Bekijk originele versie : nova!!!over de franse meiden..
qamar_always
05-12-2003, 23:29
assalamo alaikom..
wie heeft die uitzendig daarnet gezien..over de beweging in frankrijk van vooral marokkaanse meiden die zich willen emanciperen en gelijke rechten willen hebben...verder ging het toen over hoe het nou was met de moslim meisjes in ned...zijn wij wel geemancipeerd...{wat is dit nou!!!}enz...
soubhana allah..toen ik het zag...deed me erg pijn dat onze moslimzusters in frankrijk het fout zagen..bijvoorbeeld toen die marokkaanse schrijfster zei..dat ze het niet normaal vondt dat er in westerse landen moslimmeisjes een hoofdoek gaan dragen nadat hen moeders enz...die hoofdoek juist hadden verwijderd om zich te integreren...sobhana allah..de hidjaab die ALLAH soubhanaho watahala ons heeft opgedragen om hem te dragen als bescherming voor ons..het deed me echt pijn dat ze niet inzien dat de hidjaab zo mooi is..alleen al door het feit dat je hem draagt VOOR allah..onze schepper!!!wat is er mooier dan dat...
en die turkse vrouw!!!!in die uitzending!!!geen woorden voor..maar dat heb ik altijd met haar...
verder is het enige wat die uitzending bij mij teweeg heeft gebracht is dat ik zooooo graag mijn niqaab..chador ..sluier ...of hoe je het ook wilt noemen uit de kast wil nemen en gaan dragen...mijn keus...omdat ik het wil!!!
moge allah mij sterk maken en mijn moslimzusters om hem te dragen!!!
miss_mimi
05-12-2003, 23:36
shit gemist!
qamar_always
05-12-2003, 23:42
Origineel gepost door miss_mimi
shit gemist!
misschien wel beter... ;)
het irriiteerde mij namelijk..je wilt zograag iets zeggen..maar ze horen je maar niet :confused:
Khanoussi
05-12-2003, 23:43
Origineel gepost door qamar_always
assalamo alaikom..
wie heeft die uitzendig daarnet gezien..over de beweging in frankrijk van vooral marokkaanse meiden die zich willen emanciperen en gelijke rechten willen hebben...verder ging het toen over hoe het nou was met de moslim meisjes in ned...zijn wij wel geemancipeerd...{wat is dit nou!!!}enz...
soubhana allah..toen ik het zag...deed me erg pijn dat onze moslimzusters in frankrijk het fout zagen..bijvoorbeeld toen die marokkaanse schrijfster zei..dat ze het niet normaal vondt dat er in westerse landen moslimmeisjes een hoofdoek gaan dragen nadat hen moeders enz...die hoofdoek juist hadden verwijderd om zich te integreren...sobhana allah..de hidjaab die ALLAH soubhanaho watahala ons heeft opgedragen om hem te dragen als bescherming voor ons..het deed me echt pijn dat ze niet inzien dat de hidjaab zo mooi is..alleen al door het feit dat je hem draagt VOOR allah..onze schepper!!!wat is er mooier dan dat...
en die turkse vrouw!!!!in die uitzending!!!geen woorden voor..maar dat heb ik altijd met haar...
verder is het enige wat die uitzending bij mij teweeg heeft gebracht is dat ik zooooo graag mijn niqaab..chador ..sluier ...of hoe je het ook wilt noemen uit de kast wil nemen en gaan dragen...mijn keus...omdat ik het wil!!!
moge allah mij sterk maken en mijn moslimzusters om hem te dragen!!!
Precies jij wilt het, draag hem dan lekker als je je daar goed bij voelt , hun willen het niet , zijn ze daarom fout :confused:
qamar_always
05-12-2003, 23:48
Origineel gepost door Khanoussi
Precies jij wilt het, draag hem dan lekker als je je daar goed bij voelt , hun willen het niet , zijn ze daarom fout :confused:
nee ..natuurlijk niet..je begrijpt me verkeerd
het gaat er bij voornamelijk om dat er verkeerd wordt gedacht over de hoofddoek..
ik vindt dat als jij als moslimmeisje echt geen hoofddoek aan wilt doen dat je het zeker niet moet doen..draag hem pas als je het wilt..voor allah..verder moet je het niet voor niemand dragen..niet voor je vader...je man..je weet ik veel...
en zal zeker nooit een zuster daarop oordelen...
alleen het doet me pijn dat ze het mooie er niet van zien...
qamar_always
05-12-2003, 23:52
en wat betreft wat ik zei dat ik een niqaab wil dragen..dat komt bij mij heel sterk naar boven als ik weer besef dat de koffar je pas zullen accepteren tot je je dien loslaat...{hatta tattabi3a millatahoem...}
Barbarije
06-12-2003, 00:05
er zijn ook vrouwen die bewust geen hoofddoek dragen omdat ze niet in de hoofddoek geloven. Doet jou dat ook pijn...dat vrouwen niet een hoofddoek dragen niet omdat "ze er nog niet aan toe zijn", maar omdat ze het nut er niet van inzien en ook niet geloven dat het door god opgedragen is.
