Bekijk originele versie : Allah op gezich van een baby
Majeedtrisinti
05-12-2003, 09:18
Salaam o Alaikom,
Vanochtend zat ik de radio te luisteren "Radio 1 journaal" en hoorde dat er op 27 ramadan een baby is geboren met op de wang een moedervlek met Allah erop (Subhanallah). ik kon het niet geloven, maar ze hebben ook een foto van gemaakt en die is te zien op www.radio1journaal.nl
ik zou zeggen kijk en zie het met je eigen ogen.
Dit klopt iemand kan Abdellah heten maar iemand die zichzelf Allah noemt lijkt me niet juist. Of Razizi geeft aan dat deze man 3ala`a heet. En de 3 voor de letter is heeft een andere klank die je vanuit het achterste in je keel moet uitspreken en niet gewoon als A waar je het achterste deel van de keel niet gebruikt. De uitspraak van deze letter A dus de arabische letter A die uit het achterste deel van de keel wordt uitgeproken die bestaat overgens niet in het westerse alfabet. In feite zou je kunnen zeggen dat het arabische 2 soorten letters A kent. Die beiden op een andere manier worden uitgesproken.
Ik hoop dat je eruitkomt Wa salamm
Wa Salammmmm
Majeedtrisinti
05-12-2003, 11:28
Salaam Razizi,
Dank je wel voor je reactie, het kan wel zo zijn dat het 3ala'a
zou zijn aangezien vele de (3) niet kunnen uitspreken en dan Allah zeggen i.p.v. 3ala'a. Maar Allaho a3lam Rabbi beslist wat er staat. Maar wat ik niet van je reactie begrijp is dat het al een aantal dagen oud is, maar als je mijn text goed heb gelezen bestaat het nieuws al vanaf de geboorte van zijn kind namelijk al vanaf 27 Ramadan. Maar je zal denk ik wel bedoelen dat je het al een aantal dagen eerder wist dan ik. Maar begrijp goed dat sommige het niet wisten en het dan toch" Nieuws" is.
Salaam Marouan,
Dank je voor de toevoeging van de reactie op mijn schrijven, Wat ik niet in je reactie begrijp is dat iemand zichzelf Allah gaat noemen. Want ik heb niet gezegd dat dat kind Allah heet maar dat er op zijn Wang een moedervlek zit dat gelet op de schrijfwijze Allah vermeld zou zijn.
Met andere woorden mijn bedoeling was en is het informeren van de gebeurtenis.
Elmoehiem Soukran
Ma3a salama
Origineel gepost door razizi
Majeed:
Het was maar een toevoeging en zeker niet bedoeld als oude nieuws of zo!!!
Ik was 's avonds bij mijn ouders TV aan het kijken en zag het met mijn eigen ogen. Het is in het arabisch geschreven en duidelijk is de 3 (3ali= Ali uitspreken in het arabisch).
'Wonderbaby' geboren in Bethlehem
Gepost door Rob (R@b) - vrijdag 5 december 2003 @ 11:34 - Bron: Radio 1 Journaal
Spruit_elf en Boiler hadden ons via de newssubmit het volgende te melden:
Twee weken geleden is in Bethlehem is een kindje geboren met een enorme moedervlek van mond tot oor. Met wat fantasie valt daarin de naam van een oom van het kind lezen, Allah.
De baby werd geboren op de zeventwintigste dag van de Ramadan. Exact dé dag dat de profeet Mohammed eeuwen geleden de Koran geopenbaard heeft gekregen.
De naam Allah is ook de naam van een oom van de baby, die onlangs werd geliquideerd door het Israëlische leger. Volgens de ouders zal het kind "de erfenis van de oom op zich nemen''. Het ouderlijk huis wordt inmiddels overspoeld door duizenden mensen.
Op de site van Radio 1 is een verslag te beluisteren van een bezoek aan de woning.
