Bekijk originele versie : Islam lessen in amsterdam...
Oegtfelislam
01-03-2008, 21:18
[ Salaam 3aleikom wa rahmet allah wa barrakatoehoe..
Ik ben op zoek naar een moskee waar je lessen over de islaam kan volgen graag in het nederlands..
Moskee El Tawheed geef islam lessen maar dan in het arabisch opzich is dat geen probleem, maar om alles precies te kunnen begrijpen heb ik toch liever in het nederlands.
Wie van jullie kent een andere moskee in amsterdam die deze lessen geeft
graag ook de tijden van lessen erbij vermelden als het mogelijk is.
Wa salaam ]
Zonnetje_78
01-03-2008, 23:44
Ik ben op zoek naar een moskee waar je lessen over de islaam kan volgen graag in het nederlands..
Moskee El Tawheed geef islam lessen maar dan in het arabisch opzich is dat geen probleem, maar om alles precies te kunnen begrijpen heb ik toch liever in het nederlands.
Wa salaam ]
Wa aleikoum salaam wa rahamtoellahi wa barakatoehoe,
Ik hoorde laatst van een zuster dat El Tawheed ook nog steeds lessen in het nederlands organiseert op de zondagochtend in de As Siddiq school in west. Vroeger ging ik hier ook weleens naar toe, was altijd erg leerzaam alhamdulillah. Misschien kan je hier verder naar informeren via de moskee of website van el tawheed insha'Allah.
Wassalaam,
Zonnetje
oem_anisa
01-03-2008, 23:57
Wa salaam ]
Salaam aleikoem,
Zondag ochtend om 10:30 beginnen de lessen in locatie van de islamitische basisschool As-saddieq, jan hanzenstraat 13.
De eerste week hebben ze lezing en de 2 week hebben de earobic de derde week lezing en dan weer sport. De sport geld alleen voor de zusters die ook in de lezing komen.
Oegtfelislam
02-03-2008, 15:02
Wa aleikoum salaam wa rahamtoellahi wa barakatoehoe,
Ik hoorde laatst van een zuster dat El Tawheed ook nog steeds lessen in het nederlands organiseert op de zondagochtend in de As Siddiq school in west. Vroeger ging ik hier ook weleens naar toe, was altijd erg leerzaam alhamdulillah. Misschien kan je hier verder naar informeren via de moskee of website van el tawheed insha'Allah.
Wassalaam,
Zonnetje
Djazzaak allahoe ghairan voor je reactie zuster,
Wat voor lessen krijg je hier precies?
En is deze school bij dezelfde ingang als die van de vrouwen ruimte van eltahweed?
Wassalaam.
Salaam aleikoem,
Zondag ochtend om 10:30 beginnen de lessen in locatie van de islamitische basisschool As-saddieq, jan hanzenstraat 13.
De eerste week hebben ze lezing en de 2 week hebben de earobic de derde week lezing en dan weer sport. De sport geld alleen voor de zusters die ook in de lezing komen.
Djazzaak allahoe ghairan voor je reactie ya oeght,
Is het verplicht om mee te doen aan de lessen sport als je alleen de lessen wilt volgen.
En worden er alleen lezingen gegeven of ook echt lessen over 3aqiedah,iqhlaaq,fiqh zoals er op de website staat van El Tawheed?
Insha'Allah hoor ik van jullie
Wassalaam.
oem_anisa
02-03-2008, 18:38
Djazzaak allahoe ghairan voor je reactie zuster,
Wat voor lessen krijg je hier precies?
En is deze school bij dezelfde ingang als die van de vrouwen ruimte van eltahweed?
Wassalaam.
Djazzaak allahoe ghairan voor je reactie ya oeght,
Is het verplicht om mee te doen aan de lessen sport als je alleen de lessen wilt volgen.
En worden er alleen lezingen gegeven of ook echt lessen over 3aqiedah,iqhlaaq,fiqh zoals er op de website staat van El Tawheed?
Insha'Allah hoor ik van jullie
Wassalaam.
