Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 26+ niet getrouwd

Pagina's : [1] 2

boezhar
05-12-2003, 16:13

Mensen Ik will even reageren op die gast (military of zo iets) Ik heb een goed idee als wij meisjes allemaal in de rij gaan staan dan kun jij lekker onze kutjes controleren of we wel of geen maagd zijn. Dan kun je weer rustig slapen. Ik wil niet veel zeggen hoor maar een goeie leeftijd om te trouwen is 26/26jaar. En geloof mij nou maar, dan pas heb je hersens dan weet je zeker wat je in het leven wil. Ga mij niet vertellen dat een 16/20jarig al helemaal er klaar voor is. Meestal denk je op die leeftijd aan hele andere dingen. En waarom denk je dat het consulaat het elke dag druk heeft. JA omdat babies elke dag in de rij staan om te scheiden na een huwelijk van 3weken. Het stond zelfs in de telegraaf en allleen bij marokkanen. Rarara hoe kan dat. Ongeloofelijk sinds we geboren zijn krijg je niets anders te horen als alleen maar TROUWEN en MAAGDELIJKHEID. Je hoort niets over niet LIEGEN,STOUT DOEN,STUDIE. Belangrijk dingen ho maar. Weet je wat het is met dit vervloekt volk van ons. We leven alleen voor de mensen. "wat vinden de mensen van ons, hoe denken de mensen van ons" Als we zo vaak aan GOD dachten dan zou dit een perfecte wereled worden en dan zou de hemel al vol zitten. Ik ken een meisje die is nu 21 ze is op haar 16e getrouwd omdat ze helemaal verliefd was en omdat die jongen een mooie auto had en omdat mooie kadotjes voor d'r kocht. En nu 4 jr later zit met kind opgescheept geen opleiding, geen werk domme als een koe hele dag thuis en dat mannetjes op wie ze in love was die komt thuis alleen om nog te slapen. En voor de rest gaat hij uit werkt niet en gaat met vrienden de hele dag weg en zit lekker op sport. Nou dat meisje jankt elke dag ze zegt kon ik de tijd terugdraaien. Ik wist niet dat het zo zou worden. En ze mag niets he "alleen hoofdje aantrekken niet werken niet studeren. Ze zit de hele dag thuis en soms wil ze zich echt van kant maken. Duuus mensen denk ook eens aan andere dingen ipv van TROUWEN. En trouwens we hebben hierboven ons ALLAH die beslist wanneer wel trouwen en wanneer we dood gaan.

RealCasawia
05-12-2003, 16:40
Ewa ja je hebt op veel gebieden wel gelijk maar vergeet niet dat er ook genoeg mensen zijn die ook vroeg getrouwd zijn en toch nog de gelukkigsten zijn van de wereld... Ieder z'n eigen lot...

