Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoofddoek dragen

Pagina's : [1] 2

angel122
06-12-2003, 14:47

Ik wil binnenkort beginnen met het hoofddoek dragen,ik draag nu ook regelmatig een hoofddoek om te wennen. Maar ik durf die grote stap nog niet te nemen,ik ben bang dat ze het op mijn werk niet snappen. Voor de meisjes hier die een hoofddoek dragen hoe gaan jullie ermee om.

AlHoceima_Leila
06-12-2003, 16:15
ik draag nog geen hoofddoek maar wil het binnenkort gaan doen en als ik het doen heb ik wel heel erg veel scheit aan iedereen maar iedre zijn eigen gevoel enz succes meid en kijk niet naar de andere mensen denk aan jezelf want als je dood gaat sta je er alleen voor zonder je collgas

Noer3inetie
06-12-2003, 23:31
Origineel gepost door angel122 Ik wil binnenkort beginnen met het hoofddoek dragen,ik draag nu ook regelmatig een hoofddoek om te wennen. Maar ik durf die grote stap nog niet te nemen,ik ben bang dat ze het op mijn werk niet snappen. Voor de meisjes hier die een hoofddoek dragen hoe gaan jullie ermee om. Asalaam oegtie...Masha Allah ik hoop dat je het door zet!!!....het is de moeite waard....draag zelfs sinds kort de hijaab!! ik denk dat je voor meer info bij islam en ik kunt gaan kijken...... veel succes nog!!!!!!!!!!!!!! Liefs NOertje

ChOcOtOfFfF
07-12-2003, 01:07
Origineel gepost door angel122 Ik wil binnenkort beginnen met het hoofddoek dragen,ik draag nu ook regelmatig een hoofddoek om te wennen. Maar ik durf die grote stap nog niet te nemen,ik ben bang dat ze het op mijn werk niet snappen. Voor de meisjes hier die een hoofddoek dragen hoe gaan jullie ermee om. Salaam angel Insha Allah zal je het binnenkort dragen. Ik draag het ook sinds kort en het voelt echt veel beter. Ik dacht ook zo als jij nu, o wat gaat die zeggen, en wat die, maar je moet geen rekening houden met je omgeving(op dit punt) maar met Allah en jezelf. Mensen gaan je later niet helpen als je op de dag des oordeels voor Allah staat. Dan ben je helemaal alleen en mag je je verantwoorden voor je daden. Niemand gaat je helpen dan, waarom dan je laten tegenhouden door hun? Het leven is maar kort, we hebben onze rechten en onze plichten gekregen en die horen we op te volgen willen we Insha Allah in aanmerking komen voor het paradijs. Een hijab is een plicht maar ook een groot recht... xxxSou

oem_roekaya
07-12-2003, 03:42

Beschouw jezelf als een diamant Een diamant is een waardevolle steen. Een ieder van ons zou wel zo een diamant willen bezitten. Hoe zou jij omgaan met een diamant als jij die zou hebben? Zou je het niet goed bewaren in een doos? Zou je het niet ver houden van de ogen van de mensen uit vrees dat zij jouw diamant willen stelen? Zou je jouw diamant niet koesteren en goed verzorgen? Vindt jij jezelf niet kostbaarder dan als een diamant? Heb jij minder rechten dan een diamant? Waarom wordt een diamant behoedt tegen het slechte van buitenaf. Is een schepsel van vlees en bloed niet meer waard? Ben jij, mijn beste moslimzuster niet meer waard om jouw schoonheid voor jezelf te houden? Ben jij niet meer waard om jezelf te beschermen? Beschouw jezelf als een diamant mijn moslimzuster, jouw waarde zal alleen maar stijgen, je trots en eer zullen niet benadeeld kunnen worden en respect naar jou toe zal buitengewoon zijn. "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." {Hoofdstuk Al Ahzab vers 59}

mardiya
08-12-2003, 10:34
Origineel gepost door angel122 Ik wil binnenkort beginnen met het hoofddoek dragen,ik draag nu ook regelmatig een hoofddoek om te wennen. Maar ik durf die grote stap nog niet te nemen,ik ben bang dat ze het op mijn werk niet snappen. Voor de meisjes hier die een hoofddoek dragen hoe gaan jullie ermee om. Salamo alaikoem Ik dacht ook al een tijdje na over het dragen van een hoofddoek, na lailet ul kadr heb ik de knoop doorgehakt en dacht ik doe het gewoon!! Sindsdien heb ik hem op en heb van te voren niet nagedacht over mijn werk, kleding etc. en ik heb er absoluut geen spijt van!! Gewoon doen dus!!! liefs, mardiya :zwaai:

angel122
08-12-2003, 15:04
Ik wou jullie allemaal bedanken voor jullie commentaar,ik zal proberen om er niks van aan te trekken.