Origineel gepost door Majeedtrisinti
Salaam Razizi,
zou zijn aangezien vele de (3) niet kunnen uitspreken en dan Allah zeggen i.p.v. 3ala'a. Maar Allaho a3lam Rabbi beslist wat er staat. Maar wat ik niet van je reactie begrijp is dat het al een aantal dagen oud is, maar als je mijn text goed heb gelezen bestaat het nieuws al vanaf de geboorte van zijn kind namelijk al vanaf 27 Ramadan. Maar je zal denk ik wel bedoelen dat je het al een aantal dagen eerder wist dan ik. Maar begrijp goed dat sommige het niet wisten en het dan toch" Nieuws" is.
Salaam Marouan,
Dank je voor de toevoeging van de reactie op mijn schrijven, Wat ik niet in je reactie begrijp is dat iemand zichzelf Allah gaat noemen. Want ik heb niet gezegd dat dat kind Allah heet maar dat er op zijn Wang een moedervlek zit dat gelet op de schrijfwijze Allah vermeld zou zijn.
Elmoehiem Soukran
Mijn reactie over dat de naam Allah dat iemand zichzelf gaat noemen bedoel ik niet mee dat jij zegt in dit stukje of over dit stukje. Mijn reactie gaat over het algemeen. Een algemene regel in de islam. Iemand zie zich Allah noemt is niet juist.
Ik hoop dat je het nu begrijpt.
Sorry voor de verwarring anders.
Shokran
Wa Salammmmm
Ma3a salama
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35681
Ga naar de volgende site en lees de reacties, ect om misselijk van te worden!
P.S. reacties staan onder het artikel
Origineel gepost door Majeedtrisinti
Salaam Razizi,
Salaam Marouan,
Elmoehiem Soukran
Ma3a salama
Mijn reactie over dat de naam Allah dat iemand zichzelf gaat noemen bedoel ik niet mee dat jij dit zegt in dit stukje of over dit stukje. Mijn reactie gaat over het algemeen. Een algemene regel in de islam. Iemand zie zich Allah noemt is niet juist.
Ik hoop dat je het nu begrijpt.
Sorry voor de verwarring anders.
Shokran
Wa Salammmmm
Majeedtrisinti
05-12-2003, 12:51
La houwla walla kouwata illahi al3adiem.
en soukran voor jullie reacties/ toevoegingen
HaagseMoCro
05-12-2003, 13:09
http://images.fok.nl/upload/babybetl.jpg
Origineel gepost door Noraida
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35681
Ga naar de volgende site en lees de reacties, ect om misselijk van te worden!
P.S. reacties staan onder het artikel
Wat een belachelijke reacties allemaal. Deze ongelovigen zullen nooit iets toegeven wat moslims beweren. Ik verwijs naar Mozes vzmh die de Pharao allerlei wonderen heeft laten zien en de pharao en zijn volgelingen wilden nog niet geloven. Net zoals Jezus vzmh iemand uit de dood liet opstaan en joden zeiden kijk dit is de Duivel. Net zoals Mohammed vzmh de Koran liet zien en Men ook hetzelfde zei. Nog steeds doet men dit.
Maar dat geeft niet respecteer je buur de Christen en de Jood of een ander geloof. Dat zegt de islam. Zie in de Koran Soera Elkafiroen (De ongelovigen)
Geopenbaard vóór de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 6 strofen.
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: "O gij ongelovigen,
2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.
4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
Respect voor mensen met een ander geloof dan de islam.