donaldduk
05-12-2003, 16:55
Origineel gepost door boezhar Mensen Ik will even reageren op die gast (military of zo iets) Ik heb een goed idee als wij meisjes allemaal in de rij gaan staan dan kun jij lekker onze kutjes controleren of we wel of geen maagd zijn. Dan kun je weer rustig slapen. Ik wil niet veel zeggen hoor maar een goeie leeftijd om te trouwen is 26/26jaar. En geloof mij nou maar, dan pas heb je hersens dan weet je zeker wat je in het leven wil. Ga mij niet vertellen dat een 16/20jarig al helemaal er klaar voor is. Meestal denk je op die leeftijd aan hele andere dingen. En waarom denk je dat het consulaat het elke dag druk heeft. JA omdat babies elke dag in de rij staan om te scheiden na een huwelijk van 3weken. Het stond zelfs in de telegraaf en allleen bij marokkanen. Rarara hoe kan dat. Ongeloofelijk sinds we geboren zijn krijg je niets anders te horen als alleen maar TROUWEN en MAAGDELIJKHEID. Je hoort niets over niet LIEGEN,STOUT DOEN,STUDIE. Belangrijk dingen ho maar. Weet je wat het is met dit vervloekt volk van ons. We leven alleen voor de mensen. "wat vinden de mensen van ons, hoe denken de mensen van ons" Als we zo vaak aan GOD dachten dan zou dit een perfecte wereled worden en dan zou de hemel al vol zitten. Ik ken een meisje die is nu 21 ze is op haar 16e getrouwd omdat ze helemaal verliefd was en omdat die jongen een mooie auto had en omdat mooie kadotjes voor d'r kocht. En nu 4 jr later zit met kind opgescheept geen opleiding, geen werk domme als een koe hele dag thuis en dat mannetjes op wie ze in love was die komt thuis alleen om nog te slapen. En voor de rest gaat hij uit werkt niet en gaat met vrienden de hele dag weg en zit lekker op sport. Nou dat meisje jankt elke dag ze zegt kon ik de tijd terugdraaien. Ik wist niet dat het zo zou worden. En ze mag niets he "alleen hoofdje aantrekken niet werken niet studeren. Ze zit de hele dag thuis en soms wil ze zich echt van kant maken. Duuus mensen denk ook eens aan andere dingen ipv van TROUWEN. En trouwens we hebben hierboven ons ALLAH die beslist wanneer wel trouwen en wanneer we dood gaan. meid je heb hellemaal gelijk ik spreek uit ervaring wij marokkaanse mensen denken alleen maar wat de andere over ons zeggen we denken niet aan ons zelf aan onze gevoelen. dat was het dan beslama

amiira
05-12-2003, 17:10
Origineel gepost door boezhar Mensen Ik will even reageren op die gast (military of zo iets) Ik heb een goed idee als wij meisjes allemaal in de rij gaan staan dan kun jij lekker onze kutjes controleren of we wel of geen maagd zijn. Dan kun je weer rustig slapen. Ik wil niet veel zeggen hoor maar een goeie leeftijd om te trouwen is 26/26jaar. En geloof mij nou maar, dan pas heb je hersens dan weet je zeker wat je in het leven wil. Ga mij niet vertellen dat een 16/20jarig al helemaal er klaar voor is. Meestal denk je op die leeftijd aan hele andere dingen. En waarom denk je dat het consulaat het elke dag druk heeft. JA omdat babies elke dag in de rij staan om te scheiden na een huwelijk van 3weken. Het stond zelfs in de telegraaf en allleen bij marokkanen. Rarara hoe kan dat. Ongeloofelijk sinds we geboren zijn krijg je niets anders te horen als alleen maar TROUWEN en MAAGDELIJKHEID. Je hoort niets over niet LIEGEN,STOUT DOEN,STUDIE. Belangrijk dingen ho maar. Weet je wat het is met dit vervloekt volk van ons. We leven alleen voor de mensen. "wat vinden de mensen van ons, hoe denken de mensen van ons" Als we zo vaak aan GOD dachten dan zou dit een perfecte wereled worden en dan zou de hemel al vol zitten. Ik ken een meisje die is nu 21 ze is op haar 16e getrouwd omdat ze helemaal verliefd was en omdat die jongen een mooie auto had en omdat mooie kadotjes voor d'r kocht. En nu 4 jr later zit met kind opgescheept geen opleiding, geen werk domme als een koe hele dag thuis en dat mannetjes op wie ze in love was die komt thuis alleen om nog te slapen. En voor de rest gaat hij uit werkt niet en gaat met vrienden de hele dag weg en zit lekker op sport. Nou dat meisje jankt elke dag ze zegt kon ik de tijd terugdraaien. Ik wist niet dat het zo zou worden. En ze mag niets he "alleen hoofdje aantrekken niet werken niet studeren. Ze zit de hele dag thuis en soms wil ze zich echt van kant maken. Duuus mensen denk ook eens aan andere dingen ipv van TROUWEN. En trouwens we hebben hierboven ons ALLAH die beslist wanneer wel trouwen en wanneer we dood gaan. helemaal meeeens meid. Velen denken dat trouwen het belangrijkst is in ons leven terwijl je het beter anders kan zien.: het is een van de dingen die belangrijk kunnen zijn. Het klinkt hetzelfde maar is verschillend. In het eerste is trouwen het enige wat men bezig kan houden. In het tweede kan je je eigen gang gaan. En geloof me je gaat niet dood als je hniet getrouwd bent. Maar je hebt wel een ellendig leven wannneer je niet de juiste keuze maakt.

