Bekijk originele versie : Vandaag in de videotheek..
Ik kwam vandaag dus de videotheek binnen om een paar films terug te brengen. En om gelijk een paar andere films te huren.
Goed, bij de balie aangekomen zette ik mijn tasje neer op de toonbank en vroeg om de dvd van Jurgen Rayman.
Vrouw: Ohja, er is ook een man van Marokkaanse afkomst, die is ook heel grappig
Ik: Ja klopt..euhh...
Vrouw: Ja Najib (op z'n Hollands)
Ik: Ja klopt, Najib Amhali. Heeft u die ook?
Vrouw: Ja moeilijke naam he
Ik: Ja inderdaad, maar heeft u die ook :rolleyes:
Vrouw: ach ja, wat maakt het ook uit he
Ik: :) Tja...heeft u die ook :(
Vrouw: Neenee, die hebben we helaas niet, maar ik zal er achteraan gaan, want komedie is de laatste tijd erg in trek.
Ik: Ohja aha en waar staat Rayman
Vrouw: Kijk eens alsjeblieft :)
Ik: Ja bedankt
Bij de balie aangekomen:
Vrouw: Mag ik je pasje even?
Ja: Ja tuurlijk, alsjeblieft
Vrouw: Euhhh je naam is dat nou ououue offe...?
Ik: Ja zoals u wilt, het is Ou...
Vrouw: Ja sorry hoor, ik vind die namen altijd zo moeilijk
Ik: Geeft niet hoor, ze zijn ook moeilijk :)
Vrouw: Kijk eens alsjeblieft, je pasje.
Ik: En dan zeggen ze dat wij moeten integeren :D
Vrouw: Hahaha, ja inderdaad. Maar ach weet je, Nederland is een zeik land. Zal ik je eens heel eerlijk zeggen...Nederland heeft eigenlijk geen eigen cultuur, ze hebben van elk land een beetje gejat en dan maken ze dat eigen. Want weetje, Nederland is vroeger niet echt een lieverdje geweest. En nu ze een paar probleempjes hebben, geven ze de andere culturen de schuld.
Ik: Euuh ja haha :D
Vrouw: Ach ja, ik heb daar nooit last van gehad, voor mij is iedereen dezelfde. Mens is mens of niet?
Ik: euhh inderdaad..... :rolleyes:
Vrouw: Kijk eens, je films..alsjeblieft
Ik: Dankjewel :blij-dat-het-uit-een-nederlandse-mond-komt:
Sorry maar dit moest ik effe kwijt :)
Modi's, dit is geen Onzintopic :(
sneakynawal
04-12-2003, 22:54
Uhm zzzz :rolleyes:
emshoum19
05-12-2003, 00:52
Nou ben zeker blij als ik zulke dingen meemaak. Maar waar ik minder blij om ben is dat er maar weinig mensen zijn die zo zijn tegenwoordig ik bedoel ging laatst laat naar huis en liep naar de tramhalte waar ik een hollandse man zag staan met zijn koffertje op de bankjes. Ik keek effe hoe laat de tram zou komen en meneertje kijkt mij van top tot teen aan alsof ik daar een modeshow voor m aan t lopen was. Is alles in orde menneer? Ja hoor prima zei hij en pakte zijn koffertje en liep weg om buiten de tramhokje te gaan staan. Nou ik kon t gewoon niet laten om naar hem toe te gaan en te zeggen wees maar niet bang menneer ik ga uw koffertje niet pikken en ik ga u niet in elkaar slaan ook al ben ik een marokkaan. Triest toch??
Origineel gepost door emshoum19
Nou ben zeker blij als ik zulke dingen meemaak. Maar waar ik minder blij om ben is dat er maar weinig mensen zijn die zo zijn tegenwoordig ik bedoel ging laatst laat naar huis en liep naar de tramhalte waar ik een hollandse man zag staan met zijn koffertje op de bankjes. Ik keek effe hoe laat de tram zou komen en meneertje kijkt mij van top tot teen aan alsof ik daar een modeshow voor m aan t lopen was. Is alles in orde menneer? Ja hoor prima zei hij en pakte zijn koffertje en liep weg om buiten de tramhokje te gaan staan. Nou ik kon t gewoon niet laten om naar hem toe te gaan en te zeggen wees maar niet bang menneer ik ga uw koffertje niet pikken en ik ga u niet in elkaar slaan ook al ben ik een marokkaan. Triest toch??