Jah, tuurlijk kan je alleen de lessen volgen, zonder de sport. De sport is er alleen om dat zusterband te versterken. Het zijn lezingen, maar er wordt door een persoon ook aqiedah, jurisprudentie en hadieth gegeven. Het is van alles wat. Er zijn drie zusters die die lessen geven.
Hoop je gauw te zien inscha'allah.:)
Oegtfelislam
02-03-2008, 18:59
Jah, tuurlijk kan je alleen de lessen volgen, zonder de sport. De sport is er alleen om dat zusterband te versterken. Het zijn lezingen, maar er wordt door een persoon ook aqiedah, jurisprudentie en hadieth gegeven. Het is van alles wat. Er zijn drie zusters die die lessen geven.
Hoop je gauw te zien inscha'allah.:)
Ow masha'Allah! .
Het doet me goed om dit te lezen.
Kan ik gewoon meedoen of is er een bepaalde groep waar ik me moet aansluiten want als ik het goed begrijp zijn jullie al een tijdje bezig.
Inshallah ben ik binnekort ook aanwezig bij de lessen!
Zonnetje_78
02-03-2008, 19:44
Assalamoe aleikoum,
Er werden toen ik ging inderdaad verschillende lessen gegeven; soms een serie lessen over aqiedah of fiqh en dan weer een paar lessen over de Profeten (a.s.) of een wat algemener onderwerp.
Voor de duidelijkheid; het is dus niet in de vrouwenruimte van de moskee maar in de As Siddiq school. Het adres was al door een zuster geplaatst.
Bij deze lessen kan je voor zover ik weet gewoon aanschuiven, er was in mijn tijd wel een vast groepje maar ook zusters die af en toe kwamen. Het is anders dan die lessen in de moskee, want dat is echt een soort opleiding waar je vanaf het begin bij moet zijn geweest.
Misschien kom ik binnenkort ook weer eens naar de lezing insha'Allah!
(Ik woon niet in de buurt vandaar dat ik helaas niet zo vaak kan komen)
Wassalaam,
Zonnetje
natuurramp
02-03-2008, 19:49
Salaam aleikoem,
wat staat er volgend week op het programma?een lezing of sport?
oem_anisa
02-03-2008, 20:10
wat staat er volgend week op het programma?een lezing of sport?
Vandaaag was er een lezing! Volgende week inschaállah sport, dan ben je ook welkom, neem wel gepaste kleren mee! We krijgen les van een zuster is afgestudeerd is in mensendieck. Zij weet wat voor oefeningen ze moet geven enzo. Aanvang is om 10:30 om 10:45 begint het tot 12 uur.
Hoop jullie gauw te zien inschaállah
Salaamgroet van mij:)
Oegtfelislam
02-03-2008, 20:25
Assalamoe aleikoum,
Er werden toen ik ging inderdaad verschillende lessen gegeven; soms een serie lessen over aqiedah of fiqh en dan weer een paar lessen over de Profeten (a.s.) of een wat algemener onderwerp.
Voor de duidelijkheid; het is dus niet in de vrouwenruimte van de moskee maar in de As Siddiq school. Het adres was al door een zuster geplaatst.
Bij deze lessen kan je voor zover ik weet gewoon aanschuiven, er was in mijn tijd wel een vast groepje maar ook zusters die af en toe kwamen. Het is anders dan die lessen in de moskee, want dat is echt een soort opleiding waar je vanaf het begin bij moet zijn geweest.
Misschien kom ik binnenkort ook weer eens naar de lezing insha'Allah!
(Ik woon niet in de buurt vandaar dat ik helaas niet zo vaak kan komen)
Wassalaam,
Zonnetje
Djazzaak Allahoe ghairan lieve zuster,
Bedankt voor alle informatie en alle duidelijkheid.
Ik ben blij dat ik gewoon kaan aanschiven bij de groep en dat ik niet hoef te wachten tot er een andere groep opnieuw begint.
Elhamdoulilah.
Insha'Allah zullen jij en vele andere zuster zich ook mengen bij deze groep ;)
Ps: zijn er kosten aan verbonden? ( niet dat dit enige hinder veroorzaakt maar dat ik weet dat ik Insha'Allah wat moet betalen.)
Wasalaam.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.