Bekijk originele versie : Wellah mooi!!
salaam oe3aleikom,
mensen wat mij is overkomen vandaag echt leuk:
ik stond op utreg centraal zie ik een nederlandse jongen
met zo een hoedje van alhiedje (mekka)... ik dacht eerst misschien
lijkt hij maar nederlands misschien is hij wel wat anders.....maar ja ik dacht laat maar... stapt tie bij mij in de bus zit tie 1 stoel voor me pakt een boekje tevoorschijn die ik ook thuis heb met surat's erin in het nederlands en in het arabisch begint tie te lezen... wallah echt leuk om te zien.........maar ja verder........stappen we samen uit bij de zelfde halte vraagt tie mij waar de moskee is ik hem uitleggen.....en toen moest ik het gewoon ff vragen: "ben je nederlands??" hij ja..ik weer ben je moslim?? hij ja alhamdoelilah alhamdoelilah...zegt tie ja alleen nog trouwen met een moslim meid insha'allah...ik insha'allah komt wel goed.... en ik vond het gewoon zo mooi.......... dat ik het gelijk ff kwijt moest aan jullie.........liefs een zuster :zwaai:
Amanatallah
06-09-2002, 11:50
Bedankt dat je het met ons hebt willen delen.
Jawairia
06-09-2002, 12:01
Zie de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Alhamdoulilah!
Zeldzaam
06-09-2002, 12:10
..waah masha'allah leuk is dat he...
maar waarom is dat een wonder jawairia??....
:D:D
Moge Allah Ons Allen Op Het Rechte Pad Houden
kuszzz
soussiasaida
06-09-2002, 12:12
Ja alleen vind ik het wel weer jammer dat veel "nederlanders etc" zich bekeren tot de Islam en veel marokkaanse jeugdigen etc. zich afzetten tegen de Islam. Schande gewoon.
soussiasaida
06-09-2002, 12:12
Ik vind het niet jammer dat nederlanders zich bekeren hoor, nee dat vind ik juist :goedzo: voordat sommige mijn mening weer verkeerd gaan opvatten.............
Zeldzaam
06-09-2002, 12:17
hahah soussia...we begrijpen je wel..maar je kan beter zeggen de moslim jongeren want als je marokkaans bent hoef je nog ni meteen moslim te zijn.....maar je hebt gelijk k vindt da ook jammer
maar komt goed allemaal inshallah
soussiasaida
06-09-2002, 12:19
Ja ik bedoel moslimjongeren maar toch de islam hoort bij de marokaanse cultuur wij horen ons ook hier aan te houden....... maar ja ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Bi mij op school zit ook een nederlandse moslim.. prachtig om te zien, nederlandse moslims houden zich beter aan de islamitische regels dan marokanen vind ik... (niet alle marokanen hoor)
Jemal2002
06-09-2002, 15:59
Kan iemand mij uitleggen waarom het een wonder is als een nederlander moslim is????
Er is toch geen sjabloon (uiterlijk) van een moslim? of wel?
yasmine85
06-09-2002, 16:03
Origineel gepost door Jemal2002
Kan iemand mij uitleggen waarom het een wonder is als een nederlander moslim is????
Er is toch geen sjabloon (uiterlijk) van een moslim? of wel?
het is niet echt een wonder, maar je staat er gewoon versteld van...
Nederlanders worden meestal ongelovig opgevoed, of met het christelijke/katholieke geloof.. ook is er sinds 11 september alleen maar negativiteit omtrend de Islam. Als je dan toch nog Nederlanders ziet die zich bekeren tot de Islam, ben je toch wel verbaasd... ze hebben zich nix van de media aangtrokken, dat vind ik echt mooi!!
kiss
abdoel6666
06-09-2002, 16:05
Origineel gepost door soussiasaida
Ja alleen vind ik het wel weer jammer dat veel "nederlanders etc" zich bekeren tot de Islam en veel marokkaanse jeugdigen etc. zich afzetten tegen de Islam. Schande gewoon.
"afzetten tegen de islaam" in welk opzicht?
ik vind dat als een nederlander moslim word, zich veel beter aan de islam houd, dan wij die "za3ma al moslim geboren zijn". ik bewonder hun ook heel erg, en moet tegelijkertijd kotsen van mezelf dat ik dat niet kan.
ik hoop dat het met ons ook goed zal komen, inchallah
Jemal2002
06-09-2002, 17:09
Origineel gepost door yasmine85
het is niet echt een wonder, maar je staat er gewoon versteld van...
Nederlanders worden meestal ongelovig opgevoed, of met het christelijke/katholieke geloof.. ook is er sinds 11 september alleen maar negativiteit omtrend de Islam. Als je dan toch nog Nederlanders ziet die zich bekeren tot de Islam, ben je toch wel verbaasd... ze hebben zich nix van de media aangtrokken, dat vind ik echt mooi!!
kiss
Misschien was hij moslim geworden voor 11 september, maar dan nog is leuk om blanke nederlandse moslims te zien.
Misschien om dat ik allerlei moslims van allerlei afkomsten ken dat ik er niet echt van sta te kijken.
Wat wel grappig als tegen een marokkaan zeg dat ik moslim ben krijgen ze eerste een hart aanval en wanneer ze dat verwerkt hebben dan zien ze in dat iedereen moslim kan zijn......
Jemal2002
06-09-2002, 17:11
Origineel gepost door hilwa
ik vind dat als een nederlander moslim word, zich veel beter aan de islam houd, dan wij die "za3ma al moslim geboren zijn". ik bewonder hun ook heel erg, en moet tegelijkertijd kotsen van mezelf dat ik dat niet kan.
ik hoop dat het met ons ook goed zal komen, inchallah
Allah (swt) leidt wie hij wilt leiden.....als hij (swt) jou wilt leiden zal het zeker goed komen met je.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.