Ik zou hem achtervolgen en bij hem blijven totdat de tram kwam. Misschien gaat zijn angts voor zwart-harigen wel weg :D
Origineel gepost door GodfriedvanB
Zo zie je maar weer, de klant is koning in Nederland. :D
Ben blij dat er nog een handjevol Nederlanders die er zo over denken.
Origineel gepost door emshoum19
Ik zou toch een beetje oppassen, misschien bekeek die man jouw wel van top tot teen omdat ie jouw een lekker ding vond. en dacht uiteindelijk toch maar dat hij beter geen poging kon wagen om jouw te versieren.....
Vindt trouwns het verhaal waar het topic mee start wel :boogie:, al zou je mogen verwachten dat de meeste mensen een naam als Najib Amhali nu wel zouden kunnen uitspreken.
Die man vindt ik zo verschrikkelijk grappig
Origineel gepost door Multikul
Pek en veren voor de teringhoer. Waarschijnlijk nooit haar school afgemaakt, daarom staat ze in een videotheek. Laat de culturele debatten maar over aan degenen die dat wel gedaan hebben.
:confused: Wat is er mis met iemand die in een videotheek werkt, afgezien van het hele verhaaltje hier boven?
Niks. Was cynisch bedoeld waarschijnlijk.
babyvanbelisma
15-12-2003, 13:11
Tja, om dit soort voorvallen moet je denk ik maar gewoon lachen en denken dat ze niet beter weet...:rolleyes:
Origineel gepost door Multikul
Pek en veren voor de teringhoer. Waarschijnlijk nooit haar school afgemaakt, daarom staat ze in een videotheek. Laat de culturele debatten maar over aan degenen die dat wel gedaan hebben.
Dan heeft half Nederland waarschijnlijk haar opleiding afgemaakt. aangezien die ook achter een of andere balie staan.
Nou, Nederland heeft een cultuur en daar lopen mensen die geen boek gelezen hebben iedere dag tegen aan.
Het feit dat jij geen cultuur voelt wil niet zeggen dat die er niet is.
Het importeren van gastarbeiders is ook een beetje "cultuur ..." ...
Nederland is een mono-cultuur, dat we "Mazzel' zeggen, en "Ciao" zegt hetzelfde over het wattestaafje: het neemt vanalles op, maar het draait om het stokje" en dat heet Nederland.
Onze integratie gaat sluipend, trekken en duwen, een schouderklopje, een reprimande. En na dertig jaar ben je geworden wat je je had voorgenomen nooit te willen zijn: Nederlander.
Even gierig, want wie huurt z'n films als je geld genoeg hebt ze te kopen ...?
Scottie, bankje.
Nou, na een diagonale blik over deze site vraag ik me af waarom House een, zo te zien, foto van een traditionele joodse man afbeeldt met links iets dat lijkt op iets dat brandt.
Als dat zo is, wat wil House daar mee zeggen?
En ik denk dat het een uiting is van rascisme. Net zo min je joden negatief mag afbeelden, of een wijkagent en een Marokkaanse imam. Dat is in Nederland verboden, dat staat in onze Grondwet, en hoort op deze site ook verboden te zijn.
House, graag een toelichting.
Scottie.
Origineel gepost door Scottie
Nou, na een diagonale blik over deze site vraag ik me af waarom House een, zo te zien, foto van een traditionele joodse man afbeeldt met links iets dat lijkt op iets dat brandt.
Als dat zo is, wat wil House daar mee zeggen?
En ik denk dat het een uiting is van rascisme. Net zo min je joden negatief mag afbeelden, of een wijkagent en een Marokkaanse imam. Dat is in Nederland verboden, dat staat in onze Grondwet, en hoort op deze site ook verboden te zijn.
House, graag een toelichting.
Scottie.
Ben je zijn advocaat ofzo, damn waar maak jij je druk om, als jij je daar al druk om maakt, dan zal het leven wel niet mee vallen voor jou aah gossie.
Je maakt je zeker ook druk op straat of je wel een mier verpletterd.
Nou, een mier per ongeluk doodtrappen is iets anders, in Nederland, dan het moedwillig afbeelden van een foto waarin blijkbaar haat en rascisme in tot uiting moeten komen.
Verder nog iets?
Scottie.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.