :(

power_flower
06-12-2003, 19:40

Halloe Allemaal Heb wat te melden, als het mag..? Ik ga over een jaar insha allah naar belgie verhuizen, ivm met mijn vader zijn werk. Maar ik ben al heel lang aan NL gehecht(nl. 19 jaar) en ik vraag me af of er hier ook dames of heren pas naar belgie zijn verhuist en reden? en hoe bevalt het? Mss dat jullie me kunnen verwelkomen als ik over een jaartje daarheen verhuis.. :rolleyes:

fatja
06-12-2003, 21:47
hello meid ik woon al 23 jaar in belgie, en wallah het valt hier best mee hoor kzou zeggen geniet er gewoon van en hollanda is echt nt ver dus je hebt genoeg treinen om je oude omgeving nog eens te gaan bezoeken van een meid uit belgie bousa...

power_flower
06-12-2003, 22:15
Origineel gepost door mereyem Hoi meid Belgie is heel anders ik zou zeggen..minder druk dan nederland..je zal het in het begin zelfs saai vinden,maar naarmate ga je wel wennen natuurlijk. als je marokko mist,kan je altijd naar brussel,en heb je het gevoel dat je gemis gecompenseert wordt. je gaat snel frans leren..aangezien het hier de tweede taal is je gaat vlaams leren.. je gaat veel studiemogelijkheden hebben op een hoog niveau met doorgroei mogelijkheden in vergelijking met nl. de huisvesting is hier beter...... de gezondheidszorg is hier beter.. en alles is hier goedkoper...... Daar heb je zeker gelijk in, hoor ik ook van andere mensen. Alles is daar op zich wel beter, maar weet je toch heeft NL iets speciaals wat belgie niet heeft.. Ik weet niet wat maar gelukkig is het nog ver weg!

zeg_het_maar
06-12-2003, 22:28
Origineel gepost door power_flower Daar heb je zeker gelijk in, hoor ik ook van andere mensen. Alles is daar op zich wel beter, maar weet je toch heeft NL iets speciaals wat belgie niet heeft.. Ik weet niet wat maar gelukkig is het nog ver weg! volgens mij die verschillende culturen. hier zal je niet zo snel en zeker niet in gent, surinaamse en chineze kappers in elke hoek zien. volgens mij ook de mensen zelf, de karakter van de NL'ers is totaal andes dan die van de Belgen hier maar ik heb de NL'ers gekend en zovéél béter waren ze zeker niet. je went hier wel

power_flower
06-12-2003, 22:32

oh dus je bent een ex geweest van Nederland. Nou vertel eens waar had jij in het begin aan moeten wennen?

turkgirl
06-12-2003, 23:38
Nou ik ben wel eens in Charleroi geweest, en ze hadden daar niet eens normaal asfalt :eek: Dus het hangt er echt vanaf waar je heen gaat, veel plezier in ieder geval, je kunt het er zelf leuk maken.

Esita
07-12-2003, 00:41
belgië is saaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Greetz

Najiha
07-12-2003, 00:46
Origineel gepost door mereyem vertrouw geen enkele belg..voorzie je altijd dat ze schijnheilig zijn..zoals alle kafirs namelijk. Wat een domme opmerking :rolleyes: heb je een trauma overgehouden van hun? Het is niet omdat jij slechte ervaringen hebt met hun dat dat bij iedereen is.Ik heb nooit problemen gehad met Nederlanders en Belgen.Raar hé?

Najib26
07-12-2003, 03:07
Gewoon met een moslim uit Nederland trouwen. Kun je hier blijven :hihi:

Najiha
07-12-2003, 13:55
Origineel gepost door mereyem Dom ben jij a domkop slechte ervaringen ,nee hoor..integendeel..ik werk,ik studeer,ik leef tussen Belgen..meer dan dat ik tussen marokkanen leef.Ik kan met hen om,alleen vertrouw ik kafir niet... denk je nu echt dat omdat ze in je gezicht goed doen,dat ze van je houden ofzo.. je droomwereldje..blijf daar maar in steken zou ik zeggen.... Al wat je zegt ben je zelf :D ik woon ook tussen de belgen en nu? Het is niet omdat je slechte ervaringen hebt dat dat bij iedereen is.En ja zal wel aan je eigen liggen ik ga met Belgen en I Love itttttttttttt ;)

power_flower
07-12-2003, 14:49
Origineel gepost door Najib26 Gewoon met een moslim uit Nederland trouwen. Kun je hier blijven :hihi: Oh Meneer Najib reageert: Salaam ou alaikom Brother!!! ;)

talliban
07-12-2003, 20:29
Origineel gepost door mereyem Hoi meid Belgie is heel anders ik zou zeggen..minder druk dan nederland..je zal het in het begin zelfs saai vinden,maar naarmate ga je wel wennen natuurlijk. als je marokko mist,kan je altijd naar brussel,en heb je het gevoel dat je gemis gecompenseert wordt. je gaat snel frans leren..aangezien het hier de tweede taal is je gaat vlaams leren.. je gaat veel studiemogelijkheden hebben op een hoog niveau met doorgroei mogelijkheden in vergelijking met nl. de huisvesting is hier beter...... de gezondheidszorg is hier beter.. en alles is hier goedkoper...... Maar zelf kom je uit niemandsland? Staat namelijk in je profiel, hoeveel betalen ze je eigenlijk om die reklame voor belgie enzo? Volgens mij ziet jou hoofd er nu zo uit >>>> :belgie:

toe_schouwer
07-12-2003, 21:53
Salaam alaykoum wa rahmatullah, waar ergens in België kom je wonen? Kus - K.

miss_amina
12-12-2003, 22:55
ik ben zelf ook een jaar geleden in belgie komen wonen.. ook voor mn vader zijn werk. en ik moet je zeggen,nederland is beter echt waar... de belgen zijn maar een raar volkje en je gaat je mateloos irriteren aan dat frans..ik woon nu in brussel en het lijkt alsog er geen 1 marokkaan is die nederlands spreekt..