Bekijk volle/desktop versie : Islam mijn hoofddoek



Pagina's : [1] 2 3

08-02-2002, 15:57
ik heb er zelf voor gekozen
ja de keus was echt van mij
ik heb de schaamte overwonnen
en nu voel ik me zelfs vrij

ik heb gekozen te verbergen
en te tonen hoe ik denk
zie jij het echt als iets onzinnigs?
voor mij is het als een geschenk

zie jij het echt als een beperking?
voor mij opent het juist de grenzen
denk jij dat ik er niet blij mee ben?
echt, ik heb niets meer te wensen

ik heb de poort eindelijk gesloten
de poort waarachter mijn schoonheid ligt
maar ik heb een andere poort geopend
nu zie je pas mijn ware gezicht

heb jij nu echt met mij te doen?
denk jij: 'ze heeft het zwaar als moslimvrouw?'
maar zeg nou zelf, wat weegt zo'n hoofddoek
de medelijden zijn voor jou...

08-02-2002, 19:09


salaaam zuster

wat ik ervan vind dat het heel knap van je vind , en ik hopp dat veel meisjes je pad op gaan inshallah, ik zweer het ik zweer het als ik een keer buiten loop en zie een meisje met een hoofd doek dan zeg ik alhamdoulilah dat zulke meisjes bestaan alhamdoulilah, en ik hoop dat meer meisje die in het kromme pad gaan dat ze weer het rechte pad nemen inshallaaaa

ik ben echt blij dat ik zoiets hoor je hoeft je nergens voor schamen.
want sommige mensen schamen om dat te doen maar wat ze steeds niet beseffen dat ze hetr voor allah doen niet voor de mens.
als iemand zich zelf in een bedemloze put gooit ga je dat toch niet doen????????????
dus je moet weten dat je het voor allah doet en ik ben echt blij dat ik het hoor echt blij mij zuster en inshallah khir
fi ri3ajati allah
salaam

12-02-2002, 14:14
salaam alaikoum,

wat leuk om zulke reacties te krijgen, dank jullie wel!!!
ik ben in de ramadan begonnen met een hoofddoek dragen. ik vond gewoon dat ik er klaar voor was, van het een op het andere moment! dus besloot ik op een ochtend de stap te nemen. je had m'n moeders gezicht moeten zien toen ik 's middags met hoofddoek de woonkamer binnenstapte. ik had haar namelijk niks verteld! de eerste dagen op school was ik een kijkattractie. ik ben het enige marokkaanse meisje op school, dus ik werd echt nagekeken. ik voelde me alleen maar trots! maar ook daar kreeg ik geen negatieve reacties, de meeste vroegen naar het hoe en waarom en ik legde het uit; zij begrepen het, of deden alsof ze het begrepen...velen zeiden trouwens dat het leuk stond

ik hoop dat meer meisjes deze keuze zullen maken. maar je moet er wel volledig achter staan en je er lekker bij voelen! is dat niet het geval, dan heeft je hoofddoek weinig betekenis....

nogmaals bedankt allemaal!

allah i 3awnakoem!

groetjes,

cina

14-02-2002, 16:46
waarom hebben sommigen niet door dat schoonheid niet verloren gaat, als je het bedekt????

15-02-2002, 16:24


heeee emshoom, je bent vergeten te grijnzen

het zou inderdaad veel makkelijker zijn als iedereen in een djelebba zou lopen. misschien dat die jongens dan niet leeglopen (psssssssst) als je langsloopt....
nee ff serieus, ik probeer me zo goed mogelijk te kleden met de kleren van tegenwoordig.

02-03-2002, 11:23
voor alle meiden die een hoofddoek dragen: BESAGHTHEK!!!!

MIJN VERHAAL:
lange tijd zat ik er in mijn gedachten mee. een hoofddoek dragen of niet? en ik dacht na wat de nadelen waren van een hoofdoek! toen ik goed nadacht besefte ik dat er helemaal geen nadelen waren, alleen voordelen. ik draag een hoofddoek 1 week na de ramadan. nu zullen jullie zeker denken: WEER ZO EEN MOLIMA DIE FF HELIG PROBEERT TE DOEN TIJDENS DE RAMADAN EN ZODRA DE RAMADAN DE VOORBIJ IS DOET ZE HAAR HOOFDDOEKJE AF!!!!!! zo dachten vele over mij, maar zij hadden te snel hun vooroordelen. want ik vond de ramadan een mooie begin om een hooddoek te dragen. en ik draag het helemaal uit eigen keuze en niet onder dwang van mijn vader. hij vond het heel goed van me! en hij was heel trots op mij!

ik draag het gewoon in zo een knotje. en ik vind van mezelf dat het eigenlijk niet zo hoort. maar insallah wil ik in de toekomst al hijab gaan dragen.

groetjes ven een zelfverzekerde moslima.