Dat is wat deze vers zegt. Een mens die helemaal nergens in gelooft dus een heiden die zegt dat als hij dood is dan er daarna niks mee komt die word hiermee niet bedoeld. Nogmaals het gaat alleen voor mensen met een geloof. Deze mensen (Heidenen die nergens in geloven) zijn volgens islam helemaal verkeerd bezig zijn. Ik zeg dit uit islamitisch oogpunt van mijn visie. Men moet juist blij zijn dat er mensen zijn die ergens in geloven. Als ze goed bezig zijn met hun geloof dan zullen ze geen verkeerde dingen doen. Als heiden zeg je dus of je nou iemand vermoord of besteelt of verkracht het ergste wat je kan overkomen is dat je word opgepakt en in de gevangenis gegooit met een tv op je kamer als je geluk hebt. Ik zou niet bang zijn dan voor de politie hoor en ik denk meerdere mensen en dan zou de wereld nog een grotere puinhoop zijn op dit moment. Ik denk zelfs dat er niemand zou zijn die zelfs voor politieagent zou willen spelen omdat tegen zoveel heidenen zouden ze niet opkunnen.
Zo kijk ik er tegenaan.
Zijn er nog andere meningen ze zijn van harte welkom.
Wa Salammm
Khanoussi
05-12-2003, 13:51
Origineel gepost door MrMaRouaN
Wat een belachelijke reacties allemaal. Deze ongelovigen zullen nooit iets toegeven wat moslims beweren. ...
Het verschil van meningen tussen ongelovigen (ja daar hoor ik ook bij) en gelovigen (moslims , christenen , joden , satanisten , etc , etc) dat de ongelovigen niks hoeven te bewijzen , en de gelovigen nog steeds niet kunnen bewijzen dat er een god is.
Wat dit kindje betreft , ben bang dat het een bedevaarts kindje gaat worden die waarschijnlijk niet normaal op kan groeien , omdat er altijd een paar van die te fanatieke godsdienst aanhangers dir als een soort van teken gaan zien.
Die ouders kunnen beter met dat kind gaan emigrerennaar Ijsland of Groenland zodat dat kind normaal op kan groeien , zonder elke dag in de belangstelling te staan.
Fabolous
05-12-2003, 14:08
iemand zei het hier al, er staat 3ala als je een arabisch woordje eruit wilt halen, maar ik zie dus echt geen allah staan dat staat er dus ook niet.....en een oom die allah heet, daar moet 3abd voor anders niet goed niet goed mijn broeders....
Nou, Allah op het gezicht van een baby? Volgens mij ging het om moedervlekken, die kunnen zich later ontwikkelen tot een vorm van huidk.a.n.k.e.r.
Ik vraag me af wat er met zo'n babface gebeurd als dat kind opgroet; Allah met jeugdpuistes, Allah met de eerste baardgroei...
Als die kinderbeul in Groningen het getatouerde gezicht van zo'n pedoboy van z'n borst heeft gehaald, moet er voor zo'n kind ook een oplossing zijn.
Hoe worden kinderen met wijnvlekken ook al weer behandeld? Oh ja, die worden weggelaserd.
Maar wat mij betreft mag die getroffen baby tijdens Kerstmis in de stal naast het kindje Jezus, in de grote kerststal in Jeruzalem.
En voor Resouan, "farao" schrijven we zo, zoals jij het schrijft is het al uit de taalherziening van 1938 gehaald.
Vrede op aarde.
Scottie,
Nou, en die rare moedervlekken noem jij een beloning? In het Nederands heet zoiets een huidafwijking en die familie noemt het een herkenning, een stigma.
Daar krijgt zo'n kind straks veel last van. Nagekeken worden, gepest en uitgescholden en uiteindelijk een gevoel van minderwaardigheid en een verpeste jeugd.
Dat noem jij een beloning ...
Nou, mij lijkt dit helemaal geen leuke Sint Nicolaas die zo'n cadeau aan een kind geeft.
Scottie.
Nou, ik begin steeds minder respect te voelen voor sommige mensen. Dit verhaal is toch te achterlijk voor woorden. Moet dat kind nou de rest van zijn leven als een miskende Christus door het leven gaan, terwijl iedereen wacht tot dat arme schaap een wonder verricht?