Ik zie namelijk geen verschil in die mensen die zo tegen de hoofddoek zijn als mensen die juist vinden dat moslimse vrouwen ze moeten dragen. Allebei willen ze hun opvattingen aan anderen-in dit geval de moslimvrouw- opdringen
Ik ken inderdaad zusters die bewust geen hoofddoek dragen en dat moeten ze ook zelf weten, zij moeten er per slot van rekening er mee lopen.
Iemand dwingen om een hoofddoek te dragen, daar schiet je niets mee op...sterker nog, dan zal zij het misschien stiekum af doen, zodra ze om de hoek van de straat is.
Khanoussi
06-12-2003, 02:26
Origineel gepost door qamar_always
nee ..natuurlijk niet..je begrijpt me verkeerd
het gaat er bij voornamelijk om dat er verkeerd wordt gedacht over de hoofddoek..
ik vindt dat als jij als moslimmeisje echt geen hoofddoek aan wilt doen dat je het zeker niet moet doen..draag hem pas als je het wilt..voor allah..verder moet je het niet voor niemand dragen..niet voor je vader...je man..je weet ik veel...
en zal zeker nooit een zuster daarop oordelen...
alleen het doet me pijn dat ze het mooie er niet van zien...
Okay dan had ik je verkeerd begrepen
:zwaai:
qamar_always
06-12-2003, 11:42
Origineel gepost door obl_for_ever
Ik heb het ook gezien. En wat me vooral irriteerde was die multicutureel voorlichter van de overheid. Steeds de Islam in negatief daglicht zetten. Die vrouw tegenover haar, was juist het omgekeerde. Die kam met goede voorbeelden van de Islam, waarbij de moslima's zeker geemancipeerd zijn.
Ik heb veel familie in Frankrijk en kom er best vaak. Dit probleem heb ik al voor jaren zien aankomen. Er is een kloof ontstaan tussen de ouders en de kinderen. Er is ook weinig vooruitgang met de arabieren in achterstandswijken.
Die achterstandswijken in Frankrijk kun je niet vergelijken met wijken in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Den Haag. Er heerst veel criminaliteit in die wijken in Frankrijk.
Zoals in de discussie in Nova is aangegeven is, wij zijn die fase al voorbij. De cultuur in Framkrijk heerst daar erg sterk. En wat daar vooral het probleem is: De grote aanwezigheid van Algerijnen. Zij hebben het verziekt.
Eerste generatie Algerijnen zijn met een Franse vrouw getrouwd, kinderen gekregen. Zij leven nu tussen twee culturen.
Daarentegen kwamen Marokkaanse mannen met geimporteerde vrouwen uit Marokko. De kinderen van de Marokkaan en de kinderen van de Algerijn, groeiden op.
Het kind van de Algerijn mocht meer, het kind van de marokkaan niet, vanwege de Islam. Het kind geirriteerd en geeft nu de schuld aan de Islam.
Maar er wordt een ding vergeten hier. Als die famillies daar echt Islamitisch waren, dan zouden die jongens niet eens 24.00 uur 's nacht buiten blijven zonder reden. dan zouden die meisjes niet zo brutaal zijn. Dan zouden de 'islamitische' vaders goed praten met hun dochters waarom sommige dingen niet mogen. Informeer ze over de Islam. Die meisjes daar weten niks over de Islam, de meeste spreken de taal van hun vader niet eens. Het zijn gewoon 'kafiers'geworden.
Hier in NL zijn we meer als geloof vastgebleven, vooral deze tijd. Doordat we zoveel worden gediscrimineerd, hebben gelukkig veel moslims en moslima's het ware gezicht gezien van de kafier.
Die zal nooit naast ons willen wonen, want de duivel heeft hen in zijn macht. Wij weten hoe Nederlanders echt zijn, als we ze nodig hebben laten ze ons vallen als bakstenen. We blijven aan ons geloof. Want ALLAH SOUBHANA TA'ALA ZAL ONS NOOIT VERGETEN. Daarom verliezen we onze geloof niet in hem.
Want wat er ook gebeurt, Allah is er voor je.
zo denk ik er precies over...je hebt niets te veel gezegd..en ook niet minder...zoals ze zeiden..wij jongeren zijn die fase al voorbij..en er is zeker een groot verschil tussen de jongeren hier en daar..ook hebben de moslimjongeren zoals je zegt zich hier in ned veeel meer aan de islam vastgehouden...elhamdolillah...
en die turkse voorlichtster van de overheid...iriteren doet ze mij altijd...
en verder wat je zegt op het laatst dat de nederlanders ons zullen laten vallen als bakstenen als ze ons niet meer nodig hebben merken we nu eigenlijk al een beetje...economie daalt...en er wordt alleen gesproken over marokkanen..dat we ons moeten integreren enz...emancipatie..daar hoorde ik 10 jaar geleden niets over...nederland was toen welvarend...
wat er ook gebeurt..ALLAH is er voor je
Khanoussi
06-12-2003, 12:15
Het is de enige ware religie.