Muslimah
05-12-2003, 20:33

Ik wil je even erop wijzen dat je niet hoeft te veralgemenen bij deze uitspraak "Ik wil niet veel zeggen hoor maar een goeie leeftijd om te trouwen is 26/26jaar. En geloof mij nou maar, dan pas heb je hersens dan weet je zeker wat je in het leven wil. Ga mij niet vertellen dat een 16/20jarig al helemaal er klaar voor is. Meestal denk je op die leeftijd aan hele andere dingen." Je kan geen leeftijd op "trouwen" plakken. Bij ieder is dit anders de ene is klaar op de leefdtijd van 18 terwijl een ander pas klaar is op zijn 30ste Of het in je eigen nadeel is om vroeg te trouwen betwijfel ik tenzeerste. Ik heb nl. een vriendin die op haar 18 de is getrouwd en zeer gelukkig is, hamdoelilah. Dus met andere woorden het heeft niets te maken met leeftijd maar met het lot. Dit heeft trouwens ook niets te maken met al dan niet vroeg trouwen: "JA omdat babies elke dag in de rij staan om te scheiden na een huwelijk van 3weken" Toch wil er even bijvermelden dat ik dat ik me bij deze uitspraak volledig aansluit "Rarara hoe kan dat. Ongeloofelijk sinds we geboren zijn krijg je niets anders te horen als alleen maar TROUWEN en MAAGDELIJKHEID. Je hoort niets over niet LIEGEN,STOUT DOEN,STUDIE. Belangrijk dingen ho maar. Weet je wat het is met dit vervloekt volk van ons. We leven alleen voor de mensen. "wat vinden de mensen van ons, hoe denken de mensen van ons" Als we zo vaak aan GOD dachten dan zou dit een perfecte wereled worden en dan zou de hemel al vol zitten."

naisha
05-12-2003, 20:37
Origineel gepost door Muslimah Ik wil je even erop wijzen dat je niet hoeft te veralgemenen bij deze uitspraak "Ik wil niet veel zeggen hoor maar een goeie leeftijd om te trouwen is 26/26jaar. En geloof mij nou maar, dan pas heb je hersens dan weet je zeker wat je in het leven wil. Ga mij niet vertellen dat een 16/20jarig al helemaal er klaar voor is. Meestal denk je op die leeftijd aan hele andere dingen." Je kan geen leeftijd op "trouwen" plakken. Bij ieder is dit anders de ene is klaar op de leefdtijd van 18 terwijl een ander pas klaar is op zijn 30ste Of het in je eigen nadeel is om vroeg te trouwen betwijfel ik tenzeerste. Ik heb nl. een vriendin die op haar 18 de is getrouwd en zeer gelukkig is, hamdoelilah. Dus met andere woorden het heeft niets te maken met leeftijd maar met het lot. Dit heeft trouwens ook niets te maken met al dan niet vroeg trouwen: "JA omdat babies elke dag in de rij staan om te scheiden na een huwelijk van 3weken" Toch wil er even bijvermelden dat ik dat ik me bij deze uitspraak volledig aansluit "Rarara hoe kan dat. Ongeloofelijk sinds we geboren zijn krijg je niets anders te horen als alleen maar TROUWEN en MAAGDELIJKHEID. Je hoort niets over niet LIEGEN,STOUT DOEN,STUDIE. Belangrijk dingen ho maar. Weet je wat het is met dit vervloekt volk van ons. We leven alleen voor de mensen. "wat vinden de mensen van ons, hoe denken de mensen van ons" Als we zo vaak aan GOD dachten dan zou dit een perfecte wereled worden en dan zou de hemel al vol zitten." helemaal mee eens.. :)