Hoe zo, "Wonderkind"? Hoe weet je dat? Heeft dat schelpseltje dan al een wonder verricht? Het enige juiste wonder is om die pigmentvlekken zo snel mogelijk van z'n snuitje te krijgen.
Dat kind hoort gewoon onder de hoede van de Kinderbescherming. En dan niet daar, nee, hier.
En die schijnheiligheid. Eerst werden al die kinderen die zich met goedvinden van hun ouders tussen onschuldige burgers aan flarden opbliezen tot martelaartjes verklaard. Nu loopt de hele gemeenschap uit om een kind met buitenproprtionele moedervlekken die best nog wel eens verdacht op K.S. kunnen zijn.
Hebben ze er honderden zichzelf en onschuldige mensen laten doden, aan dit kindje wordt bij leven al het martelaartjeschap aangeboden.
Het is jammer dat oom Saddam op de vlucht is en die ouders geen 10.000 dollar kan geven, zoals hij die ouders van al die opblaaskinderen gaf. Maar oom Arafat zijn vrouw is rijk en misschien dat hij, voordat hij emigreert, die ouders nog wat geld kan geven.
Je kunt van een Westerling niet verlangen dat die begrip heeft voor zulke zotteklap. De enige keer dat de mensheid uitliep om een wonderkind te zien is op 25 december precies 2003 jaar geleden.
Jij noemt onze samenleving ziek, nou als je bedoelt dat die niet perfect is heb je gelijk. Maar dat kind komt vast naar Nederland als die vlekken moeten worden weggehaald. Want geen man wil liggen naast een vrouw die wellicht de bruiid van god is, of een vouw niet naast een man die god zijn enig geboren zoon zou kunnen zijn.
Dat een zekere vorm van primitiviteit ook tot een wrede behandeling van een kind kan leiden is nieuw. Dat het kind in de voetsporen moet treden van zijn oom betekent dus dat dat schaapje door een vijand aan flarden moet worden geschoten?
Nou, ja. Hier kan dat kind niet op school, bij ons is het namelijk verboden de uiterlijke kenmerken van je geloof openlijk te dragen. Die doek, nou, dat is ook gauw voorbij.
Straks komt er een psychotische vent die met een hamer en een draadnagel gaten in z'n handen en voeten heeft geslagen zeggen dat hi de incarnatie van Jezus is. "Waarom sloeg u die spijker door uw hand?" vraagt de rechter en dan antwoord die man "Ik hoorde de stem van God, Hij beval mij die spijkers te slaan dwars door mijn bot!"
En als je het artikel helemaal hebt gelezen zul je beseffen dat er nog heel wat kinderen met een pigmentstoring, mongoloide oortjes en 6 vingertjes geboren moeten worden voordat de wens van die vrouw in de laatste zin uitkomt. In dat opzicht is dit net geboren mirakeltje al tekort geschoten en laat het zijn oma in en waan in plaats van haar het licht te tonen.
Waar zit bij die mensen toch hun verstand.
Scottie, vlek.
Hier het artikel, maar bedenk dat Polak een veelvoorkomende joodse naam is, die betekent: "Komend van Polen".
Bethlehems kindeke wordt ook martelaar
door Inez Polak
2003-12-05
De os en de ezel ontbreken, maar velen in Bethlehem zijn ervan overtuigd dat er opnieuw een wonder is geschied en een koning is geboren. Zijn naam: Ala.
Twee weken geleden zag hij het levenslicht, om precies te zijn op de 27ste dag van de Ramadan. Die datum, beter bekend als lailat al-kadr, 'de nacht van de beslissing', is het moment waarop Mohammed zijn eerste openbaring kreeg, een nacht die, zo wil de traditie, bijzondere zegeningen brengt.
En als dat al geen omen was, dan was het wel de geboortevlek op zijn rechterwang, die duidelijk de letters A, L, A spelt, Ala, net als de naam van zijn oom, een 'martelaar' die dit jaar door de Israëliërs werd gedood.