Uit islamitisch stndpunt gezien wel ja , ik denk dat christenen en katholieken er toch anders over denken. :rolleyes:
MELILLENSE
06-12-2003, 12:47
Eigenlijk zou men deze 'new age-moslims' die het allemaal zo goed schijnen te weten, gewoonweg links moeten laten liggen...of rechts zodat ze misschien geaccepteerd worden door diegenen die hen toch nooit zullen accepteren.
Als het al dan niet dragen van een hoofddoek, waar elke moslima zelf en bewust dient voor te kiezen, een maatstaf is voor vrouwelijke emancipatie of teken van haar devotie voor de Islam, dan is men zeer ver afgedwaald van de Islam. Dat niet-moslims dit niet vatten, tot daar aan toe, maar dat moslims zich hier aan zondigen, tart toch alle verbeelding.
De Islam houdt veel meer in dan het dragen of niet dragen van een hoofddoek...indien een goede moslima enkel herkenbaar zou zijn aan het feit of ze een hoofddoek draagt of niet, dan zou de wereld echt mooi en eenvoudig geweest zijn. Helaas is de realiteit anders en weet iedereen dat er genoeg schatten van moslima's zijn die geen hoofddoek dragen, terwijl er anderzijds genoeg moslima's rondlopen met een hoofddoek maar niet moeten onderdoen aan een giftige medusa.
Islam zit in het hart en enkel daarop kan beoordeeld worden...indien een moslima, met haar hart op de juiste plaats, daarbij nog uit volle overtuiging een hijaab draagt, dan getuigt dit van een mooie moslima...indien een moslima, met haar hart op de juiste plaats, geen hijaab draagt dan getuigt dit eveneens van een mooie moslima omdat zij ook haar redenen heeft waarom ze hier voor gekozen heeft....Islam is een levensstijl en een levenslang groeiproces voor elke moslim, dat is ook de essentie van Islam, het groeien naar God toe om op het einde van het leven terug tot Hem te keren, met hijaab of zonder hijaab, met baard of zonder baard...maar ook met een zuiver hart of met een verdorven hart.
Vergeet niet dat voor vele moslima's het dragen van een hijaab een proces is waar zij naartoe moeten groeien en dit uit alle overtuiging willen dragen....alleen dan heeft het werkelijk zin. Maar om te stellen dat zij die het niet dragen 'minder' moslima zijn, is je reinste onzin....anderzijds, diegenen die beweren dat moslima's die een hijaab dragen minder geƫmancipeerd zouden zijn, getuigen van kwade wil of gebrek aan kennis.
Toch vreemd dat er steeds gezannikt wordt over een vierkante meter stof dat voor velen een doorn in het oog is, terwijl het afkeuren van het dragen van een keppeltje direct wordt geassocieerd met anti-semitisme.
MELILLENSE :belgie:
Moezhint
06-12-2003, 13:35
Ohhh my Lord!! Wat een gezeik allemaal!!
heb net die uitzendeing op het internet bekeken en moet zeggen dat domheid echt zegeviert. Zowel onder die kleine pubers in Frankrijk als die schrijfster en ook hoog onder de nederlandse moslimas.
Die vrouwen die in Nova kwamen praten hebben er werkelijk niets van gebakken. Niet de hoofddoekdragenden als die anderen.
Ik moest na het bekijken van die uitzendening echt dringend naar het toilet.
MELILLENSE
06-12-2003, 13:57
Origineel gepost door obl_for_ever
Er wordt veel gezannikt over een vierkante meter stof. Omdat ze niet weten wat er achter gebeurt. En een van de vele negatieve eigenschappen van Hollanders is dat ze nieuwsgierig zijn. Ze moeten overal kennis over hebben.
Jammer dat ze niet eerst de koran lezen, om te weten waar ze het over hebben.
Het probleem is obl_for_ever, dat dit soort Nederlanders de Heilige Koran niet willen lezen zoals door Allah(swt) geopenbaard, maar willen 'aanpassen' zodat het beter in hun straatje past....gesteund door geassimileerde, geallieerde wannabee moslims die 'erbij' willen horen, terwijl ze weten dat ze dat nooit zullen zijn: wat heb je immers aan iemand die zichzelf verloochend om in iemands gratie te vallen.
Ze zouden beter de ingesteldheid van de joden moeten nemen...met alles mee zijn en perfect meedraaien met de maatschappij, en toch standvastig zijn in hun overtuigingen en met geheven hoofd fier zijn om wie ze zijn. Dat zijn echte moslims...gecivilizeerd, belezen, gestudeerd, van deze wereld, maar toch vastberaden door het leven gaan als ware dienaar van Allah(swt).
Duidelijk laten blijken dat je als moslim geen enkele uitdaging uit de weg gaat....maar tegelijk ook duidelijk stellen waar de grens ligt, grens die niet overschreden zal worden: een ware moslim vreest immers Allah(swt), niet zijn medemens die hem van het pad van Allah(swt) probeert weg te houden.
MELILLENSE :belgie:
qamar_always
06-12-2003, 18:55
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid...portage_id=2140
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.