16-03-2002, 22:00
mijn haar verborgen onder een deken van waarheid
loop ik door de straten, beweeg ik me voort
nee mensen, dit is geen teken van domheid
ik doe alleen iets wat in de islam hoort

starende blikken, prikkende ogen op mijn rug
wat kan het mij schelen wat jullie denken
ik doe het voor mezelf
en krijg er zelfs iets voor terug...

27-03-2002, 17:34
SALAAM

Ik ben heel blij voor je mij zuster elkarima. Wallah je weet niet hoeveel je me blij hebt gemaakt. Toen ik het leesde kreeg ik bijna een traan en tegelijk had ik ook een glimlach in mijn gezicht. Nu is er voor jou een ander wereld geopent en wallah allah (s,w,t) is nu heel te vreden over jou. Voor jou is het maar een hoofddoek maar voor allah (s,w,t) betekent het heel veel. Wat kan het je schelen dat mensen je daar door gaan haten. beter nog allah houdt nu van jou wat is beter dan dat. Al zou de hele wereld mij haten, maar dat daardoor allah tevreden met mij zou zijn dan kies ik liever voor allah (s,w,t). Want op de dags dersoordeels al zou dan de mensen van de hele wereld jou mogen en allah (s,w,t) mag jou niet dan kom je echt niet de paradijs binnen. Nog maals ben heel blij voor je. En als iemand raar tegen over je doet omdat je een hoofddoek aan hebt moet je 1 ding weten dat allah (s,w,t) van je houdt en dat dit maar een test is en laat je niet klein maken door satan.

sorry als ik verkeerde dingen heb verteld, en sorry van det tijd.

wa asalamoe alaikoem wa rahmatoe allahi ta3ala wabarakatoeh

27-03-2002, 19:14
dank jullie wel voor jullie positieve reacties!!!
ik ben er nu echt blij mee dat Allah mij de kracht heeft gegeven deze stap te nemen!

27-03-2002, 19:40
goed van je cina houden zo!!
veel liefs lelarifia!

28-03-2002, 18:34
Asalaam,

Mooi gedicht hoor. Voor mij heeft een vrouw met hoofddoek iets puurs en moois. Ik vind het geweldig dat er steeds meer Marokkaanse dames een hoofddoek gaan dragen. Ik hoop inchallah dat jullie anderen zullen stimuleren!
Wa Salaam
Najib

14-04-2002, 15:42
Assalaam aleikom,

ALHADMULILAH. ..wat goed dat weer een zuster een hooffdoek is gaan dragen, dat geeft mij ook weer de nodige vraagtekens waarom ik er nog geen een draag! ECht goed hoor...ik bewonder je en alle andere zusters natuurlijk ook, maar jouw nou even in het byzonder.
Ik hoop insha'allah ook snel de hoofddoek zullen te gaan dragen, maar stapje voor stapje voor stapje moet ik gaan. Want soms wil ik iets te snel.... en dan komt het niet goed ben ik bang! Eerst moet ik nog wat werken aan de innerlijke hijab en daarna kunnen we pas overgaan op de uiterlijke hijab...........

14-04-2002, 19:57



Citaat:
Originally posted by cina
salaam alaikoum,

wat leuk om zulke reacties te krijgen, dank jullie wel!!!
ik ben in de ramadan begonnen met een hoofddoek dragen. ik vond gewoon dat ik er klaar voor was, van het een op het andere moment! dus besloot ik op een ochtend de stap te nemen. je had m'n moeders gezicht moeten zien toen ik 's middags met hoofddoek de woonkamer binnenstapte. ik had haar namelijk niks verteld! de eerste dagen op school was ik een kijkattractie. ik ben het enige marokkaanse meisje op school, dus ik werd echt nagekeken. ik voelde me alleen maar trots! maar ook daar kreeg ik geen negatieve reacties, de meeste vroegen naar het hoe en waarom en ik legde het uit; zij begrepen het, of deden alsof ze het begrepen...velen zeiden trouwens dat het leuk stond

ik hoop dat meer meisjes deze keuze zullen maken. maar je moet er wel volledig achter staan en je er lekker bij voelen! is dat niet het geval, dan heeft je hoofddoek weinig betekenis....

nogmaals bedankt allemaal!

allah i 3awnakoem!

groetjes,

cina
Hey Cina.....
Dit lijkt verdacht veel op mijn verhaal....hihi...
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met het dragen van een hoofddoek...ook met de Ramadan...en heb precies meegemaakt wat jij hebt geschreven...Ben ook heel trots op mezelf dat ik eraan begonnen ben!!!

Hoop ook dat er meer meisjes deze keuze gaan maken!!!

Groetjes Jamila

18-04-2002, 18:04
he kan iemand mij svp vertellen hoe ik hier een gedicht kan kopieren, sommige zijn te lang om over te typen.
danku!

12-06-2002, 16:32

Citaat:
Originally posted by 7eloua
he kan iemand mij svp vertellen hoe ik hier een gedicht kan kopieren, sommige zijn te lang om over te typen.
danku!
Beetje laat antwoord maar...je kan hier niets kopieren....waarschijnlijk om het 'stelen' van andermans gedichten tegen te gaan...

Pagina's : [1] 2 3