Muslimah
05-12-2003, 20:39
Origineel gepost door naisha helemaal mee eens.. :) :)

Moenier
05-12-2003, 21:25
Origineel gepost door Muslimah Ik wil je even erop wijzen dat je niet hoeft te veralgemenen bij deze uitspraak "Ik wil niet veel zeggen hoor maar een goeie leeftijd om te trouwen is 26/26jaar. En geloof mij nou maar, dan pas heb je hersens dan weet je zeker wat je in het leven wil. Ga mij niet vertellen dat een 16/20jarig al helemaal er klaar voor is. Meestal denk je op die leeftijd aan hele andere dingen." Je kan geen leeftijd op "trouwen" plakken. Bij ieder is dit anders de ene is klaar op de leefdtijd van 18 terwijl een ander pas klaar is op zijn 30ste Of het in je eigen nadeel is om vroeg te trouwen betwijfel ik tenzeerste. Ik heb nl. een vriendin die op haar 18 de is getrouwd en zeer gelukkig is, hamdoelilah. Dus met andere woorden het heeft niets te maken met leeftijd maar met het lot. Dit heeft trouwens ook niets te maken met al dan niet vroeg trouwen: "JA omdat babies elke dag in de rij staan om te scheiden na een huwelijk van 3weken" [/I] Leeftijd heeft wel iets te maken het is niet omdat het bij je vriendin goed afgelopen is dat heb bij iedereen is. Jonge meiden van 17,18 jaar denken hoe mooi een huwelijk wel is een sproookje en ze denken alleen maar aan geven van grote,mooie feest alsof ze een modeschow moeten blijven. Denk logisch na man een huwelijk is huishouden,kinderen,verantwoordelijkheid,... een meid van 18jaar heeft nog geen werk meestal,geen auto,zelfstandigheid,logisch denken en handelen,....... Trouwfeest is bij hun huwelijkssprookje :zwaai:

naisha
05-12-2003, 21:28
Origineel gepost door Moenier Leeftijd heeft wel iets te maken het is niet omdat het bij je vriendin goed afgelopen is dat heb bij iedereen is. Jonge meiden van 17,18 jaar denken hoe mooi een huwelijk wel is een sproookje en ze denken alleen maar aan geven van grote,mooie feest alsof ze een modeschow moeten blijven. Denk logisch na man een huwelijk is huishouden,kinderen,verantwoordelijkheid,... een meid van 18jaar heeft nog geen werk meestal,geen auto,zelfstandigheid,logisch denken en handelen,....... Trouwfeest is bij hun huwelijkssprookje :zwaai: Denk jij dat dat het enigste jonge meisje is dat gelukkig getrouwd is...ja ik weet dat het moeilijk te geloven is....maar het is nu eenmaal zo.. :rolleyes: Wat jij dus wil zeggen is dat ze het doen voor het huwelijksfeest... :confused: Er zijn heel veel jonge meiden die het op de islamitische manier doen dus niet die hele reutemeteut... Ja ja het is nog steeds moeilijk te geloven dat jong getrouwde meiden gelukkig kunnen zijn... :giechel:

Moenier
05-12-2003, 21:34
Origineel gepost door naisha Denk jij dat dat het enigste jonge meisje is dat gelukkig getrouwd is...ja ik weet dat het moeilijk te geloven is....maar het is nu eenmaal zo.. :rolleyes: Wat jij dus wil zeggen is dat ze het doen voor het huwelijksfeest... :confused: Er zijn heel veel jonge meiden die het op de islamitische manier doen dus niet die hele reutemeteut... Ja ja het is nog steeds moeilijk te geloven dat jong getrouwde meiden gelukkig kunnen zijn... :giechel: Ja trouwen is voor hun een beleving maar na het trouwen is het een prestatie en vele falen erin of geven te veel snel op en alles valt tegen.Maar ja ze moeten het zelf weten en onder andere trouwen om van huis weg te gaan hoe vaak heb ik dat niet gezien.Ach ja als ze willen trouwen so be it het is een rage en daarna snel uit elkaar gaan heb het genoeg gezien en gehoord

naisha
05-12-2003, 22:07
Origineel gepost door Moenier Ja trouwen is voor hun een beleving maar na het trouwen is het een prestatie en vele falen erin of geven te veel snel op en alles valt tegen.Maar ja ze moeten het zelf weten en onder andere trouwen om van huis weg te gaan hoe vaak heb ik dat niet gezien.Ach ja als ze willen trouwen so be it het is een rage en daarna snel uit elkaar gaan heb het genoeg gezien en gehoord Ja hangt ervanaf welke mensen je kent...bij de mensen die ik ken gaat het elhamdolilah goed.. :)

Najib26
06-12-2003, 01:48
Ik vind het niet interessant en heb de tekst niet uitgelezen. Ik ben gestopt bij regel 3. De mening van iemand zonder schaamte hoef ik niet te weten.

Brownsugar
06-12-2003, 02:26
dan was een reactie ook overbodig vind je niet najib?

Muslimah
06-12-2003, 16:19
Origineel gepost door Moenier Leeftijd heeft wel iets te maken het is niet omdat het bij je vriendin goed afgelopen is dat heb bij iedereen is. Jonge meiden van 17,18 jaar denken hoe mooi een huwelijk wel is een sproookje en ze denken alleen maar aan geven van grote,mooie feest alsof ze een modeschow moeten blijven. Denk logisch na man een huwelijk is huishouden,kinderen,verantwoordelijkheid,... een meid van 18jaar heeft nog geen werk meestal,geen auto,zelfstandigheid,logisch denken en handelen,....... Trouwfeest is bij hun huwelijkssprookje :zwaai: Ik heb toch nooit gezegd dat een huwelijk iets gemakkelijks is?? Trouwens ik denk ook niet dat het voor de hele wereld makkelijk zal zijn omdat mijn vriendin vroeg is getrouwd en gelukkig is. Ik geef alleen maar een voorbeeld dat het best wel mogelijk. By the way ik weet ook wel dat er sommige bij zijn die denken dat ze er klaar voor zijn maar dat bijlange nog niet zijn. Maar dan is er toch nog geen reden om te veralgemenen. Want dat is wat er hier vaak gebeurd. Maar als jij je pas klaar voelt op je 30ste, dat is dan toch niet mijn probleem. Je doet wat je niet laten kan. Je moet zelf weten wat huwelijk inhoudt en of je je er klaar bent.

Arabian_Pearl
06-12-2003, 16:30

De zin vh leven is niet zich schikken naar een ander, het is niet vroeg trouwen en kinderen kopen, het is niet zich afvragen of mammie en pappie mijn mening wel goed vinden... De zin vh leven is gelukkig zijn, echt zeer gelukkig zijn. Allah wil immers dat wij allemaal gelukkig zijn. Maar al te vaak vergeet men dat wat geluk is voor persoon A, niet per se hetzelfde geluk is voor persoon B. Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken. Het enige wat je kunt doen voor een ander is goed zijn voor elkaar en elkaars eigenheid respecteren. Wat de rest betreft, kiest ieder zijn eigen weg. Er zijn verschillende goede wegen te volgen, zolang je jezelf maar respecteert en zorg draagt voor jezelf.

Pagina's : [1] 2