Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een Goede Moslim(a)

Pagina's : [1] 2 3

maroc_misty
05-12-2003, 15:35

Beste broeders en zuster, Ik heb hier een vraag waarop ik graag serieuze antwoorden wil. Ik vroeg mij namelijk af wanneer jullie jezelf goede moslim(a)s noemen. Met ander woorden welke dingen doe je aan het geloof waardoor je kan zeggen: 'Ik ben een goede 'moslim'. Bijv. bidden, vasten, hijab, etc.

maroc_misty
05-12-2003, 15:42
Jammer, niemand die erop reageert :(

Life_sucks
05-12-2003, 15:44
het is heel moeilijk om over jezelf te zeggen of je een goede moslim bent. uiteindelijk beoordeelt allah dat. maar we doen wel onze best om een goede moslim te zijn

maroc_misty
05-12-2003, 15:48
Origineel gepost door Life_sucks het is heel moeilijk om over jezelf te zeggen of je een goede moslim bent. uiteindelijk beoordeelt allah dat. maar we doen wel onze best om een goede moslim te zijn Wat doe jij zoal aan het geloof dan?

Life_sucks
05-12-2003, 15:50

ik probeer me zo goed mogelijk aan de zuilen van de islaam te houden, alleen jammergenoeg draag ik op dit moment geen hoofdoek maar dat komt inscha-allah binnenkort.

Life_sucks
05-12-2003, 15:52
en wat doe jij aan je geloof

aicha2003
05-12-2003, 15:53
Ikzelf bid, vast, maar draag geen hijab insa'allah in de toekomst nog. Ook wil ik later mijn bedevaart maken in mekka. :)

maroc_misty
05-12-2003, 15:59
Origineel gepost door Life_sucks en wat doe jij aan je geloof Ik heb helaas ook geen hoofddoek, ik probeer wel zoveel mogelijk op tijd te bidden, ik doe aan de ramadan, ik verdiep me weleens in de koran.Etc.

Life_sucks
05-12-2003, 16:00
en natuurlijk komen niet drinken, niet roken, geen relaties enz. enz. er ook bij kijken

aicha2003
05-12-2003, 16:05
:confused: :confused: Wanneer vind men iemand een slechte moslim???? :confused:

zolikha
05-12-2003, 16:09
Origineel gepost door aicha2003 :confused: :confused: Wanneer vind men iemand een slechte moslim???? :confused: Daar moet je je eigenlijk niet druk om maken, je moet jezelf juist de vraag stellen; hoe word ik een zo'n goed mogelijke moslima? :confused:

Life_sucks
05-12-2003, 16:11
het is niet aan ons om iemand te beoordelen of iemand een goede of slechte moslim is. iemand kan altijd bidden, vasten enz. maar ondertussen zich toch bezig houden met allerlei vieze praktijken. en natuurlijk heb je ook het omgekeerde. gelukkig is alllah de alziende en alwetende

aicha2003
05-12-2003, 16:15
Origineel gepost door Life_sucks het is niet aan ons om iemand te beoordelen of iemand een goede of slechte moslim is. iemand kan altijd bidden, vasten enz. maar ondertussen zich toch bezig houden met allerlei vieze praktijken. en natuurlijk heb je ook het omgekeerde. gelukkig is alllah de alziende en alwetende Daar ben ik het ook mee eens, maar het lijkt mij dat je zelf wel ongeveer weet wanneer je met het goede of slechte bezig bent

amiira
05-12-2003, 17:22
Origineel gepost door maroc_misty Beste broeders en zuster, Ik heb hier een vraag waarop ik graag serieuze antwoorden wil. Ik vroeg mij namelijk af wanneer jullie jezelf goede moslim(a)s noemen. Met ander woorden welke dingen doe je aan het geloof waardoor je kan zeggen: 'Ik ben een goede 'moslim'. Bijv. bidden, vasten, hijab, etc. Moeilijke vraag. Dat zeg ik nooit over mezelf. Maar ik doe altijd mijn best om dit door allah genoemd te kunnnen worden. Als je in aamerking wil komen voor deze benaming moet je je denk ik op zijn minst aan de vijf zuilen van de islam voldoen, en dan heb ik het over bieden (zoveel mogelijk op tijd), zakat (als je het geld hebt en dus ook sadaka aan armen), el hijab (als meisje, wil overigens niet zeggen dat je het niet bent als je hem niet draagt), islamitisch gedragen, jezelf op de hoogte brengen en verdiepen in de islam, de koran en wat deze allemaal inhouden.............. en dan alsnog is allah de enige die dit kan beoordelen: Ina laha gaforon rahim.

maroc_misty
05-12-2003, 17:35

Origineel gepost door amiira Moeilijke vraag. Dat zeg ik nooit over mezelf. Maar ik doe altijd mijn best om dit door allah genoemd te kunnnen worden. Zo is dat! Je moet altijd wel je best doen

Pagina's : [1] 2 3