AlHoceima_Leila
08-12-2003, 20:06
goed zo meid

diesel49
08-12-2003, 20:32
Origineel gepost door angel122 Ik wil binnenkort beginnen met het hoofddoek dragen,ik draag nu ook regelmatig een hoofddoek om te wennen. Maar ik durf die grote stap nog niet te nemen,ik ben bang dat ze het op mijn werk niet snappen. Voor de meisjes hier die een hoofddoek dragen hoe gaan jullie ermee om. http://www.mirjamvissers.nl/images/hoofddoek.jpg :confused:

samira_arif
09-12-2003, 10:53
meid als je echt een hoofddoek wilt dragen moet je dat gewoon doen je moet niet aan andere mensen denken maar aan jezelf!! je doet het tenslote voor jezelf of niet???? nou veel succes en geloof me zo eng is die stap niet!!

noortje2003
10-12-2003, 08:47
Origineel gepost door angel122 Ik wil binnenkort beginnen met het hoofddoek dragen,ik draag nu ook regelmatig een hoofddoek om te wennen. Maar ik durf die grote stap nog niet te nemen,ik ben bang dat ze het op mijn werk niet snappen. Voor de meisjes hier die een hoofddoek dragen hoe gaan jullie ermee om. ik heb hem ook nog niet zolang op, maar ik moet zeggen ik deedt het voor ALLAH Swt en tenslotte ik ben goed bezig waarom zou ik minder voelen. lieverd ga hem dragen voor het te laat is want kan jij je zelf verzekeren dat over 10 min nog leeft en hoe ga je dat aan ALLAH swt verklaren. zie elke min als een kans, en het komt wel goed innsallah.

nadorgirl22
10-12-2003, 09:06
ik draag mijn hoofdoek sinds 2 weken,daarvoor droeg ik hem ook weleens maar deed hem na een paar dagen weer weg.mijn probleem is dat ik niet zo veel lange kleding heb,en mijn zussen erop tegen zijn ,omdat zij geen hoofdoek dragen en bang zijn dat mijn vader ze gaat dwingen om het te dragen.maar zodra ik mijn klerenkast heb aangepast ga ik hem voor altyd dragen inschallah.

noortje2003
10-12-2003, 09:19
Origineel gepost door nadorgirl22 ik draag mijn hoofdoek sinds 2 weken,daarvoor droeg ik hem ook weleens maar deed hem na een paar dagen weer weg.mijn probleem is dat ik niet zo veel lange kleding heb,en mijn zussen erop tegen zijn ,omdat zij geen hoofdoek dragen en bang zijn dat mijn vader ze gaat dwingen om het te dragen.maar zodra ik mijn klerenkast heb aangepast ga ik hem voor altyd dragen inschallah. wie zegt dat ALLAh swt wacht tot dat je die kleren kast vernieuwd hebt wie zegt dat de doodt niet over een half uur voor je deur staat ...............????

lella_najlae
24-12-2003, 15:06
Origineel gepost door angel122 Ik wil binnenkort beginnen met het hoofddoek dragen,ik draag nu ook regelmatig een hoofddoek om te wennen. Maar ik durf die grote stap nog niet te nemen,ik ben bang dat ze het op mijn werk niet snappen. Voor de meisjes hier die een hoofddoek dragen hoe gaan jullie ermee om. Nou ten eerste moet je niet naar andere mensen kijken maar wat JIJ wilt wat jij voelt voor de ISLAM, je draagt regelmatig hoofddoek dus je weet hoe het voelt. Probeer je even niet af te leiden dor de mensen om je heen en doe het als je er echt aan toe bent en je gezegend wilt worden door ALLAH DE BARMHARTIGE DE GENADEVOLLE!!

amiira
24-12-2003, 16:39

Origineel gepost door angel122 Ik wil binnenkort beginnen met het hoofddoek dragen,ik draag nu ook regelmatig een hoofddoek om te wennen. Maar ik durf die grote stap nog niet te nemen,ik ben bang dat ze het op mijn werk niet snappen. Voor de meisjes hier die een hoofddoek dragen hoe gaan jullie ermee om. meid je bent goed bezig. Waarom twijfelen. Allah zal je steunen. Je moet het zo zien: een echte moslim is iemand die de iman in zijn/haar diepe hart heeft en dat op zijn/haar uiterlijk reflecteert. Je symboliseert met je hoofdoek, mits je het goed doet, de islaam. En dat is iets om trots op te zijn en niet om te schamen. Succes oh, ik zou me als ik jou was alvast voorbereiden op een waslijst aanvragen over de hijab.

Pagina's : [1] 2