Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kent er hier iemand smeekbeden?

Pagina's : [1] 2 3

Toufik19
05-09-2002, 23:39

Ik ben op zoek naar smeekbeden of sites waarop smeekbeden staan. Kan iemand mij hieraan helpen? Alvast bedankt,

Najib26
05-09-2002, 23:41
Ik heb ze wel in een boek. Wat voor soort zoek je?

ffeiza
05-09-2002, 23:42
ja najib graag..doe maar de meest gebruikte welke jij gebruikt... heb er ook wel een paar nodig

Najib26
05-09-2002, 23:44
Origineel gepost door ffeiza ja najib graag..doe maar de meest gebruikte welke jij gebruikt... heb er ook wel een paar nodig Er zijn er 100 van :)

Toufik19
05-09-2002, 23:47

najib,hoe bedoel je "welke soort"?Kun je zeggen hoe ze ingedeeld worden? thx

Toufik19
05-09-2002, 23:51
P_amira,een smeekbede is een gebed dat je doet na het laatste gebed(dus na het avondgebed)en het doel hiervan is om via bidden aan God te vragen om je te helpen met je problemen of iets dat je wil hebben. Profeet mohamed(vzmh)zei ooit:"De meest hopeloze mensen zijn zij die geen smeekbeden doen".Hiermee wil hij zeggen dat je krijgt wat je wil,als je het maar vraagt aan God.

ffeiza
05-09-2002, 23:51
smeekbeden zijn dou3aas... je vraagt allah om iets..de manierhoe je het zegt... ehh slapen..het opstaan etc

Najib26
05-09-2002, 23:57
Origineel gepost door Toufik19 najib,hoe bedoel je "welke soort"?Kun je zeggen hoe ze ingedeeld worden? thx Je hebt smeekbeden die je zegt als je om vergiffenis vraagt. als je Allah wilt bedanken, en je hebt smeekbeden die je bij dagelijkse dingen zegt, smeekbeden bij overlijden en geboorte, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Najib26
06-09-2002, 00:01
Geprezen zij Allah. Heer van het universum. Moge Allah's vrede en zegeningen op Mohammed (vzmh) zijn. Er is geen godheid behalve Allah. De meest Verdraagzame, Almachtig in eer. Lof zij Allah, Heer van de Grote Troon. Geprezen zij Allah, Heer van het universum. O Allah! Ik zoek bij U de middelen om Uw genade te verkrijgen, de bescherming tegen alle fouten, het nut van alle deugden en de vrijheid van alle zonden. O Allah! Laat geen fout van mij zonder Uw vergiffenis zijn, noch enige stress zonder Uw verlichting, noch enige noodzaak waar U mee instemt zonder dat het door U vervuld wordt. O Erbarmer van de erbamigen. Als je dit gezegd hebt, moet je zeggen welke wat jouw speciale behoefte is.

ffeiza
najib als je gaat slapen...als je wakker wordt.... enne paardagelijkse

Toufik19
ik ben eigenlijk op zoek naar een smeekbede waar ik iets kan vragen.Kijk,het zit zo.Ik hou zeer veel van een meisje,maar mijn ouders zijn ertegen.Ze is niet goed,zeggen ze dan.Maar het is dankzij dit meisje dat ik ben beginnen bidden en mij meer ben verdiepen in de islam.Ik zoek een smeekbede om Allah te vragen dit tot een goed einde te brengen voor ons.

ffeiza
06-09-2002, 00:03
dank je najib.. ehh heb je ze ook in arabish versie ..kan ik het uit m ehoofd leren lijkt me makkelijker alvast thnxx

Toufik19
06-09-2002, 00:03
ik zoek wel de arabische versie,ik denk niet dat je een smeekbede mag opzeggen in het nederlands.

Najib26
06-09-2002, 00:05
Origineel gepost door ffeiza najib als je gaat slapen...als je wakker wordt.... enne paardagelijkse Voor het slapen gaan: In uw naam, O Allah, leg ik mij op mijn zijkant. En met Uw toestemming sta ik op. Als U dus mijn ziel tijdens de slaap wegneemt, vergeef het dan en als U het na de slaap terugstuurt, bescherm het zoals U Uw vrome dienaren beschermt. Bij het opstaan: Geprezen zij Allah, Die ons leven gaf na de dood en tot Hem zullen wij terugkeren.

ffeiza
06-09-2002, 00:07

dank jewel..najib...enne taoufik....inchallah komt het goed...als allah het beste in jullie relatie ziet komt het inchallah wel goed..... succes

Pagina's : [1] 2 3