Bekijk originele versie : Schijnheilig
Mouna_leila
05-12-2003, 10:47
Iedereen roept wel heel schijnheilig dat het mektaab is, maar als een MEISJE rond de dertig nog niet getrouwd is begint de bijnaam oude vrijster bij ons Marokkanen al te vallen. Ook gaan we hard speculeren over de redenen voor haar vrijgezellenbestaan, dat eindigt in een conclusie die niet in het voordeel van het meisje is. JONGENS daarentegen wordt geen leeftijdsgrens opgelegd, een man is binnen ons cultuur immers noooooooooooit te oud om te trouwen…..
Angel_82
05-12-2003, 10:55
Meid, dat is die verdomde marokkaanse cultuur van ons.. het heeft niet eens iets met de islam te maken. Wat wij marokkanen hebben: we proberen elkaar te overtreffen. En met de dag wordt het gekker. Zodra een meisje van middelbare leetijd nog niet getrouwd is, dan is ze niet in trek en niet gewild.. Het is net alsof al onze ouders op de markt staan. En degene die het meest verkocht heeft die is de beste etc.. (blablabla)
En deze gedachtes hebben meestal die ouwe marokkaanse vrouwtjes, want die kunnen er met hen gedachten niet bij dat het misschien de keuze van het meisje zelf is om NIET te trouwen....
In ieder geval... they suck!
Nix van aantrekken dus.... zijn de moeite niet eens waard...
Angel_82
05-12-2003, 10:57
oja, en waarom ze dat niet zeggen over de jongens... Omdat ZIJ het ze3ma in de hand hebben. Tenslotte vraagt de jongen het meisje... en niet andersom..
( zo denken ze dus he.. wallah te gek voor woorden)
Origineel gepost door Mouna_leila
Iedereen roept wel heel schijnheilig dat het mektaab is, maar als een MEISJE rond de dertig nog niet getrouwd is begint de bijnaam oude vrijster bij ons Marokkanen al te vallen. Ook gaan we hard speculeren over de redenen voor haar vrijgezellenbestaan, dat eindigt in een conclusie die niet in het voordeel van het meisje is. JONGENS daarentegen wordt geen leeftijdsgrens opgelegd, een man is binnen ons cultuur immers noooooooooooit te oud om te trouwen…..
Laat die mensen maar praten. Ik trouw wanneer ik er klaar voor ben.
Of dat nou op mijn 20ste is of op mijn 30ste. Het kan mij niet veel schelen wat die mensen er van gaan zeggen. Ik ben de gene die trouwt!! :D :D
En alles wordt bepaald door mektaab...
RisLaine
05-12-2003, 10:59
Origineel gepost door Mouna_leila
Voor Mannen Is Het In De Marokkaanse Cultuur Altijd Makkelijk , Wat Betreft Het Trouwen Of HerTrouwen. Mannen Kunnen Namelijk Niet Zonder Een Vrouwtje, Gescheiden En Direct Op Zoek Naar Een Ander.
Voor Vrouwen Ligt Dit InderDaad Een Stuk Anders.
:rolleyes:
Joh waar jullie je druk om maken wij marokkanen zullen altijd wel een reden zoeken om over iemand anders te zeuren dus leef je leven en laat onze marokkaanse gemeentschap in z'n sop gaar koken gezeur ook altijd!!!!
sousiagirl21
05-12-2003, 14:10
Origineel gepost door deheks
Joh waar jullie je druk om maken wij marokkanen zullen altijd wel een reden zoeken om over iemand anders te zeuren dus leef je leven en laat onze marokkaanse gemeentschap in z'n sop gaar koken gezeur ook altijd!!!!
inderdaad, beter laat trouwen en gelukkig, dan vroeg trouwen en in de elende.
Life_sucks
05-12-2003, 14:11
Origineel gepost door sousiagirl21
inderdaad, beter laat trouwen en gelukkig, dan vroeg trouwen en in de elende.
nou heb je gesproken, helemaal mee eens. :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.