Volgens de familie zijn al tienduizenden naar hun huis in het vluchtelingenkamp Aida in Bethlehem gekomen om het nieuwe wonder te aanschouwen, dat in de lokale pers de naam 'mirakel van Bethlehem' heeft gekregen. Tienduizend is een hoge schatting, maar gestaag druppelen de nieuwsgierigen binnen.
Helen, verpleegster in het naburige ziekenhuis, had het wel in de krant gelezen, maar kon het niet geloven. Dus is ze gekomen om het met eigen ogen te aanschouwen. ,,Het is echt een wonder, het is een koningskind, een bloem, een koning, net als Jezus en Mohammed.'' Helen is christelijk.
In het begin hield de familie de geboortevlek nog geheim, onzeker over de gevolgen. Ze besloten wel de imam van de buurtmoskee in te lichten, die perplex was door wat hij zag, zich naar de moskee terugspoedde en via de luidsprekers het nieuws verspreidde van het mirakel op de heiligste der heilige dagen.
De geboortevlek (voor de ongelovigen een vrij dikke vlek die op een vervormde w lijkt) begint op de wang. De oorlel van Ala wordt even opzij getild om ook de laatste 'letter' te laten zien. Het kind blijft er rustig onder.
In de zitkamer van de familie zitten de vrouwen bijeen: groot moeder Ajsje, tantes, zusters en de moeder, Nisrien (24). Ala is haar derde kind. Grootmoeder Ajsje heeft zich over de nieuwe aanwinst ontfermd, ze zit trots met het kind in de armen op de bank.
Naast haar op de sofa zijn de foto's van haar zoon Ala, de sjahied (martelaar), uitgestald. Ook aan de muur hangt een vrij strijdlustige oom Ala, naast een collage die zijn broer voor hem maakte.
Volgens de Israëliërs was Ala Ajad Ajaad een van de gangmakers van Hamas in Bethlehem. Hij zat in een auto toen de Israëliërs hem in maart dit jaar doodschoten. Zijn zuster wil de Hamasrelatie niet bevestigen: ,,We wisten niet wat hij deed, hij had wel geheimen.''
De Ajaad-clan bestaat uit vijf families, dertig zielen die allen in het niet al te grote huis wonen, waar in de loop der tijd verdieping op verdieping is gebouwd, net als bij de meeste huizen in de wijk.
Bij de ingang hangt een vers van een plaatselijke dichter, geschreven vlak na de dood van oom Ala: ,,De mensen zullen met trots over zijn leven spreken, en God zal een andere Ala in zijn plaats schenken.''
,,De geboorte van de kleine Ala is een teken van vreugde van Ala in het paradijs, het is een teken dat God de martelaars beloont, en dat wil hij ons op deze manier tonen, het is een geschenk van God'', zegt grootmoeder Ajsje. ,,We zullen hem grootbrengen zodat hij net zo een goed en vroom man wordt als zijn oom.
Treedt de kleine Ala in de voetsporen van oom Ala en wordt hij ook sjahied? Eerst is het antwoord 'ja', dan 'nee'. Dan volgt de familiegeschiedenis. Oma is geboren in een dorpje nabij Jeruzalem. Ze was tweeënhalf toen de oorlog van 1948 uitbrak en ze door de Israëlische soldaten werden weggevoerd. Uiteindelijk kwamen ze in het vluchtelingenkamp bij Bethlehem terecht. En als het aan haar ligt kunnen al die mensen die nu dat alternatieve vredesakkoord van Genève hebben ondertekend het vergeten. Zij wil haar huis terug, ,,net als al die andere vluchtelingen in Libanon, Jordanië en de buren in de wijk''.
,,We zijn tegen de oorlog, maar Israël dwingt ons strijd te leveren. We willen in vrede leven net als alle andere volkeren, we willen Palestina, niet naast maar zonder Israël.''
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.